Aihe: Reissumiehen ruokapaikat
1 2 3 4 5
Pula-Aho
05.04.2008 11:25:48
Tuolla kun kiertää maalikyliä, niin aina väliin tulee nälkä. Tuntemattomissa paikoissa jää ne parhaat ruokamestat kokematta, kun ei osaa etsiä.

Tässäpä voisi jakaa vihjeitä eri kylissä ja miksei teiden varsissakin olevista paikoista, joissa saa hyvää sapuskaa tai ovat muuten miellyttäviä ja persoonallisia.

"Pitzeriakebabrossot" ei juurikaan kiinnosta.

Aloitan paikalla, jota olen ennenkin kehunut:

Ravintoa Sampo, Kauppakatu, Kuopio. Muikkuja - paistettuna, hiillostettuna, savustettuna.. Vanhanajan tunnelmaa musiikkia myöten. Ravintolan etuosassa kaljapuoli, takana ruokailuosasto. Miellyttävä henkilökunta.

-G-
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
häläppääjä
05.04.2008 18:54:38
Sallan keskustasa oli joku räkälä- en tiiä onko ennään, mutta sielä sai pelekkiä verilättyja lämmittää mikrosa.Mutta kuitenki ruokaa sai.Samalla kylällä oli myös se maaliman pienin nakkikoppi.Liekkö ennää..
Fuzzy Boner
05.04.2008 19:18:17
Hieno topikki!

Kotkassa on San Remo-niminen italialainen ravintola. Sillä samalla kadulla ku Seurahuone ja konserttitalo yms.. TÖRKEÄN HYVÄT PASTAT!!

Oulussa Franzén. Muistaakseni Kirkkokadulla. Pihvit toimii! Aika fiini ja iisitunnelmainen.

Rukalla jos haluaa syödä superhyvin ja erikoisen hyviä kalaruokia niin Kalakeidas on ihan ehdoton. Pitkää iltaa ja pitkää laskua siellä kyllä tulee.

Tampereella tykkäsin Natalien pippuripihvistä paljon. Suosittelen sitä. Ja kuulemma Blinit toimii siellä kans.

Helsingissä kannattaa tsekata Villetta. Ruusulankadulla. Hyvä italialainen!

Olin just Rovaniemellä Comico-nimisessä "sarjakuva-ravintolassa". Sellanen jenkkityyppinen pikaruokala mutta hyvät burgerit oli kyllä! Ja Menu oli mieleenpainuva ja hienosti suunniteltu sarjakuvashow.
häläppääjä
05.04.2008 19:26:43
Hieno topikki!

Tampereella tykkäsin Natalien pippuripihvistä paljon. Suosittelen sitä. Ja kuulemma Blinit toimii siellä kans.

Tapolan makkarabaari ihan vakiopaikka oli ohiajellesa ennen.
ville viaton
05.04.2008 19:40:35
Lahdessa on hieno bulgarialainen ravintola, ihan jossain keskustassa, ihan joku hassu nimi, jota en muista..Mahtavaa ruokaa..
Rock'n'roll is never die.
okabass
05.04.2008 19:57:09
Lahdessa on hieno bulgarialainen ravintola, ihan jossain keskustassa, ihan joku hassu nimi, jota en muista..Mahtavaa ruokaa..

MOI

Oisko Serdika Hämeenkadulla? Sen perustaja on entinen musari, joka jäi Suomeen joskus 70-luvulla. Mukava kaveri, joka mielellään juttelee. Soitin oli muistaakseni vibrafoni. Taisin ekan kerran käydä siellä -77 tai 78.
Ceterum censeo moderator esse delendam
Ukko
05.04.2008 20:09:44

Hieno topikki!

Kotkassa on San Remo-niminen italialainen ravintola.......

t: 130 kiloinen ;)
Otetaas taas.
DJ Mambo
05.04.2008 20:10:24
Olin just Rovaniemellä Comico-nimisessä "sarjakuva-ravintolassa". Sellanen jenkkityyppinen pikaruokala mutta hyvät burgerit oli kyllä! Ja Menu oli mieleenpainuva ja hienosti suunniteltu sarjakuvashow.

Pieni lisäys vaan..:) Kyseessä on jenkkiläistyylisesti sisustettu tex mex -ravintola. Ei hinnoilla pilattu, ja safka toimii! Btw. Sirkesalo soitti yhden viimeisimmistä (ellei jopa viimeisen) keikkansa kyseisessä ravintelissa.
Myggan
05.04.2008 20:33:14

Joo. Loistava topikki!!! Comicossa on myös ihan mahtavat lihapullat. Sellaisia nyrkin kokoisia ja todella maukkaita. Ei kyllä tarvi niiden syömisen jälkeen mitään speed-metallia soittaa.
Möllisty
Fuzzy Boner
05.04.2008 20:52:53
Pieni lisäys vaan..:) Kyseessä on jenkkiläistyylisesti sisustettu tex mex -ravintola. Ei hinnoilla pilattu, ja safka toimii!

