Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Edition Tube rohisee, mikä lie ongelma?
1
Klapp
14.04.2008 17:09:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jo vain, mun alle vuoden vanha 20v-Edition Tube on tässä männäaikoina aina välillä pitänyt omaa elämäänsä, rahisee ja rohisee satunnaisen pituisia jaksoja, yleensä välillä 5-30 sekuntia. Rahinan sattuessa soittaessa päälle ajaa soittosignaalin yli aika kuuluvasti ja ikävästi, ääni on muutoinkin semmonen tuskanhikeä aiheuttava. Haku antoi tulokseksi vain potikoihin liittyviä rahinoita, mutta siitä ei ole kysymys, potikoilla ei ole minkäänlaista vaikutusta asiaan. Sama rahina yhtä kovalla, oli nupit sitten nollissa tahi kaakossa.
 
Minähän en näistä vahvistimista tajua hevon tuulen tuulahdusta, kankkulihas sanoo, jotta kaiutin se siellä rahisee. Osaatteko neuvoa joku?
 
Väärinkäytöksistä tulee mieleen se yksi ainoa kerta, kun piuhan iskin pimeässä efektilenkin sijaan external speaker -lähtöön. Piti pauketta ja korinaa hetken.
 
Arvostan neuvojanne jo etukäteen. Uusi peli, takuuta jälellä.
 
-Klapp.
 
"Tulevat sanomaan minulle/millainen runon pitää olla/minulle joka osaan tehdä/vaikka lehmänsorkkaan sopivan/hevosenkengän. -Pentti Saarikoski
SirElwood
14.04.2008 17:11:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvostan neuvojanne jo etukäteen. Uusi peli, takuuta jälellä.
 
Helppoa: huoltoon. Menee takuun piikkiin. Eli viet sinne mistä olet ostanutkin. Kuitti mukaan jos löytyy, niin helpottaa eikä tarvitse selitellä tai kauppiaan muistella/kaivella omaa kirjanpitoaan.
 
Numb
14.04.2008 17:54:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marshallit aikoinaan pitivät tuon tyyppistä oiretta, kun pääteputket olivat vaihtokuosissa. Jos näin on tuon ET:n kanssa, niin eivätpä olleet pitkäikäiset lamput...
 
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
washburn
14.04.2008 18:12:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos näin on tuon ET:n kanssa, niin eivätpä olleet pitkäikäiset lamput...
 
Eikös tämä ole käsittääkseni noiden EL84:n ominaisuus.. Saapi kuulemma hyvinkin vaihtaa kerran vuoteen.
 
lahjattomat harjoittelee
SirElwood
14.04.2008 18:24:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tämä ole käsittääkseni noiden EL84:n ominaisuus.. Saapi kuulemma hyvinkin vaihtaa kerran vuoteen.
 
Nojaa... Enemmänkin johtunee siitä miten noita EL84 putkia käytetään kitaravahvistimissa. Verrattain korkealla jännitteellä ja todella kuumaksi biasoituina. Tällainen käyttötapa syö putken kuin putken suhteellisen äkkiä. Mutta ei nuo "oikein käytettynä" sen lyhytikäisempiä ole kuin muutkaan putket (valmistajakohtaiset laatuerot tms. poislukien). Mulla on yhdessä radiossa yli 50 vuotiaat EL84 putket, eikä minkäänlaista oiretta väsähtämisestä ole havaittavissa. Ja nyt joku sanoo: "no mut vanhat putket on palijo parempii!", mutta kyllä niitä vanhoja putkia esim. Vox AC30 on syöneet siinä missä näitä uusiakin.
 
Wespa
14.04.2008 18:50:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos näin on tuon ET:n kanssa, niin eivätpä olleet pitkäikäiset lamput...
 
Monessa yhteydessä väittävät että olisi tietynlainen Edition Tuben "tyyppivika" tuo että pääteasteputket kuluvat tavallista nopsempaan, johtuu kuulemma siitä että ET tärisee melkoisesti luukutettaessa. Siispä Military Grade EL84:sia sisään niin kestävät pidempään..
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
kimurantti1
16.04.2008 00:05:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marshallit aikoinaan pitivät tuon tyyppistä oiretta, kun pääteputket olivat vaihtokuosissa. Jos näin on tuon ET:n kanssa, niin eivätpä olleet pitkäikäiset lamput...
 
