Aihe: David Bowie
1 2 3 4 518 19 20 21 22
Rotuvaari
07.04.2008 12:11:16
Mielelläni, saisko linkkiä? :) ku en löydä näköjään oikeita hakusanoja.

Et saa, kun en löytänyt itsekään. Sen verran kuitenkin osaan neuvoa, että Anttilasta tuo itse dvd (Ziggy Stardust Motion Picture) voisi irrota aika halvalla. Ainakin Turun Länsikeskuksen Kodin ykkösessä näytti hinta olevan hyvinkin siedettävät 12e, joten hyllyjä penkomaan vaan.
Life...is like a box of chocolates. A cheap, thoughtless, perfunctoral gift that no one ever asks for. Unreturnable because all you get back is another box of chocolates. Cancer Man
riffi-rotta
09.04.2008 21:43:41
Et saa, kun en löytänyt itsekään. Sen verran kuitenkin osaan neuvoa, että Anttilasta tuo itse dvd (Ziggy Stardust Motion Picture) voisi irrota aika halvalla. Ainakin Turun Länsikeskuksen Kodin ykkösessä näytti hinta olevan hyvinkin siedettävät 12e, joten hyllyjä penkomaan vaan.

okei, kiitti. pitääkin tehdä niin
carnation
15.04.2008 11:57:11
Irtokappaleista ja hiteistä on tullut tykkäiltyä useampi vuosi, nyt kuitenkin hommasin ihan vasta hyllyyni viisi Bowie-levyä: Scary Monsters, Low, Lodger, Aladdin Sane ja viimeisimmän tuotoksen, Realityn. Aivan loistavaa. Onhan noita "muutama" muukin pakko-ostokseksi luokiteltava klassikkolevytys etenkin 70-luvun puolelta, mutta kaikki aikanaan.

Tuossa kun noista parhaista biiseistä puhuttiin, niin miksei kukaan maininnut kasarihitti Time Will Crawlia? Sehän on aivan loistava.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Abysmal
15.04.2008 16:36:01
Young Americans. Oikeasti, kuunnelkaa tarkkaan. En minäkään siitä aluksi pitänyt. On muuten tajunnanräjäyttävä kokemus pistää tämä biisi soimaan kuulokkeilla heti aamulla, kun päässä ei soi vielä mitään, täydestä hiljaisuudesta. Upea biisi, upea laulaja.

Olet aivan oikeassa. Todella upea kappale tämä Young Americans, mutta samoin on myös koko levykin aivan upea. Viikonloppuna aloin pitkän tauon jälkeen taas kuuntelemaan sitä ja nyt olen täysin sen pauloissa. Jokainen biisi sillä levyllä on aivan erityinen, sellaista täydellistä hämymusiikkia täynnä koko levy. Tällä hetkellä Young Americans on mulla ehdottomasti kolmen parhaimman Bowie-levyn kirkkaimmassa kärjessä.
HaloOfFlies
17.04.2008 13:17:56 (muokattu 17.04.2008 13:18:14)

Bowie julkaisee Ziggy Stardust-livelevyn kesällä, keikka äänitetty Santa Monicassa vuonna 1972.

Biisilistasta huomiota herättää Starmanin puuttuminen, onhan se yksi Bowien tunnetuimpia biisejä.

Introduction
Hang On To Yourself
Ziggy Stardust
Changes
The Supermen
Life On Mars?
Five Years
Space Oddity
Andy Warhol
My Death
The Width Of A Circle
Queen Bitch
Moonage Daydream
John, Im Only Dancing
Im Waiting For The Man
The Jean Genie
Suffragette City
Rock N Roll Suicide

http://www.gigwise.com/news/42439/d … o-release-ziggy-stardust-live-album
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
rybk
17.04.2008 13:43:29 (muokattu 17.04.2008 13:43:58)
Tuubista löysin jotain "teaserin poikasta".

The width of a circlessä suht vimmainen Mick Ronsonin soolo!

http://youtube.com/watch?v=nfHmOZcO7d8
On kioski ohimolohkossain Rosalyn Carterin muotoinen. Für ich niemals, niemals schlafe einsam.
Deathwish
19.04.2008 19:56:27
David Bowie on kyllä yksi suurimmista idoleistani.

Top 3 albumit:
1. Diamond Dogs
2. Ziggy Stardust
3. Lets Dance/ Tonight
thomas-enrique
25.04.2008 12:42:26
Hienoa että Santa Monica julkaistaan! Olen jotain räkäisiä vanhoja videoita siltä keikalta nähnyt, mutta äänenlaatu oli järkyttävä.

top-albumit
1. The Rise And Fall Of Ziggy Stardust And The Spiders From Mars (kaikkien aikojen paras levy)
2. Hunky Dory
3. Low

top-biisit
1. Rock n Roll Suicide
2. Ziggy Stardust
3. Five Years
Feggy
24.05.2008 16:07:11

Vähän Bowie-retrospektiivi nyt menossa, kun luen Buckleyn kirjaa. Yllätys mulle oli se, miten paljon Bowie soittaa itse levyillään. Esim. Diamond Dogsilla miehen kitaransoittoa voisi sanoa jopa innovatiiviseksi.
texjazz
24.05.2008 16:24:34

Vähän Bowie-retrospektiivi nyt menossa, kun luen Buckleyn kirjaa. Yllätys mulle oli se, miten paljon Bowie soittaa itse levyillään. Esim. Diamond Dogsilla miehen kitaransoittoa voisi sanoa jopa innovatiiviseksi.

