Aihe: Blackheart by Crate putkivahvarit
1 2 3 4 5 611 12 13 14 15
superfly
14.04.2008 15:31:33
Taitaa tuommoinen 5-wattinen nuppimallinen Little Giant mennä hankintaan. Kävin Tammer-Pianossa nopsaan kokeilemassa ja vakuuttihan tuo. Jopa sitä puhdasta ääntä tuntui lähtevän paljon enemmän kuin ikinä bänditreeneissäkään tarvitsen. Oikealla kädellä ja telellä sai aikaan todella hienon rähinän+känkkäkänkän (teleukot tietää tämän termin) muuten puhtaalla saundilla. Hämmästytti kyllä tuo möykän määrä niin pienestä toosasta.
Killing internet dragons is serious business!
jussimus
14.04.2008 18:50:22
Äää...rupesi kuumottelemaan kovasti noi Blackheart-combot...kumpikohan ois kovempi sana, Pikku Jättiläinen vai Komia Perkele...? Valintoja, valintoja..
Kivijalka
14.04.2008 19:16:41
Äää...rupesi kuumottelemaan kovasti noi Blackheart-combot...kumpikohan ois kovempi sana, Pikku Jättiläinen vai Komia Perkele...? Valintoja, valintoja..

Kävisin kyllä tuohon Deviliin kiinni jos tarvetta olisi. Parempi saundinmuokkaus 3-alue equineen ja presence-nuppeineen veisi sen ohi Giantista.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
jussimus
14.04.2008 19:20:17
Kävisin kyllä tuohon Deviliin kiinni jos tarvetta olisi. Parempi saundinmuokkaus 3-alue equineen ja presence-nuppeineen veisi sen ohi Giantista.

Joo, kyl mäkin vähän luulen että Komia Perkele on saatava.

Ei jumaleissön miten hyvältä toi Pikku Jättiläinen soundaa tässä pätkässä: http://www.youtube.com/watch?v=tziffXtZ6e8

Eikä se kitaristikaan ihan huono ole... :)
jaakko.
14.04.2008 19:25:24

Sain paikallisen musiikkiliikkeen tilaamaan ainakin yhden bh15h:n elikkäs tuon Handsome Devil nupin. Saapa nähdä millon saapuu. Innolla odottelen että pääsee testaileen ja ostoksille. Marsun 4x10" 1965b kaipaa putkikonetta kaverikseen. Taitaa olla Cratella jotain vaikeuksia kun ei mitään tietoa onko noita edes olemassa vielä. Kova hypetys ainakin. :)
Keskity, perkele!
Kivijalka
14.04.2008 19:27:55
Joo, kyl mäkin vähän luulen että Komia Perkele on saatava.

Ei jumaleissön miten hyvältä toi Pikku Jättiläinen soundaa tässä pätkässä: http://www.youtube.com/watch?v=tziffXtZ6e8

Eikä se kitaristikaan ihan huono ole... :)

Minkä se paiskaa tuonne lattialle puolentoista minuutin jälkeen? Jonkinsortin sormiplektran?
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
jaakko.
14.04.2008 19:33:44
Minkä se paiskaa tuonne lattialle puolentoista minuutin jälkeen? Jonkinsortin sormiplektran?

sanosin että se on pikkunen putki (mallia 12a?7) joka tippuu hyllystä.
Keskity, perkele!
Mr_Odo
14.04.2008 20:37:40
Huomasimpa tässä että nyt on tainut tulla markkinoille tuo Hot Head joka vaikkuttaa varsin mielenkiintoiselta: http://www.thomann.de/fi/blackheart_hot_head_bh100h.htm

Pitääpä käydä ehdottamassa Soundataan että tilaisivat. ;D
"It's little more tricky..." - Yngwie Malmsteen
Lilli
15.04.2008 06:43:25 (muokattu 15.04.2008 11:04:45)
Huomasimpa tässä että nyt on tainut tulla markkinoille tuo Hot Head joka vaikkuttaa varsin mielenkiintoiselta: http://www.thomann.de/fi/blackheart_hot_head_bh100h.htm

Pitääpä käydä ehdottamassa Soundataan että tilaisivat. ;D

Onkohan Soundatalla käyttöpääoma vähissä kun ei edes noita BH15-112 komboja saada välitykseen. Olisin ostanut jos olisi saanut Thompan hintaan...;-) - Ja mahtavaa kansallista hinnoittelupolitiikkaa löytyi Tammer Piano&Soittimesta: Blackien 5 watin kombo maksaa ~50% enemmän kuin Thomannilla!(255 >375). Kyllä nauratti!

Edit: En tosin aivan varma ole havaintoni todenperäisyydestä, mutta jos joku Mansesterimmuusikko ilikiäis vaivihkaa käydä silmäämässä...
"Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000
superfly
15.04.2008 10:24:52 (muokattu 15.04.2008 10:25:06)
Onkohan Soundatalla käyttöpääoma vähissä kun ei edes noita BH15-112 komboja saada välitykseen. Olisin ostanut jos olisi saanut Thompan hintaan...;-) - Ja mahtavaa kansallista hinnoittelupolitiikkaa löytyi Treen Piano&Soittimesta: Blackie 5 watin kombo maksaa 50% enemmän kuin Thomannilla!(255 >375 Kyllä nauratti!

Sama oli tuon nuppimallin kanssa. T-kaupassa 155 ja täällä parisataa. Taas se sama homma että toivotaan etä joku pallopää maksaisi tuon hinnan vaikka taatusti kaikki ovat tietoisia saksanmaan hinnoista. Sitten ihmetellään kun ei kotimaisista kaupoista osteta... Ero vaan on niin iso ettei mulla ainakaan ole varaa moiseen. Tottakai tinkimällä saa hintaa alas mutta minä en ainakaan viitsi kerjuulle lähteä jos se on vältettävissä. Mennyttä aikaa on tuo tinkimiskulttuuri mun mielestä. Hintalappuun oikea hinta eikä mitään kusetusmeininkiä. Ni.
esprit de corps
15.04.2008 11:04:05
Tottakai tinkimällä saa hintaa alas mutta minä en ainakaan viitsi kerjuulle lähteä jos se on vältettävissä. Mennyttä aikaa on tuo tinkimiskulttuuri mun mielestä. Hintalappuun oikea hinta eikä mitään kusetusmeininkiä. Ni.

Niin no, onhan se noinkin, mutta yleensä, kun minä olen ostanut musakaupasta jotain, en ole edes vilkaissut sitä hintalappua, vaan kysynyt jämäkästi, että "millä hinnalla tämän saa kantaa täältä ulos?" Suoraan kysymykseen saa ainakin laadukkaista paikoista suoran vastauksen ja kyllä ne ihan Saksan hintoihin on yleensä menneet, ellei allekin. Ei nyt suoranaisesti kerjuuta mielestäni.
superfly
15.04.2008 11:21:38
Ei nyt suoranaisesti kerjuuta mielestäni.

No miten kukin sen kokee... Mä en vaan käsitä että asiakkaan pitää kysyä hintaa kun tuotteessa kuitenkin on hintalappu. Ihan järjetöntä.
esprit de corps
15.04.2008 11:28:04
No miten kukin sen kokee... Mä en vaan käsitä että asiakkaan pitää kysyä hintaa kun tuotteessa kuitenkin on hintalappu. Ihan järjetöntä.

Mä tiedän muuten yhden paikan, missä ei ole yhdessäkään tuotteessa hintalappua. Hinnan saa kysymällä, ja vastaus siältää normaalihinnan, joka on vieläpä totta ja sen, millä sen saa kotiin. Ihan esimerkkinä, joskus kun ostin Tokain korealaisen telen, myyjä sanoi, että normaalisti se on 330e (Musamaailman hinta), mutta saat sen ostaa 280 eurolla. Mun mielestä ihan jees meininki.
PIM
15.04.2008 11:33:45

Aika naivia kuvitella, että hintalappuun isketty hinta olisi joku tuotteen "oikea hinta". Sehän on vain kauppiaan tarjous, että tällä hinnalla tavara lähtee hyllystä heti ilman sen kummempia neuvotteluja. Perinteisesti kaupankäynti on tuhansia vuosia tapahtunut niin, että kauppias ja ostaja yhdessä neuvottelevat tavaralle sen "oikean hinnan" eikä siten, että kauppias yksin määrää tavaralle hinnan.
Volle
15.04.2008 11:38:10

Samaa mieltä. Ne lähinnä viitteelliset hintalaput vois jättää vaikka kokonaan pois. Nykyisellään niiden informaatioarvo jää melko vähäiseksi, kun se "netonnetonnetto" pitää kuitenkin ronkkia sieltä erikseen.
Piis
esprit de corps
15.04.2008 11:41:51
Eikös tämä ole jo lainvastaista touhua? Hintojen pitää olla myymälässä esillä ja löysinpä kuluttajaviraston sivuilta vieläpä maininnan että hintojen täytyy pitää paikkansa...

Aa, enpäs ole tiennytkään. Muistinkin muuten, että joistain tuotteista sieltä kyllä hinnat löytyi, mutta kitaroista ei kyllä. Lie sitten onko muuttunut, viimeksi vuosi sitten siellä olen käynyt. Voiskin käydä taas katsomassa.
StJerky
15.04.2008 15:00:24
kyllä ne ihan Saksan hintoihin on yleensä menneet

Aika yleistä on, että suostuvat tinkimään Thomannin hintaan + 20€. Kalliimmissa tuotteissa, kuten vahvistimet suostun tuohon, mutta esim. 100€ pedaalessa en. Saksasta tilataan kuitenkin kimpassa ja se postimaksu jakaantuu.
Bookkeeper
15.04.2008 15:15:47 (muokattu 15.04.2008 15:18:59)
Pedaalit tuntuvat olevan kotimaassa about samoissa hinnoissa kuin Toomannilla. Jopa edukkaampia. Viimeksi tilasin Electro-Harmonixin polkusimen Uraltonelta, n. 30e alle T-kaupan hintaan. Vertailkaapa esim. Boss/Digitech/jne Suomen musakaupat vs Thomann ;-)
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Lilli
15.04.2008 15:20:04
Sain paikallisen musiikkiliikkeen tilaamaan ainakin yhden bh15h:n elikkäs tuon Handsome Devil nupin. Saapa nähdä millon saapuu. Innolla odottelen että pääsee testaileen ja ostoksille. Marsun 4x10" 1965b kaipaa putkikonetta kaverikseen. Taitaa olla Cratella jotain vaikeuksia kun ei mitään tietoa onko noita edes olemassa vielä. Kova hypetys ainakin. :)

Kyllä noita BH15:a on ainakin 112-kombomalleina; nimittäin Thoomannilta kerrottiin viime viikon alussa, että 18 saapui ja 16 meni ja nyt näköjään loputkin. Tuo hypetys on kannattanut.
"Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)