Aihe: Settikuvat Volume 4
1 2 3 4 556 57 58 59 60122 123 124 125 126
Kailis
16.04.2008 18:21:16

Sanoisinko kliseisesti, että aika näyttää? Sanon. Aika näyttää.

Kuitenkin, ei ollut rakkautta ensi "silmäyksellä".

Mulla on aina kestänyt aikansa, ennenkuin mikään rumpu, puhumattakaan koko setistä, alkaa istumaan. Ja muokkautumista tapahtuu molemmin puolin. Itse ainakin olen huomannut että oma soittotyylini, jos sellainen ilmaisu sallitaan, on muokkautunut Pearlista Bradyyn siirtymisen jälkeen. Onhan se soittotapahtuma aikamoinen psykofyysinen soppa, ja noinkin isot muutokset vaativat aikaa.
Hyvä esimerkki oli Yamahan 6,5" syvä vaahterasnare, joka aluksi kuulosti ihan kuralta. Siihen vaihdoin pidemmän maton ja pähkäilin kalvoja, ja avot, pienen soittorupeaman jälkeen kuulosti jo ihan kelvolta. Nyt jo hyvältä.
Nolte
16.04.2008 18:57:27
Mulla on aina kestänyt aikansa, ennenkuin mikään rumpu, puhumattakaan koko setistä, alkaa istumaan. Ja muokkautumista tapahtuu molemmin puolin. Itse ainakin olen huomannut että oma soittotyylini, jos sellainen ilmaisu sallitaan, on muokkautunut Pearlista Bradyyn siirtymisen jälkeen. Onhan se soittotapahtuma aikamoinen psykofyysinen soppa, ja noinkin isot muutokset vaativat aikaa.
Hyvä esimerkki oli Yamahan 6,5" syvä vaahterasnare, joka aluksi kuulosti ihan kuralta. Siihen vaihdoin pidemmän maton ja pähkäilin kalvoja, ja avot, pienen soittorupeaman jälkeen kuulosti jo ihan kelvolta. Nyt jo hyvältä.

Joo, olen minäkin aikani kuluksi analysoinut asiaa. Ainakin yksi ilmeinen syy, miksi Phonicit eivät kuulosta ikäänkuin tutuilta korvaan, on tietysti nuo erilaiset koot. Ehdin jo ehdollistua sille, että etutomit ovat 10- ja 12 -tuumaiset tietynlaisine soundeineen. Nythän pienin rumpu on 13". Basari on lyhyempi, kuin yhdessäkään aiemmassa setissäni jne...

Nyt on se vaikeus, ettei kuule, miltä nämä kuulostavat muiden korvaan tai nauhalla. Nykyinen pumppu kun ei nauhoita.

Pitää varmaan Hollmi raahata joskus kämpille paukuttamaan Phonicceja, ja kuunnella itse setin edestä. Jos se suostuu, kun laitoin Pinstripet. ;)
nxvbvkjhuerghbxn3579328!!!
eino mutku
16.04.2008 21:32:44
Jaahans, tälläinen tuli tänään kotiin, Yamaha Maple Custom Absolute Nouveau 14x5,5". Kyllä se jotenkin tuo Yamaha vain tuntuu oikealta merkiltä...Jospa joskus vielä setti samaa sarjaa.

http://muusikoiden.net/dyn/users/40054.jpg
kalamies#23 >-)))> "Ei niin pientä tilaa, etteikö sinne mahtuisi isoa ääntä."
hansakemanelius
16.04.2008 22:39:20 (muokattu 16.04.2008 22:39:50)

Kyllä se jotenkin tuo Yamaha vain tuntuu oikealta merkiltä

En lähtisi väittämään vastaan. Hanki vaan koko satsi, virvelistä se minullakin alkoi...
Joo nej ....
Linnunlaulupuu
16.04.2008 22:57:08 (muokattu 16.04.2008 22:57:56)
Sanoisinko kliseisesti, että aika näyttää? Sanon. Aika näyttää.

Kuitenkin, ei ollut rakkautta ensi "silmäyksellä".

e. Äh, tossa se oli ylempänä. Ei mitään!
Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet!
eino mutku
17.04.2008 09:26:46
Juuri näin. Ajattelin samanmoisen virvelin ostaa Silver Sparklena, niin sopii setin kanssa yhteen. Maplea sen pitäisi virvelissä olla, muissa rummuissa Oakia :)

Juurikin Silver Sparkle houkuttelee seireenin lailla. Toisaalta vaimo vastustaa sireenin lailla...

Mainio tuo uusi pimpelipom-merkkiääni. Hyvä aamu tänään muutenkin.
Rockster
17.04.2008 09:46:58
Juurikin Silver Sparkle houkuttelee seireenin lailla. Toisaalta vaimo vastustaa sireenin lailla...

Silver Sparklea vaan kehiin. Vaimot ja naiset ne aina vastustaa kakkia juttuja, ei niistä pidä välittää.

Ja kiitoksia. Tuosta äänestä on tullut kyllä paljon paskaakin palautetta. Ihmiset sanovat, että kisassa on liian kova tempo :)
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
hansakemanelius
17.04.2008 10:37:53

Vaimot ja naiset ne aina vastustaa kakkia juttuja, ei niistä pidä välittää.

Ymmärrän kyllä että vaimo vastustaa perversioitasi......
(vai oliko krijotusvihre...)
Joo nej ....
Rumpukapulat
19.04.2008 12:03:37 (muokattu 19.04.2008 12:48:57)

Kyllä vaimo tykkää kun siinä on sellasia kimaltelevia juttuja. Voi vaikka pukea juhliin aina päälle.

EDiT: Itse olen myös todennut Yamahat erittäin toimiviksi.
Velli
19.04.2008 12:46:41
Jaahans, tälläinen tuli tänään kotiin, Yamaha Maple Custom Absolute Nouveau 14x5,5". Kyllä se jotenkin tuo Yamaha vain tuntuu oikealta merkiltä...Jospa joskus vielä setti samaa sarjaa.

Kiva, vaikka en noihin Absoluteihin ihan lääpälläni olekaan. Olen enemmänkin Maple Customien kannattaja. Ne ovat erittäin monipuolisia rumpuja. Olavi Louhivuoren kanssa juttelin vast ikään aiheesta, kun vuokrasin hänelle Maple custom-setin yhdelle keikalle. Olimme kummatkin sitä mieltä, että Maple Customeissa ei ole mitään ihmeellistä suuntaan taikka toiseen. Soundit ovat aina perus hyvät tilanteesta ja musiikkityylistä riippumatta.

Muuntautumiskykyisyys on Maple Customeissa sekä vahvuus että heikkous. Yksittäiseen musiikkityyliin löytyy varmasti vielä MC:kin paremman kuuloiset pöntöt, mutta jos tarvitaan jokapaikanhöyliä, niin itse ostaisin joko DW:t tai Maple Customit.
eino mutku
19.04.2008 15:36:20
Kiva, vaikka en noihin Absoluteihin ihan lääpälläni olekaan. Olen enemmänkin Maple Customien kannattaja. Ne ovat erittäin monipuolisia rumpuja. Olavi Louhivuoren kanssa juttelin vast ikään aiheesta, kun vuokrasin hänelle Maple custom-setin yhdelle keikalle. Olimme kummatkin sitä mieltä, että Maple Customeissa ei ole mitään ihmeellistä suuntaan taikka toiseen. Soundit ovat aina perus hyvät tilanteesta ja musiikkityylistä riippumatta.

Muuntautumiskykyisyys on Maple Customeissa sekä vahvuus että heikkous. Yksittäiseen musiikkityyliin löytyy varmasti vielä MC:kin paremman kuuloiset pöntöt, mutta jos tarvitaan jokapaikanhöyliä, niin itse ostaisin joko DW:t tai Maple Customit.

Heitäpä vähän tiukkaa analyysia eroista, joita olet havainnut MC vs. MCA. Miksi Maple Custom vie voiton?
Matjardo
19.04.2008 16:40:07
Kerkesin viimeisimmällä keikalla napata jopa yhden kuvan soundcheckin jälkeen, ja silloin setti näytti tältä: http://img388.imageshack.us/img388/2981/dsc00022dy6.jpg
Ensimmäinen keikka Oderyilla. Helvetti kun toimi hyvin! Tultiin ihan kehumaankin, että olipa äijällä hyvät rumpusoundit. Sopii olla tyytyväinen nuihin.
Two beers or not two beers?
Velli
19.04.2008 17:21:23
Heitäpä vähän tiukkaa analyysia eroista, joita olet havainnut MC vs. MCA. Miksi Maple Custom vie voiton?

En osaa valitettavasti mitään kovin hyvää analyysia tuosta antaa, sillä enemmänkin se on sellainen fiilispohjainen juttu. MCA:t kuulostavat ihan kivoilta, mutta jotenkin niillä soittaessa ei ole yhtä hyvä fiilis kuin Maple Customeilla. Niin ja tämä arvio on nyt siis tomeista ja basarista. MCA:n virvelisoundista ei ole kovin tarkkaa muistikuvaa.

Tuohon fiilisjuttuun vaikuttaa osaltaan myös se, että olen aina saanut huonohkoa palautetta MCA:n soundista. Äänimiehet ovat sanoneet että kyllä niiden kanssa pärjää ja kukaan bändikaveri ei ole koskaan erikseen kehunut niiden soundia. Muiden settien soundeista olen puolestani saanut eri puolilta positiivista kommenttia. Toisin sanoen muidenkin mielipide on hieman vaikuttanut omaan käsitykseeni.

