Aihe: Fender 60 Classic Jazz Bass - Mexico
1
Techmecs
09.04.2008 10:59:00
Olen suunnitellut edullisen jazzarin ostoa ja tutkiskelujen jälkeen olen päätynyt tällaiseen Mexico-versioon. Kaipasin kovasti mielipiteitä tuosta classic-sarjasta. Meneekö rahat hukkaan vai lätkyttääkö tuolla täysiään?

Jos varoja olisi käytössä enempi, niin americano varmasti ostos olisi. Soitan monipuolisesti kaikenlaista funkysta rockiin, mutta etenkin slap-puolessa kehittyminen kiinnostaa. Nykyinen perus Ibanezini ei siihen ehkä se paras soitin ole - ainakaan omaan hanskaan.

Thomannilla:
http://www.thomann.de/fi/fender_mex_60_classic_jazz_bass_rw_sb.htm
mr.bungle
09.04.2008 11:02:00

Olen suunnitellut edullisen jazzarin ostoa ja tutkiskelujen jälkeen olen päätynyt tällaiseen Mexico-versioon. Kaipasin kovasti mielipiteitä tuosta classic-sarjasta. Meneekö rahat hukkaan vai lätkyttääkö tuolla täysiään?

Jos varoja olisi käytössä enempi, niin americano varmasti ostos olisi. Soitan monipuolisesti kaikenlaista funkysta rockiin, mutta etenkin slap-puolessa kehittyminen kiinnostaa. Nykyinen perus Ibanezini ei siihen ehkä se paras soitin ole - ainakaan omaan hanskaan.

Thomannilla:
http://www.thomann.de/fi/fender_mex_60_classic_jazz_bass_rw_sb.htm

Erinomainen soitin. Ei juurikaan häpeä Amerikkalaiselle (jossain suhteessa jopa parempi, ei esim. ylimääräisä louhoksia rungossa).
bassolla hanuriin
jukej
09.04.2008 11:53:59
Itse olen kannassa pyörinyt liikkeissä jazz bassoja testailemassa ja täytyy mainita, että Tokain Japanilainen AJB-55 lähtisi vielä huomattavasti halvemmalla. Hyvinkin samanhenkinen peli ymmärtääkseni kyseessä. Mutta siinä ei sitten kyllä lue lavassa Fender. :)

Fenderin 60-luku classic bassoja en tosin päässyt testaamaan, joten sen tarkemmin en osaa kuitenkaan vertailla. Saman sarjan Tele tuntui pikatestauksen perusteella erittäinkin asialliselta, mutta se nyt on pikkuisen eri homma.
2randpo
09.04.2008 11:59:49 (muokattu 09.04.2008 12:01:19)

Soitan monipuolisesti kaikenlaista funkysta rockiin, mutta etenkin slap-puolessa kehittyminen kiinnostaa. Nykyinen perus Ibanezini ei siihen ehkä se paras soitin ole - ainakaan omaan hanskaan.

Hm., mielestäni juurikin nuo perus-Ibanezit (Soundgear) toimivat soundin puolesta todella hyvin slap-soitossa. Mutta syntyyhän se soundi toki pitkälti siitä hanskan käytöstä.
"I'm a very highly educated man -- And to keep my brains beneath my hat, I plan;"
bize
09.04.2008 16:59:03
Varmaankin harkinnan arvoisia myös saman hintaluokan mexico-deluxet, joissa on hurinattomat vintage-mikit ja 3-kaistainen EQ. Täähän nyt taas on toisaalta ihan makuasia.

Vaahteraotelauta / saarnibody tuo myös semmosta pientä hifiä soundiin, jos ei tykkää niin keskialueisesta meinigistä, mitä leppä-ruusupuu -osasto on. Niitä en vaan pienellä selauksella löytänyt noista mexicon malleista, enkä edullisista japanilaisista mitä esim. soundstoressa on. Muilta valmistajilta taas löytyy, esim. ESP-ltd:ltä, tosin hakas-lavalla..

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10464073
Techmecs
10.04.2008 01:35:29 (muokattu 14.04.2008 14:49:38)
Hm., mielestäni juurikin nuo perus-Ibanezit (Soundgear) toimivat soundin puolesta todella hyvin slap-soitossa. Mutta syntyyhän se soundi toki pitkälti siitä hanskan käytöstä.

Kyllä Ibanezilla olen pitkään myös pärjännyt ja tyytyväinen olen ollut. On vaan noussut kova jazzarikuume, kun olen useampaan otteeseen päässyt nyt niitä testaamaan. Sähkökitaroiden puolelta pitkään mexico stratocasterin omistin ja siihenkin olin tyytyväinen, joten mitään pahaa sanottavaa ei itsellä mexico-versioistakaan kyllä ole. Ehkä se on se tuttu Fender-tatsi joka kiehtoo, vaikka nyt vähän paksummat kielet lankussa ovatkin - mene ja tiedä.

Mexico deluxet ovat materiaaleiltaan samaa sarjaa 60 classicin kanssa. Tosiaan hurinattomat mikit ja kolmialueinen aktiivi EQ ovat kiva lisä.

Puoltavia myös tuntuu olevan muidenkin kommentit, joten vakavasti ostoaikeissa alan olla. Nyt vaan vielä mietityttää onko se tuo 60 Classic vaiko Deluxe.

EDIT: Juttua Mexico Deluxesta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)