Aihe: Elektroniikan jelppikerho
1 2 3 4 585 86 87 88 89421 422 423 424 425
Klezberg
09.04.2008 09:36:17

pitää. skaalan on oltava oikean mittainen.

Jos otelauta on valmiina olemassa, niin 12. nauhan on oltava satulan ja tallan puolivälissä.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
Hillboy
09.04.2008 16:26:50

Missähän päin meikäläisellä on Marsun JCM 900 Hi Gain Dual Reverb (100W)- nupissa huollettavaa?

Siis... kun volan nostaa kummassa tahansa kanavassa yli 1/3:n (ja/tai gainia yli puolen välin) on päällänsä aika sietämätön sirinä... ja välillä myös napsahtelee oudosti... (en tiedä johtuuko napsunta huonosta piuhasta, mutta kumminkin...) Sirinän huomaa varsinkin A-kanavassa(, eli puhtaammassa kanavassa...)

Eli...missäköhän on vikaa ja mitä sen huollattaminen esim. Vahvarikellarissa tulisi about kustantamaan, kun tuo nuppi nyt on joka tapauksessa sinne varmaankin loppukeväästä menossa... ?
"Fareri on kuin Ferrari, italialainen ja aivan liian nopea."
matuska
09.04.2008 19:07:06
Olen tehnyt ensimmäisen kitarapedaalin BSIAB2. Se toimii muuten mutta ääni ei vaan ole mikään paras. Vaikuttaako äänen laatuun kun olen korvannut kaksi J-201 Fettiä transistoreilla BF 2448.
Keke Urlaub
10.04.2008 10:46:33

Mitäs vaihtoehtoja on korroosiojätteen, ns. pasan ja töhnän putsaamiseksi vanhan putken pinneistä? Varmaan kontaktispray mutta en kehtaisi millään ostaa kallista purnukkaa tollaisen pikkujutun takia.
Tue köyhää opiskelijaa - tsekkaa ilmoitukset torilla!
gasser
10.04.2008 13:58:35
Mitäs vaihtoehtoja on korroosiojätteen, ns. pasan ja töhnän putsaamiseksi vanhan putken pinneistä? Varmaan kontaktispray mutta en kehtaisi millään ostaa kallista purnukkaa tollaisen pikkujutun takia.

Mä oon brenkulla kostutetulla kankaanpalalla pyyhkiny ja hionu hienolla hiekkapaprulla. Riippuu tietty töhkän laadusta ja määrästä että toimiiko.
-?-
matuska
10.04.2008 16:55:01
En äkkiseltään noiden datasheettejä edes löytänyt.
Olisit voinut kokeilla korvata Ne J-201:t niillä 2N5457 feteillä

No en ole varma noist transistoreista millä korvasin katsoin vain mitä niiden päällä lukee. Siis tilasin aluksi J201 mut käräytin ne kytkemällä väärin päin. Tuttu antoi näiden tilalle jotkut jotka sitten kolvasin oikein päin ja toimii siis muuten paitsi ääni ei mikään paras ole niin vaikuttaako soundiin paljon transistorit?
Insane Kane
10.04.2008 16:58:00
No en ole varma noist transistoreista millä korvasin katsoin vain mitä niiden päällä lukee. Siis tilasin aluksi J201 mut käräytin ne kytkemällä väärin päin. Tuttu antoi näiden tilalle jotkut jotka sitten kolvasin oikein päin ja toimii siis muuten paitsi ääni ei mikään paras ole niin vaikuttaako soundiin paljon transistorit?

Vaikuttaa paljon.
Ei näin! >=)
matuska
10.04.2008 17:04:53
Kiitos tiedosta ostan siihen sitten tilalle J201.
Insane Kane
10.04.2008 17:10:51
Kiitos tiedosta ostan siihen sitten tilalle J201.

Joo, suosittelen. Niilä feteillä se särö siinä tehdään.
Ei näin! >=)
vahvajussi
10.04.2008 22:54:39
Nyt tarvittaisiin jelppiä basson kytkennöissä. Eli ostin pari kuukautta sitten 80-luvun japsi-ibanezin, jossa oli elektroniikka melko huonossa kunnossa. Tilasin uudet osat ja juottelin ne kiinni. Nyt on kuitenkin sellainen ongelma, että signaalia häviää jonnekin eli volumea pitää kääntää hyvän matkaa kaakkoon ennen kuin ääntä tulee. Ääni siis kuitenkin tulee, mutta heikosti. Mikä neuvoksi?
Wradlin
11.04.2008 14:34:02 (muokattu 13.04.2008 10:57:40)
Moi,
Haluaisko joku elektroniikka-asiat hyvin osaava tehdä mulle tähän kuvaan (: http://s116.photobucket.com/albums/ … n=view&current=KaaviokuvaII.jpg)
kytkentäohjeet, että saisin varmistuksen omille tiedoilleni basson kytkennästä. Elektroniikoissa kyseessä on siis 1 Jazz mikki, 1 Presarimikki ja 1 volume, 1 tone ja (toggle SW) kytkin sekä jakki.

