Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nauhaton akustinen Harley Benton
1 2
Mare552
07.04.2008 17:53:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverilla oli lienee jompi kumpi noista.
 
http://www.thomann.de/fi/harley_ben … fl_5string_akustikbass_fretless.htm
 
http://www.thomann.de/fi/harley_ben … _hbb30ntfl_fretless_akustikbass.htm
 
Kertoi mielipiteenään että akustisesti hintaansa parempi mutta mikit aivan peestä.
 
Siistin näköinen oli ainakin.
 
Enhän minä edes paljoa bassoa soita, tuo nauhattomalla soittaminen vaan kiinnostaa korvan kannalta.
 
Eli en paljoa viitsisi uhrata, mutta onko kellään kokemusta näistä kahdesta?
 
Ai tähänks riville?
Algotti
07.04.2008 18:00:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokemusta ei ole, mutta oon ajatellut hankkia kesäksi tollasen mökkiä varten.
 
"If you have to ask, you'll never know..."
Mare552
07.04.2008 23:31:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokemusta ei ole, mutta oon ajatellut hankkia kesäksi tollasen mökkiä varten.
 
Nii joo.....
 
Kun jotkut sanoo ettei niistä oo kunnolla hellapuiksikaan.
 
Eli kait sitten soittamiseen hankit semmosen.
 
Kyllä se mun mielestä kaverin käsissä soi ihan kivasti, ite kun en ole ees mikään basisti, mutta ihan nätti saundi hintaan nähden.
 
Tuo hinta ei kyllä tosiaankaan päätä huimaa.
 
Ellei muistele markka-aikoja.
 
Ai tähänks riville?
Lou
07.04.2008 23:47:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vitsi ois kyl kiva tollanen, jos sillä vaan jotain pystyis soittelee ni se riittäs.. ettei heti olis kelvoton. Ei toi nauhaton sillee "tosissaan" kiinnosta mut just joku tollanen ois kiva sellaseen huviksee-lätkyttely-meininkii..
 
www.jermaine-rocks.com
Veikko
08.04.2008 00:22:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri noista ei ole kokemuksia mutta kaverilla on HB:n nauhallinen akustinen basso. Persoonallinen ja ainutlaatuinen tekele. Ei soi ja sitä on todella huono soittaa.
 
Haudatkaa minut Lempälääntien varteen, jotta Länsilinjat voi poimia pahan sieluni matkaansa
Mr.Crest
08.04.2008 20:55:34 (muokattu 08.04.2008 20:56:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ite ostin joskus, mutta palautin saman tien. Huono kaula, kaulan merkit vääris kohtaa (mikkälie) ja todella suuri koko.
 
Mare552
08.04.2008 21:39:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ite ostin joskus, mutta palautin saman tien. Huono kaula, kaulan merkit vääris kohtaa (mikkälie) ja todella suuri koko.
 
Jos sulla oli nauhaton basso niin se että merkit väärällä kohtaa johtuu kai juuri siitä halvasta hinnasta eli kaikessa on säästetty.
 
Eli liene käytetty nauhallisen basson listoja jossa merkit on nauhojen välissä. Sormellahan pitää painaa nauhan kohdalta eikä merkin kohdalta.
 
Mitä muuta huonoa siinä kaulassa sitten oli?
 
Paitsi että se oli Harley Bentonin kaula, eikä esim. Fender merkkinen.
 
Ai tähänks riville?
jazbaz
09.04.2008 08:04:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri noista ei ole kokemuksia mutta kaverilla on HB:n nauhallinen akustinen basso. Persoonallinen ja ainutlaatuinen tekele. Ei soi ja sitä on todella huono soittaa.
 
Täysin samanlainen oli oma kokemukseni vastaavanlaisesta "soittimesta". Lisättäköön vielä, että siitä oli vaikea päästä eroon.
Akustisessa soittimessa puuosien laatu on aivan avain asemassa. Eli ei tuommoiselta vaneriboksilta voi paljoa odottaakaan.
 
"Bass sings Bles-sings"
T.Nick
09.04.2008 15:04:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli ostettua Thomannilta impulsiivisesti 5-kielinen nauhaton Benttoni sellasen suuremman erän yhteydessä. Siinä oli roundwoundit kiinni, ja kun ne vaihto flätteihin, niin tulihan siitä ihan sellanen peruslätkyttelyvehje festareille ja puistoihin yms.. Ei ollu kummosempi hakusessakaan.
 
Soundi ei ole mitenkään kaksinen, mutta ainakin ite saa tehtyä sillä paremman bassosoundin, kun suulla. Ei oo tullu oikeastaan ollenkaan soitettua vahvistimen kautta. Parin akkariskitan kanssa oon yrittäny roikkuu messissä, mutta äänenvoimakkuus jää jalkoihin kun molemmat skitat komppaa.. Jos on hempeilyä ja hypistelyä menossa, niin sitten pärjää ja soundikin soveltuu paremmin sekaan.
 
Yllätyksenä tuli, että H-kieli soi yhtä hyvin kuin muutkin kielet, eli koppaa on sen verran, että alarekisteri ei kuole.
 
Eli osta vaan, jos toimeentulo ei ole parin huntin varassa. Tollasta kun aikansa soittelee, niin tietää ehkä sitten edes vähän paremmin mitä hakee, kun menee kauppaan ostamaan oikeeta akustista bassoa.
 
Tosimies ei välitä
Mare552
09.04.2008 18:43:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli osta vaan, jos toimeentulo ei ole parin huntin varassa. Tollasta kun aikansa soittelee, niin tietää ehkä sitten edes vähän paremmin mitä hakee, kun menee kauppaan ostamaan oikeeta akustista bassoa.
 
Joo ei se toimeentulo ole ihan tuollaisen hinnasta kiinni.
 
Samoin luulen että soittaminenkin tuolla tulee jäämään aika vähäiseksi, niin ei viitsi satoja euroja heti investoida.
 
Eli tuo lähinnä leluksi, sähköbassolla kuitenkin enemmän.
 
Tuo nauhattoman korvakuulosoitto vaan kiinnostaa.
 
Ja voihan sen oikeankin akustisen sitten joskus ostaa jos tulee sellaisen aika.
 
Aina noita soittovehkeitä vaan tahtoo lisää tulla ajan kanssa.
 
Ai tähänks riville?
Mare552
12.04.2008 12:07:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverilla oli lienee jompi kumpi noista.
 
http://www.thomann.de/fi/harley_ben … fl_5string_akustikbass_fretless.htm
 
http://www.thomann.de/fi/harley_ben … _hbb30ntfl_fretless_akustikbass.htm
 
Kertoi mielipiteenään että akustisesti hintaansa parempi mutta mikit aivan peestä.

 
Nytpä äsken huomasin että toi toinen on viisikielinen, se kaverin oli nelikielinen.
 
Kun tuo hintaero ei ole iso, niin tuo viisikielinen kiinnostaisi.
 
Siinä vain huolestuttaa, miten viisikielisen halpiskitaran kaula kestää nuo viiden kielen voimat.
 
Onko olemassa riski että kaula aikaa myöden vääntyy?
 
Vai onko kaula vahvempi kuin nelikielisessä, esim kaksi kaularautaa?
 
Jomman kumman kuitenkin aion tilata, mutta neli vai viisi, kas siinäpä kysymys.
 
Eli eikös viisikielisessä ole vain se ero että viides kieli on matala H?
 
Ai tähänks riville?
kondensaattori
12.04.2008 12:15:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

5-kielisessä on tosiaan (lähes aina) matala B (H). Matala kieli vetää vähemmän ja kaula on varmaan leveämpi joten se varmaa kestää sen. Täyttä mutua.
 
T.Nick
12.04.2008 12:38:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl toi viiskielisen HBeen kaula on hivenen kiero. "Kaulataskun" kohdalla otelauta tekee sellaisen notkon, mihin ei pysty raudalla oikein vaikuttamaan. Mutta kyse ei ole siitä, että se on viisikielinen, vaan siitä, että se on mikä se on.
 
"Jos et usko, osta bändin levy ja kuuntele sieltä"
Mare552
13.04.2008 07:38:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl toi viiskielisen HBeen kaula on hivenen kiero. "Kaulataskun" kohdalla otelauta tekee sellaisen notkon, mihin ei pysty raudalla oikein vaikuttamaan. Mutta kyse ei ole siitä, että se on viisikielinen, vaan siitä, että se on mikä se on.
 
Toisaalta voisi ajatella ettei pieni kierous niin paljoa haittaa kun kyse on nauhattomaste soittimesta.
 
