Mikael 10.04.2008 19:26:38 | |
---|
Soundi on siis ihan hyvä. Mutta ollaan umpikujassa että miten sitä lähtis vielä parantamaan. Ongelma taitaa kuitenkin olla se, että tuolla budjetilla ei vaan merkittävää parannusta ole luvassa ainakaan interfaceen tai etuasteisiin. Ehkäpä sit jotain vaihtoehtoista mikkiä ja sitä kautta enemmän vaihtoehtoja... noi mainitut t.bone nauhamikit olis varmasti ainakin erilaista soundia. Inhimillisyys on hyve. |
Jaakkoopuukkoo 11.04.2008 00:54:55 | |
---|
Kuunneltavissa täällä: http://www.mikseri.net/artists/?id=40417 Jaa jotta Arkadiasta oli kyse. Olipahan mättö timmiytynyt sitten viime kuuleman! Ja hyvää oli soundikin kyllä. Ehkäpä minun makuuni turhan kliinistä, mutta sopinee tyylilajiin. En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa. |
koponen 11.04.2008 09:35:13 | |
---|
Jaa jotta Arkadiasta oli kyse. Olipahan mättö timmiytynyt sitten viime kuuleman! Ja hyvää oli soundikin kyllä. Ehkäpä minun makuuni turhan kliinistä, mutta sopinee tyylilajiin. Bassokanavan olisi kyllä voinut miksauksessa avata :) Muuten oikeinkin mallikasta menoa. If it says Marshall on the front, you're good to go |
kyllä tuossa heikoin lenkki on rumpusaundit (munatonta ylikompressoitua pyllyntaputtelusaundia) ja basson olemattomuus. en ainakaan itse näe mitään järkevää syytä alkaa hankkimaan sen kummempia etusia. vetäkää niillä kamoilla mitä nyt on ja hankkikaa kerralla parempaa sitten kun on rahat kasassa. Jos sinulla on bändi ja uskot, että teillä on jotain hienoa, uutta ja omaperäistä tarjottavaa musiikillisesti, haista paska, olet väärässä. Se on just sitä samaa paskaa kuin muillakin! |
Hannu H. 11.04.2008 20:19:29 | |
---|
Mä näkisin et yksi askel kohti parempaan soundia ois teillä bassokaapin mikittäminen ja tilamikitys kitaroissa. Saisi vähän eloisampaa ja avoimempaa soundia. Etenkin tuo basso loisti poissaolollaan näissä miksauksissa. |
jellona 15.04.2008 21:39:58 | |
---|
Kiitoksia kommenteista. Olen samaa mieltä soundeista: Basso ei kuulu, rummut on liian kompressoidut/trigatut ja luonnottomat. Toisaalta muutaman biisin ajan noi rumpusoundit potkii hyvin, mutta pitempään niitä ei varmaan jaksaisi kuunnella. Jatkossa mietimme siis kitaroiden mikittämistä sm58/57:n lisäksi myös siitä 20-50cm päästä NT1-A:lla tai esim. t.bonen nauhamikillä. Tosin meidän mobilepren phantom nappula vaikuttaa molempiin kanaviin kerralla, mutta ehkä vedämme toisen mikin esim. meidän (paskan phonic) mikserivahvistimen kautta, tai sitten hommaamamme uuden etuasteen / interfacen kautta. Bassot nauhoitetaan linjan lisäksi myös kaapista mikittämällä. Lauluun voisi testailla useampia mikkejä jos niitä saadaan lainalle, mutta veikkaan että NT1-A:lla mennään. Lisää hyviä vinkkejä / neuvoja? |
koponen 15.04.2008 23:21:05 (muokattu 15.04.2008 23:26:17) | |
---|
Älkää käyttäkö viiskasia kitarassa ja dynaaminen mikki ei ymmärrä phantomista mitään, eli voitte huoletta käyttää konkkia ja dynaamisia yhtä aikaa. Termi Phantom tulee siis siitä, että se on käytännössä näkymätön mikrofonille joka ei sitä tarvitse. Rumpusoundit teillä oli mielestäni aika tyyliin sopivat. Suurin ongelma on se, että basari jäi tosi irtonaiseksi kun basso puuttui lähes kokonaan. If it says Marshall on the front, you're good to go |
samantien 16.04.2008 01:28:57 | |
---|
Kiitoksia kommenteista. Olen samaa mieltä soundeista: Basso ei kuulu, rummut on liian kompressoidut/trigatut ja luonnottomat. Toisaalta muutaman biisin ajan noi rumpusoundit potkii hyvin, mutta pitempään niitä ei varmaan jaksaisi kuunnella. Jatkossa mietimme siis kitaroiden mikittämistä sm58/57:n lisäksi myös siitä 20-50cm päästä NT1-A:lla tai esim. t.bonen nauhamikillä. Tosin meidän mobilepren phantom nappula vaikuttaa molempiin kanaviin kerralla, mutta ehkä vedämme toisen mikin esim. meidän (paskan phonic) mikserivahvistimen kautta, tai sitten hommaamamme uuden etuasteen / interfacen kautta. Bassot nauhoitetaan linjan lisäksi myös kaapista mikittämällä. Lauluun voisi testailla useampia mikkejä jos niitä saadaan lainalle, mutta veikkaan että NT1-A:lla mennään. Lisää hyviä vinkkejä / neuvoja? mun mielestä t-bonen nauhamikkiä ei kannata tuossa vaiheessa alkaa hankkimaan, jos sulla ei jo sellaista satu olemaan. en ainakaan itse keksi sille kovin paljon järkeviä käyttötarkoituksia tuon tyyppisessä musassa. onhan se ihan kiva olla olemassa, mutta ei mikään kovin monikäyttöinen mikki. huonommalla etusella tulee tuon nauhamikin kanssa todennäköisesti ongelmia kohinan kanssa. jos et ole moista mikkiä koskaan päässyt kokeilemaan (kyllä, olen liian laiska lukemaan ketjun kunnolla, joten arvailen vaan mistä on kyse) voin melkein luvata, että se ei kuulosta yhtään siltä kuin kuvittelet. sen sijaan suosittelen hankkimaan vaikka toisen samanlaisen NT1-A:n, jotta saatte stereoparin käyttöön. phonicin mikserin voit talloa suohon. 57 on kitaravahvistimen mikitykseen hyvä. kannattaa myös kokeilla laittaa konkkamikkiä paljon kauemmaskin kuin se 20-50cm ja sotkea sitä mukaan siihen 57 soundiin. loputtomastihan voi säädellä ja värkätä (ja myös kannattaa), mutta miksatessa kun huomaa, että ne erikoiset mikitysratkaisut olivat sittenkin aivan perseestä, on aina se 57 josta tulee taattua tavaraa. Jos sinulla on bändi ja uskot, että teillä on jotain hienoa, uutta ja omaperäistä tarjottavaa musiikillisesti, haista paska, olet väärässä. Se on just sitä samaa paskaa kuin muillakin! |