teemuite 07.04.2008 17:19:30 | |
---|
hah, pitäsköhän tää topicci siirtää tuonne muuhun keskusteluun, tämän alueen nimihän on yleistä keskustelua musiikista, ei tappelua siitä, tarvitaanko uskontoja tai onko jumalaa olemassa....ja tais olla topicin nimiki kristillinen metalli |
Ronsto 07.04.2008 17:26:47 | |
---|
hah, pitäsköhän tää topicci siirtää tuonne muuhun keskusteluun, tämän alueen nimihän on yleistä keskustelua musiikista, ei tappelua siitä, tarvitaanko uskontoja tai onko jumalaa olemassa....ja tais olla topicin nimiki kristillinen metalli Jos näkee Mnetissä otsikon "Kristillinen metalli", niin tietäähän sen nyt heti että ei täällä musiikista keskustella. Jätkät vääntää kättä näistä asioista vielä maailmanloppuun saakka. Asia ratkeaa siihen kun mode rapsuttelee napaansa ja lukitsee ketjun. Keskittykää omiin asioihinne ja http://www.kerrolisaa.com/images/penn_jillette.gif Mystisesti hintahtavat romantikot #2 / Toast always lands butter side down. Cats always land on their feet. Attach the toast to cats back. Result: ANTIGRAVITY! |
ANtTIKRISTUS 07.04.2008 17:30:28 | |
---|
hah, pitäsköhän tää topicci siirtää tuonne muuhun keskusteluun, tämän alueen nimihän on yleistä keskustelua musiikista, ei tappelua siitä, tarvitaanko uskontoja tai onko jumalaa olemassa....ja tais olla topicin nimiki kristillinen metalli Tämä nyt johtuu siitä, että uuden mnetin "tiukemman linjan" mukaan mistään politiikasta, uskonnoista, huumeista jne ei saisi keskustella. Ja sehän on selvää, että näistä asioista sitten jauhetaan kakkaa offtopiccina muissa keskusteluissa koska porukkaa kiinnostaa niin paljon nämä aiheet. Kärsin mielenterveysongelmista. |
teemuite 07.04.2008 17:32:33 | |
---|
Jos näkee Mnetissä otsikon "Kristillinen metalli", niin tietäähän sen nyt heti että ei täällä musiikista keskustella. Jätkät vääntää kättä näistä asioista vielä maailmanloppuun saakka. Asia ratkeaa siihen kun mode rapsuttelee napaansa ja lukitsee ketjun taitaapa olla tosiasia. mutta on nuita väittelyitä ollu mielenkiintosta lukia. ja ollaanpa tuota taijettu välistä jopa jotaki asiaankuuluvaaki keskustella? |
tcitc 07.04.2008 18:53:20 | |
---|
taitaapa olla tosiasia. mutta on nuita väittelyitä ollu mielenkiintosta lukia. ja ollaanpa tuota taijettu välistä jopa jotaki asiaankuuluvaaki keskustella? Joo ja kyllä sitä asiaankuuluvaa tulee vielä lisääkin ajan myötä. Sillä välillä voi heittää vaikkapa offtopicia. Amateurs built Titanic, professionals built the ark. |
mokkasiini 07.04.2008 20:51:45 | |
---|
On kyllä mahtava bändi eikä "jeesustelut" haittaa yhtään. Minkä mestan koordinaatit muuten? Toinen esimerkki on Spiritualized. Tämä tosin ei ole todellakaan kristillinen bändi (eikä metallia), vaan käyttää gospelia tavallaan inspiraationa niin musassa kuin lyriikoissaan. Onhan esim. raamatussa oikeesti paljon hyviä pointteja ja sanomaa. Miks ei tätä vois käyttää hyväkseen? Jerusalemin koordinaatithan nuo on. Mut nimenomaan, ihan samoilla linjoilla olen. Siks kristillistä metallia on välillä erottaa maallisesta metallista, jos nyt tuota jaottelua välttämättä halutaan käyttää. Eihän esimerkiks niinkään selkeän gospel-bändin ku Terapian kaikista biiseistä tosiaan käy selville kristillinen sisältö. |
teemuite 08.04.2008 08:16:14 | |
---|