Putkien kuluminen ei kuitenkaan ole Edition Tuben vika. Elektroniputkien kanssa saa aina varautua sihen, että käyttöikä vaihtelee. Putkilla ei myöskään ola kovin kummoisia takuita, eivätkä siis kuulu siihen vuoden takuun piiriin, joka musavermeille yleensä luvataan.
 
Itse ongelmaan en osaa sanoa juuta enkä jaata.
ilkkis
16.04.2008 08:46:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jo vain, mun alle vuoden vanha 20v-Edition Tube on tässä männäaikoina aina välillä pitänyt omaa elämäänsä, rahisee ja rohisee -Klapp.
Ostin pari vuotta sitten käytettynä kyseisen loistopelin ja ensiksi se piti armotonta rätinää ja ritinää mutta annoin vaan lämmetä kunnolla ja soittelin välittämättä rätinästä kunnes rupesi itsestään pelittämään.Oli vissiin vaan pölyä tai muuta moskaa ?
Sen jälkeen toiminut moitteetta.(Kop,kop)
 
Anna kaikkien kukkien kukkia ja mulkuille turpaan
kossuossi
16.04.2008 08:50:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kans vähän samanlainen onkelma: Särökanavalla kun ottaa paksulla kielellä c#:n niin olkaa kummasti pöriseen tai resonoimaan. Toinen hassu ilmio tulee kun luikkaa nopeesti yli 12 nauhan g:llä ja d:llä niin alkaa ihmeellisesti wouwaamaan, aika makee saundi loppujen lopuksi. Onks toi nyt sitä sakkaamista?
 
-Cale
16.04.2008 09:12:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni oli taannoin sama ongelma. Luulin sen johtuneen kuluneista putkista, ja vaihdoin ne. No, jonkin ajan kuluttua sama jatkui. Sitten huomasin että tuo rahina ilmenee aina kun olen käyttänyt efektilenkkiä. Nyt efektilenkki on ollut käyttämättömänä pitkän aikaa eikä rahinaa ole ilmennyt, joten siellä lienee jotain häikkää. En ole jaksanut selvittää/viedä korjattavaksi, kun pärjään ilmankin.
 
Klapp
16.04.2008 11:23:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni oli taannoin sama ongelma. Luulin sen johtuneen kuluneista putkista, ja vaihdoin ne. No, jonkin ajan kuluttua sama jatkui. Sitten huomasin että tuo rahina ilmenee aina kun olen käyttänyt efektilenkkiä. Nyt efektilenkki on ollut käyttämättömänä pitkän aikaa eikä rahinaa ole ilmennyt, joten siellä lienee jotain häikkää. En ole jaksanut selvittää/viedä korjattavaksi, kun pärjään ilmankin.
 
Joo justiinsa. Sama juttu, mutten kehdannut alkuperäisessä viestissä mainita, pelkäsin että minut nauretaan palasiksi, että eihän nyt siitä voi olla kyse. Viikonloppuna käytin efektilenkkissä v-amppia keikalla ja maanantaina rohisi. Nyt, lenkittä jo tovin soittaneena rohina on taas hävinnyt.
 
Kiitos muillekin kommenteista, uskallan täten luottaa siihen, että ongelma on minun osaltani selvitetty. Lenkki jää täten suurimmaksi osaksi tarpeettomana käyttämäti.
 
-Klapp.
 
"Tulevat sanomaan minulle/millainen runon pitää olla/minulle joka osaan tehdä/vaikka lehmänsorkkaan sopivan/hevosenkengän. -Pentti Saarikoski
Tympee Huttunen
16.04.2008 16:59:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo justiinsa. Sama juttu, mutten kehdannut alkuperäisessä viestissä mainita, pelkäsin että minut nauretaan palasiksi, että eihän nyt siitä voi olla kyse. Viikonloppuna käytin efektilenkkissä v-amppia keikalla ja maanantaina rohisi. Nyt, lenkittä jo tovin soittaneena rohina on taas hävinnyt.
 
Kiitos muillekin kommenteista, uskallan täten luottaa siihen, että ongelma on minun osaltani selvitetty. Lenkki jää täten suurimmaksi osaksi tarpeettomana käyttämäti.
 
-Klapp.