Luulisi että kieli päästää pahemman särinän nauhaan osuessaan kuin jos se osuu kaulaan.
 
Kaulaanhaan se pikkuisen osuus sormesta lähtien joka tapauksessa, kai siitä tuo hieman erilainen saundikin johtuu.
 
Ai tähänks riville?
poppamies
13.04.2008 09:09:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisaalta voisi ajatella ettei pieni kierous niin paljoa haittaa kun kyse on nauhattomaste soittimesta.
 
Luulisi että kieli päästää pahemman särinän nauhaan osuessaan kuin jos se osuu kaulaan.
 
Kaulaanhaan se pikkuisen osuus sormesta lähtien joka tapauksessa, kai siitä tuo hieman erilainen saundikin johtuu.

 
Nauhattoman kaulaa on helppo suoristaa hiomalla mikäli tarvetta ja intoa.
Nauhattoma ominaissoundi nimenomaan tulee siitä että kielet särähtää pikkasen otelautaa vastaan.
Jos ei oo pikkurahasta puutetta niin osta pois. Kyllä se toimittaa tehtävänsä suvi-iltojen ratoksi.
 
G strings are for strippers!
Mare552
13.04.2008 10:18:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nauhattoman kaulaa on helppo suoristaa hiomalla mikäli tarvetta ja intoa.
Nauhattoma ominaissoundi nimenomaan tulee siitä että kielet särähtää pikkasen otelautaa vastaan.
Jos ei oo pikkurahasta puutetta niin osta pois. Kyllä se toimittaa tehtävänsä suvi-iltojen ratoksi.

 
Taidanpa sitten ostaa. Onhan mulla sitten oikeakin basso jolla soitella.
 
Tuo nauhattomuus kiinnostaa lähinnä sävelkorvan kehittäjänä, sitä kun kuulemma pitää soittaa siskonpojan mukaan "korvat auki".
 
Luulen että sähköisesti on aika lelu, mutta minun puolestani ei tarvittaisi koko mikkejä.
 
No ehkä mikkien kautta voi äänitellä kuitenkin vaikka tietokoneeseen.
 
Ai tähänks riville?
Mare552
13.04.2008 10:18:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nauhattoman kaulaa on helppo suoristaa hiomalla mikäli tarvetta ja intoa.
Nauhattoma ominaissoundi nimenomaan tulee siitä että kielet särähtää pikkasen otelautaa vastaan.
Jos ei oo pikkurahasta puutetta niin osta pois. Kyllä se toimittaa tehtävänsä suvi-iltojen ratoksi.

 
Taidanpa sitten ostaa. Onhan mulla sitten oikeakin basso jolla soitella.
 
Tuo nauhattomuus kiinnostaa lähinnä sävelkorvan kehittäjänä, sitä kun kuulemma pitää soittaa siskonpojan mukaan "korvat auki".
 
Luulen että sähköisesti on aika lelu, mutta minun puolestani ei tarvittaisi koko mikkejä.
 
No ehkä mikkien kautta voi äänitellä kuitenkin vaikka tietokoneeseen.
 
Ai tähänks riville?
samumaster
12.08.2010 18:23:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen itse aloittamassa basson soittoa ja olen ajatellut ostaa nauhattoman, kun olen kuullut siitä niin paljon hyvää. Kannattaako tuo HB nauhaton akustinen ostaa vai säästääkö satojen eurojen Fender-akustiseen?
 
Ikosaedri
12.08.2010 20:29:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samumaster: Olen itse aloittamassa basson soittoa ja olen ajatellut ostaa nauhattoman, kun olen kuullut siitä niin paljon hyvää. Kannattaako tuo HB nauhaton akustinen ostaa vai säästääkö satojen eurojen Fender-akustiseen?
 
Fender tai jos mahollista, niin Yamaha. Alotellessa paremmin varmaan toimisi sähköversio, tai mitä minä mistään tiedän =P. Yamahaa suosittelen.
 
samumaster
12.08.2010 21:01:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ikosaedri: Fender tai jos mahollista, niin Yamaha. Alotellessa paremmin varmaan toimisi sähköversio, tai mitä minä mistään tiedän =P. Yamahaa suosittelen.
 
ainiin ja unohdin muuten sanoa että pitäisi olla akustinen, koska asun kerrostalossa, enkä viittis ostaa sähköbassoa + vahvistinta. ja budjetti on joku 160€ :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «