Aihe: Uusi rautalankafoorumi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
baron
06.02.2004 09:47:40

Ei muuten sitten tarvitse tulla kysymään, että kenen nimimerkkiä luulin Baronin "taide"-nimimerkiksi, voisin kylvää jopa pahaa verta :-D

Voi, mä taas olin hirveän utelias tietämään, ketä sä epäilit "asialliseksi" Baroniksi?
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
KoskPaavo
06.02.2004 10:33:42
"The soundsin Emma tai Mandshurian beat, niissä on bassot, jotka menee ku unelma aika harvoin kuulee nykypäivänä tuommoista hienoo soittoo paitsi nyt silloin ku joku Agents vetää sen koverina."

"Koveri" ja "koveri" , luuleekohan tää KMT ( vai mikä) että nää Emmat sun muut rallit on tämän "The Sounds"-yhtyeen sävellyksiä.
Soittaja selviää aina.
KMT
06.02.2004 10:38:25

"Koveri" ja "koveri" , luuleekohan tää KMT ( vai mikä) että nää Emmat sun muut rallit on tämän "The Sounds"-yhtyeen sävellyksiä.

No en nyt tietenkään mutta tarkoitin, että tuo bassokulku on niinku koveri. Tuskin ennen the Soundsia tuota bassokulkua on ollut

Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
KMT
06.02.2004 10:40:04

Tämähän on mennyt minulta ohi! Kerropas KMT, mikä tekee Emman bassokuviosta niin unelmaisen?

Se on niin mahtava, etenkin kertosäe...

Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Fuzzy Boner
06.02.2004 11:20:13
Jaahas.. Ketäs voxauttaja tarkoitti?? Kerro heti ;) heh
My name is Baron, Fuzzy Baron *kun kääntää töpselin seinässä, tulee äänen tilan tunteeseen tiettyä harsomaisuutta*
Zed
06.02.2004 13:33:09

Tässä kohtaa kitara häviää puhaltimelle: Ilman kaiken maailman efektihässäköitä siinä on vaan yks saundi - toisin kuin puhaltimessa.

Luulen että monipuolisuudessa oli alunperin kyse soveltuvuudesta, ei soundien lukumäärästä: kitara sopii kieltämättä soittimeksi melkein mihin tahansa musiikkityyliin, puhumattakaan käyttöarvosta sointusoittimena. Mikäpä minä olen sanomaan, siitä vain puhaltimella komppaamaan yhteislaulua leirinuotiolle, jos siltä tuntuu.
"Pelkosen Pentti on ... konsulentti-ntti-ntti-ntti-ntti-ntti-ntti-ntti-ARGH!" -Kauko Röyhkä - Sanovat, että olen homo
KoskPaavo
06.02.2004 13:37:51
Entäpä jos jossakin vanhassa länkkärissä ratsuväen lähtöfanfaarin oliskin joku vetänyt skeballa ratsailta käsin.
Soittaja selviää aina.
Zed
06.02.2004 13:39:27

Entäpä jos jossakin vanhassa länkkärissä ratsuväen lähtöfanfaarin oliskin joku vetänyt skeballa ratsailta käsin.

Voi perse, nyt se on tunnustettava: kitara on huomattavasti puhaltimia huonompi soitin.
"Pelkosen Pentti on ... konsulentti-ntti-ntti-ntti-ntti-ntti-ntti-ntti-ARGH!" -Kauko Röyhkä - Sanovat, että olen homo
Voxauttaja
06.02.2004 13:48:25
Voi perse, nyt se on tunnustettava: kitara on huomattavasti puhaltimia huonompi soitin.

Älä muuta sano. Sieluni silmin näen myös miten smoke on the water olisi pitänyt alunperin soittaa vaikkapa tuuballa oikein sillai norsumarssina.
baron
06.02.2004 13:52:09

. Mikäpä minä olen sanomaan, siitä vain puhaltimella komppaamaan yhteislaulua leirinuotiolle, jos siltä tuntuu.

