McNulty 15.04.2008 17:04:50 | |
---|
ONKO mielestäs mahdollista ymmärtää laulaesssaan samalla tavalla englantia kuin suomea ? vai onko siinä aina välimatkaa ? Niin no... itse käytän melkein enempi englantia päivittäin kuin suomea. Samoin 1,5 vuotta asuneena Nyy Jorkissa, ajatus toimii melkeinpä paremmin englanniksi kuin suomeksi. On esim. tilanteita joissa tiedän sanan automaattisesti englanniksi (viimeksi oli sanat "rollercoaster" ja "skunk" joiden kotimaisia vastineita en meinannut saada millään mieleen). Matkustelu usein ja lontoon käyttäminen 24/7 vieraannuttaa just sopivasti ensimmäisestä ja toisesta kotimaisesta. |
lxi 15.04.2008 17:12:52 | |
---|
Mutta nyt alkaa sellainen aika, että laitan työpaikalla pillit pussiin ja: Ive got a fuzz box and Im going to use it. Loud. Here's one of my pet peeves: ignoring the distinction between an apostrophe (') and an accent (). |
ann4 15.04.2008 17:16:32 | |
---|
joo kaikille tiedoksi ,että tahdon tehdä englanninkielisiä sanoituksia. ja tahdon ymmärtää pienet sävyerot, erilaisia sanontoja ymsymsyms. kiitos kaikille näin alkuun vinkeistä ,tulin äkkii ttsekkaa tilanteen ja myöhemmin kuselen lisää. mut vai mitä, jos tosiaan on hyvä kielipää , vilkas ajatus ja monipuolisesti kuvaileva pää niin on hyvät mahikset tajuta kunnolla englantia. jeejee |
ann4 15.04.2008 17:20:09 | |
---|
Niin no... itse käytän melkein enempi englantia päivittäin kuin suomea. Samoin 1,5 vuotta asuneena Nyy Jorkissa, ajatus toimii melkeinpä paremmin englanniksi kuin suomeksi. On esim. tilanteita joissa tiedän sanan automaattisesti englanniksi (viimeksi oli sanat "rollercoaster" ja "skunk" joiden kotimaisia vastineita en meinannut saada millään mieleen). Matkustelu usein ja lontoon käyttäminen 24/7 vieraannuttaa just sopivasti ensimmäisestä ja toisesta kotimaisesta. vitsi ,pitäisköhän muuttaa jonnekkin lontooseen :) miten kallista siellä on asua ?? |
Kailis 15.04.2008 17:24:44 | |
---|
vitsi ,pitäisköhän muuttaa jonnekkin lontooseen :) miten kallista siellä on asua ?? Ootsä nyt ihan tosissaan? Miten vanha olet? |
hullu_ukko 15.04.2008 17:26:33 (muokattu 15.04.2008 17:27:45) | |
---|
vitsi ,pitäisköhän muuttaa jonnekkin lontooseen :) miten kallista siellä on asua ?? Kannattaa harkita ainakin. Mä olen todennäköisesti lähdössä jenkkeihin opiskelemaan, tosin en tiedä vielä suoritanko siellä koko tutkinnon, vai lähdenkö ainoastaan vuodeksi/pariksi oppilasvaihtoon Suomesta. Asuminen tietty riippuu vähän siitä, miten ja missä sä haluat asua. Jonkun veneen alla asuminen on toki halvempaa kuin jossain keskustan kattohuoneistossa. Eikä sinne kannata randomilla lähteä hortoilemaan. Kannattaa olla vähäsen mielessä, mitä aiot tehdä siellä. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Vedä käteen. Mitä varten pitää alkaa vittuilemaan ilman syytä, en edes ole aivoton mulkku joka vetää epämusikaalisesti hikisistä tabloista, vaan fiiliksellä ja korvalla.-Kondensaattori |
Teijo K. 15.04.2008 17:27:44 | |
---|
Olen vähän tiukkapipoinen tämän suhteen kun kuulee niin paljon todella huonoa englantia Suomessakin. Tietysti riippuu ihan siitä mitä hakee. Onko kyseessä oikea kielen osaaminen ja sillä oikeat ilmaisut vai vähän sinne päin, että vain tyhmemmät hämääntyvät. Jos mualimankarkkinoille mennään niin silloin pitäisi sanoitukset vähintään tarkistuttaa jollain oikeasti englantia osaavalla. Ei edes maikalla vaan jollain joka ymmärtää kaikki vivahteet täydellisesti, eli alkuperäinen puhuja. Tosin Saksassa ollessani huomasin, että minulla oli usein kielioppi paremmin hallussa kuin paikallisilla, kun he puhuivat murretta. Että kaikesta kuivuudestaan ja puutteistaankin huolimatta kannattaa arvostaa suomalaista kieltenopetusta. Siellä oppii muutakin kuin "Juu tookin tu mii?" tai "Juu fak wit mii Ai fak with you" Eli jos kusetat mua saat sen omille kintuillesi". Tämä oli jostain Kummisedästä tai vastaavasta. Säh et nyt kyllä tajunnut tota pointtia ollenkaan. Kun kysyin että tekeekä henkilö itse vai laulaako jotain evergriinejä mikkä on runoiltu jossain ameriikan tai englannin maassa ammattilaisten toimesta aikoja sitten. |
ann4 15.04.2008 17:28:25 | |
---|
Ootsä nyt ihan tosissaan? Miten vanha olet? oon underage :DD hähhäää karkaan ja meen working as a slut :D! my biggest dream, indeed. no, i cheated you. i really am 16 and hopefully sometimes going to live in LONDON!! |
ann4 15.04.2008 17:30:09 | |
---|
Teijo K, ihan tahtoisin sekotella vanhoja tekstej ja sit luoda jtn omaakin, jotain mikä kumpuais mun elämästä ja sit pukee sen englantiin.. ihanaa et oon niin innostunu :DD |
ann4 15.04.2008 17:32:20 | |
---|
ESIM, Bob Dylania ois ihana jonäakin päivänä ymmärtää perfectly. i've heard that hes a really good songwriter. |
wilzhu 15.04.2008 17:37:12 | |
---|
Jos aikoo ihan oikeasti tehdä hyviä englanninkielisiä sanoituksia niin siinä kannattaa ja pitää nähdä vaivaa. Minä kerran pikkupoikana opettelin kyriiliset aakkoset ja kirjoitin suomea niillä. Luulin osaavani venäjää. Itse pistin isosiskoni opettamaan minulle aakkoset englanniksi. Minulle sitten ei mennyt mitenkään jakeluun, kun luulin rationaalisesti, Että englannissa kirjaimet ovat vain eri järjestyksessä kuin suomessa. Esim. Suomen kirjain A olisi englannissa kirjain D. luulin, että kirjainten keskinäisen järjestyksen opettelemalla osaisin puhua englantia. Elämä off. |
Jag 15.04.2008 17:56:59 (muokattu 15.04.2008 17:57:51) | |
---|
Itse pistin isosiskoni opettamaan minulle aakkoset englanniksi. Minulle sitten ei mennyt mitenkään jakeluun, kun luulin rationaalisesti, Että englannissa kirjaimet ovat vain eri järjestyksessä kuin suomessa. Esim. Suomen kirjain A olisi englannissa kirjain D. luulin, että kirjainten keskinäisen järjestyksen opettelemalla osaisin puhua englantia. :D Täysin sama. Paitsi ettei ollut sisarusta opettamassa, mutta luulin että noin se toimii. Tuohon aikaan olin matemaattisissa aineissa paljon vahvempi ja noinhan se olisi ollut loogista. Ameriikoissahan on nämä tavauskilpailut. Suomen kielellä tuntuisi täysin hullulta ajatukselta ja pienenä ei kyllä mennyt jakeluun, että mikä järki niissä on. Nyt kuitenkin huomaa miten populaarikulttuurin ja median kautta opittu englanti ei taitu niin helposti paperille. Koko ajan joutuu tarkistamaan sanojen oikeinkirjoitusta. Suomeakaan en osaa kunnolla kirjoittaa. " toinen teoria on se että nykyisen (varmaan tuossa 90 luvun lopulla) tuli studioiden miksaus pöytiin sellainen "radio nova" nappi, jonka kaikkein rahanahnein tuottaja painoin pohjaa aina kun biisit nauhotettiin..
" - Trey |
McNulty 15.04.2008 18:49:02 | |
---|
vitsi ,pitäisköhän muuttaa jonnekkin lontooseen :) Muuta ihmeessä jos opiskelut/työt/perhetilanne/rahatilanne tai jokin muu "täällä pitelevä taho" antaa myöten. Paras on tietysti lähteä vaihtoon ja olla vuosi ensin jossain opiskelujen varjolla. Sitten jos ihan meikäläisen jalanjälkiä seuraat, niin heität muutaman kuukauden railin Keski-Euroopan halki ja sen jälkeen sitten tolkuton Madventures-kärpänen ja radalle tätä pientä palloa ympäri. miten kallista siellä on asua ?? Lontoosta en tiedä... varmasti kallista ainakin jos paremmilla seuduilla haluaa punkata. Mie asuin NYC:ssä ihan Brooklynin Flatbushissa ja se pieni yksiö kustansi sen verran että kotimaasta saadut opintorahat riittivät kattamaan sen ja sapuskat. Omilla säästöillä pärjäsin sitten loput (sai ostettua vaikka mitä, käytyä ympäri jenkkilää frendien luona, keikoilla ja ulkona rällästämässä jene jene.) Tosin, kalliitahan nuo länkkärimestat ovat, ei siitä pääse mihinkään... etenkin kun on tottunut reissaamaan 3. maailman maissa. Eikä ollenkaan pahalla, sillä monesti tuo 3. maailma on nimenomaan se, jonne menen jatkuvasti uudestaan pistämään omat filmit uusiksi ja tutustumaan NIIIIIIN erilaiseen meininkiin. |
FrankComa 15.04.2008 19:29:36 | |
---|
Lontoo taitaa olla maailman kallein kaupunki asua. Ainakin top 3:ssa. Give The Mule What He Wants! |
Sergei Fallinen 15.04.2008 21:23:32 | |
---|
Vaikka kyllähän Helsinkikin ihan hyvillä sijoilla on. Mutta, niin, jos haluaa englantia oppia, kaupunkeja kyllä on muitakin ihan tarpeeksi. |
möyssy 15.04.2008 21:46:19 (muokattu 15.04.2008 21:47:12) | |
---|
Christ is coming, and so am I. |
Haaveenani olisi päästä jonnekin ulkomaille joskus käyttämään oikeasti jotain muuta kieltä kuin Suomea. Mielessäni on käynyt, että saksaa kun olen opiskellut kohta kaksi vuotta, niin voisi lähteä Saksaan oppimaan sitä minulle vaikeinta kieltä, eli saksaa. Toisaalta englannin opiskelukin tekisi varmaan hyvää, mutta osaan sitä niin paljon paremmin kuin saksaa, enkä osaa päättää, lähtisinkö opiskelemaan sitä Jenkkeihin tai Britteihin siksi, että sillä pärjäisin paremmin ja sitä luultavasti tulen käytämään enemmän, vai lähtisinkö Saksaan sen takia, että oppisin sitä hankalempaa kieltä. Valinnan teon vaikeus. Take the Kama Sutra. How many people died from the Kama Sutra as opposed to the bible. Who wins?
-Frank Zappa |
kemppma 16.04.2008 09:34:12 | |
---|
Säh et nyt kyllä tajunnut tota pointtia ollenkaan. Kun kysyin että tekeekä henkilö itse vai laulaako jotain evergriinejä mikkä on runoiltu jossain ameriikan tai englannin maassa ammattilaisten toimesta aikoja sitten. Ei mitään välii eikä vois vähempää kiinnostaa. Ou jee soo ist das leeben |
Teijo K. 16.04.2008 10:03:21 | |
---|
Ei mitään välii eikä vois vähempää kiinnostaa. Eli että kysykää mistä asiasta haluatte niin mäh vastaan mistä huvittaa. Kaippa se homma etenee silleenkin, ei siinä. :) |
kemppma 16.04.2008 10:08:14 (muokattu 16.04.2008 10:24:01) | |
---|
Eli että kysykää mistä asiasta haluatte niin mäh vastaan mistä huvittaa. Kaippa se homma etenee silleenkin, ei siinä. :) Olen näille palstoille kirjoitellessani huomannut, että vaikka kuinka asiallisesti kirjoittaa niin joillekin ei mikään kelpaa. Siksi en jaksa vaivautua tuollaisten kommenttien jälkeen edes pieraisemaan. Siis sellaisiin, jotka pyrkivät nolaamaan, mitätöimään tai asettamaan ymmärrykseni kyseenalaiseksi. Kumma kun ei vielä vaadita tutkimustuloksia, että saan edes mielipiteeni täällä esittää. Niitä nimittäin jotkut nipodillot huutavat lähes jatkuvasti tuolla muualla. Ou jee soo ist das leeben |