 
Kuulostaa jo vähän tyyppivialta. Tyyppiviat taas kuuluvat ikuisen takuun piiriin. Sinulla takuuta kuitenkin on vielä jäljellä, joten vie huoltoon. Taitaa olla huono jakki siinä. Kun siinä käyttää johtoa, ei se yksi kieli palaudu kunnolla uomiinsa ja aiheuttaa rohinaa tms.
SirElwood
16.04.2008 17:46:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa jo vähän tyyppivialta. Tyyppiviat taas kuuluvat ikuisen takuun piiriin. Sinulla takuuta kuitenkin on vielä jäljellä, joten vie huoltoon. Taitaa olla huono jakki siinä. Kun siinä käyttää johtoa, ei se yksi kieli palaudu kunnolla uomiinsa ja aiheuttaa rohinaa tms.
 
Jep. Huono (laatuinen?) jakki on siellä. Jossain vaiheessa marshall vahvistimissa oli noita jakki-ongelmia yhtenään. Ja nimenomaan noita efektiloopin kytkimellisen jakin pätkimisiä. Nyt ei ole hetkeen niistä kuulunut.
 
Wespa
16.04.2008 21:51:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huh, onneks mun luuppi pelittää ongelmitta, vaikea olisi tulla toimeen ilman..
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
treaz
16.04.2008 22:35:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläisen Edition Tube piti aikoinaan samantyylisiä rohinoita yms. Takuuhuollon raportissa oli muistaakseni merkintä putkenkantojen vaihdosta. Sinuna kyllä varmistaisin noi ylimääräset äänet takuun piikkiin, ettei tulevaisuudessa tarvi alkaa enää huoltamaan.
 
hoho, anna pin
trent
16.04.2008 22:57:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokemusta on edition tubesta (ei 20v malli). Kolme kertaa käytin huollossa kunnes luovutin. Kahdesti vaihdettiin pääteputket ja kerran etuasteputket. Viimeisessä huollossa (vein eri liikkeeseen) löysivät vikaa operaatiovahvistimesta. Kaverilla oli vastaavanlaisia ongelmia 20v mallin kanssa.
 
Nainen ei ole koskaan väärässä. Jos nainen kuitenkin on väärässä, se on väärinkäsitys, joka on suora seuraus jostakin, jonka mies teki, sanoi, ei tehnyt tai ei sanonut.
-Cale
16.04.2008 23:06:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, tässä meillä nyt on se Graalin malja ;) Ei vaan, kyllä tuo muuten on ihan ok pelittänyt ainakin itselläni, lukuunottamatta efektilenkin reistailua.
 
LesPaulBastardos
10.01.2015 23:27:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaanpas kissa pöydälle eli vanha ketju ylös.
 
Itselläni Edition Tube alkoi elää omaa elämäänsä, rätisi ja vinkui. Myös tehot hävisivät vähän väliä. Huollossa todettiin, että putkenkanta oli katkaissut putkesta pinnin. Homma saatiin kuntoon, ja myös uudet putket vaihdettiin, minkä jälkeen soitto sujui taas. Nyt reilu kuukauden jälkeen ongelmat ovat palaamassa. Tehot häviävät vähän väliä, clean ja od -kanavat menevät yhtä aikaa päälle ja tietyt taajuudet rätisevät ikävästi.
 
Onko muilla ko. vahvarin omistajilla ollut vastaavia ongelmia ja oletteko te saaneet ne kuntoon? Mietin, että kannattaako tätä enää viedä huoltoon vai suunnitella tästä sisustuselementti.
 
"Olen hyvä ja onnistuin taas. " -Idols-Kalle
Kousi
11.01.2015 00:05:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LesPaulBastardos: Nostetaanpas kissa pöydälle eli vanha ketju ylös.
 
Itselläni Edition Tube alkoi elää omaa elämäänsä, rätisi ja vinkui. Myös tehot hävisivät vähän väliä. Huollossa todettiin, että putkenkanta oli katkaissut putkesta pinnin. Homma saatiin kuntoon, ja myös uudet putket vaihdettiin, minkä jälkeen soitto sujui taas. Nyt reilu kuukauden jälkeen ongelmat ovat palaamassa. Tehot häviävät vähän väliä, clean ja od -kanavat menevät yhtä aikaa päälle ja tietyt taajuudet rätisevät ikävästi.
 
Onko muilla ko. vahvarin omistajilla ollut vastaavia ongelmia ja oletteko te saaneet ne kuntoon? Mietin, että kannattaako tätä enää viedä huoltoon vai suunnitella tästä sisustuselementti.

 
Mikäli et ole jo kokeillut, kokeile laittaa piuha efektilenkin sendistä returniin. Sillä saa ainakin testattua onko vika efektilenkissä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «