Aihe: Keikkaliksat?
1 2 3 4 57 8 9 10 11
WanhaWetäjä
15.04.2008 01:17:54

PS: WW:kin vois, aikanen karvamunamiäs joskus koittaa vaikka vastata alkuperäseen kysymykseen, eikä taas riakkua niitten lukkojensa kanssa, niin kun jokkut tuppikullinulikat.

Jaa joo...

Eikös noista liksoista ole jauhettu ihan tarpeeksi?

Tulos ; sulla on hyvät liksat, muilla ei.

Oikeassa elämässä noista vois jauhaa loputtomiin, täällä se on ihan turhaa...

Mutta joo, oikeassa olet, susta kun on tullut varsinainen palstan topicin vartija ja totuuden torvi, kuuntelemme sinua ja kunnioitamme suurta viisauttasi!

Vois tän silti lukita....
yy kaa...mikä laatikko?
WanhaWetäjä
15.04.2008 01:22:20

Mä wihaan wihaa ja kitaran delayta!
Apinoida nyt jollain munaleikkurilla aitoa vuonoa!
(Usein halvalla pelillä, ilman valoja!)
No komiat kompit löytyy, jos löytyy?
Jaa tää onkin liksat, mut pitäis lukita Voteen kii.
(Ainakin tilipäivään asti!)

Hauska humoristi on aina piristys palstalle!

Vediksä sä siinä ylihinnotellussa bändissä, jolla ei ole keikkaa?Mikäsenyt oli...?Voimamies...?
No enivei, nimimerkin takaa on aina hauska huudella, jatka samaan malliin, kyllä se siitä!

Edelleen ; tän vois lukita!
yy kaa...mikä laatikko?
isojussi
15.04.2008 01:41:46
Ihan ystävällisesti, WW - kokeile oikeesti vastata asiallisesti edes tohon avaukseen.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
jape2
15.04.2008 01:42:43
kun keikkaa Viron laivoilla pukkaa hyvään hintaan, ei kannata
vetää Moscow lights, nights, eikä muutakaan vastaavaa.
Tämä info on täysin ilmaista. 99% Virolaisista vihaa teemaa.
Mä oon free, mutta vitut siitä.Puhelin soi ja synaskitta.
isojussi
15.04.2008 01:51:31
Hyvä jape!!!

Yks asia, mitä täällä ei oo käsitelty, on freelancerien hinnoittelupolitiikka ja sen kautta keikkamäärien ja keikkojen laadun säätely.

Kenttä ja keikat on kuiteskin menossa tälläkin alalla kirjavampaan suuntaan.
isojussi
15.04.2008 01:52:47
Ja modelle - älä nyt ihmeessä lukitte tätä, kun yhtä lukuunottamatta muut on asiassa!!!
WanhaWetäjä
15.04.2008 02:35:12

Ja modelle - älä nyt ihmeessä lukitte tätä, kun yhtä lukuunottamatta muut on asiassa!!!

On vai?

Lueppas tää ketju alusta asti ja ajatuksella ;-)
yy kaa...mikä laatikko?
isojussi
15.04.2008 02:41:44
On vai?

Lueppas tää ketju alusta asti ja ajatuksella ;-)

No ei alusta asti, mutta nyt, kun ruvettiin asiaan pääseen.
Rantsu
15.04.2008 10:51:38
Yks asia, mitä täällä ei oo käsitelty, on freelancerien hinnoittelupolitiikka ja sen kautta keikkamäärien ja keikkojen laadun säätely.

Minkälaista freelancer-hommaa sä tarkoitat, Jussi?

Mulla on sellainen tuntuma, että yksittäinen, milloin missäkin kuviossa vetelevä freelancer-soittaja ei paljoa voi itseään hinnoitella, paitsi tietysti niin halutessaan itsensä ulos projektista.
Kerran meinasi olla hyvä meininki, mutta siitä on jo aikaa...
tope2
15.04.2008 11:29:36
Hauska humoristi on aina piristys palstalle!

Vediksä sä siinä ylihinnotellussa bändissä, jolla ei ole keikkaa?Mikäsenyt oli...?Voimamies...?
No enivei, nimimerkin takaa on aina hauska huudella, jatka samaan malliin, kyllä se siitä!

Edelleen ; tän vois lukita!

