Aihe: Ostamassa ehkä Jackson soloistia, mutta millainen? SL1?, SL2?..
1 2 3
TunturiSusi
11.04.2008 08:21:51
Kaveri osti reipas vuosi sitten tuon Sl3 soloistin ja siinä on aivan aito Floyd Rose...
p130
11.04.2008 08:45:46

Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
DZN
11.04.2008 10:42:32
Uskokaa vaan ihan huviksenne. FRT-O-2000 on eri talla, kuin OFR. Oikeusopillisesti tuossa registered trademark merkin käytössä ei ole mitään ongelmaa. Floyd rose omistaa koko roskan ja teettävät alihankintana tallat. OFR tulee saksasta(Schaller) ja tuo FRT-O-2000 tulee muualta.

Kuten aikaisemmin sanoin, FRT-O-2000 on paljon lisenssifloikkia parempi mutta OFR:n tasoinen se ei ole. Sanoohan sen järkikin. Jos tallaa valmistetaan halvan hintatason maissa niin sen valmistuksessa on tavoiteltu säästöjä. Toinen mielenkiintoinen pointti on, ettei paremman pään kitaroissa käytetä FRT-O-2000 versiota vaan sitä aitoa Saksalaista OFR:ää.

Jos voitte verrata SL-3 ja RR24 tallaa aitoon OFR:ään niin kyllä sen eron huomaa. Mulla on ollut "muutama" OFR keppi joten alan tunnistaa OFR:n vaikka silmät kiinni.

I rest my case = Lepuutan laatikkoani...
Aka. Dino and 6077dino
Shredator
11.04.2008 11:12:22

Jos voitte verrata SL-3 ja RR24 tallaa aitoon OFR:ään niin kyllä sen eron huomaa. Mulla on ollut "muutama" OFR keppi joten alan tunnistaa OFR:n vaikka silmät kiinni.

Käsittääkseni tässä uusimmassa RR24:ssa on OFR? Ainakin specsien mukaan. Vertailtaessa kaverin ESP M II:sta ja sitä RR:ää se oli täysin samanlainen ja piti yhtä hyvin vireen...En kyllä huomannut sitä eroa, vaikka olen ikäni peuhannut näiden tallojen kanssa :/
Progemetallia: http://www.myspace.com/dominantchain
DZN
11.04.2008 11:40:40
Käsittääkseni tässä uusimmassa RR24:ssa on OFR? Ainakin specsien mukaan. Vertailtaessa kaverin ESP M II:sta ja sitä RR:ää se oli täysin samanlainen ja piti yhtä hyvin vireen...En kyllä huomannut sitä eroa, vaikka olen ikäni peuhannut näiden tallojen kanssa :/

Kokeilemassani RR24:ssa oli FRT-O-2000. Sen tunnistaa helpoimmin niistä takaa viistetyistä tallapaloista. OFR:ssä ne palat ovat teräviä reunoistaan.

Muuten, tuo torilla oleva soloist on aikas hyvä diili.
Aka. Dino and 6077dino
blackorwhite
11.04.2008 14:05:29 (muokattu 11.04.2008 14:05:46)
Uskokaa vaan ihan huviksenne. FRT-O-2000 on eri talla, kuin OFR. Oikeusopillisesti tuossa registered trademark merkin käytössä ei ole mitään ongelmaa. Floyd rose omistaa koko roskan ja teettävät alihankintana tallat. OFR tulee saksasta(Schaller) ja tuo FRT-O-2000 tulee muualta.

Eli se on aito floikka, mutta joku FRT -härpäke joka valmistetaan muualla?

Kuten aikaisemmin sanoin, FRT-O-2000 on paljon lisenssifloikkia parempi mutta OFR:n tasoinen se ei ole. Sanoohan sen järkikin. Jos tallaa valmistetaan halvan hintatason maissa niin työntekijät tyytyy vähempään palkkaan ja siksi hintataso on alempi tässä floikassa?

