Aihe: elektroniikka kitaraan
1
Seba
07.04.2008 18:59:57 (muokattu 07.04.2008 19:00:31)

Konkka puuttuu. Tai jätät tonesäädön pois kokonaan ni ei tarvii :)
kitara-ukkeli
07.04.2008 22:09:35 (muokattu 07.04.2008 22:18:03)
millanen konkka mun pitää toisin sanoen sit ostaa?

E: saako kyseisiä laitteita vaikkapa spelektroniikasta mistä muita osia tilaan?
-ei taidolla vaan tuurilla-
Seba
08.04.2008 00:50:44

Ei äkkiseltään näkynyt siellä.
http://www.uraltone.com/kauppa/index.php?cPath=79_182

Tuosta äkkiseltään tilaat, tulee tod.näk. euron postimaksulla kirjekuoressa.

Oliko se nyt sillai että mitä pienempi arvo, sitä bassovoittoisempi tone tjsp..

En todellakaan siis ole mikään expertti näissä asioissa, mutta kun ei asiantuntijatkaan näytä vastaavan, niin kai se on pakko :)

Ei varmaan mene konkurssiin vaikka ostaisi kaikki eri orange dropsin mallit ja kokeilee niistä mikä miellyttää eniten omaa korvaa, tai sitten vaan ottaa sen .047
fox
08.04.2008 01:24:28

Oliko se nyt sillai että mitä pienempi arvo, sitä bassovoittoisempi tone tjsp..

Ei ku ihan toisin päin, mitä pienempi, sitä enemmän treblee jää. Monesti noissa kaukoidän kitaroissa suositun .033 eli 33 nF (nanoFaradin) konkan vaihto .022 (22 nF) konkkaa tuo pikkusen lisää kirkkautta.

Ei varmaan mene konkurssiin vaikka ostaisi kaikki eri orange dropsin mallit ja kokeilee niistä mikä miellyttää eniten omaa korvaa, tai sitten vaan ottaa sen .047

Todellakaan ei, ja siitä pääsee aivan hienosti sitä "ominta" soundiaan rakentelemaan, kun kokeilee vaikka muutamaakin eri arvoista konkkaa siinä tonessa. Jos viitsii oikein "hifistellä", niin voi rakentaa sellasen testilaitteen, mulla on kiertokytkimeen laitettu sarja konkkia, ja sen saa hauenleuoilla laitettua tonepotikkaan sen tone-kondensaattorin paikalle. Siitä kiertämällä valitsee konkan, ja kokeilee, miten se toimii. Kun löytyy sopiva arvo, niin sen kokoisen kondensaattorin juottaa paikalleen.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kitara-ukkeli
08.04.2008 13:41:32
suuri kiitos Seballe ja foxille!
Seba
09.04.2008 20:14:50

Kiitos foxille korjauksista, muuten mun neuvoihin ei kannata luottaa, ellei joku pätevämpi korjaa niitä :)
kitara-ukkeli
09.04.2008 21:55:38
mulle olis kelvannut vaikka olisit mitenkä vaan neuvonut tekeen.. olit kuitenkin vahvasti hajulla säkin ;D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)