calster 04.04.2008 11:33:19 (muokattu 04.04.2008 11:46:22) | |
---|
Elikkäs, mistä ransistoori nupista SINÄ pidät? tässä uutta nuppia hankkimassa ja putkinuppeja on tullut katseltua paljon, mutta aloin pohtimaan sitä toistakin poulta että mitenkäs ne trankkunupit? ..kaikki ei kuitenkaan "varmaan" soittele putkipelillä :) ..ja uskoisin että trankkunupeistakin löytyy niitä helmiä, joten laittakaa kokemuksia tulee! .....millä pelillä mielestäsi lähtee hyvät rockit, pöhinät ja soundit? |
Basismi 04.04.2008 12:53:49 | |
---|
Onko tässä kenties sarkasmia pelissä? Saako olla yhtään putkea, edes etuasteessa? EBSeistä olen tykännyt, AMP on jees ja varmaan myös perillisensä Thunderfunkit, Edeniä on kehuttu, testaamaan en ole päässyt. Onhan noita laatupelejä pilvin pimein. Ei tule oikeastaan mieleen trankkuvahvaria josta ei olisi miellyttävä soundi lähtenyt, en taida olla kovin kranttu? Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
absqua 04.04.2008 13:36:03 | |
---|
Ed. viestissä mainitut saavat kannatusta täältäkin. Lisäksi ehdottomasti tsekkaamisen arvoinen valmistaja on Gallien-Krueger. Sielä esim. 1001RBII ei jätä juurikaan toivomisen varaa, loistava vahvistin. Jos käytetyt/vanhat vehkeet kelpaavat niin Peaveyn MarkIII ja MarkIV ovat mahtavia, samaten kasari Trace-Elliotit. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
tmmy 04.04.2008 13:36:33 | |
---|
Elikkäs, mistä ransistoori nupista SINÄ pidät? Henk.koht. ehdoton ykkönen on Markbass Little Mark II. Pieni ja kevyt, tiukka paketti. Tosin pahakseni pitää sanoa, että olen tällä soittanut eläessäni vain puolen tunnin session, mutta se jäi mieleen! Saundin kanssa pystyy "hifistelemään", mutta kyllä sieltä saa vähän lohkeamaankin, kun filttereitä sääteli. Tehoa kuin pienessä pitäjässä. Kakkosena tulee melkeinpä Trace-Elliotin AH300SM. Jonkin verran aikaa kulunut sen jälkeen, kun sillä soittelin. 300W, 7-aaltoinen eq. Hyvä perussaundi, mureahko. www.monovisio.com |
balzary 04.04.2008 14:17:41 | |
---|
Kustom Groove bass 1200. Tehokas, hyvä soundi, suht edullinenkin. |
kallefuture 04.04.2008 15:18:10 | |
---|
Acoustic 370, AMP BH-420, SWR SM-400 Noita oon testannu. SWR sopii mulle parhaiten, mutta siinä on etuputki. Olen jumiutunut vanhempiin laitteisiin ja olen kuullut myös että Peavey mark 3 (yks keikka) ja 4 ja Trace-Elliot ovat laadukkaita nuppeja. Trace-Elliot soundin tunnen ja kyllähän sekin kelpaa. EBS Fafner vahvarista tykkäsin keikalla. En kuitenkaan ottais sitä, kun se vaikutti hepposelta det går sönder. Niiltä kannattaa ostaa kyllä tuontikamaa. Esim. vendolin.se -siel on nuppeja ja näppejä. Niissä Markbasseissa käytetään kuulema kiina-osia. Kalle |
Tana 04.04.2008 16:05:36 (muokattu 06.04.2008 19:50:56) | |
---|
Multa ääni myös Peaveyn Mark IV:lle! Ei tarvitse putkiremontteja, muttei myöskään ole hurjan hifi, mielestäni. Ovat myöskin yleensä suhteellisen halpoja kohdalle osuessaan. Miinuksena nuppi on hieman painava, mutta silti reilusti tuhtia putkinuppia (Ampegit yms.) kevyempi. Peaveyn vanhat nupit vaikuttavat myös kestäviltä, omanikin on ties mistä 80-luvun perukoilta, eikä mitään häikkää ole sen parin vuoden aikana, minkä nuppi minulla on ollut, ilmennyt. |
UncleFester 04.04.2008 16:40:49 | |
---|
Itselläni Markbassin combo jossa vahvistimena tuo Little Mark II ja voin sanoa että lähtee tosi tuhtia saundia. Tosi hyvät perussaundit lähtee vaikka minkälaiseen menoon ja itselle löysin hetkessä tosi käyttökelpoiset saundit rokkimäiskeeseen. "Se mennee siittä pallojen kohalta." |
calster 04.04.2008 21:40:17 (muokattu 04.04.2008 21:50:53) | |
---|
Onko tässä kenties sarkasmia pelissä? Saako olla yhtään putkea, edes etuasteessa? .. HEH, no sen verran otetaan takapakkia :) ..että putkietunen nupissa otetaan mukaan vertailuissa/fiilistelyissä ! ....JA itsekkin tykkään kyllä EI hifistä saundista! |
Leeni 04.04.2008 22:04:02 | |
---|
Elikkäs, mistä ransistoori nupista SINÄ pidät? tässä uutta nuppia hankkimassa ja putkinuppeja on tullut katseltua paljon, mutta aloin pohtimaan sitä toistakin poulta että mitenkäs ne trankkunupit? ..kaikki ei kuitenkaan "varmaan" soittele putkipelillä :) ..ja uskoisin että trankkunupeistakin löytyy niitä helmiä, joten laittakaa kokemuksia tulee! .....millä pelillä mielestäsi lähtee hyvät rockit, pöhinät ja soundit? Carvin B1500:lla vetelen. toimii. "one day when someone comes up to you asking for advice you realize that it's never been the equipment at all." - Ken Rockwell |
ilekkik 05.04.2008 12:59:23 | |
---|
Jos ei halua muuta kuin yhden, mutta toimivan eihifi- soundin, yksi vaihtoehto on hommata Peavey MarkIV- nuppi ja siihen 18"+2X10"Peaveykaappi. Niitä vanhoja. Sama miten lompotat ja millä soittimella, niin kuultavaa ääntä lähtee. Mutta tiukempaan artikulointiin em. paketista ei ole. Mielipiteeni on 'rehellinen', koska SWR on 1988 lähtien ollut minulle paras vahvistin/kaiutin- paketti. Vanhempia rock- biisejä eniten soitetaan. San Marinon kieppeillä muutama vuosi sitten oli yllätys nähdä musaliikkeen näyteikkunat, jotka oli pakattu melko täyteen vanhemman sarjan Peavey- ameriikanihmeitä. |
Rantsula 05.04.2008 17:58:35 | |
---|
Itse olen tykästynyt Gallien Krueger backline 250:seen. Siitä saa mukavasti käyttökelpoista soundia ulos ja tehokin riittää varauksin 4x10" kaapille. Pörinäkanavassa on hyvät säädöt ja soundi ei puuroudu vaikka laittaa kunnolla säröäkin. http://www.gallien-krueger.com/products_bl_hd_250bl.htmlBassomaanikko |
calster 07.04.2008 18:23:32 | |
---|
myydäänköhän noita Markbasseja suomessa, tampereen seudulla?... olis kiva vaan päästä koittaa!!! |
calster 07.04.2008 18:32:15 (muokattu 07.04.2008 18:34:50) | |
---|
...mitenköhän on tuo, kun tosiaan jollakin nupilla lähtee parempaa "murinaa! pajonkohan tässä mahtaa vaikutta kaappikin asiaan!!!!->, siis varmasti vaikuttaa, mutta onko kellään kokemusta HYVIN MURISEVASTA nupista!! mitä ajoin takaa??....?? :) -NO sanottaisko sitte pikkasen toisin asia näin että, millä yhdistelmällä(kaappi ja nuppi..) "murisee hyvin! tietty olis mukavaa jos vertailussa olisi taas se trankku nuppi... :) ..ja ne putkietusetkin laskettiin mukaan : ) |
...mitenköhän on tuo, kun tosiaan jollakin nupilla lähtee parempaa "murinaa! pajonkohan tässä mahtaa vaikutta kaappikin asiaan!!!!->, siis varmasti vaikuttaa, mutta onko kellään kokemusta HYVIN MURISEVASTA nupista!! mitä ajoin takaa??....?? :) -NO sanottaisko sitte pikkasen toisin asia näin että, millä yhdistelmällä(kaappi ja nuppi..) "murisee hyvin! tietty olis mukavaa jos vertailussa olisi taas se trankku nuppi... :) ..ja ne putkietusetkin laskettiin mukaan : ) Nuppi vs kaappi -vertailussa kaapin osuus on minun mielestäni selvästi suurempi, mitä hyvään soundiin tulee. Nuppikin on tärkeä toki, mutta järjestys on tuo. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Leeni 07.04.2008 19:28:50 | |
---|
Nuppi vs kaappi -vertailussa kaapin osuus on minun mielestäni selvästi suurempi, mitä hyvään soundiin tulee. Nuppikin on tärkeä toki, mutta järjestys on tuo. samaa mieltä. SS-nupin osalta vaaditaan lähinnä riittävästi tehoa toistaa kaikki ulostettava kyykähtelemättä. "one day when someone comes up to you asking for advice you realize that it's never been the equipment at all." - Ken Rockwell |
calster 08.04.2008 15:54:13 (muokattu 08.04.2008 15:56:24) | |
---|
kävin kaverin kanssa testaa sattumoisin tampereella yhessä liikkeessä MarkBassin F1 nuppia(500w), kaappina toimi MarkBassin 6x10 ja kyllähän mageeta ääntä tuli korville!!! vielä kun pääsisi koittaa soittoa vielä kovempaa ni AVOT.... ..NIIN ja se koko ja paino!! painoa on noin muistaakseni 2 kiloa!! ja muutenkin on pieni kuin mikäkin!! kertokaa ihmeessä jos on tietoa lisää markbassin nupeista! |