Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pearl P-2000 Eliminator
1 2 3
jarpih
05.01.2007 17:42:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pearl P-2000 Eliminator
 
Onko kellään tietoa miten eroaa käytännössä hihna veto vs ketju veto. Yllämainittu pedaali olis tarkoitus hankkia, mutta olis kiva kuulla kokeneimpien kommenttia. Pedaalin mukana tulee myös vaihto palat remmi/ketjun alle, jolla voidaan tuntumaa sekä voimaa muuttaa ??
Itse olen täysin harrastelija ja soitan kantapää alhaalla, mikäli sillä nyt tähän asiaan on merkitystä.
 
-Jarkko-
Nolte
05.01.2007 18:09:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pearl P-2000 Eliminator
 
Onko kellään tietoa miten eroaa käytännössä hihna veto vs ketju veto. Yllämainittu pedaali olis tarkoitus hankkia, mutta olis kiva kuulla kokeneimpien kommenttia. Pedaalin mukana tulee myös vaihto palat remmi/ketjun alle, jolla voidaan tuntumaa sekä voimaa muuttaa ??
Itse olen täysin harrastelija ja soitan kantapää alhaalla, mikäli sillä nyt tähän asiaan on merkitystä.

 
No, minulla on Eliminator tuplaketjuvedolla. Vaihdoin sitten mielenkiinnon vuoksi hihnan siihen, mutta en huomannut mitään dramaattista eroa. Se on oikein hyvä pedaali joka tapauksessa. Hyvin moni tuntuu tykkäävän ja pitää sitä jopa parhaana. Säätöjäkin löytyy sen verran paljon, että varmasti saa vemputeltua siitä itselleen sopivan. Niistä muovicameista vaan kokeilet, mikä tuntuu omaan jalkaan parhaalta polkea. Ne on tosi helppo vaihtaa, sen kun napsauttaa irti ja toinen tilalle.
 
Hyvät kamat - huono soittaja!
Fiskaal
06.01.2007 04:19:10 (muokattu 06.01.2007 04:21:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, itellä kans tuo tuplaketjuveto, ihan mallikkaasti poljeskelee, en tosin parin omistusvuoden aikana oo vielä kertaakaan kokeillut niitä vaihtopaloja, siis -cameja. Ainoa probleemi, mitä voi keksiä, on jousen kiristysmutterin löystyminen soitettaessa --> seurauksena kakkosnuijan makaaminen kalvossa. Toisaalta tätä kaiketi esiintyy kaikkissa pedaaleissa ja luultavasti hoituisi parilla nylok-mutterilla.
 
Hyvä härveli - tukeva ja kaikin puolin laapukkaan oloinen. Klappia ei oo ilmentynyt missään määrin, eikä mitään muutakaan moittimista. Ja säätöähän löytyy aivan joka lähtöön.
 
Edit: Niin, siis tuplapedaali (P-2002C) mulla on, ja tuo ongelmakin koskee oikeastaan vain 2. pedaalia, jostain syystä ei pääpedaalissa ilmene niin paljoa.
 
Joko mennään ulos, pysytään sisällä, tai pudotaan lattian läpi.
HeavyMachinery
06.01.2007 09:49:29 (muokattu 06.01.2007 09:50:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pearl P-2000 Eliminator
 
Onko kellään tietoa miten eroaa käytännössä hihna veto vs ketju veto. Yllämainittu pedaali olis tarkoitus hankkia, mutta olis kiva kuulla kokeneimpien kommenttia.

 
Ketju on tarkempi mutta vaati kireämmät jouset. Hihnalla tulee sellainen "smooth" fiilis siksi omaan makuun ennemmän.
 
Pedaalin mukana tulee myös vaihto palat remmi/ketjun alle, jolla voidaan tuntumaa sekä voimaa muuttaa ??
Itse olen täysin harrastelija ja soitan kantapää alhaalla, mikäli sillä nyt tähän asiaan on merkitystä.

 
koitin kaikkia ja päädyin punaiseen. Kaikki kannattaa kokeilla läpi ja ajan kanssa erillaisilla jousien kireydellä.
 
Tupla mallista mulla on väli akseli nikotellut oikein urakalla koko ajan... viikossa tuli tapit ulos, nyt onkin axisen universal shaft tilauksessa.
 
Edit:
Ainoa probleemi, mitä voi keksiä, on jousen kiristysmutterin löystyminen soitettaessa --> seurauksena kakkosnuijan makaaminen kalvossa.
 
Mullekin tämä on tuttua, iron cobrissa sitä ei tapahdu syytä en ole tutkinut :D
 
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Youni
06.01.2007 12:53:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ketju on tarkempi mutta vaati kireämmät jouset. Hihnalla tulee sellainen "smooth" fiilis siksi omaan makuun ennemmän.
 
