Aihe: Mitä soittaa valintakokeessa?
1 2
darkus
07.04.2008 19:44:20 (muokattu 07.04.2008 19:45:19)
Elikkäs koitan pyrkiä tuonne Vantaan musiikkiopistoon kitarani kanssa. Viimeksi sinne koitettiin päästä parivuotta sitten pianon kanssa muttei päästy. Nyt olis revanssi. Mutta mua mietityttää että mitäs mun pitäs soittaa siellä valintakokeessa myös jotakin, niin mitäköhän siellä olis järkevä soittaa? Varmaan jotai cleanilla, tuskimpa mitään tilutusta. Jotain henkkaa, esim Purple Haze? Listatkaas kokeneet ketut niitä biisejä mitkä ois hyviä. Koitan panostaa tuohon soittopuoleen koska siellä on myös se laulukoe, ja laulu ei suju ei muutenkaa varsinkaan nyt kun mulla on tuo helvetin äänenmurros, tulee noita pinch harmonikseja kokoajan..
Kuulostaa hyvältä. Miten se soitetaan? Myydään Epiphone Sg Vintage loistokeppi!
Jaqqi1991
07.04.2008 19:48:34 (muokattu 07.04.2008 19:49:38)
Pistä pieni soittonäyte jonnekkin jotta tietäisi vähän vaikeustasosta.
We may be humans, but we're still animals
Krice
07.04.2008 20:17:38 (muokattu 07.04.2008 20:17:53)

Jotain henkkaa, esim Purple Haze?

Miten olisi jenkkaa, esim. Säkkijärven polkka?
darkus
07.04.2008 20:17:49
Mulla ei ole mikkiä että voisin äänittää, mutta maidenit ozzyt ja megadethit menee helposti, soolonsoitossa en ole hyvä. Henkkaakin olen soitellut.
Lag
07.04.2008 20:44:19
No eikös se Jimppa vois olla ihan ok? Varsinkin jos jottain vielä osaisit maalailla improvisoiden niitä komppailukohtia. Tai emmietiiä, ite voisin hyvinkin kuvitella soittavani tollasen valintakokeessa.
Nonni !
08.04.2008 11:04:14
Jos se on yksin soitto, jättäisin kyllä henkan väliin. Soita se minkä osaat hyvin, luonnollisesti. Ilman mitään ihmeellisyyksiä. Ne arvioi sun rytmitajua, soittamista ja sävel korvaa.. Ja oletko sitoutunut musiikkiin.

tsemii kokeeseen.
sepisti
08.04.2008 11:55:47
No kaikki viitossointu-rynkytykset jättäisin suosiolla väliin, ja opettelisin soittamaan jouhevasti esimerkiksi jonkun jazz-standardin teeman.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
calf
08.04.2008 12:25:42

Oisko hyvä jos vetäs vaikka Charlie Christianin soolon? =)
There are no wrong notes
ras ta far i
08.04.2008 14:13:17
Tolosen Django Hysterica levyltä on semmonen sopivan tasonen ,muttei mitään ylisuorittamista.
blastoff
08.04.2008 14:37:48
Tolosen Django Hysterica levyltä on semmonen sopivan tasonen ,muttei mitään ylisuorittamista.

Just joo. Tässä ollaan nyt pyrkimässä siis musiikkiOPISTOON...

Noissa musaopiston testeissä lähinnä pyritään hahmottamaan sellaista yleistä musikaalisuutta. Neuvoisin valitsemaan sellaisen biisin, jonka todella osaat ja pystyt vetämään taimissa hyvällä tatsilla. Ja VIREESSÄ! Ei siis kannata lähteä kikkailemaan itselleen liian vaikean matskun kanssa. Kannattaa selvittää, että saako tuohon kokeeseen jonkun säestämään, vai joutuuko vetämään soolona ja tehdä se biisivalinta senkin perusteella.
Mars Mountain Music
08.04.2008 16:42:08
Itse kokeilen onneani Hendrixin One Rainy Wish tyylisellä kolkytsekkasella jazz rimputuksella. Ilmeisesti joku Total Guitarin harjotus, mutta se kuulostaa hyvältä.