Meidän trumpetisti on keikalla kompannut yhteislaulua!

Hääkeikan päätteeksi morsiamen äiti vaatii yhteislauluksi Maamme-laulun ja bändin säestämään.

Meille pieni ongelma, kun se ei kuulu humppakeikkasetteihin eikä sitä ollut silloin vielä tullut muutenkaan soiteltua, mutta trumpetisti hoiti homman kotiin.

(Sen jälkeen kyllä pidin huolta, että kappale handussa, mutta ei ole toista kertaa pyydelty)
baron
06.02.2004 13:52:44

Älä muuta sano. Sieluni silmin näen myös miten smoke on the water olisi pitänyt alunperin soittaa vaikkapa tuuballa oikein sillai norsumarssina.

Se riffi olis kyllä mahtava!
baron
06.02.2004 14:08:47

(Kun itte kysyy ja itte vastaa, ei tuu jälkipuheita)

Nää on makuasioita ja näistä kuuluu taistella verissä päin.
Mä tykkään puhaltimista.
Mulla on bändissä trumpetti ja ottaisin mielelläni toisen, mieluiten saksikan.

Mulla oli klarinetisti koesoitossa, mutta vaikka me ei mitään huippuja olla, niin ihan apukoulutaso ei riitä.

Kertoi soittavansa jossain "torvi"soittokunnassa ja siltä se kuulostikin.

Jalka naputti niin kovaäänisesti lattiaan, että soitinta ei kuulunut, soitti kuitenkin ihan eri tahtiin/ilman tahtia ja lisäksi soitti ainoastaan lapuista ja niistäkin päin p-ttä.
J.Granö
06.02.2004 14:31:57
"The soundsin Emma tai Mandshurian beat, niissä on bassot, jotka menee ku unelma aika harvoin kuulee nykypäivänä tuommoista hienoo soittoo paitsi nyt silloin ku joku Agents vetää sen koverina."

Tuskin hän sitä luuli. Ja sitä paitsi ne mitä KMT tarkoitti niin nehän on Soundsin sovituksia eli niiden keksimiä, Ekmanin ja Granön pääasiassa.
Oon KMT:een kanssa samaa mieltä ko. biisien bassokuvion hienoudesta, Basso on niissä biiseissä enemmän kuin kohdallaan!
KB
06.02.2004 14:32:39

Mä haluaisin nähdä siitä leffasta enemmänkin ;)
Tasan ei käy jalkapohjat™ - vai?
J.Granö
06.02.2004 14:39:39
Joo, täältä yksi ääni kans Sondsin Emman bassokuviolle. Tuota biisiä voisi kuunnella kyllästymättä jopa ilman soolokitaraa, tuon bassokuvion vuoksi, se on yksinkertaisesti nerokas.

Hehe, kuuntelin Emman pari kertaa diskantti vaimennettuna ja basso korostettuna... Oli namia!! Se kulkee niin hienosti se basso!!
baron
06.02.2004 14:45:01

Hehe, kuuntelin Emman pari kertaa diskantti vaimennettuna ja basso korostettuna... Oli namia!! Se kulkee niin hienosti se basso!!

Alan ammattilainen, valista mua: Kuka tää etevä basisti on/oli?
J.Granö
06.02.2004 14:52:21
Peter Ekman...
poppamies
06.02.2004 15:34:25 (muokattu 06.02.2004 15:59:52)

No niin. Nyt se tehty...
Tulla mun kotisivulla (alimmaisena) löytyy Emman basskulku sekä tabulatuurina (oikealla) että nuotteina (vasemmalla). Siitä nuolinapista kappaleen vieressä on koko homma midinä. Soittakaa pojat ja viestittäkää minulle mahdolliset korjaukset....
On muuten oiva oiva esimerkki nuorille basisteille "walking bass'istä"
"G-strings are for strippers"
J.Granö
06.02.2004 15:38:49
Jep, Emmassa se basso todellakin kulkee eikä ole mitään pomp pomppia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)