Focke Wulf 16.04.2008 00:47:39 | |
---|
Ketju käsittelee jälleen metallisoundeja, varoituksen sanana tämä muille hemmoille. Laitteisto: -Diezel Einstein 50W -omatekoinen 2x12" V30 & G12H (pääasiallinen vekotin toistaiseksi) -Orange PPC112 V30 (kotisoittoon yms.) Ongelma: hitusen liian pyöreä, paksu (=kermainen, lämmin, mitälie adjektiivia haluatkaan käyttää..) ja perinnehenkinen soundi. Ei mitenkään merkittävä haitta ja tuon kanssakin voisi elää ilomielin hautaan asti. Siltikin tekisi vielä mieli vähän viilata paremmaksi ja kohti sitä äärimmäistä unelmasoundia, kun se on ihan varmasti kuitenkin toteutettavissa. Hakusessa vähän agressiivisempaa purentaa, hitusen selkeämpää soundia (joojoo, se soittotatsi vaikuttaa kyllä) isoilla gaineilla ja pikkusen ryhdikkäämpi alapää. Tykkään keskiäänistä, enkä halua tinkiä alapään toistosta. Itseasiassa ei se bassojen leikkaaminen edes auta, kun soundin luonne on jossain määrin pikkusen löysähkö. Ei mitään alavirejunttausta tällä kertaa, kun en niistä hirveästi välitä ja vaan tuntuvat huonontavan soundia mun meiningeissä. Matalimmillaan d-vireestä mennään. Kysymys kuuluukin vain, että miten sitä graalin maljaa lähtisin lähestymään? Tässäpä mun ajatuksia: parempi kaappi (budjettikysymys, Diezel 4x12" mielessä sit joskus), jokin poljin antamaan särmää (ehdoton ei kurjille kohinageneraattoreille), räkki-eq leikkamaan kakkia pois signaalista, sonic maximizer tuomaan vähän hifimeininkiä ja siistimään soundia, uudet ja erilaiset putket päättäriin (nyt Rubyn EL34:t, huomisen jälkeen Svetlanat). Onko jotain konkreettisia ehdotuksia vaihtoehdoiksi, tai jotain muuta mielessä? Mites esim. KT88 tuubit käyttäytyisivät noiden EL34:n tilalla? Sopivat ihan heittämällä kyllä, siinä ei mitään ongelmia ton laitteen kanssa. Mitä vähempi ylimääräisiä purkkeja, niin sitä parempi. Periaatteessa siis putkien, elementtien ja kaappien vaihtelulla olisi hyvä selvitä. Jos ei riitä, niin muut konstit kelpaavat myös kuitenkin. Jos ihan pientä tiukennusta haet saundiin niin Svetlanan C-logon 6l6gc. Life is hard, then u die |
Antti1 16.04.2008 19:45:34 | |
---|
Jos ihan pientä tiukennusta haet saundiin niin Svetlanan C-logon 6l6gc. Meinaatko, että olis EL34:sta tiukempi? Mä pääsin muuten jo aika lähelle heittämällä Svetlanan EL34:t sisään, säädin biasin uusiksi ja eteen uraltone modauksella oleva sd-1. Ei toi boosteri mikään unelma todellakaan ole, mutta auttaa lähemmäs. Täytyy vaan etsiä sitä parasta vempainta tota varten pikkuhiljaa. Kaapista en oo ihan varma, kun ei viitsisi ihan käytännön syistä sellaista 4x12" mörssäriä kuitenkaan. Mulla on sen kuskaamisen kanssa niin paljon sitten ongelmia, siis ihan kokonsa takia, ettei houkuttele palata enää siihen suuntaan. Suunnittelen ja toteutan ite varmaan vähän nykyistä paremman 2x12" kaapin, josko se riittäisi sitten mulle. Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/ |
oiva tumpeloinen 16.04.2008 20:36:37 | |
---|
Meinaatko, että olis EL34:sta tiukempi? Mä pääsin muuten jo aika lähelle heittämällä Svetlanan EL34:t sisään, säädin biasin uusiksi ja eteen uraltone modauksella oleva sd-1. Ei toi boosteri mikään unelma todellakaan ole, mutta auttaa lähemmäs. Täytyy vaan etsiä sitä parasta vempainta tota varten pikkuhiljaa. Mainostan joka paikassa, mutta menköön....Jos ihan pieni ripaus on tarkoitus saada tiivistystä soundiin, niin hommaa "väritön" clean booster. Semmoisen kanssa vähän kovempaa tökyä vahvariin ja gainia säröjä vahvarista alas, niin voisin veikata, että olet aika lähellä haluttua lopputulosta. |
Antti1 16.04.2008 20:55:16 | |
---|
Jos ihan pieni ripaus on tarkoitus saada tiivistystä soundiin, niin hommaa "väritön" clean booster. Svilo tossa jo väläytteli ideaa eräästä aika mielenkiintoisesta värkistä, joka on ainakin jotain tonnepäin. Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/ |
svilo 17.04.2008 07:47:10 | |
---|
Svilo tossa jo väläytteli ideaa eräästä aika mielenkiintoisesta värkistä, joka on ainakin jotain tonnepäin. Hys Hys ;) "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
ärhäkkyyttä komppisoundiin? V*tusti gatee! Se mikä ei tapa - sattuu vitusti. |
Focke Wulf 18.04.2008 02:41:30 (muokattu 18.04.2008 02:45:13) | |
---|
Meinaatko, että olis EL34:sta tiukempi? Mä pääsin muuten jo aika lähelle heittämällä Svetlanan EL34:t sisään, säädin biasin uusiksi ja eteen uraltone modauksella oleva sd-1. Ei toi boosteri mikään unelma todellakaan ole, mutta auttaa lähemmäs. Täytyy vaan etsiä sitä parasta vempainta tota varten pikkuhiljaa. Kaapista en oo ihan varma, kun ei viitsisi ihan käytännön syistä sellaista 4x12" mörssäriä kuitenkaan. Mulla on sen kuskaamisen kanssa niin paljon sitten ongelmia, siis ihan kokonsa takia, ettei houkuttele palata enää siihen suuntaan. Suunnittelen ja toteutan ite varmaan vähän nykyistä paremman 2x12" kaapin, josko se riittäisi sitten mulle. No musta tuntu että olis ollu vähän parempi toi svetlanan c-6l6gc ku c-el34. jotenki särö pysy paremmin kasassa. (vain omilla vehkeillä testattu ja oma mielipide) Life is hard, then u die |
svilo 18.05.2008 11:55:30 | |
---|
Svilo tossa jo väläytteli ideaa eräästä aika mielenkiintoisesta värkistä, joka on ainakin jotain tonnepäin. Low gain boostina se toimii jotakuinkin -> www.vilo.net/dyna/dynaboxtest.mp3 /sv "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Yes, My Lord 11.07.2008 09:23:15 | |
---|
Tiukkaa demppisoundia saat käytämällä kompressoria ja vähentämällä säröä. Saatanan progehipit! Onko pakko soittaa noita kitarasooloja? |
duc 11.07.2008 09:24:32 | |
---|
Tiukkaa demppisoundia saat käytämällä kompressoria ja vähentämällä säröä. No nytpä tämäkin selvis. |
Yes, My Lord 11.07.2008 09:34:59 | |
---|
No nytpä tämäkin selvis. Oli ihan pakko heittää jotakin. Näitä ketjuja lukiessa menee itsellä loota sekaisin jo parin sivun jälkeen. Miten joku voi tietää soittovehkeistä näin paljon ja ennen kaikkea, kuka jaksaa perehtyä laitteisiin näin perusteellisesti? Päädyin koko ketjuun vahingossa kun yritin selvitellä saisiko ekvalisaattorilla lisää eloa PODin soundeihin. Saatanan progehipit! Onko pakko soittaa noita kitarasooloja? |
Krice 11.07.2008 10:00:57 | |
---|
|
Ronsto 11.07.2008 11:30:02 (muokattu 11.07.2008 11:30:23) | |
---|
Soundi maksaa :) Tämä. Hyvä kaappi tekee kyllä paljon saundille. Onko sitä vahvistinta nyt varmasti ruuvattu tarpeeksi? Itellä on aina ollut se nyrkkisääntö, että saundi revitään vahvistimesta ittestään irti. Vähän sylettää se että kun jollain on saundi hukassa täällä Mnetissä niin samantien aletaan ehdottelemaan uusia putkia vahvariin, pedaaleja ja mitä kaikkea. Siinä vahvistimessa on ne nappulat, säätäkää niitä. Prkl. No okei, on mulla itelläkin nyt Ibanezin FZ7 tossa lattialla stoner juttuja varten, mutta ei siitä sen enempää :D Jos ei oikeasti mikään muu auta niin sitte ehkä vois iskeä jonkun röpeltimen vaffarin ja kitaran väliin. Mitäs sitten kun on isketty uudet putket, mikkejä nostettu/laskettu, uusia hifikieliä ostettu, 12 pedaalin läjä vaffarin edessä ja silti kuulostaa tuhnulta? Ladasta ei saa Ferraria vaikka siihen jalopuu ratin iskis kiinni. Noni semmosta tulipas avauduttua. Tuossa pikkuinen näyte omista saundeista http://www.youtube.com/watch?v=7Aq5YZ-odP8 Peavey 6505 nuppi ja 6505 kaappi + soittotaidoton mies röpeltämässä Schecterin Hellraiserilla Mystisesti hintahtavat romantikot #2 / The power of the riff compels me! |
Simo78 11.07.2008 13:14:51 | |
---|
Tämä. Hyvä kaappi tekee kyllä paljon saundille.... Peavey 6505 nuppi ja 6505 kaappi + soittotaidoton mies röpeltämässä Schecterin Hellraiserilla "Mitä vähempi ylimääräisiä purkkeja, niin sitä parempi. Periaatteessa siis putkien, elementtien ja kaappien vaihtelulla olisi hyvä selvitä. Jos ei riitä, niin muut konstit kelpaavat myös kuitenkin."(ote aloitusviestistä) Pitää leikkiä palstapoliisia, kun on niin tylsää!! Jos kaveri kysyy neuvoja hifistelyyn, niin eikö silloin niitä pidä antaa? Hauskaa näitä lukea, vaikka oma kiinnostus liikaan hifistelyyn ei kauhean suuri. Kaikkia efektejä on vaan kiva ostella... |
