Aihe: Kuka on Rock'n'Rollin kuningas?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Makkari
24.02.2008 12:30:35 (muokattu 24.02.2008 12:43:16)
Sanoin aikaisemmin tässä ketjussa:

Rock 'n' roll-maailma ei ole mikään monarkia. Kaikki hallitsee yhdessä. :)

Nyt pystyn myös todistamaan sen.

http://www.stage6.com/user/slopere/ … /John-Fogerty,-coming-down-the-road

Mainitsiko joku Little Richardin tai Jerry Lee Lewisin? JLL vaikuttaa kyllä nykyään lähinnä muumiolta (vaikkakin Last man Standing on hieno levy), mutta kattokaa missä kunnossa 75-vuotias Little Richard on!!! (Ehkä Jeesus sittenkin pitää paremmassa kunnossa kuin huumeet ja viina...)

Carl Perkins, Johnny Burnette, Elvis, Fats Domino, Chuck Berry, Jerry Lee Lewis, Little Richard, kaikkien näiden taustabändit, John Fogerty ja vaikka Mick Jagger Remu paremman puutteessa. :D Rock-maailmassa kaikki pitää hauskaa yhdessä
blues guitar
24.02.2008 13:41:55

En tiedä kuka on Kuningas? Mutta olen kuullut sanottavan että "Clapton is God" ;-)
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan.........
Makkari
24.02.2008 17:00:48
En tiedä kuka on Kuningas? Mutta olen kuullut sanottavan että "Clapton is God" ;-)

Eivätkös ne jotkut sano myös, että "Järvinen on jumala"? :)
blues guitar
24.02.2008 17:28:08 (muokattu 24.02.2008 17:32:51)

Eivätkös ne jotkut sano myös, että "Järvinen on jumala"? :)
Joo...ainakin mulle, sekä Clapton että Järvinen. Jos näitä herroja ei olisi ollut, tuskin meikäläinenkään olisi koskaan kitaraa hankkinu :-)
Meisseli
04.03.2008 01:35:54

Unohdin..miksi..en tiedä:

John Fogerty hallitsee!
"Pane pienemmälle sitä pumputinta!" www.strangefruit-band.net www.pippalot.com www.ketolajawitikainen.com
Mr.Crest
29.03.2008 21:35:29
Chuck Berry ja Little Richard. Kuunnelkaapa näiden omia biisejä ja sitten Jerry Lee Lewisin covereita samoista biiseistä. Suoraan sanottuna surkeita. Kyllähä JLL osas pianoo soittaa mutta.. Ja Elvishän esitti biisejä suorina kopioina. Chuck Berry ja Little Richard ehdottomia kuninkaita. En edes viitsi puhua remusta.....
Valdemart
06.04.2008 14:22:15

Rock 'n' Rollissa hallitsee kolme kuningasta. Albert, Freddie ja B.B.
You Can't Put Your Arms Around a Memory
blues guitar
06.04.2008 18:10:36

http://www.edking.net/
sub zero
06.04.2008 19:29:28

Ja parhaat country-artistit ovat Bob Marley, Peter Tosh ja Bunny Wailer.
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
blues guitar
06.04.2008 20:38:48

Joo...Blues miehiähän nää on :-)
Pasi 95
10.04.2008 16:06:15

Pitää paikkansa, mutta mikäs se SRV sitten oli...?

Aiheessa pysyäksemme annan ääneni kuitenkin Elvikselle.
"Roots"
blues guitar
11.04.2008 08:33:12 (muokattu 11.04.2008 08:35:23)

Blues on rock 'n' rollin isä, joten musta jos ne on bluesin kuninkaita niin samalla myös rock 'n' rollin kuninkaita.
Ok. Samaa perhettä :)

Pitää paikkansa, mutta mikäs se SRV sitten oli...?
Yksi kaikkien aikojen parhaista kitaristeista. Samaa sarjaa Cläpän kanssa. :)
Mika Antero
11.04.2008 08:34:46
Minähän se olen.
Ko miust on.
Joees
12.04.2008 16:21:32 (muokattu 12.04.2008 16:21:48)
Blues on rock 'n' rollin isä, joten musta jos ne on bluesin kuninkaita niin samalla myös rock 'n' rollin kuninkaita. Jos pilkkua nussitaan niin eihän oikein kukaan musta mies voi olla rock 'n' rollin kuningas, kun kaikkea niitten tekemää musaa kutsuttiin Rhythm & Bluesiksi. Rock 'n' Roll on mulle ainakin sekä the Rock 'n' Roll, Rhythm & Blues ja osaksi myös Blues. Jos teiän mielestä ei niin sitten ei voi mitään. Ziisus. Sori oli rankka päivä.

Ja jos pilkkua nussitaan, niin ne kunkut ei löydy bluesista eikä kovin monesta muustakaan. Luoja ties kuka se sitten on. Mahdetaan mennä historiassa monia satoja vuosia taaksepäin jos lähdetään sitten etsimään kunkkua tuolla periaatteessa.

E: ;-D
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
LamaAjanElvis
12.04.2008 19:37:44
Chuck 'a' Berry tietenkin. Ensimmäisiä vaikuttajia mullakin kitaran hankkimiseen.
Elvis on taas ollut yleisesti mulle ihan huipulla, veivaa se sitten vaikka rokkia, joululauluja tai mitä huuhaa Gospellia hyvänsä, niin väreet vetää päälle.
Mitäpä noita arvojärjestelemään. Gene Vincent, JLL, Little Richard, Eddie Cochran, Johnny Burnett, Buddy Holly ja kumppanit ovat täyttä asiaa kans.
Sormet lähtee soundista. "Most of our imports come from foreign countries" -George W Bush
texjazz
13.04.2008 20:46:37

Minähän se olen.

Härmästähän se sitten lopulta löytyi! Vaikka tasavallassa elämmekin.
http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija
isojussi
14.04.2008 23:14:15
No eikös se ole Elvis Presley?

On. Elvis elää vielä.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
BigPapa
14.04.2008 23:15:56

On. Elvis elää vielä.

Niin, tai Marc Bolan kitaransa kans...eh eh

http://www.youtube.com/watch?v=NiS3TM1d_tk

on se vaan hieno....
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
terone
17.04.2008 13:48:57
Elvis on kuningas, mutta Johnny Burnette on paras.
En suosittele antabusta kellekään, sen kanssa tulee ryypätessä ihan kauhea olo / Matti Nykänen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)