Eli siis: Voisiko joku muokata tuota hienoa paint-kuvaa sillain, että piirtäisi minulle kytkennät siihen? :D Normaali johdot harmaalla, ja maadoituksen erotukseksi vaikka vihreällä.

Saisinpa selville ovatko omat suunnitelmat kytkennöistä oikeita. (:

Kiitos jos joku jaksaa, ja ymmärsi tämän viestin. Voi yrittää selittää myös kirjoittelulla tänne.

E: kuva näkyy suurennettuna selvästi
"Hey fuckers, suck on Guns and fucking Roses!"
Tietysti Pauligin
13.04.2008 10:14:13
Yleisen palstan Jelppikerhosta vesiperä kahteen otteeseen, jos siis täältä vaihteeksi:

Alesis IO|2:n S/PDIF- lähtö vaatii käyttöohjeen mukaan 110ohm RCA- kaapelia. Mitäs hittoa kun eikös 110ohmisia ole vain AES/EBU ja ne käyttävät XLR:ää? S/PDIF 50/75 ohmisia, eikö? Vaatii olevinaan ohmimäärää jota ei sopivissa kaapeleissa ole olemassa?

Mitä en nyt tajua?
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
dbv
13.04.2008 13:34:19
Yleisen palstan Jelppikerhosta vesiperä kahteen otteeseen, jos siis täältä vaihteeksi:

Alesis IO|2:n S/PDIF- lähtö vaatii käyttöohjeen mukaan 110ohm RCA- kaapelia. Mitäs hittoa kun eikös 110ohmisia ole vain AES/EBU ja ne käyttävät XLR:ää? S/PDIF 50/75 ohmisia, eikö? Vaatii olevinaan ohmimäärää jota ei sopivissa kaapeleissa ole olemassa?

Mitä en nyt tajua?

Luulisi laitteen manuaalin olevan luotettava, kai... ;) Voithan aina itse tehdä sopivan kaapelin.
kondensaattori
13.04.2008 13:35:28
Miten kaapelilla voi olla ohmimäärä?
Insane Kane
13.04.2008 14:42:27
Miten kaapelilla voi olla ohmimäärä?

Impedanssi, koksupiuhoissa kerrotaan impedanssi.
Ei näin! >=)
kondensaattori
13.04.2008 14:46:59
Impedanssi, koksupiuhoissa kerrotaan impedanssi.

Meinaako se vaipan ja kuuman välistä impedanssia? Tämähän riippuu piuhan pituudesta?
ErotuS
13.04.2008 19:10:41

Nyt tarttis elektroniikka guru apua. Kaverit laittoi tiny terrorin behringerin blue devil gx112:n auxiin ja behku antoi toimintasavut ulos. Lykkäsivät sitte mulle pällisteltäväksi ja on nyt tos levällään. Päälle päin ei näy mitään kärvähtänyttä. Osaako joku arvella mikä meni ja saako siitä vielä kalun ja jos jollain on ton kytkis tai löytää semmosen niin helpottais.
Paskapuhetta!!
Klezberg
13.04.2008 19:46:11

Kaapelin impedanssista puhutaan kun liikutaan rf-taajuuksilla. Kaapeli on siirtolinja jossa on induktanssia ja kapasitanssia, niistä määräytyy sen ominaisimpedanssi.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
SirElwood
13.04.2008 19:47:04
Nyt tarttis elektroniikka guru apua. Kaverit laittoi tiny terrorin behringerin blue devil gx112:n auxiin ja behku antoi toimintasavut ulos. Lykkäsivät sitte mulle pällisteltäväksi ja on nyt tos levällään. Päälle päin ei näy mitään kärvähtänyttä. Osaako joku arvella mikä meni ja saako siitä vielä kalun ja jos jollain on ton kytkis tai löytää semmosen niin helpottais.

TT:n kaiutinlähdöstäkö ne sen sinne auxiin laittoi? Jos, niin ei ihme että behku kärähti. Ihme on se ettei TT hajonnut samalla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)