Minullekin tuo hihna on omiaan.
 
koitin kaikkia ja päädyin punaiseen. Kaikki kannattaa kokeilla läpi ja ajan kanssa erillaisilla jousien kireydellä.
 
Itse käytän valkoista kun soitan sinkulla, heeltoe toimii paremmin isommalla liikeradalla. Tuplapoljennossa sitten mustat.
 
Tupla mallista mulla on väli akseli nikotellut oikein urakalla koko ajan... viikossa tuli tapit ulos, nyt onkin axisen universal shaft tilauksessa.
 
Kyllä mullakin vastustaa. Yksi väliakseli on jo vaihdettu kun ruuvi katkesi paskojen kierteiden vuoksi sisään. Nyt uudestakin akselista yksi ruuvi aivan tuusan nuuskana, pitäisi tilata uudet ruuvit. Nyt on käytössä vanha huonokierteinen akseli, johon kaverin faija teki uudet milliä isommat kierteet - ei mitään ongelmaa. Nuo ruuvitkin ovat nyt sen verran jykevää tekoa, että ei kierteet hajoa mistään.
 
Edit:
Mullekin tämä on tuttua, iron cobrissa sitä ei tapahdu syytä en ole tutkinut :D

 
Mulla ei ole löystyneet, tiedä sitten mistä johtuu.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Ozagon
06.01.2007 23:28:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollu ketjuvetoset tuplat reilun vuoden ajan nyt, toiminut moitteettomasti, kunhan vain silloin tällöin pistää nivelkohtiin rasvaa. Vaihdettavat camit ovat loistava keksintö, pitkän kokeilujen jälkeen punanen jäi käyttöön. Edellämainittua jousen kireyden löystymistä mulla ei oo koskaan tapahtunu. Säädöissä löytyy niin paljon, että varmasti sopii sunkin jalkaan.
 
komppihomo
07.01.2007 13:38:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elimonaattorit on muuten p-2002
 
Shitmanek
07.01.2007 13:47:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elimonaattorit on muuten p-2002
 
Tuplana kyllä, singlenä ei.
 
M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest"
harzza1
09.01.2007 09:59:20 (muokattu 09.01.2007 10:00:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itsellä hihnalla varustettu tuplis. jo mainittu "smooth" sopii kyllä siihen kuin nakutettu. enemmän kuin loistava tuntuma!
parhaan camin löytää luonnollisesti vain kokeilemalla. itse päädyin punaiseen.
 
In which I think I'm not that confident A tiny hope that burns into my breath A bitter smile delights me at the end
ltg
09.01.2007 11:19:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistopeli, kaverin luona kerran viikossa sitä poljen. Hankinnassa olisi päätuplikseksi hihnavetoinen ellu, omalle jalalle paljon parempi kuin Yamahan suoraveto, ja kaiken lisäksi jämäkämpi tuntuma noin yleisesti.
 
Hyvin säätöjä, saa varmasti omalle jalalle sopivan.
 
Itse vetelen mustalla camilla, välillä sinisellä.
 
Mielessänne pyörii kysymys. Kysymys, jolla ei ole väliä, mutta silti se kasvattaa painetta sisällänne. Oppikaa olemaan ilman kysymystä, johon ette vastausta löydä. (Sabanismin uteliaisuuden 2:7)
THV-klubi #5
Romantikkoitkijät #39
Houhis
05.04.2008 18:12:36 (muokattu 05.04.2008 18:13:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään kävin ostamassa itselleni Pearlin Eliminator P-2002C tuplat Hellas-Musiikista ja tuntuvat erittäin hyviltä.Mahtavat säätömahdollisuudet ja camien vaihto hyvä lisä. Itse tykkään paljon, tässä vaiheessa ei ole vielä ilmeentynyt mitään ongelmia :)
 
Who told you to eat my cookies ? Put That Cookie Down ! NOW!
Kari Vieri
06.04.2008 21:55:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Eliminator sinkku ja 1002 tuplis.
 
Eliminator on loistava mutta jostain syystä se jäi liian kauas kalvosta joten vedin tylysti kiinnityskohdasta muutaman millin rälläkällä pois että sain lähemmäs kalvoa. Tykkään pitää niin lähellä kalvoa ku mahdollista ilman että osuu. Loistavasti toimii pedaali sen säädön jälkeen. Niin joo. Vaihdoin myös nuijan Gibraltarin erillisnuijaan ku se Quadbeater on niin järjettömän painava.
Mulla on vaan 4 palaa ja punainen on ollu paras.
Näillä parannuksilla aivan loistava vehje.
 
1002 on uudempi. Samat parannukset ja en huomaa juurikaan eroa eliminatoriin. Se normi puolipyöreä on ihan ok. Joskus ehkä kaipais tuplalla vähän lisää kiihtyvyyttä.
 