Tarkotat varmaan meikäläistä, eli "ylihinnoitellun" voimabändin edustajaa... Huumori on hauska asia ja aika monen turaajan ongelma onkin se, että suhtautuu itseensä liian vakavasti. Eiks tota ylipäätään, että käy pitkien matkojen päässä ravintoloissa ja lavoilla soittamassa viis settiä humppaa pitäis lähinnä hävetä!!?? ;) Ei se ainakaan mulle mistään elämässään onnistumisesta kerro..
TiVe
15.04.2008 11:36:23
Tuolta kun katot vuoden tulot ja jaa oletetulla keikkamääräällä
saat hinnan yhdelle keikalle ;-)

http://www.iltasanomat.fi/verotiedot/2006/kategoria.asp?katid=2

ps. Pop&Rock osasto löytyy erikseen.
Ilo ilman viinaa on käyskentelyä selvinpäin.
Jäärä
15.04.2008 11:45:30

http://www.iltasanomat.fi/verotiedot/2006/kategoria.asp?katid=2....

Hehe, muiden kohdalla nimikkeenä "laulaja" ym. mutta Matti Ruohosen nimikkeenä "Matti" ja T. Ruohosen nimikkeenä "Teppo".
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Sertzo S
15.04.2008 12:19:43 (muokattu 15.04.2008 12:19:52)
Joo ja eihän se paljonpuhuttu ylihinnoittelu ole itsestä kiinni. Ei multa oo koskaan kukaan kysyny bändin myyntihinnasta mielipidettä, ku oon aina ollu rivisoittaja. Ne on muut ku on päättäny..
Mä voisin by the way suostua (lähes) ilmaiseksikin tekeen keikkoja, jos tarjoittais duovetoja Janina F:n kanssa. Joutuis pakonsanelemana vuoksi nukkuun samas hotellihuonees ja työvelvollisuutena olis illan tullen hieroa sen kipeytenyitä paikkoja..

Äkkiä siihenkin kyllästyisi, riippuen millä hieroo ja mitä. ;)
tope2
15.04.2008 12:43:35
Äkkiä siihenkin kyllästyisi, riippuen millä hieroo ja mitä. ;)

Mitäs luulisit!!?? ;)
isojussi
15.04.2008 12:47:50
Minkälaista freelancer-hommaa sä tarkoitat, Jussi?...

Ajattelin tässä freelacerilla enemmänkin artistina / yksinesiintyjänä toimimista, mutta yhtä hyvin freelanceri vois olla bändi, joka ei ole sitoutunut kiinteästi jonkun keikkamyyjän käskytykseen, vaan päättää itse menemisistään.
ohjaamises
Tollasissa tapauksissa hinnoittelulla on tärkeä osa keikkamäärien ja -tyyppien

Kyllähän tuurailija-free voi ohjailla hintapyynnöllään sitä, minkälaisia vetoja tulee eteen - mut toki vaikeempaa se on.
Sertzo S
15.04.2008 12:50:46
Mitäs luulisit!!?? ;)

Tässä iässä ei enää luulla, eipä paljon muutakaan. :(
isojussi
15.04.2008 12:56:00 (muokattu 15.04.2008 12:56:35)
Tässä iässä ei enää luulla, eipä paljon muutakaan. :(

Mistähän ne ukot YLLÄTTÄEN vaihteeksi haastelee?

Tässä ketjussa siitä ei vielä puhuttukaan.
Rantsu
15.04.2008 13:13:02
Ajattelin tässä freelacerilla enemmänkin artistina / yksinesiintyjänä toimimista, mutta yhtä hyvin freelanceri vois olla bändi, joka ei ole sitoutunut kiinteästi jonkun keikkamyyjän käskytykseen, vaan päättää itse menemisistään.
ohjaamises
Tollasissa tapauksissa hinnoittelulla on tärkeä osa keikkamäärien ja -tyyppien

No mä vähän arvelinkin että joku tuontyyppinen sulla on mielessä.

Kyllähän tuurailija-free voi ohjailla hintapyynnöllään sitä, minkälaisia vetoja tulee eteen - mut toki vaikeempaa se on.

Joskus oon pyytänyt vähän lisää matkakorvauksia, jos on pitänyt lähteä omalla autolla kauas. Aika harvoin kuitenkin tulee sitä liksaa kysyneeksi. Keikan jälkeen sitten, että "ai niin, olikos tästä jotain korvaustakin tulossa?" :)
Kerran meinasi olla hyvä meininki, mutta siitä on jo aikaa...
isojussi
15.04.2008 13:28:51
Joskus oon pyytänyt vähän lisää matkakorvauksia, jos on pitänyt lähteä omalla autolla kauas. Aika harvoin kuitenkin tulee sitä liksaa kysyneeksi. Keikan jälkeen sitten, että "ai niin, olikos tästä jotain korvaustakin tulossa?" :)

Heh - ite aikoinaan samassa tilanteessa olleena pidän nykyään tarkan huolen siitä, että jätkät tietää mun keikalle tullessaan, mitä siitä saa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)