Aihe: Randall RH150 vs. Bugera 6262
1 2
Frank N. Stein
30.03.2008 19:12:26
Kumpi otsikon mukaisista nupeista olisi teidän mukaanne parempi? Hintahan on melkein sama. Kertokaa mielipiteenne molemmista jos on kokemusta!
Lay down your souls to the gods rock 'n' roll
syndrome-
30.03.2008 19:41:19
Ite kallistusin tuon Bugeran puoleen. Kuullu pelkästään hyvää ja youtubessa pari vakuuttavaa videotakin löytyy. Randallista ei oikeestaan mitään hajua, mutta eiköhän bugera putkinuppina tuon hybridin jyrää.

Noilla hinnoilla vielä tuskin hirveesti tulee takkiin, jos ei tykkääkään. Kyllä niille ostaja löytyy.
Juicy
30.03.2008 22:55:24

Itse ostin ton randallin, kun ei ollut bugeroita vielä kaupoissa viime syksynä. Harmi vain etten saanut ihan sitä soundia mitä hain, ihan kelpo thrash-säröt lähtee, ei siinä mitään. Mutta en kuvailisi sitä mitenkään erityisen "tiukaksi" sitä bassosoundia. Ikkunat saa kyllä helisemään mutta muuten sitä ei kuulekkaan.

Kepukoina Jaskaa, älteedeetä ja ibanezia emg-aktiiveilla ja passiiveilla, kaappina 4x12'' Celestionin Vintage kolmikympeillä varustettuna.

Olen sittemmin käyttänyt digitechin death metal-pedaalia clean-kanavaan, ja auttoihan se kummasti. Tosin mieluummin soittaisin nupilla jossa riittäisi gainia omastakin takaa. Tuo 6262 on itsellänikin ostoslistalla seuraavana, pitäisi päästä vielä kokeileen.
Frank N. Stein
30.03.2008 23:09:19
Okei, kyllä itsekin enemmän bugeraa ajattelin. Kiitos näistä!
Lay down your souls to the gods rock 'n' roll
morgga
31.03.2008 13:14:06 (muokattu 31.03.2008 13:14:36)
Tosin mieluummin soittaisin nupilla jossa riittäisi gainia omastakin takaa.

Vähän menee offtopikiksi, mutta..
Siis et saa randallista gainia tarpeeksi irti? Minkälainenhan määrä oikein sitä sitten pitäisi olla jossei tuosta tarpeeksi lähde. Itse nimittäin vetelen junttaheviä Randallin Rg75 G2 combolla ja särökanava kakkosesta on gain noin klo. 9 kohdilla ja kyllä lähtee.

Mutta itse asiaan, kyllä tuo bugera on soudclippien peruteella aika kova vehjes, jos olisi valuuttaa niin eiköhän sellanen täältäkin löytyisi.
BASOJYTÄM
tommiot
31.03.2008 13:23:08
Itse ostin ton randallin, kun ei ollut bugeroita vielä kaupoissa viime syksynä. Harmi vain etten saanut ihan sitä soundia mitä hain, ihan kelpo thrash-säröt lähtee, ei siinä mitään. Mutta en kuvailisi sitä mitenkään erityisen "tiukaksi" sitä bassosoundia. Ikkunat saa kyllä helisemään mutta muuten sitä ei kuulekkaan.

Kepukoina Jaskaa, älteedeetä ja ibanezia emg-aktiiveilla ja passiiveilla, kaappina 4x12'' Celestionin Vintage kolmikympeillä varustettuna.

Olen sittemmin käyttänyt digitechin death metal-pedaalia clean-kanavaan, ja auttoihan se kummasti. Tosin mieluummin soittaisin nupilla jossa riittäisi gainia omastakin takaa. Tuo 6262 on itsellänikin ostoslistalla seuraavana, pitäisi päästä vielä kokeileen.

Kokeile esim Tubescreameria siihen eteen. Tiukentaa saundia. Digitechin Death metal on mun mielestä ihan kamala vehje. BZZZZZ. Liikaa gainia.
Metallica mies
31.03.2008 13:35:00
Itse pistin tilaukseen äsken thomanilta Bugeran 6262 ja HB:n 4x12, vintage 30 kaapin. :)
McNulty
31.03.2008 14:01:28
Kumpi otsikon mukaisista nupeista olisi teidän mukaanne parempi? Hintahan on melkein sama. Kertokaa mielipiteenne molemmista jos on kokemusta!

Parempi mihin? Mitä soitat, mitä ominaisuuksia tarvitset/haluat/arvostat, millaista soundia metsästät jne.???