En väitä vastaan, mutta tässä on sellaisia asioita joista en itse tiedä. Se on selvää, että ei tosiaan missään kärkipään kepeissä käytetä tuota frt-härpäkettä. Aikamoisen sekamelskan on kyllä Floyd Rose tuossa asiassa tehnyt :) Noh, jokatapauksessa oma tuo FRT-O-2000 toimii moitteettomasti. Vire siis pysyy, mutta pysyykö se miten kauan? Aina kuten aidossa kun sitä huoltaa? Olisi kiva saada tietää myös tuon FRT-O-2000 laadusta muutaki ku se, että se ei pääse aidon tasolle ja se on huonompi? Miten se on huonompi ja miksi se ei pääse samalle tasolle? Milloin ne mahdolliset vireongelmat ilmenevät?

Elähän vielä sulje laukkuasi ku olisin kiinnostunut tietämään :)
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
Insane Kane
11.04.2008 14:56:31 (muokattu 11.04.2008 15:11:04)
Ei näin! >=)
DZN
11.04.2008 15:22:41
Toi viimeisin kuva on FRT-O-2000. Ne tallapalat ovat sieltä takaa viistetyt.
Tallat myös tunnistaa soitossa. FRT ei ole niin tukevarakenteinen. Johtuu varmaan siitä, että sen pohjalevyssä on säästetty käyttämällä eri rautaa ja erilaista valmistusmenetelmää.

Se, miten hyvin FRT kestää käyttöä on vielä epäselvää, koska ko. laitosta ei ole ollut saatavilla, kuin vasta vajaan vuoden. Se, minkä voin sanoa kokemuksesta on, että FRT tuntuu huterammalta, viimeistely on huonompaa(virittimet pyörivät huonommin) ja toleranssit ovat väljemmät.

Oma veikkaus FRT:stä on, että se olisi jossain Schallerin floyd rosen alapuolella, ehkäpä vähän Gotohin floikkaa heikompi. Huomattavasti parempi se on noihin geneerisiin lisenssifloikkiin nähden mutta, ikävä kyllä, ei aidon veroinen.

Tälläkin palstalla on olemassa henkilöitä, jotka ovat vaihtaneet FRT:n aitoon OFR:ään. Hiellä voisi olla sanomista ja kokemusta tähän threadiin.
Aka. Dino and 6077dino
Kjukka
11.04.2008 15:55:39

Juu, aika näyttää.
Noista kuvista en vaan vielä saanut selvää linjausta että mistä sen kattomalla erottaa.
Kumpa joku nappais FRT-O-2000:sta kuvan ja valaisisi minua.
Asia kiinnostaa sikäli mikäli ettei tule ostettua hintokiinan rautaa jykevän saksalaisen hinnalla =)

Tuossa viimeisessä kuvassa kyllä näkyvät nuo mainitut viisteet, joskin ne ovat aika huomaamattomat. Tarkasti kun katsot niin niistä palojen takakulmasta on viilattu ihan pieni siivu pois.
Werihukka
11.04.2008 16:31:50

Hmm. Todistetaanko tässä nyt Jacksonin kusettavan asiakkaitaan? RR24:stä Jacksonin omilla sivuilla sanotaan, että on Original Floyd Rose. Mutta eipä taidakkaan olla.
Mikäpäs siinä riippuessa Hiidenkurkihirsipuussa Wolfhorde@mikseri.net
DZN
11.04.2008 16:36:24 (muokattu 11.04.2008 16:37:08)
Hmm. Todistetaanko tässä nyt Jacksonin kusettavan asiakkaitaan? RR24:stä Jacksonin omilla sivuilla sanotaan, että on Original Floyd Rose. Mutta eipä taidakkaan olla.

Kyllä se tavallaan on aito. Kuulemma Floyd rosen omistaa nykyään sama firma, joka omistaa BC Richin. Heillä on myös halvoissa koreakepeissä tätä FRT laitosta. FRT on tavallaan lakiteknisesti ihan yhtä aito, koska valmistuttaja on samainen floyd rose. Se vaan ei ole sen aidon OFR:n veroinen. Tuo FRT vs. OFR aiheuttaa maailmallakin ihan yhtä paljon sekaannusta.

Tässä kuvassa näkyy ne viisteet paremmin.
http://img127.imageshack.us/img127/9657/1myjacksoncw0.jpg
Aka. Dino and 6077dino
Insane Kane
11.04.2008 16:45:59 (muokattu 11.04.2008 16:48:53)
Kyllä se tavallaan on aito. Kuulemma Floyd rosen omistaa nykyään sama firma, joka omistaa BC Richin. Heillä on myös halvoissa koreakepeissä tätä FRT laitosta. FRT on tavallaan lakiteknisesti ihan yhtä aito, koska valmistuttaja on samainen floyd rose. Se vaan ei ole sen aidon OFR:n veroinen. Tuo FRT vs. OFR aiheuttaa maailmallakin ihan yhtä paljon sekaannusta.

