Aihe: Öljykaulan tekeminen ja käsitteleminen
1
MPU
10.04.2008 11:15:09
Olen tehnyt Liberonin Finishing oililla seuraavasti: Kuivahionta 240 saakka. 320 paperilla hionta öljyä hiomanesteenä käyttäen. Töhnä pois pyyhkimällä, päivän kuivatus. Sama 600, 800 ja 1200 paprulla. Pidempi, parin kolmen päivän kuivatus. Sitten loppukiillotus neljän nollan teräsvillalla.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
vrajala
12.04.2008 12:35:43
Mä taas olen tehnyt Rustinsin Danish Oililla seuraavasti:

-Kuivahionta 320 asti
-Pinnan kostutus, kuivatus ja hionta 320 (tasoitetaan kostuttamalla nousevat syyt)
-Runsaasti öljyä pintaan, ylimääräiset pois parin minuutin kuluttua, toistetaan kerran päivässä 2-3 kertaa
-pinnan kevyt hionta Mirkan hienolla karhunkielellä
-Kevyt ölykerros ja sen kuivatus
-kevyt hionta 0000 teräsvillalla, kevyt kiillotus puuvillakankaalla

Mun kokemusteni mukaan Danish Oil a Liberonin Finishing Oil ovat ominaisuuksiensa puolesta niin lähellä toisiaan, että samat menetelmät toimiva molemmilla. Jossain on neuvottu levittämään viimeinen öljykerros 0000 teräsvillalla. Mä en tekisi tätä ainakaan huokoisille puille (esim. mahonki), koska teräsvillasta irtoaa niitä langanpätkiä jotka sitten jäävät sinne huokosiin. En tiedä silti olisiko siitä varsinaisesti haittaa...
pop
Insane Kane
12.04.2008 13:50:22
Minä tekasin tämän projektin eilen.

Kuivahionta 150 -> lakat pois.
Kuva jossa näkyy lakallinen väri (kaulatasku) ja puu ala naturelli:
http://img89.imageshack.us/my.php?image=img1403ds0.jpg

Vihaan tuota pölinää joten vesihionnalla jatkettiin 240-600.
Öljy pintaan(Shafol, asetukkiöljy, sikahintaista pellavaöljyä pigmentillä) "reddish brown" luki väritykseksi.
Annoin imeytyä
Käsittelin uudestaan ja menin nukkumaan.
Aamulla Kiillotus/ syiden umpeuttaminen teräsvillalla. 00-0000, ei sen väliä.
Ite en hiontaa vie tonniin asti, koska minusta tuo 600 on juuri sopivan karkea ja mukavan tuntoinen käteen.

Lopputulos
http://img142.imageshack.us/my.php?image=img1467yw0.jpg
Ei näin! >=)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)