Bugeraa en ole testannut mutta Randall RH150 on varsin pätevä hevitouhuihin. Eli jos haluat tykittää rässit, groovet yms. metallin alalajikkeet ja jäljitellä Dimebagin touhuja, onpi tuo RH150 hyvä valinta.
byt' v kurse volkov
Juicy
31.03.2008 14:13:13

Siis et saa randallista gainia tarpeeksi irti? Minkälainenhan määrä oikein sitä sitten pitäisi olla jossei tuosta tarpeeksi lähde. Itse nimittäin vetelen junttaheviä Randallin Rg75 G2 combolla ja särökanava kakkosesta on gain noin klo. 9 kohdilla ja kyllä lähtee.

En nyt varsinaisesti tarkoittanut, etteikö gainia olisi riittävästi, sen laatu ei vain ollut minun makuuni. Jotenkin ponnettoman kuulonen se särö, sama millä kitaralla ja mikeillä testasin. Erityisesti basson ja middlen välimaasto tuntui jotenkin "kuolleelta", tietysti mun kaappikaan ei välttämättä ole paras mahdollinen tuolle nupille. Tässä vaiheessa huomasin, että tehtaan jäljiltä oli etuasteessa JJ:n 12at7-putki, mikä tuntuu oudolta tuollaiseen hevi-nuppiin. Vaihdoin siihen Electro-Harmonicsin 12ax7-putken, mutta enpä ole kuullut mitään järisyttävää eroa. Tai sitten olen puurokorva.

Bassoa on tietyllä tavalla ylenmäärin, mutta sitä ei vain kuule (mennään siis basistin tontille) ja middlen nostaminen sitten taas saa aikaan sellaisen honottavan äänen. Sellainen "GRRROWWLL!!" -jää ikäänkuin puuttumaan.

Olin ajatellutkin jotain boosteria laittaa tohon, mutta kun death metallilla sai korjattua suurinpiirtein nuo puutteet, en ole sitten tarvinnut sen kummempaa. Mutta kuten sanoin, mieluummin käyttäisin hyväksi vahvarin omaa säröä. Pedaalit on muuten ihan ok johonkin delayhin, kompurointiin, ja boostailuun.

Tänään huomasin mielenkiintoisen seikan; Ibanez VBT700 D-Activatoreilla C-vireessä ja tuolla mun setupilla kuulosti todella paljon In Flamesin Reroute to Remain -albumin soundilta... Eli sellanen aika muhkea :D Harmi vain, ettei se ole ihan mulle niinkään käytännöllinen.
BaldieFarman
31.03.2008 14:31:48
Kyllähän ton RH150 kanssa näyttäis porukalla olevan soundi-ongelmia:) Itsellä ollut nyt puoli vuotta ja alan olemaan kyllä todella tyytyväinen. Loistava hevitouhuihin ja ihan kelpo cleanikin siinä on. Kannattaa soundeja lähteä ruuvaamaan siten että ensin bassot nollaan ja treble+middle siihen puoleen väliin... Helpottaa huomattavasti hyvien säröjen hakemista kun se jumalaton alapää ei niin häiritse.
Om du vill ha köttbullar... Say YEAH!
Jesmies
31.03.2008 14:38:56
Kyllähän ton RH150 kanssa näyttäis porukalla olevan soundi-ongelmia:) Itsellä ollut nyt puoli vuotta ja alan olemaan kyllä todella tyytyväinen. Loistava hevitouhuihin ja ihan kelpo cleanikin siinä on. Kannattaa soundeja lähteä ruuvaamaan siten että ensin bassot nollaan ja treble+middle siihen puoleen väliin... Helpottaa huomattavasti hyvien säröjen hakemista kun se jumalaton alapää ei niin häiritse.

Totta puhut, olin juuri sanomassa että bottnea lyötyy varmasti enemmän kuin tarpeeksi, itelläni oli vielä RH300G2 joka toimi melkeinpä basson korvikkeena jos oli vähänki bassopotikka muualla ku nollassa.
Se mikä ei tapa - sattuu vitusti.
Juicy
31.03.2008 14:45:00

Kiitos vinkistä, voisin jopa kokeilla tuota lähestymistapaa ennen kuin pistän sen lihoiksi...

Ja jotta mennään oikein lopullisesti aiheesta ohi, niin voisiko mun tapauksessa Englin Blackmore-nuppi olla paikallaan? On tullut viime aikoina kuolattua sen perään. Klipit mitä olen kuullu, kuulostaa aika meheviltä ja tuumein että kun Englin omat kaapit muistuttaa spekseiltään omaa kaappia jonninverran niin se voisi toimia...

Harmi ku ei mistään saa lainaan nuppeja että saa oikein ajan kanssa testailla omien systeemien kanssa.
Parantava_Suru
31.03.2008 18:51:28

Kiitos vinkistä, voisin jopa kokeilla tuota lähestymistapaa ennen kuin pistän sen lihoiksi...

Ja jotta mennään oikein lopullisesti aiheesta ohi, niin voisiko mun tapauksessa Englin Blackmore-nuppi olla paikallaan? On tullut viime aikoina kuolattua sen perään. Klipit mitä olen kuullu, kuulostaa aika meheviltä ja tuumein että kun Englin omat kaapit muistuttaa spekseiltään omaa kaappia jonninverran niin se voisi toimia...

Harmi ku ei mistään saa lainaan nuppeja että saa oikein ajan kanssa testailla omien systeemien kanssa.

Minäkin tykkään blackmoresta, oma nuppi tällä hetkellä fireball, johon aattelin laittaa samoja putkia kuin blackmoressa, jahka nämä nykyset kuluvat käyttökelvottomiksi...
ENGL for life! "The thin king is thinking. "
kitaristijeesus
06.04.2008 23:30:46

itse olen kattellu tota ransuu kanssa mutta kiinnostuin tosta bugerastakin, pääsekö sitä koittelemaan missään stadin musakaupassa?
glamthrashhhhhh
mzus
07.04.2008 10:01:52
itse olen kattellu tota ransuu kanssa mutta kiinnostuin tosta bugerastakin, pääsekö sitä koittelemaan missään stadin musakaupassa?

En usko, suurinosa jengistä tilannut suoraan saksalandiasta omat bugeransa.
syndrome-
08.04.2008 14:34:22
MIltäs Peaveyn valveking näyttää näitten rinnalla, vai onko nää kaksi kovempia pelejä metallinuppeina? =)

Kyllä nämä enemmän metalliin on kun tuo valvekunkku, mutta ihan äkänen se vk on kans boostin kera. Bugerassa tuntuis olevan ihan hyvä cleanikin.
BaldieFarman
08.04.2008 14:34:54 (muokattu 08.04.2008 14:35:49)
MIltäs Peaveyn valveking näyttää näitten rinnalla, vai onko nää kaksi kovempia pelejä metallinuppeina? =)

No meidän toisella kitaristilla on Peavey VK ja itse tosiaan soittelen tuolla Randallilla. Onhan niissä eroa. Jotenkin en ole sitä valvekingin "parhautta" vielä havainnut kun sitä kuitenkin täälläkin aika lailla hehkutetaan... Kaverilla tosin on combo eli voi olla että ongelma on ne VK-elementit. Mene ja tiedä... jotenkin vaan siitä puuttuu muna ja tiukkuus. Aika löysä siis.

...Ei se silti huono ole, mutta suosittelisin kuitenkin RH150 G3:sta senkin takia, että siinä on yks moodi lisää ja maanmainio footswitch mukana josta saa myös reverbin on/off!

EDIT: Yhdyn edelliseen puhujaan:)
Om du vill ha köttbullar... Say YEAH!
Diego
08.04.2008 14:36:27

Testailujen perusteella mielestäni ihan ok vahvistin, mutta ei kyllä metalliin omalla säröllä mielestäni. Tuo on vähän sellainen, että siitä on spedujen kanssa kyllä helppo lähtee rakentamaan sitä soundia mieleisekseen, ja siihen tyyliin mitä soittaa. Eli siellä pohjalla on hyvä soundi, mutta vaatii vähän hienosäätöä.

Antaa niiden kertoa, joilla laitteesta on enemmän kokemusta. Tämä oli vain minun mielipiteeni.
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
McNulty
08.04.2008 14:50:50
Testailujen perusteella mielestäni ihan ok vahvistin, mutta ei kyllä metalliin omalla säröllä mielestäni. Tuo on vähän sellainen, että siitä on spedujen kanssa kyllä helppo lähtee rakentamaan sitä soundia mieleisekseen, ja siihen tyyliin mitä soittaa. Eli siellä pohjalla on hyvä soundi, mutta vaatii vähän hienosäätöä.

Mie olen kevyesti erimieltä. ValveKingin nupissa on kohtalainen soundi, koska siihen voipi vaikuttaa omalla kaapilla ja elementillä/-teillä. Sen sijaan combojen soundi factory-putkilla ja combon omalla elementillä onpi todella kuiva ja kylmä. Nimenomaan näkkäriä sen negatiivisimmassa merkityksessä. En tykännyt yhtään...
Vse prodano!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)