Yksi tärkeä pointti on kyllä huomattava noista MCA:sta. Olen soittanut niitä aina Evans G2-kalvoilla, jotka ovat omasta mielestäni ihan paskoja! Jostain syystä en ole vaan koskaan jaksanut niitä keikoille vaihtaa ja juuri niillä kalvoilla soitettuna en ole soundeista mitään erityisiä kehuja saanut. Eli kyllä niistä MCA:kin saa varmasti paljon paremmat soundit kunhan löytää niihin vain oikean kalvotuksen. Muistaakseni Remo Emperoreilla ja Coated Ambassadoreilla ne kuulostivat jo paljon paremmilta kun vastaavaa settiä entisessä oppilaitoksessa noilla kalvotuksilla koputtelin.

Mutta joka tapauksessa valitsen mieluummin Maple Customit. Ne vain jotenkin kuulostavat omaan korvaan paremmilta ja näyttävät paremmilta. MC:t ovat lisäksi huomattavasti harvinaisemmat kuin MCA:t, joita näkee nykyään joka nurkan takana. Maple Customeilla erottuu hieman massasta.

Sinänsä jännä juttu, että kukaan ei ole niitä MCA:ja varsinaisesti haukkunutkaan, mutta olen saanut niistä aina palautetta tyyliin "Ota ensi keikalle ne Marquisit. Ne kuulostavat paremmilta". Mieluummin sitä silloin soittaa pöntöillä, jotka ovat paitsi omasta myös muiden mielestä hyväsoundisia. Ehkä nuo MCA:t ovat sellaiset pöntöt, että ne kuulostavat vallan hyviltä niin kauan, kun ei ole vertailukohtana vaikkapa DW:tä, Signiaa tms...
Kailis
19.04.2008 17:26:06 (muokattu 19.04.2008 17:26:36)

Olisipa joskus mahdollisuus ja aikaa päästä testaamaan samoissa olosuhteissa eri huippusettejä ja kalvotuksia. Ja sitten mä heräsin...
Nolte
19.04.2008 17:49:22
Olisipa joskus mahdollisuus päästä testaamaan samoissa olosuhteissa eri huippusettejä ja kalvotuksia.

Niinpä! Mahdoton toteutettava melkeinpä kelle vaan.
nxvbvkjhuerghbxn3579328!!!
Jupi57
19.04.2008 19:38:37 (muokattu 19.04.2008 19:40:44)
Yksi tärkeä pointti on kyllä huomattava noista MCA:sta. Olen soittanut niitä aina Evans G2-kalvoilla, jotka ovat omasta mielestäni ihan paskoja!

Siis noin ylipäänsä vai vain MCA:n kanssa?

MC:ssa ovat 10 ply/10mm basarin ja tomien 7 ply/7mm runkovahvuudet.
2,3 mm metallivanteet tomeissa.
Värejä ovat Black Maple, Vintage Natural ja Turquoise Maple (Ei Solid Black enää).

MCA:ssa ovat 7 ply/7mm basarin ja tomien 6ply/6mm runkovahvuudet ja
alumiiniset Die-Cast vanteet tomeissa.
Värejä löytyy 45 erilaista.

Aiheutuisiko sitä eroa noista yksityiskohdista?
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
Velli
19.04.2008 19:45:00 (muokattu 19.04.2008 21:53:28)
Siis noin ylipäänsä vai vain MCA:n kanssa?

Ylipäätään en oikein tykkää Evansseista. Maple Custom 14"x5,5"-virvelissäni Evansin Genera toimii kuitenkin loistavasti. Myös joissain basareissa Evansin EQ3 toimii hyvin, mutta muutoin en Evansista perusta. Tuo G2 on kuitenkin kaikkein hirvein kalvo, mitä Evansilta tiedän.

Aiheutuisiko sitä eroa noista yksityiskohdista?

Niistäpä niistä (kai).
Velli
19.04.2008 21:58:32
Onko Yamahan täyskoivuinen Stage Custom-setti jo vanhaa infoa vai enkö vain itse ole kuullut siitä missään??

http://news.harmony-central.com/New … ha-Stage-Custom-Birch-Drum-Set.html

Hirveän paljoa en anna arvoa tuolle täyskoivuisuudelle, mutta sitäkin enemmän annan arvoa sille, että lugit ovat jälleen metallisia muovisten sijaan.
OPJ1974
19.04.2008 22:22:53

Onko Yamahan täyskoivuinen Stage Custom-setti jo vanhaa infoa vai enkö vain itse ole kuullut siitä missään??

http://news.harmony-central.com/New … ha-Stage-Custom-Birch-Drum-Set.html

Hirveän paljoa en anna arvoa tuolle täyskoivuisuudelle, mutta sitäkin enemmän annan arvoa sille, että lugit ovat jälleen metallisia muovisten sijaan.

Juuri tänään Lahden rumpufestareilla juttelin Hesan F-musiikin tuotepäällikön, Jaakon, kanssa tuosta ja hän sanoi, että on niin uusi juttu, että Suomesta Koivuista Stage Customia ei ole edes vielä saatavilla.
Kaverin suusta kuultua: "Ihmisellä on yläpää ja alapää ja siinä välissä on rytmi"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)