rintapek 12.04.2008 16:09:23 | |
---|
Tässä nyt näköjään duovetoja treenataan jonkin aikaa, niin.. olisi sekalaista tarvetta lyhyehköille (n. 20 min) teemallisille seteille. Olisi tarjota jotain muutakin kuin biisejä peräjälkeen. Pienehköjä privaattikemuja olisi tarkoitus vetää pienellä kalustolla. Itsellä tuli mieleen "ryyppääminen"- eli Juodaan viinaa, Kaktusviinaa, Ei tippa tapa jne ja loppuun JaakkoTepon jälkitauti. Tuossa siis neljä- viisi biisiä ryypätään kaksin käsin ja loppuun laitetaan "opetus"/varoitus. Saisi sopivilla välispiikeillä biisit kivasti nivottua yhteen. Toinen on sitten "naisten jahtaaminen", eli Lauantai- iltana, Tyttöjä katsellessa jne.. ja loppuun sitten vaikka Matkalla pohjoiseen. Tuossa siis pari keski- ikäistä äijää muutaman biisin ajan "jallittaa pimuja" ja lopussa kerrotaan, kuinka siinä kumminkin oikeasti käy. Artistipohjaltahan noita voi vääntää vaikka kuinka - viis biisiä Elvistä. Tai musatyylipohjalta - viis biisiä kantria stetsonit päässä.. mut se ei ole ihan se mitä haetaan. Löytyisikö jelppinkiä? Kiitokset etukäteen. One kind of music only - the good kind |
isojussi 12.04.2008 18:14:48 | |
---|
Itsellä tuli mieleen "ryyppääminen"- ... Toinen on sitten "naisten jahtaaminen"... No "halvemmalla" ei ainakaan voi enää mennä. Mautonta ja mielikuvituksetonta minusta. Koettakaa keksiä biiseille joku hauska kehystarina, tai jos tunnette jonkun kynäniekan, käsikirjoituttakaa sillä. Kaks tyyppiä sopivasti käsikirjoitettuna pystyvät hyödyntämään vuorovaikutusta tehokkaasti. Napakkaa dilogia. Parasta on, jos pystytte luomaan stoorit itsellenne, joita sitten kieli poskessa, toisianne nokittaen kommentoitte. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
rintapek 12.04.2008 19:32:52 | |
---|
No "halvemmalla" ei ainakaan voi enää mennä. Mautonta ja mielikuvituksetonta minusta. Sinähän tyrmäät tuossa jokseenkin puolet Suomen viihteestä viimeisen viidenkymmenen vuoden ajalta ;-) Halpuus, mauttomuus ja mielikuvituksettomuushan on sitten toteutuksesta kiinni, ei niinkään "teemasta". Toi "ryyppäysteema" ny löytää pomminvarmasti paikkansa semmoisista pikkujouluista, missä kukaan paikallaolija ei puhalla alle törkeän. Koettakaa keksiä biiseille joku hauska kehystarina, tai jos tunnette jonkun kynäniekan, käsikirjoituttakaa sillä. Ikäänkuin kehystarinat on hakusessa. Ei vain tartte olla koko illan mittainen, vaan lyhyemmät pätkät piisaa. Valmiita kässäreitä en ole keltään pyytämässä, itse rakennetaan sitten itsellemme sopivaa . Kaks tyyppiä sopivasti käsikirjoitettuna pystyvät hyödyntämään vuorovaikutusta tehokkaasti. Napakkaa dilogia. Parasta on, jos pystytte luomaan stoorit itsellenne, joita sitten kieli poskessa, toisianne nokittaen kommentoitte. Jokseenkin tuommoista. Tarttis vaan saada nivoutettua biiseihin(kin). Täsä on ikäänkuin ideoista pulaa. Pähkähulluistakin sellaisista. Kässärit ja toteutus mietitään sitten sen mukaan, mihin rahkeet riittää. One kind of music only - the good kind |
Timi 12.04.2008 20:00:33 | |
---|