Johann Onn 11.07.2008 14:19:06 (muokattu 13.07.2008 04:29:44) | |
---|
Tiukkaa demppisoundia saat käytämällä kompressoria ja vähentämällä säröä. Mulle kompressori on vähän kuin suola - lisää saa, mutta pois otto on paljon hankalampaa. En siis osaa pienimmässäkään määrässä käyttää (esim. RP250:n) kompressoria ja väärät asiat (plekun vingahdukset / sun muut) vaan ylikorostuu. Sen takia mielummin kompresoin softalla, vasta jälkikäteen. |
Krice 11.07.2008 20:28:48 | |
---|
|
Antti1 11.07.2008 21:32:03 (muokattu 11.07.2008 21:34:11) | |
---|
Tämä. Hyvä kaappi tekee kyllä paljon saundille. Mjoo. Tällä hetkellä alla Orangen ja VHT:n pöntöt. Jos sitä joskus sit ostais jotain superhienoa, kun alkaa taas bändisoitto maistumaan... Näillä edetään toistaiseksi. Onko sitä vahvistinta nyt varmasti ruuvattu tarpeeksi? Jos sä mulle tuon tekstinpätkän osoitit, niin kyllähän tuota on ruuvattu ihan loputtomalta tuntuvia pätkiä. Loppupeleissä paras soundi on edelleen löytynyt pelkästä vahvarista itsestään. Välissä on ollut monta säröä, kaikenlaista muuta muljutinta ja sonic maximizer, muutamia mainitakseni. Jotkin laitteista ovat lisänneet jotain, mutta haitat yleensä hyötyä suurempia --> kiertoon. Mitäs sitten kun on isketty uudet putket, mikkejä nostettu/laskettu, uusia hifikieliä ostettu, 12 pedaalin läjä vaffarin edessä ja silti kuulostaa tuhnulta? Ladasta ei saa Ferraria vaikka siihen jalopuu ratin iskis kiinni. Onneks on jo Ferrari alla, muttakun pitäis olla Veyroni, että kehtais päästellä kunnolla. :) EDIT: Mä oon taas muuten edennyt jo siihen antigas-vaiheeseen. Kamaa on mennyt myyntiin niin pirusti ja lisää pitäis laittaa. Sikäli tämä ko. aihepiiri ei enää edes jaksa kiinnostaa. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
Insane Kane 11.07.2008 21:42:08 | |
---|
Tuola elektroniikkaosastolla spiral esitteli simppelin germanium trebleboosterin käyttöä hii-gain boostailuissa. Munsta se toi aika kivaa jotakin siihen soundiin. En ollu koskaan ajatellu vitnagemaisen treble boosterin käyttöä näissä soundeissa, mutta taidan moisen tuhertaa kasaan. Toivottaapi Jussi |
Ronsto 12.07.2008 10:41:58 | |
---|
Mjoo. Tällä hetkellä alla Orangen ja VHT:n pöntöt. Jos sitä joskus sit ostais jotain superhienoa, kun alkaa taas bändisoitto maistumaan... Näillä edetään toistaiseksi. Kai sitä voi silti itteään hemmottella vaikkei bändissä soittaiskaan :D Jos sä mulle tuon tekstinpätkän osoitit, niin kyllähän tuota on ruuvattu ihan loputtomalta tuntuvia pätkiä. Loppupeleissä paras soundi on edelleen löytynyt pelkästä vahvarista itsestään. Välissä on ollut monta säröä, kaikenlaista muuta muljutinta ja sonic maximizer, muutamia mainitakseni. Jotkin laitteista ovat lisänneet jotain, mutta haitat yleensä hyötyä suurempia --> kiertoon. Mulla on ollut tuo 6505-nuppi yli kaks vuotta käytössä ja on siihenkin tullut laitettua kosolti kaikenlaisia särömyllyjä eteen, mutta kun kuulosti aina vaan paskemmalta niin luovutin. Kyllä tuossa on melkein vuos mennyt että se oma saundi on pikkuhiljaa alkanut löytymään. Tarpeeks kauan kun jaksoi ruuvailla, niin kyllähän se sieltä tuli. Tuossa mun videoklipissä on jo omat saundit löydetty, mutta kamerakännykkä ei anna kovin imartelevaa kuvaa niistä :P Onneks on jo Ferrari alla, muttakun pitäis olla Veyroni, että kehtais päästellä kunnolla. :) Elä Veyronia osta, jos siinä kerran on oikeasti se 1001 hevosvoimaa, niin tapat ittes vielä sillä :D EDIT: Mä oon taas muuten edennyt jo siihen antigas-vaiheeseen. Kamaa on mennyt myyntiin niin pirusti ja lisää pitäis laittaa. Sikäli tämä ko. aihepiiri ei enää edes jaksa kiinnostaa. Kerrrankin näin päin. Mystisesti hintahtavat romantikot #2 / The power of the riff compels me! |