Anteeksi raju ohiaihe, mutta minua on aina elähdyttänyt Martin Goren yksinkertainen, konstailematon kitarointi Depeche Moden levyillä. Ne vähät pätkät.
http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija
Rotuvaari
11.07.2008 14:26:52
Santa Monican livelevy saapui tänään ja kuunteluhan siitä oitis seurasi. Tosiaan alunperin bootlegista oli kyse ja se kuului kyllä. Artisti itse ei ollut ilmeisesti happoja vetänyt, mutta miksaajan olisi voinut verikokeissa käyttää. Sen verran mielenvikaisesti oli laulua ja soittimia panoroitu laidasta laitaan, että häiritsi joissain kohtaa. No, jos tuollaisten seikkojen ei antanut häiritä, niin itse bändi oli kyllä vedossa.

Alun raketin lailla aloittanut Hang on to Yourselfia seurasi totutusti Ziggy Stardust, joka lienee tällä levyllä se "the live shot" kaikista biisin liveversioista. Muita hyvin mieleen jääneitä olivat akustinen Space Oddity, jossa Mick Ronsonin laulu toimi taas erinomaisesti Bowien rinnalla. Life on Mars? riisuttuna jousista ei ollut ihan levyversion tasoinen, kun taas Moonage Daydream olisi kaivannut Ziggyn jäähyväiskeikan eeppiseen tyyliin rankempaa riffittelyä ja delayta sooloon. Hieno Brel-laina My Death vei edelleen aidon tuntuisesti sinne rajan taakse ja The Width of a Circlessä pääsi Ronson Les Pauleineen irti oikein kunnolla. Jean Genie rokkasi Suffragette Cityn kanssa niin täysiä kuin vain voi ja Rock 'n' Roll Suicide on edelleen paras päätösbiisi keikalle mitä vain voi kuvitella. The Supermen toimi mahtavasti hiipivine säkeistöineen ja räjähtävine kertsineen ja niin potki myös Queen Bitch.

Pakostakin alkoi taas runollisesti ilmaistuna vituttaa ettei pääse koskaan todistamaan 70-luvun alun Bowieta ja Spidersejä livenä, joten olisi vähintäänkin suotavaa EMIn alkaa kaivella niitä arkistojen aarteita kuultavaksi - mielellään nähtäväksi asti. Vaikka tämä Santa Monica onkin livetallenteena osittain suttuinen ja bändi sortuu joissain kohdissa yliyrittämiseen, pääsee se silti ainakin tämän kuulijan korvien välissä melko lähelle Ziggy-jäähyväiskeikkaa ja kruunaamatonta BBC-liveä. Mikäs tätä on näin kesällä kuunnella. Wham Bam Thank You EMI.
Oonks theillää Johann Sebastian Bachia tai Ludwig van Beethouvvennii?
Feggy
14.07.2008 12:11:11

Kavereilla on muuten hyvä Bowie-coverbändi, joka keikkailee Hesassa.

http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=17116199386
rasputin
12.05.2009 15:04:31
1. Paras vaihe Bowien uralla?

Glamrock vaihe

2 Kolme parasta Bowie-levyä?

1.Ziggy Stardust
2.Station To Station
3.Scary Monsters

3. Kolme parasta Bowie-biisiä?

1.Life On Mars
2.Ashes To Ashes
3.Station To Station
Feggy
13.05.2009 08:29:45

Feggy: Kavereilla on muuten hyvä Bowie-coverbändi, joka keikkailee Hesassa.

http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=17116199386

Eestissä on yllättävän kova Bowie-huuma, nää oli siellä keikalla Tallinnassa ja 370 maksanutta yleisössä...
Andy Six
27.07.2009 13:02:57 (muokattu 27.07.2009 17:19:17)
1. Paras vaihe Bowien uralla?
1969-1974

2 Kolme parasta Bowie-levyä?
1. Aladdin Sane
2. Hunky Dory
3. Diamond Dogs

3. Kolme parasta Bowie-biisiä?
1. Time
2. Aladdin Sane
3. Andy Warhol
Kuudella Kielellä Koetan...
rheinone
05.02.2010 21:17:39
Niin se vain on, että Bowie on yks tärkeimmistä rock-vaikuttajista, vaikka isot pojat sano ettei se oo mitään, Slade ja Alice Cooper vaa on. Ehkäpä just monipuolisuutensa vuoksi vetää pojot himaan. Mutta kyllä Ziggy Stardust jo yksinään on lättynä rock-klassikko.

Ja lähtee mahtavasti tälläkin vuosituhannella. Ajatonta shittiä!

http://www.youtube.com/watch?v=c5nL1AUPGr0
Sergei Fallinen
05.02.2010 21:24:32
Bowien viimeset kaks ollut kyl hemmetin hyviä kans. Slip away, A Better Future jne, ihan loistavia pop-biisejä

ziggy, lodger ja heathen vaik mun top3 -levyt äijältä (no, ihan kaikkia en tosin oo kuullut). Muihin kysymyksiin en nyt osaa vastata.
rheinone
05.02.2010 21:44:23
Sergei Fallinen: Bowien viimeset kaks ollut kyl hemmetin hyviä kans. Slip away, A Better Future jne, ihan loistavia pop-biisejä

ziggy, lodger ja heathen vaik mun top3 -levyt äijältä (no, ihan kaikkia en tosin oo kuullut). Muihin kysymyksiin en nyt osaa vastata.

Joo joo, mut tsekkaa toi video. Ei mitään kysyttävää? Mahtava bändi ja tyylitaju, aijjaij!
Coran
06.02.2010 00:01:15
Ihanainen Gail Ann Dorsey varastaa shown, mutta upeutta Davidiltakin: http://www.youtube.com/watch?v=Vp5Bl9dasmg
Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)