Aihe: Kuinka moni kitaratunneilla ?
1
ZZ-Solo
06.04.2008 14:53:09
Olen vasta aloittelija kitaran soitossa, mutta en ole kuitenkaan ajatellut mennä kitaratunneille, sillä netistä löytyy paljon hyödyllistä tietoa ja videoita yms.

Kiinnostaisi näin yleisesti tietää, että kuinka moni täällä käy, tai on käynyt kitaratunneilla ? Ja, että oliko hintansa väärti ?
kid ego
06.04.2008 15:09:34
No ainakin skittamaikka voi korjata virheitäsi ja patistaa treenaamaan. Sitä kaikki videot eivät osaa tehdä.
biibob
06.04.2008 15:17:50
Hyvää opettajaa ei yksikään netissä näytetty opetusvideo / tabulatuurisivusto pysty ohittamaan. Sanoisin vaikka näin, että en näe mitään kunnon syytä, miksi aloittava kitaransoittaja ei haluaisi ottaa kitaratunteja. Tottakai yksinkin voi oppia soittamaan, mutta asiansa osaava opettaja nopeuttaa yleensä oppimistasi sekä hän nimenomaan osaa huomioida niitä juttuja soitossasi, joissa on parannettavaa, ja joita parantamalla voit edetä soitossasi.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
ZZ-Solo
06.04.2008 16:12:55
Mistä sitten mielestänne saa parasta opetusta ?
biibob
06.04.2008 16:23:00
Mistä sitten mielestänne saa parasta opetusta ?

Olet kirjoittanut paikkakunnaksesi Helsingin. Ja sikäli, kun tämä pitää paikkansa, niin ongelmia opettajan löytymiseen ei luulisi kauheasti tulevan. helsinki on varmasti täynnä opettajia. Päteviä ja vähemmän päteviä. Kaikkihan meistä sitten loppupeleissä haluaisivat hyvälle opettajalle. No miten voimme mahdollisesti saada sitten hyvän opettajan käsiimme? Itse tekisin ihan reilusti vain näin: Ensiksi etsii helsingistä jonkun hyvän musiikkiopiston. Opistoista saa yleensä todella hyvä tasoista opetusta, koska opettajat ovat nimenomaan alansa ammattilaisia. Opistoihin pääsy on kuitenkin yleensä vain ainoastaan pääsykokeiden takana ja täysin aloittajana näihin ei kyllä yleensä pääse. No ei hätää. Oma vinkkini on, että soitat ihan rohkeasti vain jollekkin opiston kitaramaikalle ja sanot reilusti, että etsit kitaransoiton opettajaa. Uskoisin, että useimmissa tapauksissa nämä opettajat osaavat suositella sinulle jotain oikeasti hyviä opettajia, jotka voivat antaa yksityistunteja. Esim. aikaisempia oppilaitaan/joitain muita henkilöitä, jotka antavat tunteja ja jotka osaavat asiansa...
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
CrowScare
06.04.2008 17:38:38
Osaatko biibob antaa suuntaa hintahaitarin kanssa?
kid ego
06.04.2008 17:55:28
Opistoista on paha sanoa, mutta käsittääkseni yksityisopetuksesta veloitetaan jotain 20-25 euron luokkaa tunnilta. Jotkut pitävät 45 minuutin opetuksia jotka luonnollisesta ovat euromäärältään edullisempia.
ZZ-Solo
06.04.2008 18:31:10
Opistoista on paha sanoa, mutta käsittääkseni yksityisopetuksesta veloitetaan jotain 20-25 euron luokkaa tunnilta. Jotkut pitävät 45 minuutin opetuksia jotka luonnollisesta ovat euromäärältään edullisempia.

Juu. Itsekin olen kuullut, että esim. juuri opistojen vanhoja oppilaita kannattaa kysyä. Onko noita oppitunteja yleensä kerran viikossa ?
Ja onko tuo 20-25€ alhainen, keskitasoinen vai hintava ? Kutakuinkin ammattiopetukseen menee siis jokatapauksessa väh. 100€ kuukaudessa ?
ZZ-Solo
06.04.2008 18:36:06
Sitten tuli vielä mieleen, että osaatteko sanoa esim. työväenopiston opetuksesta ? Kannataako ?
0101978
06.04.2008 18:53:18
Sitten tuli vielä mieleen, että osaatteko sanoa esim. työväenopiston opetuksesta ? Kannataako ?

Työväen opistoilla on monesti ryhmätunteja, jotka eivät omasta mielestäni palvele ei oppilaita, eikä opettajakaan. mielestäni henkilökohtaiset tunnit ovat juuri niitä joilla rahalle saa oikeasti vastinetta. Joissakin Työväen-/kansalaisopistoissa saa kyllä myös yksityitunteja.

Mielestäni tuo hintahaitari 20-25e/tunti on ihan sopiva. Opettajalla on syy tällöin opettaa ja oppilaankin tulee treenattua enemmän, ettei tule maksettu turhasta. Aina pitää kuitenkin muistaa että opettaja ei oikeasti voi opettaa kitaran soittoa vaan oppiminen tapahtuu kotona. Opettajan opetuksen perimmäinen tehtävä onkin ohjata oppilaan harjoittelua, karsia vierheitä heti alussa ettei kaikkea tarvitse oppia kantapään kautta.
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
magister
06.04.2008 19:35:39

Työväen opistoilla on monesti ryhmätunteja, jotka eivät omasta mielestäni palvele ei oppilaita, eikä opettajakaan. mielestäni henkilökohtaiset tunnit ovat juuri niitä joilla rahalle saa oikeasti vastinetta. Joissakin Työväen-/kansalaisopistoissa saa kyllä myös yksityitunteja.

Itse olen ollut ihan tyytyväinen ryhmätunteihin - kun opettaja ehtii tietyn määrän ohjeita antamaan, ja minä niitä tietyn määrän treenaamaan, niin itse ehdin treenata sen verran vähän että en minä sen enempää ohjeita ehtisi sulattamaankaan kuin ryhmätunneilta saan - eihän ne kuitenkaan ole sellaisia "luentoja", vaan opettaja kuitenkin aina jokaiselle tarpeen mukaan jakelee erilaisia vinkkejä.

Mutta tietysti yksityistunnit on intensiivisempiä, eikä siellä pääse lusmuilemaan jollei ole harjoitellut.
Itse olen täysijärkinen, mutta mielikuvitusystäväni ovat sekopäitä.
Credence
06.04.2008 20:22:29
No, minä en ole koskaan ottanut tunteja, mutta asiaan saattaa vaikuttaa sem että täällä missä minä asun, ei oikein ole mahdollisuuksiakaan. Ainakaan vähän edenneemmän tason opiskeluun. Netistä löytää kyllä juttuja, mutta minusta suomenkielinen ja selkeä anti on aika vähäistä eli henkilökohtaisesti en opiskelussa käytä nettiä juurikaan. Kirjastosta saa täälläkin kuitenkin hyvää matskua eli kyllä se yksin harjoittelukin onnistuu :D
Shut Up Noob! Remember That I Can Timewarp.
t_hautakivi
06.04.2008 21:23:43
Itse olen käynyt Konservatoriolla reilut 8 vuotta ja opetus on ollut kyllä todella korkeatasoista. Neljä eri opettajaa ollut, yksi ylitse muiden. Onhan se helpompaa ja nopeampaa kehittyä, kun on joku opettamassa, joka todella osaa lajinsa. Mutta kukin tekee tavallaan. Onhan tuo nähty, että monista tulee huippusoittajia pelkästään itseoppimallakin. Silloin, ainakin itse olen aina näin kuvitellut, teorian harjoittelu jää vähän taka-alalle.
Fender FotoFlame Stratocaster, ENGL Screamer, Walden G630CE
calf
06.04.2008 22:29:17

Minä kävin aluksi avoimessa opetuksessa musaopistolla ja sit vuoden kansalaisopistolla. Sen jälkeen soitellu nyt parisen vuotta ilman opettajaa. Ensi vuonna ois tarkotus taas mennä opetukseen. Olen kyllä kokenut sillä tavalla, että eniten homma on kiinni omasta palosta, mutta hyvä opettaja on kyllä plussaa aina.
There are no wrong notes
ZZ-Solo
06.04.2008 22:58:56
Itse olen käynyt Konservatoriolla reilut 8 vuotta ja opetus on ollut kyllä todella korkeatasoista. Neljä eri opettajaa ollut, yksi ylitse muiden. Onhan se helpompaa ja nopeampaa kehittyä, kun on joku opettamassa, joka todella osaa lajinsa. Mutta kukin tekee tavallaan. Onhan tuo nähty, että monista tulee huippusoittajia pelkästään itseoppimallakin. Silloin, ainakin itse olen aina näin kuvitellut, teorian harjoittelu jää vähän taka-alalle.

Missä konservatoriolla käyt ja minkä hintaista se on ?
Iron Horse
08.04.2008 21:32:57 (muokattu 08.04.2008 21:35:01)
Tulihan sitä pari vuotta käytyä. Ja kävisin vieläkin, jos ehtisin. Kyllä kannattaa, opettaja opastaa harjoittelua, auttaa harjoittelutekniikassa, ja huomaa ne virheet soitossa. Ja opettajan opastuksessa kehittyy todennäköisemmin monipuoliseksi, ja tekee asioita loppuun asti, eli ei käy niin, että voi sanoa soittaneensa 3, 5 tai 15 vuotta, ja osaa soittaa Metallican kaikista biiseistä seitsemän tahtia ja viisi tahtia Jimi Hendrixin Purple Hazeiä.
Ja 15 €/tunti (60 min.)/viikko -systeemillä mentiin. Sopiva määrä on tuo. Tunnissa ehtii sopivasti kattoa jotain tekniikkaa ja biisiä tai jammailla.
`°ºø.,.øº°`°ºø.,~Iron Horse~,.øº°`°ºø.,.øº°
brn2sk8
08.04.2008 21:59:16
Mä oon aikoinani käynyt ainakin kitaratunneilla, yksityisellä... Pilven Samia suosittelen itse, nekalassa tampereella asuu (nyt se lukee tän ja nauraa :D).. Mut oikeesti, jos itelläni viä ois rahaa ni kävisin mut eihän mulla mitään oo enää eikä porukat suostu maksaan kitaransoittoon liittyviä juttuja.. harmi... Mut kannatti ehdottomasti, siis pelkkä asenteellinen soittoseura ajaa saman asian kuin opettajan seura :D Kyl se tarttuu sit aikanaan, usko pois!
Cry Baby and ask me WHY WHY
wrshredder
10.04.2008 18:19:22
Mä olin pari vuotta konsiksessa. Lopetin tossa vähä aika sitten motivaatio-ongelmien ja muiden syiden takia..
Jos on mahdollista saada opetusta niin ehdottomasti se. Opistoissa oppii myös konserttejen ja yhdessä soittamisen tms kautta. Opiskelu on monipuolista.
TÖ MOUST SÄTISFAIN FIILIN JUU KÄN KET IN TÖ TSIM IS TÖ PAMP!!!1
varo
11.04.2008 16:53:15
mää kävin n. 1,5vuotta tunneilla ja soittelin akustista aluksi ja sähköä lopun aikaa.Opin toki tunneillakin jotain, mutta opettaja oli liian boheemi taiteilijaluonne että olis oppinu merkittävästi. Nyt oon soitellut itekseni jonku kuukauden ja huomannu että kehittyny paljo nopeemmin kun opetuksessa kun reenaa biisejä levyn mukana ja päättää ite mitä soittaa.se alko myös vituttaa kun homma ei edennyt oikee mihkää, eli mun mielestä alkukarikoista päästyä kannattaa ottaa tunteja vaa sillon, kun niille on tosi tarve, eli että opettelee jotku soittotekniikat kondiksee tms.
kitaristi hakee soittokavereita/bändiä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)