Aihe: Jenkkisähkökaman modaus härmäläiseksi
1
Hammer Of The Gods
01.04.2008 13:40:33 (muokattu 01.04.2008 13:41:18)
Töttöröö

Olen tässä tovin kyttäillyt ebaysta Mesa Boogien Triaxista. Eurosähköllä toimivia versioita on harvassa jenkkeihin verrattuna, ja hintakin on korkeampi. Tuli siis mieleen että kuinkahan paljon tuollaisen modaaminen maksaisi? Kun ei viitsisi erillistä laitetta hankkia sähkön konverttaamista varten, onnistuisin kuitenkin polttamaan kaiken. Tommosen jenkkiversion sais rahteineen päivineen alle 1000€.

Onko tuollainen operaation ylipäätään mahdollinen? Jos on, niin sen voi varmaan suorittaa myös Mesan 2:ninety-päätteelle? En tajua näistä sähköhommista juuri mitään, joten vääntäkää vaan rautalangasta jos viittitte :)
Käyppäs joutessas ihmettelemässä: Soulfallen ja Beautiful Betrayal
oiva tumpeloinen
01.04.2008 13:43:49
Sinne pitää vaihtaa muuntaja sisään. Hinnosita en osaa sanoa, mutta on kuulemma reippahasti kalliimpi operaatio kuin step down -konventterin käyttö. Ne muuntajat vaihtoineen taitaa tulle sen hintaiseksi, että kannattanee maksaa se 1200-1300 euroa ja ostaa Euroopan puolelta, jos ei noita konventtereita väliin kaipaa.
kivi
01.04.2008 14:20:26
Muistelen, että Mesojen kohdalla on ollut eniten juttua siitä, että vahvistimet eivät soi samalla tavalla amerikan- ja eurosähköllä. Tiedä sitten viitattiinko sillä vain ekoihin Mesan comboihin, mutta kun se 110V-230V-invertteri ei mitenkään mahdottomia maksa (hemmetin raskas mötikkä se kyllä on) ja jos soundi olisi vielä parempi, niin mun nähdäkseni kannattaisi kokeilla.

Mulla on parikin kaveria jotka soittaa vanhoilla (1960-luvun) amerikankamoilla muuntimien kanssa, ja väittävät jopa että soundi olis parempi kuin euromodatuissa. Vastaavasti amerikkalaiset bändit kiroilee vintage-marshalliensa korkeaa säröytymiskynnystä ja ihan erilaista käytöstä.
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
ReBeat
01.04.2008 22:56:53

Triaxis ei tarvinne varmaan hirveän paljoa virtaa, joten jos kuitenkin haluaisit käyttää erillistä muuntajaa, niin tuolle etuasteelle riittäisi pieni ja kevytkin muuntaja. Niitä on helposti saatavana eivätkä maksa paljoa. Päätevahvistimelle olisi sitten hyvä olla hiukan pikkupalikkaa isompi muuntaja.

Mesan maahantuoja ei varmasti halua tukea jenkki-Mesojen tuontia tänne, joten ottanevat muuntajien vaihdattamisesta ns. huolella vaivanpalkkaa. Ainakin siis jos sen työn teetättää heidän kauttaan. En tiedä onko muita reittejä myöten mahdollista saada niitä täsmälleen samoja verkkomuuntajia, joita euro-Mesoissa on.

Invertteri on mun käsittääkseni eri asia kuin näissä yhteyksissä käytettävät erilliset step-down-muuntajat. Ainakin oma 1000VA muuntajani ei ole mikään invertteri, vaan ihan perus käämimötti.
Hammer Of The Gods
09.04.2008 22:19:22 (muokattu 09.04.2008 22:21:20)
Kiitokset jo tähänastisista vastauksista!

Mistäs näitä inverttereitä ja step-down hässäköitä sitten saa tilailtua? Ainakaan Thomannin sivuilta en moisia onnistunut löytämään.

Niitä on varmastikin myös sellaisia malleja, joista saa sähköt useammallekin laitteelle? Eli vaikkapa juuri etuselle ja päätteelle?

Alan pikkuhiljaa lämmetä tuolle erilliselle virtalähteelle, varsinkin jos siitä on mahdollista saada pientä saundietua täkäläisiin versioihin verrattuna ;) Eniten noissa erillisissä muuntajissa pelottaa kyllä se, että onnistun itse mokaamaan homman silleen, että jotain hajoaa.

edit:
Invertteri on mun käsittääkseni eri asia kuin näissä yhteyksissä käytettävät erilliset step-down-muuntajat.

Mitäs eroa noilla sitten on, kumpi olis mulle sopivampi jos leikitään että mulla olis triaxis ja 2:ninety?
oiva tumpeloinen
09.04.2008 22:35:44
http://www.uraltone.com/kauppa/index.php?cPath=3_114

Soittamalla tai sähköpostilla kysymällä varmaan selviää, mitä ja montako kaipaa.
Klezberg
09.04.2008 22:41:40 (muokattu 09.04.2008 22:44:11)

Mulla on ollut jo pitkään ilmaiseksi jaossa yksi 110V/220V muuntaja, 150 VA joten ei riitä mihin vaan, koteloimaton joten ei ihan tumpelolle. Ei ole kukaan kysellyt, joten on täällä edelleen.

EDIT: Invertteri tekee tasavirrasta vaihtovirtaa; tarvitaan esim. jos haluaa auton akulla käyttää 220V/AC laitteita, ei tässä.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
Hammer Of The Gods
09.04.2008 22:49:40
koteloimaton joten ei ihan tumpelolle

se siitä... :)

Nuo Uraltonen kapistukset olikin huomattavasti halvempia kun mitä kuvittelin, very nice. Made in Finland jopa.

Saako tuollaisia räkkiversiona, ainakaan Uraltonelta ei löytynyt.
Klezberg
09.04.2008 22:58:22

Muuntajat on aika painavia ja muodoltaankin huonosti räkkiin sopivia.

Katso nyt sitten että saat riittävän tehokestoisen muuntajan. Pitää katsoa vahvistimen tehonkulutusta, se on aina enemmän kuin vahvistimen teho watteina.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
oiva tumpeloinen
10.04.2008 12:44:17
se siitä... :)

Nuo Uraltonen kapistukset olikin huomattavasti halvempia kun mitä kuvittelin, very nice. Made in Finland jopa.

Luulen, että on helpointa kiinnittää tuommoinen suojaerotusmuuntaja ihan vain tuollaisena mötikkänä jonnekin räkin perälle. Hommaa vain tarpeeksi syvän räkin. Silloin ei mene uniteja räkistä, mikä yleensä jeesaa räkin kantamista, kun ei kaivata niin isoa räkkiä.
harpist
10.04.2008 22:49:10
Kyllä Saksanmaalta näyttää saavan noita "replace" muuntajia jenkkimuuntajien tilalle. Näyttäisi olevan kyseessä muuten rengassydänmuuntaja - hintaakin on ... vielä päälle se vaihtotyö.

Transf.MAINS for: MESA_ Triaxis, 230V version 199,00 Euro
(incl. 19% Vat excl. shipping, exportvalue: 167,23 Euro)

Information:

Our transformers are direct replacements and do support all original features like tube rectifiers, 2-way- or bridge rectifiers. They are made to original dimensions, so the original transformer covers will fit our replacements. So you can safe the original appearance. All Transformers have at least 230V primary. Some have 117 Windings as well.
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
maxillaris
11.04.2008 19:21:18 (muokattu 11.04.2008 19:25:08)
Holygrail forumilla joku Slovakian kaveri taisi tuon operaation(triaxiskseen EU-muunnin) tehdä omaan mesaansa ja oisko kuvat, osat ja hinnatkin laittanut kaikkien iloksi.

Itse ostin MKIIC+ combolle 1000w stepdownin ja hintaa tuli reilu 50€. Etusessa toimii ihan hyvin 16,9€ maksava 100W stepdown.(kokemusta on) tuo mesa rikkoikin sen sitten, kun tuli kokeiltua "päätesäröä"..heh..Ainakin joissakin Simulclass MKIIC+ vahvareissa on legendaarinen 105 muuntaja ja itse koin järkevänä hankkia tuon stepdownin ja olla pilaamatta vahvaria. Mesoissa jotkut ovat sitä mieltä, että varsinkin export trannyt eivät soi niin kivasti kuin ilman säätöä olevat, kiinteät.

Uskon täysin, että mukava dollarin kurssi suosii tekemään hankintoja USA;sta(jatkossa vielä enemmän). Itsellä sama operaatio edessä ja triaxis tai MKIV seuraavana. Esim Englannin Ebaysta saa myös aika halvalla noita USA-vermeitä, eikä tullikaan hyödy tässä tapauksessa mitään:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)