Mage 02.02.2004 16:20:40 | |
---|
Jos joku onnistuu kertomaan, miten saisin taivutukset sujumaan, niin saa palkinnoksi kolme hurraa-huutoa. http://www.harmonicalessons.com/bending.html Tuolla sivun keskivaihella on havainnollinen kuva äänen muodostuksesta, eli periaatteessa ääntä pitäisi pystyä puhaltamaan hieman sivuttain kieliin nähden jos haluaa saada taivutuksia aikaiseksi. Käytäntö onkin sitten hieman eri asia... Joskus onnistuu ja joskus ei. Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink.
- RL Burnside |
En jaksa lukee edellisiä jos joku on jo vastannut tähän. Niin.. onko kellään tietoo paljonko huuliharput maksavat ???? |
Vilho 06.02.2004 11:06:23 | |
---|
En jaksa lukee edellisiä jos joku on jo vastannut tähän. Niin.. onko kellään tietoo paljonko huuliharput maksavat ???? Se riippuu paljon merkistä. Itse ostin Hohnerin C-harpun, muistaakseni jotain 30€. |
noir 06.02.2004 14:14:40 | |
---|
En jaksa lukee edellisiä jos joku on jo vastannut tähän. Niin.. onko kellään tietoo paljonko huuliharput maksavat ???? Jotain halpamalleja saa viidellä eurolla, paremmat, hienommat ja nopeammat menevät muistaakseni helposti satasen yli. Mä haluun sua - sulta ei kysytä. |
Swing 07.02.2004 00:20:59 | |
---|
eli periaatteessa ääntä pitäisi pystyä puhaltamaan hieman sivuttain kieliin nähden jos haluaa saada taivutuksia aikaiseksi Mietin että olenko ihan hakoteillä, mutta tuolla sivulla vahvistivat ajatukseni: helpommin homman saa aikaan imemällä (draw) kuin puhaltamalla. Imee vaan posket lommolla niin kyllä taipuu. |
Volle 08.02.2004 11:40:16 | |
---|
Mulla on hohner/silverstar c-harppu ja kaikki musiikki kuullostaa vaan niin helvetin ... iloiselta! Mitä teen väärin? Bluessiahan teidän mukaan juuri soitetaankin c-harpulla? Hä? Väärä tekniikka? Opettelet taivuttamaan nuotteja alaspäin, niin tulee niitä blyys-säveliä. Helpoiten se onnistuu imemällä. Alkuun se on hankalaa, kun ei sitä oikein opi kirjasta (ainakaan itse en sitä tajunnut), mutta sitten yht'äkkiä homma osuu kohdalleen, jolloin sitten voi alkaa harjoittelemaan tarkkuutta. Niin, jos harppusi on sellainen 10-reikäinen "tavallinen" C, sillä vedetään yleensä bluussia g:stä. Voi toki soitella myös c:stä, mutta itse en ainakaan osaa (muuta kuin sitä iloista). Monet blues-levyt on vedetty juuri tällä tavalla "väärällä" harpulla. Toki poikkeuksiakin on vaikka kuinka, esim. threadissa jo esille tullut Little Walter, joka käytti pääsääntöisesti kromaattista harppua. Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu. |
Ant3R0 22.02.2004 00:57:05 | |
---|
Multa löytyy Hohnerin Blues Harp MS E-duurista (30e Espoon musiikissa), joka on vissiin aika vaikea aloittelijalle. No onneksi löytyy myös ikivanha leluharppu, jolla on helpompi treenata melodioita. Ilmeisesti huuliharpulla saa vaikka mitä aikaseksi kunhan osaa vaan. Vois alkaa treenaamaan näitä "taivutuksia". Niin ja löytyi muuten tällainenkin sivu, www.harmonicacourse.com |