Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha F310
1
jmo
07.04.2008 00:45:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä kyseisestä kitarasta näin ekaksi kitaraksi tuohon hintaluokkaan? Enkä yhtään enempää viitsisi sponssata, kun ei tiedä miten tämä harrastus lähtisi vetämään.
 
Thomannilla ois 128,- Yamaha F310 NA.
http://www.thomann.de/fi/yamaha_f310_na.htm
 
Oisko tohon hintaan vielä jotain parempaa teräskielistä. Itse en oikeen noista spekseistä tiedä mitään, niin en osaa vertailla.
 
papitsu
07.04.2008 00:51:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin tuossa vajaat pari vuotta sitten moisen kitaran ensimmäisekseni. Ainakin saamani yksilö on hintaisekseen todella hyväsoittoinen ja laminaattikantiseksi soikin suhteellisen kauniisti. Alkuun pääsee tuolla kitaralla hyvin, ainakin minä pääsin. Yamaha on kyllä aikalailla varma vaihtoehto tuossa hintaluokassa.
 
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
ruudi
07.04.2008 10:23:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyy myös minulta sama kitara. Ihan hyvin on vuoden aikana soinut ja halvaksi soittimeksi myös ihan hyvä. Ainakin alkuun.
 
löytyy myös suomesta samaan hintaan.
 
http://musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=30231
 
En ota koskaan kuin yhden paukun. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput.
Penasol
07.04.2008 10:56:25 (muokattu 07.04.2008 10:56:59)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tuossa joku viikko taaksepäin käytettynä hyvään hintaan. Ihanhan tuolla soittelee, mutta sisuksista oli yksi tukirima huonosti liimattu ja se aiheutti vähän ongelmia. Sen sai kuitenkin kotikonstein korjattua. Virittimet vaihdoin ja alkoi pysyä vireessä paremmin. Toinen nauha vaikuttaisi olevan hitusen verran ensimmäistä korkeampi, pitäisi hioda kuntoon, vaikka eipä tuo rauhassa soitellessa särinöitä aiheuta. Tallaluu pitäisi myös vaihtaa, nykyinen on jotenkin löysästi aukossaan.
 
Ilmeisesti tuo soveltuisi paremmin plekuhommiin, itsehän soitan sormin. Sormilla soittaessa en pidä soundista. Tietenkin kokemattomat sormetkin luultavasti ovat osaksi syyllisiä. Soundi on kumiseva, ei kauniin kuuloinen, kuten tahtoisin. Ehkä se siitä. Tosiaan plektralla kun olen pari kertaa sulosäveliä lurautellut niin on paremmalta kuulostanut.
 
Sähkökitaraa ja bassoa on tullut enemmän soitettua ja räpellettyä, akustisten kitaroiden saralla olen aloittelija. F310 vaikuttaisi ihan soittokelpoiselta halvalta peliltä. Ei tuo minusta laatukitaralta vaikuta, mutta onhan tuolla kelvannut soitella. Kaula kuitenkin käy kouraan hyvin, soitettavuus on ihan hyvä. Tällä hetkellä on tosin edellisen omistajan hirmuisen ohkaiset kielet kiinni, varmaan jokin .009 -setti. Jää nähtäväksi miten kitara käyttäytyy esim. .012 -kielillä.
 
Jympsis jömpsis, passova soitan. "On siis helppo ja kevyt painaa koodit nuottiin"
flattopguitar
07.04.2008 12:28:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jää nähtäväksi miten kitara käyttäytyy esim. .012 -kielillä.
 
Itselläni on kanssa F-310 joka oli ensimmäinen teräskielinen akustinen jonka ostin. Hyvin on toiminut kymmenen vuoden ajan ja kun olen laittanut säädöt kohdilleen, niin soittaminenkin on ollut kevyttä, niin 012-kielet on asennettu kitaraan. Täydellinen vire ja hyvä reissukestävyys plussina, negatiivisena puolena kokolaminaattikitaran rajallinen soundi, mutta tässä hintaluokassa ei kannata sen kummempaa odottaa. Aloittelijalle hyvä peli.
 
tommijk
07.04.2008 14:29:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri laitoin kaverin samanlaiseen yamahaan uudet kielet(12-setti) ja laitoin muutenkin kuntoon, hioin tallapalaa jne. Yllättävän hyvä tuli kaiken kaikkiaan, varsinkin noin halvaksi kitaraksi. Vähän turhan ohut kaula leveys suunnassa ja kielet liian lähellä toisiaan, se taitaa olla ainut moittimisen aihe.
 
hapan
07.04.2008 15:45:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläisellä olis ton hintaluokan jammu myynnissä, suunnilleen samantasoinen kitara.
 
-Cale
08.04.2008 21:53:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin tuossa vajaat pari vuotta sitten moisen kitaran ensimmäisekseni. Ainakin saamani yksilö on hintaisekseen todella hyväsoittoinen ja laminaattikantiseksi soikin suhteellisen kauniisti.
 
Minäkin ostin viime kesänä ekaksi akkariksi kyseisen pelin ja ei voi moittia. Tuohon hintaan tuskin saa parempaa, ainakaan uutena, käytettynä ehkä.
 
Saundi on yllättävän hyvä omaan korvaan, tai sitten vaan ei ole paremmasta tietoa :) Suhteellisen kevytsoittoinen verrattuna akustisiin yleensä.
 
Tiina58
21.08.2010 00:08:04 (muokattu 21.08.2010 00:08:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiva kuulla. Voin itse kertoa tulevasta omasta sitten jotain, millainen on. Heh. Niin, on siis tulossa tuo soitin.
 
jukkamv
21.08.2010 08:17:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isellä ollut F 310P nyt 8 kuukautta ja kohtuu tyytyväinen olen ollut. Vihdoin 11 kielet 10 kielisettiin, koska näin aloittelijana tuntui aika raskaalta noilla paksummilla soittaa (varsinkin barret). Kielet olivat muutenkin tehdasasetuksilla aivan liian korkealla joten nuo jouduin säätämään nuo samalla alemmas. Samoin tallapalaa on tullut hitusen hiottua ja noilla muutoksilla kitarasta tuli kevyt soittaa ja soi mielestäni melko lujaa ja "kirkaasti" tuollaiseksi laminaattikitaraksi.
 
Tiina58
21.08.2010 12:54:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haa, nyt se on käsissä. Yksi tappi oli korvattu jollain tahnan ja paperin seoksella. Kielien vaihdon jälkeen soi nätisti. Tuli ihka uusi gigbägi mukana. Vielä kun sellaisen "hippi"hihnan ostaa, niin paketti valmis. Jooh ja kahvin hinnalla siis ;)
 
Tiina58
21.08.2010 12:55:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja siis 11 kielet laitoin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «