Aihe: Olisiko hyvä vahvistin bändikäyttöön?
1 2 3
TJVieno
27.03.2008 19:49:01
Mites tällanen: http://www.thomann.de/fi/ashdown_t15180s.htm ?
Aika hyvät alennukset on ainakin, mutta onko tässä jokin koira haudattuna?
jvakeva
27.03.2008 21:27:15

näyttääkin jo ihan lelulta.
Bassoneuvos
Boxeri
27.03.2008 23:01:07
näyttääkin jo ihan lelulta.

No mutta onhan siinä sentään mittari joka kertoo kuinka lujaa ajetaan ;-D
Ok, mutta kuten tuossa jo muutama totesi, niin lähtisin hakemaan käytettyjä ja riittävällä wattu määrällä varustettuja vermeitä.. Ja jos oikein risaseksi pistäis kerralla niin unohtas kombot heti alkuunsa.

Mutta makuasioita kuten koirakin sanoi kun... niinpäniin.
One too many wasted sunsets
Groovelover
28.03.2008 08:14:07
Toi on 100-Wattinen. 250 W on tehonlulutus. Kokemukseni mukaan aivan hirveä laite. Kolkkosaundinen ja iso rohjake.

Näin ne kokemukset eroaa: itse oon jonkun kerran tuollaista Yamahaa käyttänyt treeneissä kun sellainen sattui löytymään treeniksen nurkasta ja tykkäsin soundista, lähti hyvä lämmin soundi. Iso rohjake se kyllä on. Mulle styrkkari nyt ei vaan ole niin olennainen juttu, sen oman soundin saan ulos melkein mistä styrkkarista tahansa, se on sormissa. Kaameita kokemuksia styrkkareista on vaan pari-kolme vuosien varrelta, eka oma combo oli sellainen, Marshallin 60w combo jostain 80-luvulta: sen soundi oli todella ponnetonta ja kolkkoa kolinaa, täydellinen soundintuhoaja, se tuli myytyä pois aika pian. Sitten oli joku Peavey combo 15-tuumaisella, mikälie TKO/TNT tai jotain sinnepäin. Siinä oli säätöjä ja hilavitkuttimia vaikka kuinka, graafinen eq, chorus, kompura, puoliparametrinen middlesäätö yms mutta hyvän perussoundin olivat tehtaalla unohtaneet asentaa, sellaista tunkkaista muhjua vaan oli säädöt mitkä tahansa.
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
Basismi
28.03.2008 08:24:24
Näin ne kokemukset eroaa: itse oon jonkun kerran tuollaista Yamahaa käyttänyt treeneissä kun sellainen sattui löytymään treeniksen nurkasta ja tykkäsin soundista, lähti hyvä lämmin soundi.

Noita on ainakin paria eri mallia. Tuo missä on särö mukana on musta ihan asiallinen peli. Se versio mikä on vähän matalampi malliltaan ja ilman säröä on aika kolkkosoundinen.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
jvakeva
28.03.2008 20:01:23 (muokattu 28.03.2008 20:02:27)

Näin ne kokemukset eroaa: itse oon jonkun kerran tuollaista Yamahaa käyttänyt treeneissä kun sellainen sattui löytymään treeniksen nurkasta ja tykkäsin soundista, lähti hyvä lämmin soundi. Iso rohjake se kyllä on. Mulle styrkkari nyt ei vaan ole niin olennainen juttu, sen oman soundin saan ulos melkein mistä styrkkarista tahansa, se on sormissa. Kaameita kokemuksia styrkkareista on vaan pari-kolme vuosien varrelta, eka oma combo oli sellainen, Marshallin 60w combo jostain 80-luvulta: sen soundi oli todella ponnetonta ja kolkkoa kolinaa, täydellinen soundintuhoaja, se tuli myytyä pois aika pian. Sitten oli joku Peavey combo 15-tuumaisella, mikälie TKO/TNT tai jotain sinnepäin. Siinä oli säätöjä ja hilavitkuttimia vaikka kuinka, graafinen eq, chorus, kompura, puoliparametrinen middlesäätö yms mutta hyvän perussoundin olivat tehtaalla unohtaneet asentaa, sellaista tunkkaista muhjua vaan oli säädöt mitkä tahansa.

heh. ainakin joku on samaa mieltä marsu/peaveyn tuosta osastosta.

samaa sarjaa bx1200 bentonin kanssa. aivan täyttä paskaa.