Noniin. Nyt näkyy paremmin.
Näitä ei vaan löydy tuosta SL-3:n tallasta, jonka pitäisi olla FRT-2000.
Noh, tämä riittää mulla ja jatkan eloani siinä uskossa että mun entisessä kitarassa oli v*ttu Floikka XD

E: Ja olen juuri tuomassa tuota Model 88:a 2008:ksi, ja JT-6 vaihtunee OFR:en.
Tämän vuoksi oli kiva tietää enämpi, joten kiitokset DZN:lle tiedoista. =)
Ei näin! >=)
Werihukka
11.04.2008 16:55:03

Silti se on kusetusta, koska Jackonin (kuten myös Bc Richin) pitäisi sivuillaan ilmottaa, että kyseessä on FRT, eikä OFR, kuten ne väittää.

Jackson kyllä ilmoittaa SL3:ssa olevan FRT, mutta ei RR24:n tapauksessa, vaan valehtelee sen olevan OFR.
Insane Kane
11.04.2008 17:16:02
Silti se on kusetusta, koska Jackonin (kuten myös Bc Richin) pitäisi sivuillaan ilmottaa, että kyseessä on FRT, eikä OFR, kuten ne väittää.

Jackson kyllä ilmoittaa SL3:ssa olevan FRT, mutta ei RR24:n tapauksessa, vaan valehtelee sen olevan OFR.

Niinkuin yritin jo vähän vihjaista, tuon FRT lyhenteen käyttäminen noin on vähintäänkin harhaanjohtavaa sillä se FRT on lyhenne Floyd Rose Tremolosta, eikös?

FRT-100
FRT-200
FRT-300

Ovat kaikki aitoja floikkia, tahi sitten Floyd Rosen esitteessä kerrotaan vain näistä uusista kiinalaisista.

FRT-Pxxx = Floyd Rose Pro
FRT-Sxxx = Seiskaan

Se mikä tässä puhututtaa onkin FRT-02000.
Pari nollaa liikaa.

En tiijä, verkonpainoja. Taidan sittenkin mennä schallerin suuntaan niin tiedän valmistusmaan, prkl.
Ei näin! >=)
blackorwhite
11.04.2008 17:32:16
Olettais tuon hintaisessa kitarassa olevan kuitenki kunnno tallan. Eikö ltd deluxe sarjan m-1000fm oo suunnilleen samaa hintaluokkaa ja ihan original floyd roseki on... Noh, en tiiä.
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
ReBeat
11.04.2008 17:42:58

Laittaispa joku jonnekin Jacksonin jenkkifoorumille että "Why do they lie to people?!?! " :D Olisi viihdyttävää seurata sitä keskustelua. Itse en laita kun en näistä floikista tiedä tarpeeksi.
Werihukka
11.04.2008 18:02:48 (muokattu 11.04.2008 18:04:19)

No nyt tuli taas sen verran informaatiota, että ainakin minä oon aivan pihalla, että mikä on mitäkin.

Edit: Ainut mitä minä tiiän on se, että RR24:n tallassa ei lue Made in Germany.
DZN
11.04.2008 18:13:40 (muokattu 11.04.2008 18:18:52)
kahdeksankmmentä luvun alussa OFR:ää tehtiin jenkeissä. Sen jälkeen kaikki muut on luultavasti tehty saksassa. OFR:ssä lukee made in germany. FRT-O-2000:ssa sitä ei lue.

Tota frt-o-2000 saa luultavasti vain oem tavarana. Kaikki kaupassa myytävät pitäisi siis olla aitoja OFR:iä.
Aka. Dino and 6077dino
Sam Hotman
11.04.2008 18:35:04 (muokattu 11.04.2008 18:41:11)
Ei lue Jacksonin sivuilla SL3:ssa eikä RR24:ssä Orginal floyd rose. Vaan pelkästään floyd rose ja sitten se R ympyrän sisällä.

E. Ja missä tässä OFR:ssä pitäisi lukea Made In Germany?
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)