Rahkeet varmaan riittää teillä vaikka kuis pitkälle!Kun osuva tsydeemi loytyy,niin telkkariin teidät huomataan yllättäin.Onhan siellä muitakin.Kummajaisia. Anteeksi!Sorry!Ei ois pitäny kirjoittaa.Mutta kirjoitin silti.En sevävä.Eiku selvänä.20 minsaa vääntää vaikka.Hep!!Idolsseista.Siinähän se on.Idea! Mä oon välillä hiukan sarkastinen,vai mikä se oikeesti onkaan? Kylmän viileesti! |
puusormi 12.04.2008 20:24:56 (muokattu 12.04.2008 20:25:42) | |
---|
Toinen on sitten "naisten jahtaaminen", eli Lauantai- iltana, Tyttöjä katsellessa jne.. ja loppuun sitten vaikka Matkalla pohjoiseen. Ei vaan Klamydian tuotannon alkuvaiheen omakustanteilta löytyvä Klamydia -song "Jää mulle muisto kipeä, on kurjaa käydä kusella". Se viinalaulu toimisi varmaan myös eläkeläisvaikutteisesti. Eli otatte napanteria kappaleiden välissä ihan reilusti. Siinä 20 minuutissa saa kivat nosteet ja väestähän on jostain syystä baarissa mukava katsoa kun joku juo lavalla viinaa. Saapiko lähettää terveisiä? |
isojussi 12.04.2008 21:21:59 (muokattu 12.04.2008 21:23:44) | |
---|
Sinähän tyrmäät tuossa jokseenkin puolet Suomen viihteestä viimeisen viidenkymmenen vuoden ajalta ;-) Halpuus, mauttomuus ja mielikuvituksettomuushan on sitten toteutuksesta kiinni, ei niinkään "teemasta". Toi "ryyppäysteema" ny löytää pomminvarmasti paikkansa semmoisista pikkujouluista, missä kukaan paikallaolija ei puhalla alle törkeän. Kokemuksesta voin sanoo, että hyvin pärjää muullakin materiaalilla, kun pillulla ja jallulla. Olkaa persoonallisia ja lyökää itsenne peliin. Rehellisesti on pakko sanoo, että ryyppäämisestä joikuavia tekoirviineitä on tää maa kyllästymiseen asti väärällään. Se että toi "Juodaan viinaa" - osasto on väsyneintä paskaa, mitä kevyen musiikin biisirintamalta löytyy, on tietenkin vaan mun rehellinen mielipiteeni, mihin mulla on täysi oikeus. E: Kattelkaa ja kopioikaa härkisti tunnettuja koomikkopareja. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
isojussi 12.04.2008 21:25:13 | |
---|
Ei vaan Klamydian tuotannon alkuvaiheen omakustanteilta löytyvä Klamydia -song "Jää mulle muisto kipeä, on kurjaa käydä kusella". Se viinalaulu toimisi varmaan myös eläkeläisvaikutteisesti. Eli otatte napanteria kappaleiden välissä ihan reilusti. Siinä 20 minuutissa saa kivat nosteet ja väestähän on jostain syystä baarissa mukava katsoa kun joku juo lavalla viinaa. Jos joku olis multa etukäteen kysyy, mitä amis 16-v vastaa, olisin ehdottanu jotain tämmöstä. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Jos joku olis multa etukäteen kysyy, mitä amis 16-v vastaa, olisin ehdottanu jotain tämmöstä. Onko jussilla pokserit vähän turhan syvällä vaossa tänään? No minä oon 34 vuotias diplomi-insinööri, jos tässä pitää jonnekin lokeroitua. Tosin mieluummin olisin kyllä se 16v amis vaan aika mennyt ei koskaan enää palaa. Jos porukka viihtyy vaikka esiryyppääjän tahdissa paikallisessa, niin ei kai se ole pois keltään. Vai meneekös se niin, että tosi humppamuusikko halveksii kuplettimiehiä, jotka puolestaan ylenkatsovat rillumarei -pohjalta toimivia. Jotka puolestaan halveksuvat karaokeisäntää, tuota ravintoketjun alinta lenkkiä joka vetää paikalliseen kippolaan suurimmat myynnit ilta toisensa perään. Saapiko lähettää terveisiä? |
isojussi 12.04.2008 21:57:25 | |
---|
Onko jussilla pokserit vähän turhan syvällä vaossa tänään? Ei - enkä mä sanonu, että SÄ oot, vaan että ehdotus oli kuin... No minä oon 34 vuotias diplomi-insinööri, Siinähän on heti yks hyvä aihe huumorisetille! Jos porukka viihtyy vaikka esiryyppääjän tahdissa paikallisessa, niin ei kai se ole pois keltään. Vai meneekös se niin, että tosi humppamuusikko halveksii kuplettimiehiä, jotka puolestaan ylenkatsovat rillumarei -pohjalta toimivia. Jotka puolestaan halveksuvat karaokeisäntää, tuota ravintoketjun alinta lenkkiä joka vetää paikalliseen kippolaan suurimmat myynnit ilta toisensa perään. Onko järkee lokeroitua viihdyttämään vaan kännäysremmejä, joista hyvässä lykyssä 10% jaksaa kuunnella? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Sandy 12.04.2008 22:12:22 (muokattu 12.04.2008 22:24:32) | |
---|
Onko järkee lokeroitua viihdyttämään vaan kännäysremmejä, joista hyvässä lykyssä 10% jaksaa kuunnella? Silleen se vaan menee, että jonkunhan niitäkin on viihdytettävä. Ravintolavedot ovat hyvin usein just sitä helmiä sioille -osastoo. Ei kaikilla oo mahdollisuutta valita keikkojaan saatika sitten päästä esiintymään vain valistuneille, jotka ymmärtäisivät jonkun korkealentoisemman teeman, kuin just "Ryyppääminen" tai "Naisten jahtaaminen". Kukas se nyt sanoikaan, että suomalaisten makua ei voi aliarvioida? No, Jussi on tietty eri mieltä, mut mitäs näitä.. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
isojussi 12.04.2008 22:26:34 (muokattu 12.04.2008 22:49:12) | |
---|
Ravintolavedot ovat... Tyypillinen opettaja - ei vastaa esitettyyn kysymykseen, vaan puhuu ihan jostain muusta. ...No, Jussi on tietty eri mieltä, mut mitäs näitä.. Mä perustan väitteeni kokemukseen - mihis muut? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
rintapek 12.04.2008 22:52:04 | |
---|
Kokemuksesta voin sanoo, että hyvin pärjää muullakin materiaalilla, kun pillulla ja jallulla. Rehellisesti on pakko sanoo, että ryyppäämisestä joikuavia tekoirviineitä on tää maa kyllästymiseen asti väärällään. Kyllä sitä voi roiskia biisejä toisensa perään sen kummemmin funtsimatta. Takerrut nyt pelkästään tohon piluun ja jaluun. Siinä on ny pari teemallista vetoa, miten sattuikaan, että just noi keksin esimerkiksi. Jaluvartti ko on vedetty, niin siinä on vielä monta tuntia iltaa täytettäväksi. Voi tietty vetää normi bilekamaa ilman mitään kummempia "teemoja", mitä ny ikinä duona saadaan parhaiten taittumaan. Ei ole tarkoitus leikkiä Irviniä sen kummemmin kuin Elvistäkään. Tosa ny taannoin parit 50-v päivät duona vedettiin niin kekkereillä ny oli lisäksemme jos jonkinmoista esitystä, puheita yms. Siinä löyty laakista tarve tommosille vartin "esityksille". Pilu ja jalu on ny jo keksitty. Tarvittaessa voipi tempaista. Voipi myös jättää väliin. Tuon mainitun Idolssin pohjaltakin voisi varmaan jotain veivata, mutta enpä ole tuota seurannut niin paljoa, että saisin mitään tolkullista. Vanhoista telkkarisarjatunnareista varmaan saisikin. Lumikenttien kutsu, Myrskyluodon Maija... jne ...Ja sit oli vielä semmoinen ko Tallas ja lopettais Pamelaan. Ja ääh, täsä kirjoittamisen lomassa tule ko huonoja ideoita. One kind of music only - the good kind |
isojussi 12.04.2008 22:52:16 | |
---|
....joka vetää paikalliseen kippolaan suurimmat myynnit ilta toisensa perään. Vasta älysin, että taisin olla ainoa, joka vastas esitettyyn kysymykseen. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
isojussi 12.04.2008 22:56:49 | |
---|
....Tosa ny taannoin parit 50-v päivät... Kovasti kehottaisin miettimään perhejuhlissa esiintyessänne "koko perheen" - teemoja. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
rintapek 12.04.2008 23:11:30 | |
---|
Kovasti kehottaisin miettimään perhejuhlissa esiintyessänne "koko perheen" - teemoja. Ihan vaikka niitäkin. Pikkuväen tarpeisiin ollaan harvakseltaan bändinkin kanssa treenattu lastenrokkeja. Toi 50-v päivä ny vaan taisi olla väärä sanavalinta. Kyllä ne yömyöhäkemuja olivat. Ei lapsia. ilmaista viinaa. Ei ihan muumilauluja viittiny vetää. One kind of music only - the good kind |
isojussi 12.04.2008 23:12:40 | |
---|
...Ei ihan muumilauluja viittiny vetää. Ei olisi välttämättä huono idea. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Sandy 12.04.2008 23:40:54 | |
---|
Mä perustan väitteeni kokemukseen - mihis muut? Eli sä olet ilmeisesti omasta mielestäs ainoa täällä, jolla on kokemusta? Ainakin itseriittoinen on täällä joku, se on huomattu.. Mun mielestä toi alkuperäinen kysymys oli hyvä ja noi jo mainitut teemat ihan jees, ei sen tarvi mitään sen korkealentoisempaa olla. Itsekin mietin tuossa taannoin just, että olis omassa ohjelmistossa jo ihan valmiita pakettejakin, mm. Euroviisuja, kasaridiskohittejä, huonoja käännösiskelmiä, vanhaa rokettirollia, ruotsipoppia jne. Joskus vois kokeilla toimisko ne paketteina, kun tähän asti niitä on vaan ripoteltu pitkin poikin.. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
isojussi 13.04.2008 00:12:49 (muokattu 13.04.2008 00:15:53) | |
---|
Eli sä olet ilmeisesti omasta mielestäs ainoa täällä, jolla on kokemusta? Ainakin itseriittoinen on täällä joku, se on huomattu... En mä sanonut, että ainoo - vaan kysyin, että onko muilla kokemusta tommosesta. Sitäpaitti sähän puhuit jostain kapakkakeikoista, kun alunperin oli nimenomaan kyse prvaateista. No, kun otit asian puheeks, niin paljonko teet ohjelmallista privakeikkaa, johon kuuluu muutakin, kun pelkkää musaa? EDIT: Ei kysymyksessä ollu mitää vikaa - minusta varsinkin se ryyppylauluteema on TOD väsynyt juttu. Rakkaudesta voi aina laulaa - ja siihen aiheeseen löytyy hitosti hyviä ja hauskoja biisejä, jotka uppoo kakenkuntoiseen yleisöön Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Fuzzy Boner 13.04.2008 09:23:07 (muokattu 13.04.2008 09:23:42) | |
---|
Avausnumero... Kapakkalaulut...Rakkauslaulut...Tanssilaulut...Lopetusnro eli hittibiisit,,tms. Siltä pohjalta esim |
R.Syke 13.04.2008 10:29:03 (muokattu 13.04.2008 10:29:59) | |
---|
Vetäse nyt tuo junateema (kts erillinen threadi) helekutissa. Siinä on kipaleet ja kaikki. Tarvitaan vain casio ja konduktöörilakki ja vehje jolla tehdään reikiä lippuihin + pilli. Duon toinen jäsen huolehtii koreografiasta pukeutumalla aina tilanteen mukaan. Makee tulis. Junassahan tehdään kaikkea mahdollista matkan aikana. |