EDIT: eiku mikä lie behrinkeri. reenivahvistimena omistin 2kk. oli pakko myydä pois kelvottoman äänen takia.
Bassoneuvos
BassHero
30.03.2008 16:03:40
Mulla on hb (harley benton):in bassosetti. Eli siinä on se vahvistin bentonilta. Vaikka sen koko on aika pieni, niin itse olen vähän aikaa sen kanssa soitellut bändissä. Ei mikään maailman paras soundi synny tästä kapistuksesta, mutta saa kelvata nyt alku töikseen. Mitä maksaa muuten hyvä, ja aika halpa vahvistin? Kuukausirahoilla ei varmaan kovin hyvää saa?
pekezu
30.03.2008 21:30:49

Mitä maksaa muuten hyvä, ja aika halpa vahvistin? Kuukausirahoilla ei varmaan kovin hyvää saa?

Määrittele ensin muuttujat x ja y eli kuukausirahan summa ja "hyvä". Kaikki on suhteellista.

Hyvä (oma mielipide) ja oikeasti halpa on behringerin ultrabass 1200. Eli joku bx1200 tms. thomannilla. 166e hintaa ja 120W tehoa. Toimii bändisoitossa kohtuullisesti, riippuen bändin kokonaisvolyymistä. Siitä ylöspäin sit alkaa olla esim. warren sweet- sarjalaiset.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
jvakeva
01.04.2008 18:47:47

Behku on suorastaan kelvoton laite.
Bassoneuvos
Kolmone
01.04.2008 20:27:48 (muokattu 01.04.2008 20:28:05)
Yksi ääni lisää TNT150:lle. Mitähän noista nykyään muuten pyydetään/maksetaan? Omani ostin käytettynä jo 1995, enkä edes muista mitä se maksoi silloin.
Epämääräistä matalaäänituotantoa jo vuodesta 1992
poppamies
01.04.2008 22:55:19

Yksi ääni lisää TNT150:lle. Mitähän noista nykyään muuten pyydetään/maksetaan? Omani ostin käytettynä jo 1995, enkä edes muista mitä se maksoi silloin.

Itse olisin valmis maksamaan 250,- ehjästä laitteesta. Jos jollain on sellainen niin myykää pois.
G strings are for strippers!
Teijo K.
02.04.2008 00:46:08

Sitten oli joku Peavey combo 15-tuumaisella, mikälie TKO/TNT tai jotain sinnepäin. Siinä oli säätöjä ja hilavitkuttimia vaikka kuinka, graafinen eq, chorus, kompura, puoliparametrinen middlesäätö yms mutta hyvän perussoundin olivat tehtaalla unohtaneet asentaa, sellaista tunkkaista muhjua vaan oli säädöt mitkä tahansa.

Mä olen aina Peaveysta tykännyt, vaikka ne mustakin on olleet vähintään persoonallisia pelejä. Hyvä tarina tuli mieleen muuten noista. Edellisen bändin aikoihin oltiin keikalla tässä Jyväskylässä sellaisessa massatapahtumassa. Taisi olla siinä baarissa jotain 7 bändiä putkeen ja me vikana. No mahdollisimman vähän vaihtoja tietty, että aikataulu ei mene ihan täydellisesti pieleen oli tavoite, ja soitin sitten sillä Peaveyn 15" combolla mikä siellä oli, joku wanha laite ei juuri säätönupikoita.

Laittelin bassoa esille siinä ja piuhoja ja talon miksaaja tuli sanomaan että kaikki aiemmat basistit oli haukkuneet sen combon ihan lyttyyn. Kattelin että niitä vähiä eq-namiskoita oli ainakin väännelty ja rajusti, pistin equt suoraksi ja basson kiinni. Pari ääntä kokeeksi, kivaa pörinää musta. Yleisöstä kuului kommentti. "Jumalauta, nyt on hyvä bassosoundi", katsoin että soundchek oli osaltani jotakuinkin siinä.
TJVieno
02.04.2008 01:02:23
Eipä taida saada juuri mistään vahvistimesta yksimielistä vastausta, on niin makukysymyksiä. Toinen sanoo Warwickin bluecappia kolkoksi ja kamalaksi, toinen tykkää oikeen paljon. Toinen sanoo Peaveyn TNT:tä hyväksi ja kestäväksi, toinen sanoo soundia muhjuksi.

Olen asian ytimessä, enkö vain?
Visakoivu
02.04.2008 06:36:24
Eipä taida saada juuri mistään vahvistimesta yksimielistä vastausta, on niin makukysymyksiä. Toinen sanoo Warwickin bluecappia kolkoksi ja kamalaksi, toinen tykkää oikeen paljon. Toinen sanoo Peaveyn TNT:tä hyväksi ja kestäväksi, toinen sanoo soundia muhjuksi.

