Numb 12.04.2008 15:34:39 | |
---|
Näyttää useampikin henkilö harkitsevan Celestionin Vintage 30 -elementin korvaamista jollakin muulla, ja tämän joukon jäsen olen itsekin. Kysymys kuuluukin: millä? Tarkoitus on hävittää V30:n ylämiddletyöntö, joka ei helli korvaa. Erityisesti haussa olisi heleä yläpään toisto (se paljon puhuttu "sparkle") - elementti kun tulee tummasoundiseen Orange Rocker 30 -comboon. EL34 -pääteosasto työntää middleä aika mukavasti, ja botnea soundissa löytyy, joten uskoisin ettei niiten kanssa ilmene ongelmia. Ehdokkaita? Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
N33m0 12.04.2008 15:53:43 | |
---|
Eminencen skobet on saanu paljon kehuja joka paikasta. Mulla oli bognerin kaapissa 2x V30 ja 2x G12T-75 X-muodostelmassa ja jälkimmäiset vaihdoin eminencen wizardeihin. 75:ssa oli vähän kirpeämpi yläpää ja kliinit muuttu vähäsen "lihaisammiksi" :D ja yläpää vähän pyöristyi, ei mitään järkyttävää kuitenkaan mitä ei eq:lla saisi hienosäädettyä. Säröihin tuli ainakin kiveksen verran lisää munaa, aivan älyttömän kuva "thumppi" palm muteissa :D All in all, monet ovat V30:iä vaihtaneet Eminencen Governoreihin ja päässeet tällä eroon sitä ylämiddlepiikistä säilyttäen kuitenkin muilta osin sen ominaisen soundin. "Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top." - James Hetfield |
Janne19691 12.04.2008 15:55:34 | |
---|
Tuolla kuvauksella G12H vaikuttaa aika selvältä vaihtoehdolta ja nimenomaan 75 Hz versiossa on tuo sparkle selkeä. Jos ostat uuden niin varaudu suht pitkään elementin sisäänajoon eli käytetty ja sisäänjaettu kandee hankkia jos vain mahdollista. Rule #1: There are no rules. |
Kivijalka 12.04.2008 15:57:44 | |
---|
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
LepakonNahka 12.04.2008 16:36:13 | |
---|
Sama vika Rahikaisella, Rocker 30 kaipaa uutta elementtiä ylämiddlekkään V30 tilalle. Greenbackin soundiin olen mieltynyt, vaan tehonkesto ei salli: 25w elementti ei futaa 30w vahvistimella. 2x12" lisäkaappi Greenbackeilla olisi yksi vaihtoehto. Mutta löytyykö jotain Greenbackia vastaavaa elementtiä jossa tehonkesto olisi suurempi? Lisäkaappi tekee turhan suuren loven budjettiin tässä vaiheessa... Täähän meni ihan rölöttämiseks koko ketju... |
duc 12.04.2008 16:47:42 | |
---|
Sama vika Rahikaisella, Rocker 30 kaipaa uutta elementtiä ylämiddlekkään V30 tilalle. Greenbackin soundiin olen mieltynyt, vaan tehonkesto ei salli: 25w elementti ei futaa 30w vahvistimella. 2x12" lisäkaappi Greenbackeilla olisi yksi vaihtoehto. Mutta löytyykö jotain Greenbackia vastaavaa elementtiä jossa tehonkesto olisi suurempi? Lisäkaappi tekee turhan suuren loven budjettiin tässä vaiheessa... Kyllä kai tuossa Greenback kestäisi jos ei ihan täysiä luukuta. Eminencen Texas Heat olisi tietenkin mahdollinen, 150 wattia tehonkestoa, yläkerta pitäisi siinä olla saman tyylinen kuin Greenbackissa mutta alakerta massiivisempi, joten toimii hyvin avoimessa compossa. Tuolla on jotain juttua compohin sopivista elementeistä, olen linkittänyt ennenkin samaan ketjuun pari kertaa: http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&topic_number=610718 |
koponen 12.04.2008 16:59:20 (muokattu 12.04.2008 17:03:11) | |
---|
Kun kerran voit bottnesta ja alamiddlestä tinkiä vrt V30 niin Eminence Red Fangissa on ihan loistava ja piikittämätön yläpään sparkle. Hyvä erottelu ja tatsi. Hieman kompressoitu ja aikainen break-up. Tehonkesto 50W. Itse pidän todella pljon. If it says Marshall on the front, you're good to go |
Kyllä kai tuossa Greenback kestäisi jos ei ihan täysiä luukuta. Eminencen Texas Heat olisi tietenkin mahdollinen, 150 wattia tehonkestoa, yläkerta pitäisi siinä olla saman tyylinen kuin Greenbackissa mutta alakerta massiivisempi, joten toimii hyvin avoimessa compossa. Tuolla on jotain juttua compohin sopivista elementeistä, olen linkittänyt ennenkin samaan ketjuun pari kertaa: http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&topic_number=610718 Ongelmahan piilee juuri siinä että tuota Rockeria on pakko luukuttaa täysillä. Ei niinkään volyymin vaan sen SOUNDIN takia. Tuo Texas Heat kuulostaapi melko pitkälle siltä mitä tässä haetaan. Mistä tuota saa? Pikainen googlaaminen ei antanut vastausta... Täähän meni ihan rölöttämiseks koko ketju... |
duc 12.04.2008 18:34:24 | |
---|
Ongelmahan piilee juuri siinä että tuota Rockeria on pakko luukuttaa täysillä. Ei niinkään volyymin vaan sen SOUNDIN takia. Tuo Texas Heat kuulostaapi melko pitkälle siltä mitä tässä haetaan. Mistä tuota saa? Pikainen googlaaminen ei antanut vastausta... Uraltonella näkyy olevan varastossa ainakin, jostain muualta voisi saada halvemmalla, mutta eipä tuollakaan kallis ole: http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=264 |
Kivijalka 12.04.2008 20:10:52 | |
---|
Ongelmahan piilee juuri siinä että tuota Rockeria on pakko luukuttaa täysillä. Ei niinkään volyymin vaan sen SOUNDIN takia.
