Aihe: Jippu
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
sax machine
13.04.2008 17:38:09
http://areena.yle.fi/toista?id=1190548
jumalauta. Viimeiset uskottavuuden rippeet varisee nyt.

"kyllähän tässä sielu on sen verran ruvella että kun sen näkee niinku päällekki päin kuka tahansa ohikulkija, nii varmaan varmaan se kuuluu siinä musiikissa se kaikki tuska joka lainehtii.." äärimmäisen naurettavaa, vaikka ois kuinka paljon paskaa niskassa, niin mahtaa sitä olla muuallakin. Kamalaa itsesäälissä kieriskelyä.

Sai pari kertaa haastattelun aikana repeillä. Loistavaa viihdettä.
Free form of jazz is like a license to shit on a street -Lemmy Kilmister
Velli
13.04.2008 17:43:33
Katsoin eilen töllöstä Rauno Lehtisen muistokonsertin, jossa bändinä toimi UMO. Bändi veti hienosti, mutta laulajat olivat kauttaaltaan latteita. UMO on joustava, taitava ja mukautumiskykyinen orkesteri. Laulajat eivät tätä olleet. Melko hirveääkin fraseerausta sai kuulla paikka paikoin (Marion Rung veti tässä pohjat). Jippu oli varsin mitäänsanomaton ja täysin hajuttomalla ja mauttomalla tatsilla veti oman pätkänsä.
hapan
14.04.2008 01:40:22
Eli siis ei sillä todellakaan ole ässävikaa vaan tuo suhina on aivan mielettömän kaunis ja kekseliäs, uusi, tehokas, herkistävä ja kaiken puolin überihana tehokeino.

Kyllähän sen nyt noista livevedoista näkee, ettei se ole "vika", se vaan sattuu olemaan helvetin huono tehokeino, eikä ole todellakaan mielettömän kaunis ja kekseliäs, uusi, tehokas tai herkistävä läppä. Paskaa se on.
skebamään
14.04.2008 16:55:30
Ensikosketus Jippuun tapahtui radion kautta jossa joku mies lauloi biisiä joka sai mut purskahtamaan spontaanisti räväkkään nauruun.

"Ruma mies ei ketään rakasta
sen sydän on jo lopussa
suihkuverhon takana leikkii kuollutta
Ruma mies ei ketään rakasta
sen sydän on jo sokea
suihkuverhon takana nukkuu leijona"

Selvitettyäni, sehän oli Samuli "sydämellä on kypärä" Edelmann. Ja sanoituksen oli tehnyt Jippu! Lyriikan helmiä, hankkikaa biisi käsiinne jostain ja nautinto on taattu.

Nyt-liitteen kirjoitus Jipusta oli loistava, siinä kerrottiin naisesta joka on kokenut ja nähnyt kaiken paskan maailmassa jne. Lopuksi todettiin että "Jippu on 22 vuotias".

Siis aivan raivostuttava feikki "suhuässineen", veikkaan että täysin sietämätön persoona. Pahinta on se että esim. Jenni Vartiainen on kopioinut uusimmalla listahitillään Jipun suhuässän ja tämä tuntuu leviävän kuin tauti muihinkin naisartisteihin. LOPETTAKAA PLIIS. Kuka oikeasti ostaa Jipun musaa? Tää on ihan sama ilmiö kun suomen top-lista jossa smurffien hitit numero 10 keikkui toisena monta viikkoa.
foetor ex ore
14.04.2008 18:09:42
Kuka oikeasti ostaa Jipun musaa?

Hep!

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Ozzyneito
14.04.2008 20:01:48 (muokattu 14.04.2008 20:12:03)

Tunnustan ladanneeni levyn ja nyt pyörinyt kohta kierroksen läpi ja onhan tämä aivan hirveää sontaa. Pari kertaa olen revennyt ääneen lyriikoille ja Tuonelan koivut on loppua kohti hirveämpi, mitä alussa. Maailman kauhein taustakuoro mukana. Viimeksi siis lopetin kesken kuuntelun.

kiva nähdä mitä kriitikot sanovat.

edit: sitaatti biisistä huono mies:
"taas tuli talvi, taas tuli yö, ja hampurilainen jota en syö"

myötähäpeä menee yli asteikosta.

editoidaas vielä yksi huumorilinkki: http://www.jippu.com/keskustelu/vie … ys=0&postorder=asc&start=15
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Rotuvaari
14.04.2008 20:33:13
editoidaas vielä yksi huumorilinkki: http://www.jippu.com/keskustelu/vie … ys=0&postorder=asc&start=15

"Täytyy sanoa, että tää levy ei ainakaan anna mulle minkäänlaista lohdutusta ja toivoa paremmasta, päinvastoin olen vain sen myötä mennyt syvemmälle tuskaani. Voisinpa lakata kuuntelemasta, mutta olen jo jäänyt pahasti kiinni. eikä irti voi päästää. Kiitos Jippu. Sä teit sen."

