Aihe: Tietokoneeni ei löydä langattomia yhteyksiä
1
Fuckbarbie
09.04.2008 22:45:28 (muokattu 10.04.2008 00:05:27)
Vindows vista käytössä. Eräänä kauniina päivänä käynnistäessäni tietokoneen uudelleen, se ilmoitti ettei löydä enää mitään koneeseen tulevia yhteyksiä. Ei edes naapurin langattomaan verkkoon minkä se löytää myös normaalisti. Lähettimessä ei pitäisi olla vikaa.

Voiko olla siis mahdollista, että vastaanotin on hajalla? Eräs kaverini mietti, että olisiko kyse välityspalvelinasetuksista? Nämä olen muuttanut joskus kaaaaauan sitten, ja netti on senkin jälkeen toiminut loistavasti. Kaikki asetukset on katsonut läpi enkä niistäkään mitään outoa löytänyt.

Apua! Kouluhommat ovat ihan jäässä kun ei ole nettiä omassa koneessa. Ja kiire alkaisi kohta olemaan.

EDIT: No nyt paikallistin ongelman tietokoneeni verkkosovittimiini? Tai siis johonkin verkkoadaptereihin. Windows ilmoittaa ettei mikään niistä toimi, koska se ei voi ladata niiden ohjaimia. Latasin ohjaimet toisella koneella ja siirsin tuohon. Asensin myös, mutta ei mitään vaikutusta.
Lennu
09.04.2008 23:16:56

Oot varmaan tsekannut, onko se wlan päällä? Joissain läppäreissä on sille jopa ihan oman nappi.
"Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!" - Sam Other
Fuckbarbie
10.04.2008 00:02:33
Oot varmaan tsekannut, onko se wlan päällä? Joissain läppäreissä on sille jopa ihan oman nappi.

Kyllä, wlan on päällä
d-iivil
10.04.2008 14:37:53
Kun kerran käytössä on Vista, niin kokeilisin vaan järjestelmän palauttamista siihen päivään kun WLAN vielä toimi. Varmaan joku automaattinen päivitys tms. rikkonut tuon verkkopuolen sulla wintöötistä.
Juntunen
10.04.2008 14:38:41

Noista langattomista ei ole kuin harmia eikä minua ainakaan kiinnosta istua yhtään enemmässä säteilyssä kuin nyt.

Siinäpä asiallinen vastaus..

Ennen huoltoon kiikuttamista koettaisin itse Windowsin uudelleenasennusta.
Dianin uusi promosinkku kuultavissa! Tsekkaa www.dianband.net Nyt myös Demostudiossa.
d-iivil
10.04.2008 14:42:24
Siinäpä asiallinen vastaus..

Ennen huoltoon kiikuttamista koettaisin itse Windowsin uudelleenasennusta.

Ja ennen uudelleenasennusta tuota system restorea. Sillä ei saa mitään vahinkoa aikaiseksi, eli sun kaikki tallennetut dokumentit sun muut säilyy, ainoastaan asennetut ohjelmat katoaa jotka on siis asennettu sen päivän jälkeen johon palautus tehdään.
Fuckbarbie
10.04.2008 21:56:28
Hommaa verkkojohtoa. Noista langattomista ei ole kuin harmia eikä minua ainakaan kiinnosta istua yhtään enemmässä säteilyssä kuin nyt.

Koitin kaapelillakin muttei auttanut.
Pitänee koittaa system restorea.
Murgo
11.04.2008 08:08:30

Mulla on samantapainen ongelma, kone saa kyllä yhteyden modeemiin, mutta yhteys on "local only", eli verkkoon ei jostain syystä pääse. Kaapelin kautta toimii normaalisti, joten ongelma lienee WLAN asetuksissa. Pitäis tarkistaa kun viitsisi,mutta hyvinhän se pelaa piuhallakin.

Ongelma alkoi kun käytin konetta kaverin WLAN-modeemissa, sen jälkeen ei ole toiminut omassa (samanmallinen modeemi), kaverin luona toimii edelleen. Työkone kyllä ottaa yhteyden omaan modeemiini joten vika lienee koneeni asetuksissa.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Niq
11.04.2008 08:47:50

Ettei sulla oo jotain ilmaispalomuuria, kuten Zonealarm, joka tunnetusti vetää tarvittaessa verkkopuolen ihan jumiin eikä jumitus lakkaa ennenkuin uninstalloit?

Vista on kyl hieman tuntematonta erämaata, siinä kun ei tunnu tavallisia perusongelmia olevan verkon puolella ollenkaan, vaan joko toimii kuin junan vessa tai sitten jotain todella hämärää eikä kukaan osaa korjata. Lohdullista.. :P
"I have a cunning plan" -Baldrick
Jebe-
13.04.2008 00:28:00
Hommaa verkkojohtoa. Noista langattomista ei ole kuin harmia eikä minua ainakaan kiinnosta istua yhtään enemmässä säteilyssä kuin nyt.

Heh heh, eipä ne ihmiset ole ennenkään kupsahtaneet vaikka ovatkin kuunnelleet Kiss FM:ää ja Radio Citya aamusta iltaan.
Und hallo everyone I'm amazing check me out!
samulirask
13.04.2008 09:28:26

Ettei sulla oo jotain ilmaispalomuuria, kuten Zonealarm, joka tunnetusti vetää tarvittaessa verkkopuolen ihan jumiin eikä jumitus lakkaa ennenkuin uninstalloit?

Vista on kyl hieman tuntematonta erämaata, siinä kun ei tunnu tavallisia perusongelmia olevan verkon puolella ollenkaan, vaan joko toimii kuin junan vessa tai sitten jotain todella hämärää eikä kukaan osaa korjata. Lohdullista.. :P

Joku tietty Zonealarmin päivitys oli aivan karsea, siinä meni kyllä kaikki mahdollinen sekaisin eikä muuta paluuta ollut kuin järjestelmän palautus ja ZAn uninstallointi. Muuten olen käyttänyt Zonealarmia hyvällä menestyksellä jo muutaman vuoden.
Samulin sivut
d-iivil
13.04.2008 09:56:37
Kertokaas mitä se Zone Alarm tuo mukanaan jota ei Vistan oma muuri pystyisi hoitamaan? itselläni ollut kohta vuoden käytössä pelkästään vistan muuri + defender eikä ainuttakaan pöpöä ole tullut eivätkä hakkerit ole kaapanneet konettani vaikka minulla on modeemikin siltaavassa tilassa ilman nattia :O
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)