Jaa-a, taitaa olla Rockerissa vikaa sitten. Nuo yksilöt joita itse olen koesoittaneet vakuuttivat juuri sen takia että niistä löytyi saundia jo pienelläkin volyymilla. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
Numb 13.04.2008 09:40:41 | |
---|
Mitens Eminencen The Wizard? Onko näkemyksiä? Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Janne19691 13.04.2008 09:52:41 | |
---|
Mitens Eminencen The Wizard? Onko näkemyksiä? Wizard on Eminencen versio G12H kaiuttimesta. Hillitympi treble siinä on ainakin kuin Celestionissa. Rule #1: There are no rules. |
LepakonNahka 13.04.2008 15:51:49 | |
---|
Jaa-a, taitaa olla Rockerissa vikaa sitten. Nuo yksilöt joita itse olen koesoittaneet vakuuttivat juuri sen takia että niistä löytyi saundia jo pienelläkin volyymilla. Kyllähän sitä soundia löytyy pienemmillä volillakin, mutta paremmaksi se IMO käy mitä kovemmalla luukuttaa. Täähän meni ihan rölöttämiseks koko ketju... |
McNulty 13.04.2008 15:56:20 | |
---|
Itselläni on Framuksen 2x12" kaapissa Eminencen The Wizardit. Ovat varsin mainiot elementit niin rockin räimeeseen kuin myös hevimpään menoon. Tykkään niiden ehjästä ja tasapainoisesta soundista... eivät kyykkää/murru vaikka alakertaa tuuttaisi enemmänkin, keskialue ei ole piikikäs ja yläkerta on sopivasti pehmeä (ei liian kirkuva, ei liian tumppu). Toimivat erittäin hyvin myös V30:n kanssa rinnakain. |
Kivijalka 13.04.2008 17:13:00 | |
---|
Kyllähän sitä soundia löytyy pienemmillä volillakin, mutta paremmaksi se IMO käy mitä kovemmalla luukuttaa. Niinno, niinhän se menee kaikkien putkivahvareiden kanssa. ;) I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
LepakonNahka 13.04.2008 21:37:56 | |
---|
Niinno, niinhän se menee kaikkien putkivahvareiden kanssa. ;) Sitähän tässä haettiin... Täähän meni ihan rölöttämiseks koko ketju... |
McNulty 13.04.2008 21:42:13 | |
---|
Niinno, niinhän se menee kaikkien putkivahvareiden kanssa. ;) Ei pidä paikkaansa... esim. ValveKingin combojen kohdalla. Se vahvistin kuulostaa paremmalta volumet nollilla kuin volumet kaakossa. |
Antti1 13.04.2008 21:45:43 | |
---|
Se vahvistin kuulostaa paremmalta volumet nollilla kuin volumet kaakossa. Heehoo... Mitä mainioin vitsi, mutta ah, niin totta. Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/ |
Numb 15.04.2008 10:59:54 | |
---|
Damn... Eilettäin kuulosti taas V30 erittäin hyvältä, kun oli kamat roudattu toiseen paikkaan. Juurikin sellainen brittityyppinen, mutta - niin kuin kuvailevat - "throaty". Ärisevä ehkä olisi suomeksi se kuvailusana. Tänään siis mielipiteeni on: en vaihda :) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
McNulty 15.04.2008 14:16:22 | |
---|
Damn... Eilettäin kuulosti taas V30 erittäin hyvältä, kun oli kamat roudattu toiseen paikkaan. Juurikin sellainen brittityyppinen, mutta - niin kuin kuvailevat - "throaty". Ärisevä ehkä olisi suomeksi se kuvailusana. Tänään siis mielipiteeni on: en vaihda :) Vaikkakin V30 on saanut haukkuja m.netissä, onpi se minunkin mielestä perkuleen hyvä elementti nimenomaan bändisoittoon. Eihän se kaikkien midscoop-hevipetterien suosikki ole, mutta itse tykkään. V30:n alakerta pysyy läjässä vaikka tuuttais suht bassovoittoisella Trilogyllä hi-gain jyystöä lävitse. Aika harva elementti on siinä touhussa kuulostanut oikeasti hyvältä ja jaksanut vielä erotella. Eminencen The Wizardissa on paljon samoja piirteitä, mutta se on EQ-käyrältään erilainen... keskialuetta on mutta se ylämiddle on leikattu ronskisti pois, trebleä on reilusti ja bassoakin hieman V30 enemmän. Siispä... V30 hoitaa tiiviin alakerran ja keskialueen, The Wizard hoitaa kevyesti scoopimman, skarpin treblekkään soundin. Kahta en vaihda kaiutinosastolla... V30 ja The Wizard. Komeron logolla ei ole väliä, kunhan se on soiva rasia. |