Jerusalemin koordinaatithan nuo on. Mut nimenomaan, ihan samoilla linjoilla olen. Siks kristillistä metallia on välillä erottaa maallisesta metallista, jos nyt tuota jaottelua välttämättä halutaan käyttää. Eihän esimerkiks niinkään selkeän gospel-bändin ku Terapian kaikista biiseistä tosiaan käy selville kristillinen sisältö. tätä itekki mietin ja juuri siksi kirjotin aikasemmin tuosta että esim. metallican joku biisi vois ihan hyvin olla jonku gospelbändin tuotosta. koska kyllähän gospelbändikin voi laulaa rakkaudesta (sitähän ne hyvin usein tekeekin) tai sitte vaikkapa siitä miten päihteet yms. tuhoaa ihmisen. tämän vuoksi esitin tuon mielipiteeni master of puppetsista |
paavi 08.04.2008 09:18:54 | |
---|
tätä itekki mietin ja juuri siksi kirjotin aikasemmin tuosta että esim. metallican joku biisi vois ihan hyvin olla jonku gospelbändin tuotosta. koska kyllähän gospelbändikin voi laulaa rakkaudesta (sitähän ne hyvin usein tekeekin) tai sitte vaikkapa siitä miten päihteet yms. tuhoaa ihmisen. tämän vuoksi esitin tuon mielipiteeni master of puppetsista Tottakai tottakai. Mun mielestä toi nyt on sen verran triviaalia, että aika outoa edes pohtia sitä. Olishan se aika köyhää jos jokaisen biisin pitäis noudattaa jotain kaavaa ja viimeistään kertsissä huutaa jeesusta apuun. Varmaan sellasiakin bändejä on. En mä tiedä, kuinka saadaan gospelbändin leima. Luulisin, että aika paljon bändit tekee sen ihan tarkotuksella itse lähettämällä promomatskut uskonnollisille yhteisöille ja pyörimällä niissä piireissä, vai? Ilmottamalla suoraan omilla nettisivuilla olevansa gospel-bändi? Tietynlaista julistusta ja käännytystähän sekin monesti on. Kyllä yksi mun entisistä bändeistäkin leimattiin gospeliksi eräässä levyarvostelussa. Se virhe oli pakko oikaista heti, heh. Kuinka tän nyt tiivistäis? Mulle on ihan sama, miksi jotain musaa kutsutaan. Siinä vaiheessa kun lyriikoissa annetaan kaikki jeesuksen käsiin, kyseinen musa ei oo enää mun juttu. Se on yksinkertaisesti vaan huonoa lyriikkaa ja lyriikat on mulle tärkeässä asemassa musiikissa. Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction |
teemuite 08.04.2008 10:08:39 | |
---|
Tottakai tottakai. Mun mielestä toi nyt on sen verran triviaalia, että aika outoa edes pohtia sitä. Olishan se aika köyhää jos jokaisen biisin pitäis noudattaa jotain kaavaa ja viimeistään kertsissä huutaa jeesusta apuun. Varmaan sellasiakin bändejä on. En mä tiedä, kuinka saadaan gospelbändin leima. Luulisin, että aika paljon bändit tekee sen ihan tarkotuksella itse lähettämällä promomatskut uskonnollisille yhteisöille ja pyörimällä niissä piireissä, vai? Ilmottamalla suoraan omilla nettisivuilla olevansa gospel-bändi? Tietynlaista julistusta ja käännytystähän sekin monesti on. Kyllä yksi mun entisistä bändeistäkin leimattiin gospeliksi eräässä levyarvostelussa. Se virhe oli pakko oikaista heti, heh. Kuinka tän nyt tiivistäis? Mulle on ihan sama, miksi jotain musaa kutsutaan. Siinä vaiheessa kun lyriikoissa annetaan kaikki jeesuksen käsiin, kyseinen musa ei oo enää mun juttu. Se on yksinkertaisesti vaan huonoa lyriikkaa ja lyriikat on mulle tärkeässä asemassa musiikissa. mulle iskee yleensä myös paremmin sellainen ei niin suora julistus. toki oon kristitystä kodista ja saanu sen mukasen kasvatuksen ja arvot, josta johtuu ettei oo ongelmaa jos sanotaan suoraan asiat niinku ajattelee. mutta jos suoraan annetaan vaikka kaikki jessen käsiin niinku kerroit, siinä pitää oikiasti olla ajatusta mukana ja kirjottaa ne asiat nii että siinä on oikeasti jotakin syvällistä mukana- ei niin, että ensin menee paskasti ja kaikkipotkii perseelle, sitte aletaan uskoa ja elämä hymyilee-tuo ei toimi |
ja sitte tuosta,että miten gospelbändin leiman saa-useinhan ne juuri kertoo esim. nettisivuillaan tekevänsä hengelistä musiikkia ja kertovansa omaa ajatusmaailmaansa ettnpäin. ja sitte tietenki jos esiintyy esim. maata näkyvissä-festareilla niin onhan se sillain aika selvää. sen, minkä kukin kokee "käännyttämiseksi", on tietenkin jokaisen oma asia. ymmärtääkseni raamatun mukaan ketään ei saa pakottaa uskomaan, vaan jumalan luokse pitäisi tulla omasta ratkaisusta. toki tämä ei onnistu jos siitä ei kerro ja siksi ymmärtääkseni lähetyskäskykin on annettu. ja tätä kehotusta kai gospelbänditkin noudattavat. |
McNulty 08.04.2008 11:13:09 | |
---|
Kristillinen metalli Mitä tuohon nyt sitten sanoa... not my thing. Kristinusko itsessään kiinnostaa vähiten kaikista maailman uskonnoista ja vaikka musiikki olisikin kuunneltavaa, en jaksa innostua siitä piilopaasaamisesta ja "käännytyksestä", joka ei ole lainkaan minua lähellä. Vse prodano! |
tcitc 08.04.2008 13:47:53 | |
---|
ei niin, että ensin menee paskasti ja kaikkipotkii perseelle, sitte aletaan uskoa ja elämä hymyilee-tuo ei toimi Joo. Parhaiten toimii ne piisit joissa laitetaan ajattelemaan eikä vaan kerrota kaikkea valmiiks. Amateurs built Titanic, professionals built the ark. |
Lennu 08.04.2008 16:39:29 (muokattu 08.04.2008 16:39:55) | |
---|
Joo. Parhaiten toimii ne piisit joissa laitetaan ajattelemaan eikä vaan kerrota kaikkea valmiiks. Hyvä jos näin on, koska ajatteluhan ei ole niitä toivotuimpia oppijärjestelmiä kristinuskon piirissä :) Lähetyskäskyssä, joksi voinee kutsua myös musiikilla tapahtuvan aivopesun, on kyllä yksi hyvä puoli josta diggaan. Eli se, että joku selkeästi viisaampi instanssi päättää, miten toisten ihmisten tulisi elää. Tätä toivoisi myös politiikkaan. Suomessakin on kuitenkin kaikilla äänioikeus, joka ei todellakaan ole hyvä asia, kun tuolla toreilla ja turuilla ihmisiä tarkkailee. Selkeä ja oikeudenmukainen keskusjohto olis just asiaa. Tyhmiltä ihmisiltä äänioikeus pois ja mulle veto-oikeus ja helvetisti rahaa ja maata. "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other |
slapvete 08.04.2008 19:18:25 | |
---|
"You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |
Bongowing 08.04.2008 19:26:48 | |
---|
Zeitgeist The Movie -kortti vedetty. There is no ought from is. |
tcitc 08.04.2008 19:35:47 | |
---|
Leffa jossa on ihan tarpeeks fiktiota ollakseen faktaa. Seuraavaks tulee varmaankin kommentteja Raamatun todenmukaisuudesta. Amateurs built Titanic, professionals built the ark. |
esprit de corps 08.04.2008 19:38:17 | |
---|
Seuraavaks tulee varmaankin kommentteja Raamatun todenmukaisuudesta. Mitäs sitä nyt turhaan, mytologiaa ja jumaltarustoja on maailma täys. ; ) |
Susiääni 08.04.2008 20:10:23 (muokattu 08.04.2008 20:11:21) | |
---|
Yhtiömme ei ota vastuuta kello 24:n jälkeen lähetetyistä viesteistä. |
Disposable 08.04.2008 20:12:02 | |
---|
Kirja jossa on ihan tarpeeks fiktiota ollakseen faktaa Tiedäthän, että Raamattua ei tule lukea kirjaimellisesti? Ajat ovat muuttuneet, mutta symbolit eivät. "PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH |
esprit de corps 08.04.2008 20:14:38 | |
---|
Tiedäthän, että Raamattua ei tule lukea kirjaimellisesti? Ajat ovat muuttuneet, mutta symbolit eivät. Heitetäänkö nyt Jung mukaan kentälle? |