Voi että! Ollapa vielä teini. Näyttää todellakin siltä, että Jippu on löytänyt yleisönsä. Good for her.
Life...is like a box of chocolates. A cheap, thoughtless, perfunctoral gift that no one ever asks for. Unreturnable because all you get back is another box of chocolates. Cancer Man
fidZi
17.04.2008 21:32:59
Jotenkin kaiken neidin viimeaikaisen mediaesiintymisen pohjalta oon alkanut vierastaa Jipun ensimmäistäkin levyä, josta aiemmin vielä tykkäsin.
Méfiez-vous, demoiselles!
HarriP
17.04.2008 22:24:52

Toi 'Kuka teki minusta tän naisen' on lauseena nerokas. Toimisi ilman musaakin.

Turhanpäiväistä dissaamista täällä mielestäni. Kyllä tähän maailmaan musiikkia mahtuu, kaksikymppisten naisten ja muiden.
BaariMikko
18.04.2008 00:07:55

Toi 'Kuka teki minusta tän naisen' on lauseena nerokas. Toimisi ilman musaakin.

Turhanpäiväistä dissaamista täällä mielestäni. Kyllä tähän maailmaan musiikkia mahtuu, kaksikymppisten naisten ja muiden.

Jälkimmäisestä samaa mieltä, ei tää multa mitenkään pois ole - mutta ei tää silti muhun uppoa vaikka miten päin asiaa kääntelis ja vääntelis.
"Jätetään synkät asiat ja syödään vähän oliiveja"
Notefix
18.04.2008 10:26:51

Samaa mieltä. Mun mielestä musiikissa pahennuksen aiheuttaminen on ok...jos parikymppiset nuoret miehet eivät jostain pidä, pakko siinä on jotain hyvää olla.

Ja yleensä monet hyvät jutut jakavat yleisöä. Sellasta turvallista keskinkertaisuutta on ihan tarpeeksi.
"Layers of layers of shit!"
Dull Finn
18.04.2008 13:24:26

Jipun (vai pitäisikö olla Jippun?) musiikki on kyllä mielestäni todella turvallista, eihän se muutoin edes olisi nykyaikana noin isolla firmalla - tahi listaykkösenä. Itseäni se ärsyttää samalla tavalla kuin suurin osa muustakin ns. listakamasta: tietty laskelmointi paistaa läpi. Vielä "taiteilija" saattaa olla vilpitön, mutta kyllä se markkinointiosasto siitä puristaa sopivalle kohderyhmälle mukavasti sulavan tuotteen. Ehkäpä J:n yleisö sitten on "lukion tyttöjä", ehkä hän on siinä mielessä Suomen Alanis, tiedä häntä, väliäkö hällä. Mainittakoon että Heavy-Ari ärsyttää meikäläistä vielä enemmän, ja ihan surutta niputan hänet samaan kaartiin J:n ja muiden iskelmähenkilöiden kanssa.
oo-p
18.04.2008 17:27:54 (muokattu 18.04.2008 17:29:14)

Niin, ihan hyvä että tehdään musiikkia jonka jälkeen oppii arvostamaan muitakin kehnoja artisteja ihan eri tavalla.

"Ei tämä sentään ihan Jipulle pärjää" -tuleekin olemaan uusi sloganini aina kun kuuntelen radiota.

..ja hyvä puolihan tuossa Jipussakin on se, ettei minun ole pakko sitä kuunnella. Kiitos siitä jumala ja ihan v-----i Jippu ja bändin pojat I love U!
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Rattata
18.04.2008 17:42:19 (muokattu 18.04.2008 17:48:44)
Ei kai mee yhtään överiks? :D

Joo, onhan Jippu varmaan tekotaiteellinen ja varsin rasittavalla tavalla kirjoittaa. Ja välillä ässäkin suhisee sillee. Mutta kamoon, jotain rajaa. Mä olen kuullut tuhansia (edit: tai ainakin monia) huonompia artisteja. Ja ainakin sen tyyli näyttää purevan, joten ei taida neiti itse valittaa.

Nähtävästi on taas niitä artisteja joiden päälle saa latoo niin paljon paskaa kun huvittaa. Tätä kun oltais harrastettu jossain muualla niin johan siitä olis sota syttynyt.

Paitsi en mä yhtään ihmettele ettei mene lukkoon kun nykyään ei moderaattorit juuri piittaa varoituksista.
Volante
18.04.2008 17:55:49
Tää menee siinä mielessä vähän samaan osastoon kuin vaikkapa Pintandwefall, etten oikein osaa kovin tarkasti eritellä mikä tässä tökkii, kunhan nyt vaan on jotenkin niin ärsyttävän oloinen tapaus.

"Kun mulla on sielu niinku niin vereslihalla, mä olen nähny niin paljon kaikkea paskaa ja välillä tuntuu etten jaksa, se tuska on niin suurta. Mutta on se niinku hienoa että saan purkaa sitä kaikkea tähän mun musaan..."

No, kai tuo puree sellaisiin teini-ikäisiin runotyttöihin. Meikäläisen korvaan kuulostaa lähinnä rasittavalta pseudokärsimykseltä.
Jaska
18.04.2008 20:43:54 (muokattu 19.04.2008 03:05:41)
Paitsi en mä yhtään ihmettele ettei mene lukkoon kun nykyään ei moderaattorit juuri piittaa varoituksista.

Miks tän pitäis mennä lukkoon, tai miks joku painais varotusta? Ei kai sitä aina sovi varoitusta painaa jos joku ei pidä omasta suosikistaan ja tuo sen julki? Ihan asiaa täällä on mun mielestä puhuttu ja perustelujakin puolin ja toisin. Aika huonolaatuista keskustelua se mun mielestä olis jos ainoastaan kehuvat kommentit hyväksyttäisiin.
"Ihan huono, en tykkää" on vähän eri asia kun se että tuodaan mielipide perusteluineen esiin.
Ja on täällä niitä "on se hyvä, tykkään kyllä" -kommentteja jotka mun mielestä on ihan yhtä varoituksen arvoisia kun ne negatiivissävytteiset kahden sanan kommentit.

Mod huom: Se, että painaa varoitusta ei TODELLAKAAN tarkoita sitä, että joku menisi lukkoon automaattisesti
BaariMikko
19.04.2008 09:44:17

Samaa mieltä. Mun mielestä musiikissa pahennuksen aiheuttaminen on ok...jos parikymppiset nuoret miehet eivät jostain pidä, pakko siinä on jotain hyvää olla.

Ja yleensä monet hyvät jutut jakavat yleisöä. Sellasta turvallista keskinkertaisuutta on ihan tarpeeksi.

No näillä kriteereillä Pizza Enrico on lahjakkain suomalainen artisti 30 vuoteen.
"Jätetään synkät asiat ja syödään vähän oliiveja"
Jucciz
20.04.2008 02:39:51 (muokattu 20.04.2008 02:40:17)
En voinut välttyä seuraavalta havainnolta:

"Hienoa musaa! Mun mielestä on aina positiivista, jos tällaista musaa tehdään Suomessa ja sillä pääsee vielä esille."
- BaariMikko Jipusta 17.1.2007

"... ei tää silti muhun uppoa vaikka miten päin asiaa kääntelis ja vääntelis"
- BaariMikko Jipusta 18.4.2008

Käytiin vaimon kanssa Jipun konsertissa tiistaina Tampere-talossa ja itse tykkäsin kovasti: elävää, spontaania ja ilmeisen suunnittelematonta esiintymistä, siis hyvässä mielessä. Jippu on niitä artisteja, jotka pitää oikeasti kokea livenä, koska levylle ei mitenkään pysty tallentumaan se tietynlainen välittömyys, mikä keikalla oli koettavissa. Bändi oli myös hyvä ja rumpalin virveli oli niin paksu, että siitä ei yksinkertaisesti voinut saada ulos huonoa soundia ... eikä saatukaan. :)

Ekan levyn biiseistä suurin osa on oikein miellyttävää tavaraa, mutta kieltämättä tokan levyn maistiaiset vähän arveluttavat ... saas nähdä. En tuomitse vielä, mutta vähän pelkään kuitenkin. Varalta.
Sarko
20.04.2008 12:31:12
No näillä kriteereillä Pizza Enrico on lahjakkain suomalainen artisti 30 vuoteen.

Hoho, Plussat tärähti!

Olen kehittämässä Jipusta itselleni pakkomielttä, haluaisin kovasti tykätä Jipun musiikista ja olenkin ottanut tavaksi kuunnella päivittäin Myspacesta Jipsterin audiaalisia pläjäyksiä, mutta voi perkele ku on hankalaa. Pseudo-teinikärsimyksen, Raptori-riimittelyn ja iskelmäkantrin avioliitto on meikälle ihan liikaa.
I like music that's more offensive. I like it to sound like nails on a blackboard, get me wild. -James Osterberg
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)