jukcat 16.04.2008 19:08:25 | |
---|
Kun ainoaksi työksi, jossa pylväsporaa olisi tarvinnut, jäi tuo kielten läpivientien poraaminen, niin enpä jaksanut lähteä ajelemaan 200km (tampere-espoo-- espoossa on kaikkien käytössä oleva työväenopiston puutyösali huippukoneineen- tampereella ei mitään paikkaa jossa voisi tav.pulliainen käydä puitaan pilkkomassa!! Tämä on vääryyttä!) tai odottamaan syksyä kun kurssit alkaa. Hop- siis biltemasta porakoneteline (9e) ja vähän virittelyä, sekä muutama zen- harjoitus.. vot! (Kuva omissa kuvissa) No varauksella kuitenkin. Melko hankalaa on saada poraa aivan suoraan ja kielikeskelläsuuta saa näillä biltemavälyksillä touhuta, mutta kyllä reiät on ainakin samansuuntaisia ja takaakin body näyttää ihan siistiltä. Tämä vaan vinkiksi- että yrittänyttä ei laiteta! (tosin body tai muut puut laitetaan usein roskalaatikkoon näiden virittelyjen jälkeisissä tunnelmissa..) Jukcat Toiset näkee maan ja kokee taivaan. |
Numb 16.04.2008 19:15:07 | |
---|
Ai vitsi. Läiskäytin plussalla silkasta innovatiivisuudesta ja DIY -hengestä :) Taidan kuitenkin porata ne tallatolppien paikat pylväsporakoneella... Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
varakeef 16.04.2008 19:54:16 | |
---|
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Moi. Noi läpiviennit kannattaa porata niin et ekaks poraa laitimmaiset (E ja e) reiät tallan puolelta. Loput reiät sit bodyn takapuolelta. Näin ne holkit saa suoraan linjaan. Tallan puolelta noita reikiä voi sit laventaa jos ei osu heti kohdalleen. Mahdolliset lavennuksethan jää tallan alle piiloon. Siistiä jälkeä. |
teemu-t-k 16.04.2008 20:33:29 | |
---|
Tuo Bilteman teline on mielestäni yllättävän hyvä hintaisekseen ja ollakseen Biltemasta. Itse olen käyttänyt sitä esim. piirilevyjen reikien porailuun tai muuhun "tarkkuustyöhön". Eihän se toki pärjää pylväsporakoneelle vertailussa alkuunkaan mutta eipähän hintakaan ole yhtä suolainen. Täytyy todeta, että tuo on kyllä ehdottoman hyvä sijoitus yhdeksälle eurolle jos on vastaavalle telineelle vähänkään tarvetta. Vertailun vuoksi sain jälkikäteen tutulta kokeiltavaksi vähän kalliimman ja enemmän "pro"-laatua olevan telineen ja siinä tuntui olevan klappia jopa enemmän kuin tuossa Bilteman telineessä, se ei myöskään liikkunut läheskään yhtä sulavasti. Ainoa laatuero vaikutti olevan alustan painossa, se kun Bilteman telineessä on jotain heppoista alumiinia ja piti kiinnittää ruuveilla pöytään, että koko teline edes pysyisi pystyssä. |
jukcat 16.04.2008 21:08:26 | |
---|
Minulla on kanssa viritelmä samanlaiselle porakonetelineelle. Sen voi kasata nurinpäin ylettääkseen telen kieli läpi lankun -reiitykseen. http://www.tdpri.com/forum/1109320-post26.htm No hitto, eipä tullut tämä mieleen. Tää on vielä nääs paree ko tuo mun sydeemi! J Toiset näkee maan ja kokee taivaan. |
s151669 16.04.2008 21:39:03 | |
---|
Komea viritys. Mieleen vain tuli, että eikös nuo olisi saanut tehtyä helpommin poraamalla suoraan pöydän reiästä läpi ? Jos siis kohdistus vain onnistuu Jyrki |
aatu24 17.04.2008 13:46:44 | |
---|
Morot! Monet ns. halpistyökaluliikkeet myyvät kohtuudella edullisesti pieniä pylväsporakoneita. Olen sellaisen hankkinut jo monta vuotta sitten ja hyvin on toiminut. Maksoi silloin aikoinaan 99 markkaa, taitaa nykyään on melkein sama euroissa. Vaihdoin siihen vain pikaistukan ja vot, vot, onpa tymäkkä peli. Karkeimpiinkin rautoihin saa raiät. Joo, noita porakoneita löytyy hintaan 59 rahaa, kannattaa katsella. A@tu |
pirkko liimanaama 17.04.2008 16:46:41 | |
---|
Itse vetäisin tylysti akkuporakoneella ja tuollaisella: http://www.clasohlson.fi/Product/La … /204828_A_2007-07-04_074553_633.jpg Clas olssonilla maksoi 12 euroa.Ensimmäisen reiän porasin tallan puolelta ja sen jälkeen viivottimella viiva taakse loput reiät tasaisin välein takaapäin. Tallan alta ei näy jos heittoa tulee,mutta eipä sitä juuri tullut. Harjoittelin kyllä tuota poraamista jonkun kerran. Katselin tuota Bilteman porakonetelinettä aikani,mutta en sitten hiffannut. |
gasser 17.04.2008 17:22:07 | |
---|
-?- |
reverend 17.04.2008 18:23:01 | |
---|
Itse vetäisin tylysti akkuporakoneella ja tuollaisella: http://www.clasohlson.fi/Product/La … /204828_A_2007-07-04_074553_633.jpg Clas olssonilla maksoi 12 euroa.Ensimmäisen reiän porasin tallan puolelta ja sen jälkeen viivottimella viiva taakse loput reiät tasaisin välein takaapäin. Tallan alta ei näy jos heittoa tulee,mutta eipä sitä juuri tullut. Harjoittelin kyllä tuota poraamista jonkun kerran. Katselin tuota Bilteman porakonetelinettä aikani,mutta en sitten hiffannut. Käytin myös tuota Olssonin vehjettä ja suorat reiät sain porattua Teleen. Harjoittelua tosiaan vaatii. |
Ahokkis 18.04.2008 23:19:04 (muokattu 18.04.2008 23:20:59) | |
---|
Pistetäänpä tähän esimerkki, mitä seuraa kun vetelee vapaalla kädellä: http://muusikoiden.net/dyn/users/40096.jpg Yläpuolelta nuo on melkein linjassa. Mutta vain melkein... Stoppareina mutterit. high kuality. Onpa ainakin persoonallinen, eikä mitään standardia "kaikki holkit linjassa"-meininkiä. E:Ite porasin pylväskoneella telerojektiin ja silti heitti holkkien välit pari milliä. "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir |