Aihe: Rock / Blues Wahvistin?
1 2
javia
04.02.2004 02:25:27
Fenderin Blues junior!!

Kompakti putkipeli ja erittäin hyvä soundinen, eikä varmasti jää jalkoihin, kannattaa kokeilla, suosittelen!!
jiipeep
04.02.2004 18:18:58 (muokattu 04.02.2004 18:19:30)

riittääkö blues juniorissa cleanit? Nykyisessä pro juniorissani ei oikein saa puhdasta komppia aikaiseksi riittävän lujaa. 2 kitaristilla on blues deville 2x12 60W ja sehän ei säröydy ollenkaan niillä voluumeilla kun ihminen samassa tilassa pystyy olemaan. Pitäis päivittää pro junior isompaan ...
javia
04.02.2004 21:34:54
Kyllä tossa Bj pidenpään saa cleaneja kun pro juniorissa, ollaan kokeiltu. Ihan bändi soitossa toimii puhtaat. Itse kuitenkintykkään pienestä "rupisesta soundista. Mää on vähän moddaillu tuota Bj, se on ihan helevetin hyvän kuuloinen peli nyt. Hirvittävän kovaääninen, että elkää antako ton 15w hämätä.

Janne
jiipeep
04.02.2004 21:39:04

Minkälaisen modauksen olet tehnyt?
ollisal
04.02.2004 21:40:45
entäs Laney VC30 210?

Varmaankin kannattaisi olla 112 tai 212, jos moista on. Kympit ovat vähän huonoja ko. tarkoitukseen.
javia
04.02.2004 21:58:36
tuolta

http://mywebpages.comcast.net/machrone/bjr/bjtone.htm

ton bass konkan vaihoin 022uF -> 1uF. Selkeyttää ja tiukentaa soundia huomattavasti, ennen basso vähän "levisi" . Toihan oli tämmönen köyhän miehen modaus, kuulemma jos vaihtaa kaiuttimen parempaan esim jensenin p12r alnico tai weberin vastaavaan tuo Bluus juniori "syttyy" ihan toisen lailla. Mutta toikin pieni auttaa. Tietenkin olen putket vaihtanut, eessä JJ elek. ja päätteessä sellaset venäläiset militari El 84.
Ocku
05.02.2004 11:48:54
Noista Peaveyn Classiceista sen verran että ne ovat teknisesti aika karmeita vempaimia koska:

-niissä on vain grid screen (suojahila?) vastuksia kahdessa putkessa vaikka pitäisi olla kaikissa neljässä. Sitä paitsi nämä ovat liian pieniä, kuulema jotain 100 ohmin luokkaa kuin oikeampi arvo olisi 1kohmi. Tämä aiheuttaa sen että putket palavat nopeasti loppuun.

-Muuntajat ovat aivan Mikki Hiiri luokkaa eikä päätemuuntajaa voi vaihtaa.

-Kahta ulommaista putkea ei voi myöskään plokata pois koska kaikkien putkien (tietenkin etu- ja pääteasteputket erikseen) hehkut ovat sarjakytkettyjä, eli jos poistat yhden putken niin muut sammuvat. Harmi, koska nämä styrkkarit voisivat toimia paremmin kahdella putkella kuin neljällä.

-Näissä ei myöskään voi säätää biasia.

Jos nyt jotain positiivista voi sanoa niin se on sitten varmasti että monet diggaa niiten soundista, ja jotkut onnekkat ovat onnistuneet soittamaan näillä vehkeillä aika kauan ilman haveria. Ja itse laatikkokin on aika hyvin viimeistelty.
Sammakko
05.02.2004 11:50:30

Jos nyt jotain positiivista voi sanoa niin se on sitten varmasti että monet diggaa niiten soundista, ja jotkut onnekkat ovat onnistuneet soittamaan näillä vehkeillä aika kauan ilman haveria. Ja itse laatikkokin on aika hyvin viimeistelty.

On ne aika kestäviä.
Back In The USSR.
J-R
06.02.2004 01:06:07
Omasta puolestani voin kompata Muskotin suositteluita Peaveyn Delta Bluesista. Itselläni 2x10-kaiutinkonfiguraation omaava malli. Napakka ja ryhdikäs saundi cleanista crunchiin...mihinkään mättöheviin laitetta ei liene tehty.

oma särökanava on aika hanurista tosin kait siitäkin hyvän saa jos jaksaa ruuvvailla.

Täst mie oon hiukan erimieltä. Oma särö toimii mun mielestä todella hienosti, itseasiassa niin hienosti että Maxonin OD-820 hoitaa pelkän boosterin virkaa (sen jälkke kun Mxr:n Microamp irtisanoi yhteistyön). Mutta jälleen, särötys asennossa klo 17:00 ei ole ihan optimaalisin. Jotkut ovat raportoineet positiivisia tuloksia kun säröytymistä ohjaavan toisen etusteputken korvaa laimeammalla, elikkäs 12AT7:lla jolloin hyödyllistä säätöaluetta tulee od-kanavaan enempi. Itse en ole vielä tuota modia tehnynnä, mutta seuraavan putkirumban yhteydessä kyllä.

jotkut onnekkat ovat onnistuneet soittamaan näillä vehkeillä aika kauan ilman haveria

En ole kuullu että Classicit tai DeltaPluussit olis jotenkin haverialttiita. Onko jollakin parempaa tietoa? Itsellä styge ollut nuin pari vuotta eikä ongelmia ole ollut hääkeikoilla eikä liiemmin rokkikeikoillakaan.

-Kahta ulommaista putkea ei voi myöskään plokata pois

Miksköhän kukaan haluis tehä 30W vahvarille nuin? Paitsi että kokoisekseen ainakin DB:stä lähtee tarvittaessa yllättävän paljon ääntä...

Jos nyt jotain positiivista voi sanoa niin se on sitten varmasti että monet diggaa niiten soundista

DB:n saundiin olen sen verta tyytyväinen että voisin harkita ostamista vaikka hintaluokka olisi 1000-1500€ (onneks ei kuitenkaan ole :) ).
Miinusta antaisin omista kaiuttimista, mitkä ei ole parhaat mahdolliset. Jossakin vaiheessa Jensenin vintage alnicoa tilalle niin avot.
Eli kannattaa ilman muuta testata jos tulee vastaan.
Lilli
06.02.2004 07:36:36
Varmaankin kannattaisi olla 112 tai 212, jos moista on. Kympit ovat vähän huonoja ko. tarkoitukseen.

Ai saundiltaan vai...? - Noo, mitenkähän kävisi jos lisäksi pistäisi 15" kajarilla varustetun kaapin ja mikä olisi optimaalinen jakotaajuus? Luulisi ainakin sen jälkeen bottom-osastoa löytyvän enämpi.
- Same thing that made you live / can kill you in the end.
Ocku
06.02.2004 11:21:36
-Kahta ulommaista putkea ei voi myöskään plokata pois

Miksköhän kukaan haluis tehä 30W vahvarille nuin?

Juuri siitä syystä että ainoastaan kahdessa putkessa on suojahilavastukset. Poistamalla kaksi putkea sinulla olisi jäljellä olevissa putkissa ainakin suojahilavastukset, ja muuntajiin nähden styrkkari toimisi optimaalisemmin.

Kaksi putkea voi myös poimia pois jos haluaa saada pääteastesäröä aiemmin.
Keppi
06.02.2004 11:49:06
Omasta puolestani voin kompata Muskotin suositteluita Peaveyn Delta Bluesista. Itselläni 2x10-kaiutinkonfiguraation omaava malli. Napakka ja ryhdikäs saundi cleanista crunchiin...mihinkään mättöheviin laitetta ei liene tehty.

Tekeeks sillä tremololla mitään? Fenderin vanhoissa styrkkareissa ainakin tuo tremolo on uskomattoman hyvä(putkilla?). Paljon parempi, ku niillä pedaaleilla toteutettu, mitä nyt oon kokeillu.
...no ei vaineskaan;)
Sammakko
06.02.2004 11:53:17

Tekeeks sillä tremololla mitään? Fenderin vanhoissa styrkkareissa ainakin tuo tremolo on uskomattoman hyvä(putkilla?). Paljon parempi, ku niillä pedaaleilla toteutettu, mitä nyt oon kokeillu.

En oo löytäny käyttöä. ku ei mulla oo siihen svitsiä ja sitäpaitsi se hiljentää ääntä aika paljon.
Din Dinz Din Din Dinz
Sammakko
06.02.2004 11:54:31

Fenderin bassman 59´ vois olla kova.
Din Dinz Din Din Dinz
Lounger
06.02.2004 12:57:04 (muokattu 06.02.2004 13:00:25)
Delta Blues 1x15 represent!

Varsinkin eurotubes.comin putkilla. Ja löytyy efektiluuppia yms. modernia suolaa. Eli siis koko Peaveyn Classic-sarja.

Vola laskee (luonnollisesti) jonkin verran kun kytkee tremolon. En tiedä onko se putkilla toteutettu, mutta hyvältä se kuulostaa, joskaan ei helppo käyttää livenä.

(trem edit)
Pertsa
07.02.2004 16:27:38
Delta Blues 1x15 represent!

Varsinkin eurotubes.comin putkilla. Ja löytyy efektiluuppia yms. modernia suolaa. Eli siis koko Peaveyn Classic-sarja.

Vola laskee (luonnollisesti) jonkin verran kun kytkee tremolon. En tiedä onko se putkilla toteutettu, mutta hyvältä se kuulostaa, joskaan ei helppo käyttää livenä.

(trem edit)

Ei ole putkilla toteutettu tremolo DB:ssa. Sinällään tremolo on ihan ok kuuloinen, mutta ainakin mulle lähes käyttökelvoton bändin kanssa juuri tuon volumen pudotuksen takia. Käytin sitä kyllä jonkun aikaa, mutta jouduin aina nostamaan volumea clean boostilla, jos tremoloa meinasi käyttää.

Ratkaisin homman sillä, että ostin Danelectron Tuna Meltin. Todella hyvän kuuloinen tremolo-pedaali, eikä maksa paljoa. Kunhan ei hirveästi kengällä murjo...
Keefster
08.02.2004 11:38:56
Ampeg SJ-12T Re-issue. Watteja 50. Pääteputket uudemmissa 6L6 ja vanhemmissa EL34.
Yksi kanava, yksi volume ja yksi tone ja (putki)tremolo.
Hyvä ja halapa.

http://ampeg.com/
Tulin kun melkein kutsuttiin !
J-R
10.02.2004 00:40:38

Tekeeks sillä tremololla mitään?

Kyllä sillä tekee, ongelmana tosiaan toi pienoinen volumedroppi joka riippuu siitä missä asennossa intensity( määrää efektin ja clean-soundin suhteen). Eli joutuu mahdollisesti hiukka boostaamaan jollain pedaalilla tms. DB:n tremolosta saa tarvittaessa tosi syvän ja nopeuden säätöalue on laaja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)