Aihe: Diy vox ac4
1
Väsykäsi
12.04.2008 19:58:06 (muokattu 12.04.2008 19:59:01)
Joo on tullu hankittua elektroniikka alalla että ajattelin että ekan vahvarin aika.

http://www.tg-music.com/index.php?p=vahvistimet&sub=3

Tuolla on layoutti ja schema miä kun en osaa kytkistä lukea:( niin en tiedä mitä osia tarvis joten voisiko joku suomentaa sen minulle myös putket ja niiden kannat ovat tuottaneet mietintää. mikä olisi tarpeeksi vintage jne. Ja kunka tuo kytkentä levy tehdään teen point to point kytkennällä. Ja antakaa muita vinkkejä näin yleensä

Edit ja vahvarin teen hajonneeseen voxin patfinderiin
Liity rautalanka huoneeseen ja tule pälpättämään tästä hienosta musiikista http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=487
Kumiankka
12.04.2008 20:36:42
Yleisten peli- ja moraalisääntöjen mukaisesti tällaisilla foorumeilla kun joku aikoo rakennella putkilaitteita tai verkkojännitteeseen (usein alhaisempi kuin putkivahvistimissa) liittyviä laitteita ja kertoo ratkaisevalla kohdalla että "en ymmärrä" niin viisaimmat kaikkoaa. Toivotan onnea ja että hyviä F.A.Q ja sähköturvallisuusvinkkejä kertyisi. Eipä silti että asiat olisi helppotajuisesti kerrottu noin yleensä missä niitä kerrotaan.

AC 4 ei liene mitään sukua AC30 ja AC15 vahvareille joissa on erikoista magiaa kytkiksessä. Vastaavan tapaisen vahvarin saattaisi saada rakennussarjana, voisi helpottaa-
fljormar
12.04.2008 21:40:15
Olen itse aloittanut rakentamisen tuolla Uraltonen Jr sarjalla. On hyvät ohjeet ja kaikki osat valmiiksi valittuna. Jos haluat valmistaa itse hyvän vahvistimen aloita tuosta. Kun olet sen saanut toimimaan voit sitten tehdä tuon Vox tai sitten hyvä vaihtoehto on tuo Champ. On itse asiassa hel.. hyvä vahvistin.

Olet tuon Jr jälkeen tehnyt kymmenkunta vahvaria ja tuo Jr kyllä jää omaan käyttöön.
Huolellisuutta ja kärsivällisyyttä sekä varovaisuutta tarvitset. Netistä kyllä löytyy tietoa kun tulee epäselvä tilanne.
JoM
msormune
13.04.2008 10:11:15 (muokattu 13.04.2008 10:16:03)
Joo on tullu hankittua elektroniikka alalla että ajattelin että ekan vahvarin aika.

http://www.tg-music.com/index.php?p=vahvistimet&sub=3

Tuolla on layoutti ja schema miä kun en osaa kytkistä lukea:( niin en tiedä mitä osia tarvis joten voisiko joku suomentaa sen minulle myös putket ja niiden kannat ovat tuottaneet mietintää. mikä olisi tarpeeksi vintage jne. Ja kunka tuo kytkentä levy tehdään teen point to point kytkennällä. Ja antakaa muita vinkkejä näin yleensä

Edit ja vahvarin teen hajonneeseen voxin patfinderiin

Etkö voisi ottaa tuohon em. siten pitäjään yhteyttä joka on nuo vahvarit rakentanut? Kysyisin itse ainakin, että mitkä muuntajat ja minkä kokoinen kotelo on tuossa layoutissa. Jos hommaan ryhdyt, muista myös katsoa noista kuvista että miten muuntajat on sijoiteltu. Tuosta vintage-hommasta en osaa sanoa...

EDIT: Itsekin varmaan sitä AC15:stä tai AC30:iä rakentaisin ennen kuin tuota... varmaan enemmän myös löytyy forumeilta tukea että mitä osia kannattaa hommata.
Väsykäsi
13.04.2008 10:35:48
Olen itse aloittanut rakentamisen tuolla Uraltonen Jr sarjalla. On hyvät ohjeet ja kaikki osat valmiiksi valittuna. Jos haluat valmistaa itse hyvän vahvistimen aloita tuosta. Kun olet sen saanut toimimaan voit sitten tehdä tuon Vox tai sitten hyvä vaihtoehto on tuo Champ. On itse asiassa hel.. hyvä vahvistin.

Olet tuon Jr jälkeen tehnyt kymmenkunta vahvaria ja tuo Jr kyllä jää omaan käyttöön.
Huolellisuutta ja kärsivällisyyttä sekä varovaisuutta tarvitset. Netistä kyllä löytyy tietoa kun tulee epäselvä tilanne.

tossa olis mun mielestä asiapuhetta taidan tehdä ton junnun plus 2 1x12" kaappia
Liity rautalanka huoneeseen ja tule pälpättämään tästä hienosta musiikista http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=487
SirElwood
13.04.2008 13:58:43
EDIT: Itsekin varmaan sitä AC15:stä tai AC30:iä rakentaisin ennen kuin tuota... varmaan enemmän myös löytyy forumeilta tukea että mitä osia kannattaa hommata.

Tuo AC4 on juu ihan erilainen (_paljon_ huonompi), kuin muut voxit. Plus puolena se, että tuommoisen lyö läjään tylsänä sunnuntaina. Ei onnistu noiden isompien kanssa moinen. =D

Alkuperiäselle kysyjälle: Ei kannata tuosta meikäläisen suorituksesta kummemmin mallia ottaa. Homman voi (ja se pitää) tehdä paljon siistimmin, huolellisemmin ja paremmin. Ja kannattaa tehdä kuten tässä ketjussa on neuvottu. Rakennussarjasta ja opastaja mukaan. Ja pikkuvahvareista kannattaa valita vaikka champ tai gibsonin vanha GA5. Paljon parempia kun tuo AC4.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)