Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 545 46 47 48 49101 102 103 104 105
toboc
19.03.2008 13:30:13
Sellasen, jonka eteen ei tarvi tehä töitä, käydä treeneissä tai muutenkaan osata soittaa, mut joka tahkois mulle mainetta ja mammonaa ;)

Tosissaan ehk joku Led Zeppelin coverbändi, jos kaikki soittajat diggailis Zepuista aivan helvetisti. Ite olisin tietenkin bonhami :) Mut mikätahansa bilebändikin olis hyvä, jos löytyis vaan motivoituneet soittajat.
kosmonautti5000
19.03.2008 14:31:51
ja sitten vuonna 2040 nähdään jossain heinäkenkäpubissa kun paikallinen bändi soittaa ja kummakki sanoo että mie soittasin tuon pianohuilun paljon paremmin..

oli meinaan tutun kuulonen tuo viimene postaus..

enpä usko. mä oon 2040 jo niin katkeroitunut ja elämänkuluttama että murisen vaan kaikille sosiaalistakanssakäymistä koittaville. tietty on epätodennäköistä että oon edes siellä pubissa, koska kotona kaljaa litkiessä saa ainakin olla rauhassa.

kyl mä silti sen paremmin soittasin (parin promilen känni ja vuosia työstetty "kaikkia-muita-parempi-kaikessa" -asenne tekevät asiasta varsin uskottavan)! :D
töissä käydään harrastuksena ja harrastukset käy työstä...
Kailis
21.03.2008 23:13:48

Kitaristi/laulaja, basisti/laulaja, kosketinsoittaja/laulaja ja minä kannuissa/laulussa. Tyyli jotain Beck/Blur/Muse/XTC indiekamaa. Kaikilla taitoa, innostusta ja pro-asenne.
Sellaisen bändin minä haluaisin perustaa.
Hohhoijaa
23.03.2008 00:12:20 (muokattu 23.03.2008 00:12:38)
Sinne olen tosiaan muuttamassa kunhan saan lukiot Jämsässä käytyä. Osti muuten porukatkin sieltä päin toisen asunnon... Ehkä melkeinpä houkuttelisi jos vain jotain saisi mietittyä valmiiksi.

Muuta Helsinkiin. Haluan jakaa visioita.
Sompi
24.03.2008 10:35:16

Sellanen bändi olis kiva, jossa soitettaisiin sekagenreistä musaa ja jossa olis kitaristi, rumpali, kiipparisti, kitaristi, basisti ja joku klassinen instrumentti vielä. Sitten jos kaikki vielä osaisivat soittaa, joka on muuten mahdotonta kun minä olen siinä mukana, vois käydä keikoilla ja kaikkee. Mutta kukaan ei halua perustaa mun kanssa bändiä, joten tämä jää haaveeksi.
Teijo K.
29.03.2008 10:02:24

Semmonen bändi voisi olla vaihteeksi hauska missä kaikki soittajat asuisivat samassa kaupungissa. :)
black-dog
29.03.2008 14:23:47
nyt on alkanu joku eagles of death metal-tyyppinen garage rock bändi kiinnostaa.. ei hajuakaa miksi
Watch my back sano kyttyräselkä
slipkorn
01.04.2008 11:22:44 (muokattu 01.04.2008 11:23:40)
Semmonen bändi voisi olla vaihteeksi hauska missä kaikki soittajat asuisivat samassa kaupungissa. :)

Joo tällainen olisi kiva.

Tällä hetkellä tekisi mieli soittaa Smiths-tyyppistä pop rockia hienoilla melodioilla.

Tai sitten kaatopaikkataide ala Tom Waits ja The Birthday Party yhdistettynä black metalliin ja ambientiin. Vähintään 15-minuuttisia biisejä. Paahdon välissä jumalaisia melodioita. Rumpusetin lisänä roskatynnyreitä ja peltiä. Muita instrumentteja baritonisaksofonit, huilut, fagotit, pasuunat ja viulut (mieluiten epävireessä).
Rumpukapulat
02.04.2008 01:04:07

Tahdon perustaa rempseän, funkahtavan punkrock-orkesterin metallisella twistillä. Simppelit popbiisirakenteet, tanakka draivi, tiukka groove ja huoleton meininki. Jotain joka sekottaa Red Hot Chili Peppersiä, Blink 182/Green Daytä, Backyard Babiesia, System of a Downin alavirejunttaa ja luovaa hulluutta. Jotain, jota on pirun mukava soittaa ja jonka tahtiin on hyvä ottaa olutta, tanssia ja heiluttaa päätä. Saumaton tyylien yhdistäminen. Ei muusikoille jotka tahtovat osoittaa soittotaitojaan ja että kuinka monta nuottia voi soittaa sekunnissa, vaan muusikoille jotka tahtovat näyttää että soittamalla vähän voi tehdä paljon, ja että ymmärtävät sävellystaidon päälle. Tyyliin "simppeli juttu, jota helppo kopioida, mutta yritäpä ite kirjoittaa samanlainen".

Akseli rummut - basso erittäin tärkeä. Mieluiten trio, mutta menisi läpi myös rummut, kitara, basso, vokalisti -kokoonpanolla.
möyssy
02.04.2008 23:33:17
Jotain hieman leijuvaa ja moniulotteista rokkia ois kiva soitella. Tyyliin Pink Floyd ja Porcupine Tree.

Ja sit jotain hyvällä menolla ja groovella varustettua punk/pop/rockia. Tarttuvia kitarariffejä ja ''räkäsiä'' stemmoja.

Ja elektronista kolinaa ois kiva tehä itsekseen. Vaikutteina NIN ja DJ Shadow ym.
Christ is coming, and so am I.
eewo
04.04.2008 12:31:30
Sellanen funk-soul-rhythm&blues -orkesteri, jonka laulajalla olisi sellainen Stevie Wonder -tyyppinen ääni. Mä lähinnä komppailisin ja taustalaulaisin, mutta voisi sitä aina välillä vetästä tylikkäät soolot, jos sille päälle satun.

Tai sitten 60- ja 70- luvuilta vaikutteensa hakeva rock-orkesteri. Esikuvina esim. Cream, Hendrix ja Led Zeppelin. Ihan pirun kova basisti olisi ihan must. Ehkäpä jopa ihan powertrio -meiningillä mentäisin, mä olisin bluesista soittotyylinsä ammentava kitarajumala.

Sitten sellainen jotain hardrockia ála Guns 'n Rosesin eka levy, AC/DC ja Slash's Snakepit. Groovaavaa rokkia ilman syvällistä tarkoitusta.

Sitten vielä jotain bluesrock-funkrock akselilla toimivaa settiä tyyliin Hendrix ja Band of Gypsys, mutta soppaan lisättäisiin alkuaikojen Santanan latinosyke ja Hammond-soundi.

Tai sitten nämä kolme viimeistä yhdistettynä.
"The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse."
Bald Anus
05.04.2008 01:15:31

Bändi, joka voi soittaa mitä tahansa, mm. paljon bluesia. Etupäässä 70-luvun kama, esim. proget sun muut. Paljon vapaamuotoista kitarasooloilua = bueno!
Paskalla on tekijänsä
Teijo K.
05.04.2008 01:19:15 (muokattu 06.04.2008 20:57:24)

Kauheeta 70-lukuliasta progea ja minähän tietenkin soittaisin kaksikaulaisella bassolla http://muusikoiden.net/dyn/users/39512.jpg :) , mukana myös ehkä pari kiipparistia, kitaristi(ehdottomasti vaan yksi) ja rumpali. Niin ja joku soittaja laulais. Ei mitään turhaa pystoa kukkoilemassa. :)
Kärpäsruoska
06.04.2008 19:50:59
70-luvun kama, esim. proget sun muut.

Kauheeta 70-lukuliasta progea

Minäkin tahdon tätä.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
.-JAKE-.
08.04.2008 21:38:48 (muokattu 08.04.2008 22:24:01)
-------------------
lörssön
09.04.2008 19:13:03
Rammstein-tyylisuuntaisen bändin, joka soittaisi muutakin kuin indrustial metalia!
PuNkKi
09.04.2008 21:21:32
kunnon toimiva punk-prokkis.
-80 luvun tyyliin.
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
Landstr
09.04.2008 22:00:22
Progressiivisen metalliyhtyeen jossa olisi kaksi hyvää laulajaa joista ainakin toinen osaisi öristä hyvin. Eiss vittu se olis hienoo.
Miesie.
s8na
10.04.2008 14:14:59

Kauheeta 70-lukuliasta progea ja minähän tietenkin soittaisin kaksikaulaisella bassolla http://muusikoiden.net/dyn/users/39512.jpg :) , mukana myös ehkä pari kiipparistia, kitaristi(ehdottomasti vaan yksi) ja rumpali. Niin ja joku soittaja laulais. Ei mitään turhaa pystoa kukkoilemassa. :)

Työkaverilla on kakskaulanen basso ja se soitti kuulemma 70-luvulla kauheeta progea. Niillä oli juttujen mukaan 70 tahtilajin vaihtoo yhessä kappaleessa. Ite haluaisiin perustaa "bensahevipändin", eli perusrokkia vähä rajummalla työnnöllä mutta klassisilla soundeilla. On the road -henkiset sanoitukset karskilla laululla. Jostain kumman syystä kotona tehdyt (ihan tortut) nauhotukset on tän henkistä kamaa. ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)