Stradlin 09.04.2008 17:53:24 | |
---|
Kaveri on muuten ihan ammattimuusikko jolta taittuu soitto jazzista humppaan, joten ei varmaan tarvitse täällä kenenkään dissata jos kaveri ottaa pestin bändistä, missä pääsee soittamaan isoja lavoja ihan ulkomaita myöten. No, kai tätä jotkut makuuhuonelaihot silti dissaa. Tätä en oo ikinä ymmärtänyt. Miten ammattimuusikkous oikeuttaa paskan suoltamisen? Paska on siis paskaa, jos soittaja on ei muuta osaa. Jos hyvä soittaja tekee kakkaa musiikkia, sitä pitää sitten arvostaa, koska ko. soittaja osaisi ehkä halutessaan soittaa jotain muutakin? Sama juttu ton Kristuksen kanssa. Monta kertaa oon kuullut, että se on OIKEESTI tosi kova kitaristi, ilmeisesti jossain tosi underground-piireissä ihan jumala. Miksei se sitten näytä niitä taitojaan ikinä missään?!? "There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff |
Sama juttu ton Kristuksen kanssa. Monta kertaa oon kuullut, että se on OIKEESTI tosi kova kitaristi, ilmeisesti jossain tosi underground-piireissä ihan jumala. Miksei se sitten näytä niitä taitojaan ikinä missään?!? Mikäs siinä, jos hyvät soittajat haluavat soittaa rennompaa musiikkia. Suorittaminen on sitten asia erikseen. Und hallo everyone I'm amazing check me out! |
Walrus 09.04.2008 18:55:56 | |
---|
Tätä en oo ikinä ymmärtänyt. Miten ammattimuusikkous oikeuttaa paskan suoltamisen? Paska on siis paskaa, jos soittaja on ei muuta osaa. Jos hyvä soittaja tekee kakkaa musiikkia, sitä pitää sitten arvostaa, koska ko. soittaja osaisi ehkä halutessaan soittaa jotain muutakin? Sama juttu ton Kristuksen kanssa. Monta kertaa oon kuullut, että se on OIKEESTI tosi kova kitaristi, ilmeisesti jossain tosi underground-piireissä ihan jumala. Miksei se sitten näytä niitä taitojaan ikinä missään?!? Olisko leivässä pysyminen hyvä syy soittaa jopa paskaa musaa vai miks sitten varmaan 90% ammattimuusikoista soittaa esim. humppaa? Jos ite joutuisin valitsemaan humpan ja NGT:n väliltä niin ehkä kumminkin valitsisin jälkimmäisen. Ja mitä tohon christukseen tulee niin eihän se suinkaan ole mikään kitarajumala vaan kitarajumalan poika mistä päästään siihen että Arwo Mikkonen oli kitarajumala XD Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
Stradlin 09.04.2008 18:56:03 | |
---|
Mikäs siinä, jos hyvät soittajat haluavat soittaa rennompaa musiikkia. Suorittaminen on sitten asia erikseen. Mun mielestä hyvän soittajan soitto kuulostaa hyvältä rennostikin (tai nimenomaan rennosti ) soitettuna, ei rentous ja hyvä musiikki mitenkään sulje toisiaan pois. "Suorittaminen" mua ei henkilökohtaisesti edes kiinnosta musiikista puhuttaessa. Christus on ihan perushyvä rokkikepittäjä, mutta ei näkemäni/kuulemani perusteella mitenkään erikoinen tapaus. "There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff |
Stradlin 09.04.2008 19:18:28 (muokattu 09.04.2008 19:19:00) | |
---|
Olisko leivässä pysyminen hyvä syy soittaa jopa paskaa musaa vai miks sitten varmaan 90% ammattimuusikoista soittaa esim. humppaa? Jos ite joutuisin valitsemaan humpan ja NGT:n väliltä niin ehkä kumminkin valitsisin jälkimmäisen. Ja mitä tohon christukseen tulee niin eihän se suinkaan ole mikään kitarajumala vaan kitarajumalan poika mistä päästään siihen että Arwo Mikkonen oli kitarajumala XD Ei tästä ollutkaan kyse. Itsekin soittaisin mielelläni Negativessa, ihan mukava duuni varmasti. Kommenttini koski lähinnä tätä "dissaus"-asiaa. Mun mielestä huono musiikki on huonoa musiikkia, vaikka sen olisi säveltänyt Beethoven. Mitä Garyyn ja Christukseen tulee, en ymmärrä, miksi miehet tyytyvät vääntämään radioralleja Voicelle, jos kerran lahjoja/taitoa olisi parempaankin. Kauheesti kavereita kehutaan, mutta ei oikein ole mitään pohjaa ikinä näille kehuille. Niin kauan, kun biisit on tota Fireflies-osastoa, voi näitä ammattimuusikoita IMO dissata ihan vapaasti. "There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff |
Walrus 09.04.2008 19:41:09 | |
---|
Käsittäkseni kumpikaan noista ei kitaristeista ei niitä ralleja ole kirjoittanutkaan vaan ainoastaan soittanut. Muusikko soittaa niinkuin säveltäjä säveltää. Se ero on noilla kahdella ammatilla. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
raita 09.04.2008 20:21:32 | |
---|
Nyt ei kuitenkaan ole kyse ihan mistään anttituiskuista. Harva tekee tarkoituksella "radioralleja Voicelle". Harva kieltäytyy, jos käy niin, että ralleja halutaan soittaa radiossa ja Voicella. Negative tuo kyllä jäsenilleen sellaista glamouria elämään, että kyllä se joillakin menee taitojen esilletuomisen ja muun pätemisen edelle. En mä kyllä tiedä, ketä vastaan väittelen ja mistä aiheesta. such contemporaries |
stickyfinger 09.04.2008 22:13:58 | |
---|
Tätä en oo ikinä ymmärtänyt. Miten ammattimuusikkous oikeuttaa paskan suoltamisen? Paska on siis paskaa, jos soittaja on ei muuta osaa. Jos hyvä soittaja tekee kakkaa musiikkia, sitä pitää sitten arvostaa, koska ko. soittaja osaisi ehkä halutessaan soittaa jotain muutakin? "Huonous" ja "hyvyys" ovat musiikissa subjektiivisia käsitteitä. Negative on sinusta paskaa, monen muun mielestä ei. Sama juttu ton Kristuksen kanssa. Monta kertaa oon kuullut, että se on OIKEESTI tosi kova kitaristi, ilmeisesti jossain tosi underground-piireissä ihan jumala. Miksei se sitten näytä niitä taitojaan ikinä missään?!? En mä tiedä millä tapaa niitä taitoja pitäisi näytellä, vetää jotain skaalahurjastelua? "I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin |
Basismi 09.04.2008 22:15:32 | |
---|
Niin kauan, kun biisit on tota Fireflies-osastoa, voi näitä ammattimuusikoita IMO dissata ihan vapaasti. Jos vetää kivaa poppia tytöille, ei ole mistään kotoisin soittajana. Jos vetää vaikeita juttuja hyvin on sieluton suorittaja. Jos vetää räkäistä rokkia, ei vain osaa. On se vaikeaa. Ainoa oikea vaihtoehto on humppa. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
aivokuolio 09.04.2008 22:25:50 | |
---|
Jos vetää kivaa poppia tytöille, ei ole mistään kotoisin soittajana. Jos vetää vaikeita juttuja hyvin on sieluton suorittaja. Jos vetää räkäistä rokkia, ei vain osaa. On se vaikeaa. Ainoa oikea vaihtoehto on humppa. Eli jos ilmoittaa mielipiteensä jostakin, on katkera makuuhuonekitaristi. |
Volcom 09.04.2008 22:43:26 | |
---|
Niin kauan, kun biisit on tota Fireflies-osastoa, voi näitä ammattimuusikoita IMO dissata ihan vapaasti. Tsekkaapa vaikka sellanen biisi Negativelta kuin "song for broken hearted". Löytyy mm. myspacesta. Ei välttämättä oo tota Fireflies-osastoa. |
Stradlin 09.04.2008 23:31:27 (muokattu 09.04.2008 23:32:08) | |
---|
Äh, enpäs jaksakaan selittää enää. Ette tekään näköjään edellistä viestiä pidemmälle jaksa lukea. "There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff |
Johnny Buzz 09.04.2008 23:39:02 | |
---|
Kommenttini koski lähinnä tätä "dissaus"-asiaa. Mun mielestä huono musiikki on huonoa musiikkia, vaikka sen olisi säveltänyt Beethoven. Mitä Garyyn ja Christukseen tulee, en ymmärrä, miksi miehet tyytyvät vääntämään radioralleja Voicelle, jos kerran lahjoja/taitoa olisi parempaankin. Kauheesti kavereita kehutaan, mutta ei oikein ole mitään pohjaa ikinä näille kehuille. Niin kauan, kun biisit on tota Fireflies-osastoa, voi näitä ammattimuusikoita IMO dissata ihan vapaasti. Onhan taas tätä soittimienomistajien.net meininkiä taas kerrakseen. Kuten tuolla jo mainittiin, niin hyvä musiikki on kovin subjektiivinen käsite. On se kyllä kumma, jos sinulle ei kelpaisi, jos muutkin kuin pikkuveljesi diggaa tekemästäsi musiikista. Ainahan sitä voi nysvätä ultimaalista tiluoopperaa kotikoneella kuulijaa sen enempää ajattelematta. Kyllä silti sanon, että musa pääsee oikeuksiinsa vasta elävän yleisön edessä. Yleisö tuo musalle sen arvostuksen ja merkityksen. Tähänkin voisi varmaan taas lainata Irwiniä, kun häneltä kysyttiin, mitä on epäkaupallinen musiikki. Vastaus kuului: "Sellaista, joka ei myy." Kyllä mä ainakin lähtisin soittamaan tunnettuun bändiin melkeinpä musatyylistä riippumatta, jos sillä pääsisi isoille keikoille. Kaikesta musasta löytää hienoja juttuja ja nyansseja, kun biisejä alkaa soittamaan. |
Stradlin 10.04.2008 00:04:51 | |
---|
Onhan taas tätä soittimienomistajien.net meininkiä taas kerrakseen. Kuten tuolla jo mainittiin, niin hyvä musiikki on kovin subjektiivinen käsite. On se kyllä kumma, jos sinulle ei kelpaisi, jos muutkin kuin pikkuveljesi diggaa tekemästäsi musiikista. Ainahan sitä voi nysvätä ultimaalista tiluoopperaa kotikoneella kuulijaa sen enempää ajattelematta. Kyllä silti sanon, että musa pääsee oikeuksiinsa vasta elävän yleisön edessä. Yleisö tuo musalle sen arvostuksen ja merkityksen. Joo meni nyt vissiin aika nätisti ohi tää mun asia ihan kokonaan. Nöyrimmät pahoitteluni, en enää ikinä dissaa ammattilaisia. "There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff |
Joees 10.04.2008 00:41:11 | |
---|
Joo meni nyt vissiin aika nätisti ohi tää mun asia ihan kokonaan. Nöyrimmät pahoitteluni, en enää ikinä dissaa ammattilaisia. Mikä se sun pointti sitten oli, jos se kerran tuntui ohi menevän? Mun mielestä Kommenttini koski lähinnä tätä "dissaus"-asiaa. Mun mielestä huono musiikki on huonoa musiikkia, vaikka sen olisi säveltänyt Beethoven. Mitä Garyyn ja Christukseen tulee, en ymmärrä, miksi miehet tyytyvät vääntämään radioralleja Voicelle, jos kerran lahjoja/taitoa olisi parempaankin. Kauheesti kavereita kehutaan, mutta ei oikein ole mitään pohjaa ikinä näille kehuille. Niin kauan, kun biisit on tota Fireflies-osastoa, voi näitä ammattimuusikoita IMO dissata ihan vapaasti. -viestiin vastattiin ihan juurikin niinkuin tuohon nyt vastata voi. Jos sulla oli joku pointti ja kukaan ei tajunnut sitä, niin se ei liene lukijoiden ongelma. Mitä niiden hemmojen sitten pitäisi vääntää sun mielestä noiden radiorallien sijaan? Edelleenkin kun he eivät ole kai noita biisejä juur hirveesti tehneet, vaan ovat soittaneet oman osuutensa niinkuin on pitänytkin? Jos biisit on sun mielestä paskaa, ei se niiden hyvä soitto sitä paranna suuntaan eikä toiseen. Se että jos biisit on sun mielestä paskaa, ei tarkoita sitä etteivätkö he soittaisi helvetin hyvin. Jos biisi nyt vaan on sovitettu jotenkin ja yritetään pysyä livenäkin siinä, niin minkäs sä siinä sitten teet? Mun mielestä taitoa myös vaatii se, että ei ole jatkuvasti näyttämässä osaamistaan ja lahjakkuuttaan. Se, miksi he sitten "tyytyvät" soittamaan noita, sun mielestäsi, typeriä radioralleja, johtunee jo hyvinkin pitkälti täällä mainituista asioista. Se tuo mahdollisesti fyrkkaa ja sitä kautta leipää pöytään, pääsee soittamaan mahdollisesti isommille lavoille ja sitä kautta tavoittaa enemmän tietenkin yleisöä. Ja se yleisön tavoittaminen on mun mielestäni vähän niinkuin se homman juju. Ilman niitä ei tuu sitä fyrkkaakaan. Jep, mä en ymmärtänyt sun pointtiasi vaikka kuinka haluisin ymmärtää mitä sä haet takaa. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Stradlin 10.04.2008 03:01:45 | |
---|
Jos sulla oli joku pointti ja kukaan ei tajunnut sitä, niin se ei liene lukijoiden ongelma. Juu, sori sori, my bad. En näköjään oikein osaa ilmaista itseäni kovinkaan selkeästi. "There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff |
Joees 10.04.2008 03:12:22 | |
---|
Juu, sori sori, my bad. En näköjään oikein osaa ilmaista itseäni kovinkaan selkeästi. Ei sillä, että itsekään osaisin... Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Basismi 10.04.2008 09:17:53 (muokattu 10.04.2008 09:21:32) | |
---|
jos ilmoittaa mielipiteensä jostakin, on katkera makuuhuonekitaristi. Tuo on hyvä lisätä listaan, thanks. miksi he sitten "tyytyvät" soittamaan noita, sun mielestäsi, typeriä radioralleja Hyvien biisien teko on tavattoman vaikeaa. Sitä ei välttämättä ymmärrä ellei ole itse yrittänyt. Jokainen radiosoittoon päässyt kipale on kuitenkin parempaa kuin 99% kaikesta tehdystä musiikista. Tämä on absoluuttinen fakta. Aika monelle hyvälle radiohitille on muuten yhteistä se, että kitaristit ovat malttaneet jättää soittamatta... Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
slowdive 10.04.2008 09:25:29 | |
---|
Jokainen radiosoittoon päässyt kipale on kuitenkin parempaa kuin 99% kaikesta tehdystä musiikista. Tämä on absoluuttinen fakta. Aikamoista sinisilmäisyyttä musabisneksen suhteen. Eiköhän siellä puhu aika monet muut asiat kuin biisien paremmuus, joka sekin nyt on melkolailla mahdoton mitattava. "One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley) |
Johannes_t 10.04.2008 12:36:37 | |
---|
Aikamoista sinisilmäisyyttä musabisneksen suhteen. Eiköhän siellä puhu aika monet muut asiat kuin biisien paremmuus, joka sekin nyt on melkolailla mahdoton mitattava. Ja tässä päästään taas siihen, että kaikesta musiikista ei ole pakko tykätä, mutta hyvin tehdyt biisit olisi hyvä tunnistaa. Objektiivisuutta, kyllä se siitä! |