Kitaraopenikin sano, että vitossoinnut ja kappaleet missä on itseään toistava komppi(paranoid,smoke on the water) kannattaa unohtaa, sillä ei ne arvostelijat jaksa kuunnella. Kappaleen pitäisi myös kuulostaa joltakin ilman backing trackia, joten yyber hevi tilu sooloja ei välttämättä kannata soittaa. Eikä myöskään liian pitkää.

Eli jotain Hendrixiä tai vastaavaa.
M!Xu
08.04.2008 21:08:53

Mitä ne sanoisi, jos vääntäis oman pienen biisin just ittelleen sopivaksi? Ei välttämättä tarvitse opetella mitään vaikeeta ja ainakin tulis kunnolla oma musikaalisuus esiin. Tai entäpä jos peräti lähtisi ihan improvisaatiopohjalta?

Tämä ei ole siis ehdotus ketjun aloittajalle, vaan kysymys jollekin kokeneemmalle. Olen pyrkimässä HYLliin, eli musalukioon, ja olen moista vaihtoehtoa miettinyt. Tulisko tuommosesta mitään?
Take the Kama Sutra. How many people died from the Kama Sutra as opposed to the bible. Who wins? -Frank Zappa
zädääm
08.04.2008 21:38:17
Jos se on yksin soitto, jättäisin kyllä henkan väliin. Soita se minkä osaat hyvin, luonnollisesti. Ilman mitään ihmeellisyyksiä. Ne arvioi sun rytmitajua, soittamista ja sävel korvaa.. Ja oletko sitoutunut musiikkiin.

tsemii kokeeseen.

Mie taas arvelisin että se Henkan vetämin vois olla aika hyvä veto. Jos osaat vetää hyvin ja maustaa. Henkkahan oli yksin soittelia.
Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
sepisti
09.04.2008 01:18:19
Totta on, että musiikkiopiston pääsykokeissa arvioidaan nimen omaan musikaalisuutta ja edellytyksiä oppia. Ei ole tarkoitus, että pääsykokeissa soitetaan jotain hendrixiä, jonka biisit soveltuvat enemmänkin 3/3 tason tutkintoon. Tämä perustuu mutu-tuntumaan, mutta luulen, että 80% kokeen pointseista tulee muualta kuin siitä instrumenttinäytteestä.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
calf
09.04.2008 13:43:19

Tämä perustuu mutu-tuntumaan, mutta luulen, että 80% kokeen pointseista tulee muualta kuin siitä instrumenttinäytteestä.

Oho. Kuinkahan paljon koulutodistukset (esim. yo-todistus) vaikuttaa?
There are no wrong notes
sepisti
09.04.2008 14:05:53
Oho. Kuinkahan paljon koulutodistukset (esim. yo-todistus) vaikuttaa?

Haloo, Musiikkiopisto? Ei tällä ole koulun kanssa mitään tekemistä. Puhumattakaan yo-tutkinnosta. Suurinosa musiikkiopistojen opiskelijoista on lapsia. Ei sieltä mitään ammattia saa.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Laddy Master
09.04.2008 16:55:36
Ainakin minut kelpuutettiin Stratovariuksen Foreverilla. Ei sen tarvi mikään erikoisen tekninen olla tai välttämättä mitään jazz pas.... monet opettajat sanoneet olevansa allergisia semmosille. Usko omaan musikaalisuuteen, kyllä se huomataan jos sitä löytyy.
I love you baby but not like I Love my Guitar
calf
09.04.2008 17:04:08

Haloo, Musiikkiopisto?

Juups, ajatukseni taisivat olla nyt ammattipuolella. =)
There are no wrong notes
darkus
09.04.2008 19:28:44
Kiitoksia vastauksista. Ja tosiaan kun muutama vuosi sitten pyrin musaluokalle ylä-asteelle niin pääsin sinne Iron Manilla. Mutta enköhän mä jotain henkkaa sitten soittele. Vai toimisko joku steve vain rauhallinen kaulamikki jammailu?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)