KV
 
Kari "Kartsa" Vieri
Youni
07.04.2008 11:03:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisit voinut myös kallistaa basariasi niin, että nuija on lähempänä kalvoa...käyhän se rälläkälläkin. Mun mielestä nuija on jopa liian kevyt.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Kailis
07.04.2008 16:12:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Eliminator sinkku ja 1002 tuplis.
 
Eliminator on loistava mutta jostain syystä se jäi liian kauas kalvosta joten vedin tylysti kiinnityskohdasta muutaman millin rälläkällä pois että sain lähemmäs kalvoa. Tykkään pitää niin lähellä kalvoa ku mahdollista ilman että osuu. Loistavasti toimii pedaali sen säädön jälkeen. Niin joo. Vaihdoin myös nuijan Gibraltarin erillisnuijaan ku se Quadbeater on niin järjettömän painava.
Mulla on vaan 4 palaa ja punainen on ollu paras.
Näillä parannuksilla aivan loistava vehje.
 
1002 on uudempi. Samat parannukset ja en huomaa juurikaan eroa eliminatoriin. Se normi puolipyöreä on ihan ok. Joskus ehkä kaipais tuplalla vähän lisää kiihtyvyyttä.
 
KV

 
Siis vanteesta otit pois? Radical, dude! Itse olisin myös kallistanut nostamalla basarin jalkoja. Mikä setti sai moisen kohtelun?
 
fish-eye
23.05.2008 17:33:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään kävin itsekin ostamassa, mutta mitä kaikki puhuvat nuijien painavuudesta? Mun mielestä niissä ei ole mitään painavaa, ja aika sama se on muutenkin... Vähän vaikuttaa myös, että nuo camien erilaisuudet ovat vähän "hifistelyä"... Jos osaa polkea, niin menee helposti yli 200- tempoon 16-osia millä cameilla tahansa... Ainakin mitä itse tuossa koitin.
 
Älyttömän hyvät pedaalit ovat! Hieman vaikeuksia on ollut saada kyllä nuijat samalle tasolle... Kaipa se on vain säädöistä kiinni?
 
It is all crimson.
Kukkis 77
23.05.2008 17:38:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaipa se on vain säädöistä kiinni?
 
Jos osaa, niin se ei ole säädöistäkään kiinni.
 
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.
Sakueskustoo
23.05.2008 21:19:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosi hyvä pedaali, mulla on hihnaveto.
Ainoana miinuksena pidän sitä (mikä kylläkin hyvin monella tuntuu olevan suurimpana plussana), että säätöjä löytyy miljoonia. Ei enää tiedä, mistä ruuvista käy mitäkin. Eikä oikein jaksaisikaan vääntää jokaista hienosäätöä erikseen.
Mutta itse olen saanut pedaalistani sellaisen "peruspedaalin" tuntuisen, eikä ole suuri järkytys, jos ja kun välillä joutuu soittamaan jollain muulla pedaalilla.
 
Luulen, että P-1000 (niinkuin tietysti moni muukin malli ja merkki myös) on aivan yhtä hyvä pedaali, ei vain mene mutterien ja pulttien kanssa sormi suuhun.
 
Tärkeintä on, ettei tee elämässä virheitä. -Kikka Korea
Kari Vieri
24.05.2008 20:45:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin - en tosiaan lähtenyt vanteesta palaa ottamaan vaan pearlin eliminaattorista lähti noin 5mm veks. Siitä kohdalta joka on vannetta vasten.
 
Kallistaa voi mutta ei määräänsä enempää.
Muutama aste mutta ei nyt sentään 45 asteen kulmaan!
 
Nuijan painavuus ja kapulan kärjen painavuus on kyllä niitä asioita joista voi kiistellä mutta kullakin on omat mieltymyksensä soittotuntuman ja soundin suhteen...
 
KV
 
Kari "Kartsa" Vieri
Dj.Dumbass
25.05.2008 23:29:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täälläkin kovasti 2002C:tä ruuvataan omiin jalkoihin sopivaksi, ei meinaa löytyä sitä "THE soittotatsia". Onko kellään kokemusta uusista violeteista (tai keltaisista) cameista? Violetti taitaa valmistajan mukaan mennä punaisen ja sinisen väliin ja keltainen on sitten punaisesta pykälää rajumpi...
 
But what would Musamies do?
Bacchus
26.05.2008 14:41:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iskin omiin hihnavetoisiin Eliminaattoreihin DW:n nuijat kiinni. Painavat nuijat toivat tatsiin mukavasti jämäkkyyttä, suosittelen testaamaan. Ainakin omaan jalkaan sopii täydellisesti.
 
Anti-Matter Manifesto
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «