Penasol 09.04.2008 20:11:13 | |
---|
Nosot jotenkin kiinnostavat. Olen käsittänyt, että ne voisivat olla jopa ihan hyviä soittimia, onko asian laita näin? Ja palionko niistä yleensäkin kannattaa maksaa, esim. Sointu A:sta? Jympsis jömpsis, passova soitan. "On siis helppo ja kevyt painaa koodit nuottiin" |
On ne hyviä kitaroita, kannattaa maksaa kunnosta ja soinnista riippuen sen verran mitä kukkaro antaa myöden. No, oikeasti noita Sointu A:ta näkee 150e-450e välillä. Jos löytäisi oikein priima yksilön ilman halkeamia, hyvällä kaulan kulmalla ja muutenkin lähes alkuperäiskunnossa, niin voisin hyvinkin itse maksaa jopa reippaasti yli tuon, mutta valtaosa niistä joita olen nähnyt on enemmän tai vähemmän rikki tai viallisia. Niitä joutuisi yleensä itse vähän fiksaamaan, jotta niistä saisi parhaan ilon irti. Jos siihen on kyvykkyyttä, niin kannattaa ostaa pikkuvikainen halvemmalla ja korjata se itse. |
Roberto 10.04.2008 07:23:07 | |
---|
Nosot on niin parhaita. Omistan 3 kpl erilaisia ja kaikki on omalla tavallaan todella hyviä. Kaulaliitos kannattaa tsekata, jos se on levällään tulee aika iso remppa. Loput on kiinni omasta tunnelmasta ja siitä hamuaako soundia, ulkonäköä vai molempia. Ja tonne sit heti liittymään tietenkin: http://www.facebook.com/group.php?gid=6668716609 |
karikko 13.04.2008 19:22:27 | |
---|
Mulla on seinällä isä-vainaan -40-luvulta oleva Noso.Ei oo kuulemma arvokas (rahallisesti) eikä kannata fixatakkaan(turhan kallista),mut hienon näköinenhän tuo on muistonakin. F-aukkoineen kaikkineen. |
Roberto 13.04.2008 20:06:51 | |
---|
Mulla on seinällä isä-vainaan -40-luvulta oleva Noso.Ei oo kuulemma arvokas (rahallisesti) eikä kannata fixatakkaan(turhan kallista),mut hienon näköinenhän tuo on muistonakin. F-aukkoineen kaikkineen. Hmm. Nosot on mun mielestä malliesimerkki asioista joiden käyttöarvo on niin paljon suurempi kuin rahallinen arvo, et ne todellakin kannattaa kunnostaa käyttöön jos vaan pystyy, ja jos käyttöä löytyy. |
Penasol 13.04.2008 20:21:08 | |
---|
Ihan höhlää kun alkaa tehdä kovasti mieli hommata Noson kitara. Ihan aloittelija noiden akustisten kitaroiden saralla olen. Ostin tuossa jokin aika sitten halvan kitaran. Ajattelin, että jos innostus jatkuu niin otan opintolainaa ja ostan laatusoittimen. Onhan tuo jatkunut ja lisääntynyt koko ajan. Siihen vielä yhdistää kiinnostuksen erikoisempia soittimia ja yleensäkin jänskää roinaa kohtaan. Näiltä osin Noso on erittäin kiinnostava esine, suomalaisuus tuo vielä oman lisänsä siihen. Tietysti kunhan joskus laatukitaraa alkaa etsiä niin noita asioita ei pidä arvottaa liian korkealle, hyvää instrumenttia kun haluaa. Toisaalta taas tunneside soittimeen on tärkeä asia, ja hyvää sidettä ei synny jos ei pidä kitarasta. Pitää koettaa hillitä halujaan tässä asiassa. Suunnittelin, että jos vaikka heinäkuussa alkaisi harkita asiaa vakavammin. Jympsis jömpsis, passova soitan. "On siis helppo ja kevyt painaa koodit nuottiin" |