Olen asian ytimessä, enkö vain?

Ei kyllä toi sun kommentti on aika muhjuinen, etten sanoisi kolkko.
70% ajasta ihminen, 30% ajasta basisti
Geezler
02.04.2008 08:29:13

Ostin äskettäin moisen kotikäyttöön huuto.net:stä. Ja ehkä myös sitä silmälläpitäen että jos Ampeg hajoo niin on jotain varalle. Maksoin 180€. Tässä ei ole BW elementtiä, oisko sitten Eminence niin kuin vanhoissa Peaveyn skobeissa yleensä. Siitä mallista missä on BW elementti joutuu (ja kannattaakin) pulittaa ehkä vähän enemmän.

Puutteet: ei phones eikä ext. speaker liitäntää. Minun luotto Peaveyhin syntyi jo ennen nykyistä ikämiehen vaurautta ja Ampeg:a, Mark III ja IV nupit ovat palvelleet mua aina loistavasti. Miksi Hartkea ja Warwickia kun näitä vielä liikkuu?
pekezu
02.04.2008 20:49:41

Laittelin bassoa esille siinä ja piuhoja ja talon miksaaja tuli sanomaan että kaikki aiemmat basistit oli haukkuneet sen combon ihan lyttyyn. Kattelin että niitä vähiä eq-namiskoita oli ainakin väännelty ja rajusti, pistin equt suoraksi ja basson kiinni. Pari ääntä kokeeksi, kivaa pörinää musta. Yleisöstä kuului kommentti. "Jumalauta, nyt on hyvä bassosoundi", katsoin että soundchek oli osaltani jotakuinkin siinä.

Meikän kokemukset on samansuuntaiset. Vuntsin treeniksellä, että miksi on bassossa kovin epähyvä saundi, vaikka säädöt mielestäni olikin ihan kohdillaan. No eq flätiksi, pari raapaisua, vähän lisää bassoa ja avot. Hyvin kuuluu seasta ja erottuu. Itsekseen suorastaan törkeän kuuloista röhkimistä, mutta bändin kanssa toimii kuin unelma.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Vetehinen
14.04.2008 12:30:09

Meninpä tilaamaan tuollaisen ja kerron sitten kun sen saan. Ei kai tuo voi kuitenkaan noin kevyt olla... (19kg?)

Oletan, että tuo on vanhoista jämäosista T-kaupan mallistoon räätälöity vehjes. Siitä puuttuu kompressori, joka käsittääkseni löytyy uusimmista vastaavista tuhkaluukuista.

Muita mitä T-kaupasta katselin, olivat Fender Rumble 100W 1x15", Kustom KBA 100 W 1x15" efektihärveli, aloitusviestissä punnittu Hartke A100, Laney RB4 ja Warwick Sweet 15.2.

Jos tuo Hartke A100 kiinnostaa vielä, niin halvalla lähtisi tuolta ranskalaisesta puljusta, toimituskuluineen 337 euroa.

http://guitare.playback-europe.com/hartke-a100-6062.html

Off-topic: Tuolta Playbackista lähtisi monenlaisia kielisoittimia reilusti alle T-kaupan hintojen. Esim. aktiivimikillinen LTD 5-kielinen 301 euroa toimituskuluineen (300 euron tilauksista kun niitä ei peritä).

http://guitare.playback-europe.com/esp-b-155_stblk-21311.html
If Technology is Lower. Choice, another Choice, and the other Choice. Your Choice is very Smart.
Geezler
14.04.2008 12:54:13
Missä Ampeg -miehet luuraa? Ai niin, ne on oikeilla keikoilla eivätkä tiedä meidän Behringer -miesten asioista mitään...aina pitää pyrkiä parempaan soundiin, toisille sitä tarjoaa Ampeg ,Trace Elliot tai Behringer tai Harley Benton, kullekkin budjetin mukaan!

No minä Ampeg-miehenä jo kommentoin täällä. Puolsin vanhoja 70-80 luvun comboja. Miksi olla behringer- mies jos saa vanhaa käytettyä ja PAREMPAA samaan hintaan? Mittarit, valot ja yläkanttiin luvatut tehotko sen tekee?
juici
14.04.2008 20:15:50

Täältä myös ääni. Hyvin on omani pelittänyt jo kesästä 2003 lähtien ja vahvistin taitaa olla 80-luvun puolelta. 330e maksoin sillon omastani.

Ainoa miinus on, että pääte on alkanut hurisemaan. Kuivuneet konkat taisin saada täältä joskus vastaukseksi?
"Lopuksi kaikki liimaavat nakkisämpylän hiekkatiehen." -Da Make
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)