Joo siis en tarkoittanu pikaruokalaa negatiivisesti vaan just sisustuksesta tulee mieleen sellanen. Tosi hyvä ruoka.

Myggis: joo ne lihapullat näytti stydeiltä. Ens kerralla...

Ja jälkkäriks se valkosuklaa-suklaa-kakku. TOIMI!
pekkajau
05.04.2008 21:42:02
Tuolla kun kiertää maalikyliä, niin aina väliin tulee nälkä. Tuntemattomissa paikoissa jää ne parhaat ruokamestat kokematta, kun ei osaa etsiä.

Tässäpä voisi jakaa vihjeitä eri kylissä ja miksei teiden varsissakin olevista paikoista, joissa saa hyvää sapuskaa tai ovat muuten miellyttäviä ja persoonallisia.

"Pitzeriakebabrossot" ei juurikaan kiinnosta.

Aloitan paikalla, jota olen ennenkin kehunut:

Ravintoa Sampo, Kauppakatu, Kuopio. Muikkuja - paistettuna, hiillostettuna, savustettuna.. Vanhanajan tunnelmaa musiikkia myöten. Ravintolan etuosassa kaljapuoli, takana ruokailuosasto. Miellyttävä henkilökunta.

-G-

Komppaan! Ennen vanhaan laulettiin: "Hei Mambo! Kauppakadun alapäässä on Sampo!"
http://www.viisitahtea.fi/content/view/1606/77/
Minä olen "hauska"!
veeka
05.04.2008 21:46:01
Ei ainakaan ABC:t! Hitto että ne ottaa pattiin. Samat hiton mauttomat evväät joka paikassa, samat värit ja mukaviihtyisät tekopalmusisustukset! Pitkällä reissulla jos pysähtyy vain noilla, niin tuntuu että matka edisty mitenkään. Ja mikä pahinta, ne näyttää valtaavan joka niemen ja notkon :(
työtä työttömille, viinaa soittajille
pekkajau
05.04.2008 21:52:35
Juu ei ABC! Varkaudessa oli ainakin vielä muutama aika sitten ABC ja "Severi Suhonen" ihan vierekkäin. Kävin aina siinä toisessa ohikulkiessani syömässä.
Minä olen "hauska"!
Myggan
05.04.2008 22:26:49
Myggis: joo ne lihapullat näytti stydeiltä. Ens kerralla...

vapaavalintainen drinkki luvassa, jos jaksta syödä koko annoksen!
Möllisty
paice60
05.04.2008 23:21:12
Ei ole köyhällä soittajalla varaa syödä missään. Aina pyydetään eväät kun lähdetään reissuun.
Vittu näitä hommia.
pekkajau
05.04.2008 23:49:09
Ei ole köyhällä soittajalla varaa syödä missään. Aina pyydetään eväät kun lähdetään reissuun.

Kuivamuonat viisas varaa aina!
Minä olen "hauska"!
isojussi
06.04.2008 04:27:17

Siperiassa Classic dinerissa on parhaat jenkkisapuskat hamppareista ribseihin, mitä oon missään saanu.

Samoin jo kokemuksena suosittelen kauppahallia ja siellä Teivon lihan lihapullabaaria. On hyvää.

Plevna on aina käymisen arvoinen kans.

Helsingissä kannattaa tsekata Villetta. Ruusulankadulla. Hyvä italialainen!

Copacabanassa ei taida enää olla sitä tsydeemiä, et sait ite mättää lautaselle, mitä halusit paistettavan, ja kokki paisto sen siinä sun ootellessa ja kyseli sit kastikkeet jne?

Perskuta - jäi sit käymäti, kun ihastui vieressä olevan Lordin roctaurantin sapuskoihin.

Ja Valkeekoskin parhaat munkit on uimahallin kahviossa.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
isojussi
06.04.2008 04:28:58

No itellä kylmä totuus on, että harvammin tarvii reissulla skruudata, kun noissa privoissa pukkaa toi muonituspuoli oleen yleensä kohdillaan. Kuten tänäänkin.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
pitk
06.04.2008 10:27:23

TAmpereen Koskipuiston Cumuluksen talossa oleva Thai-ravintola ei ole pettänyt kertaakaan. Ja käyty ainakin 8 kertaa viimeisen parin vuoden aikana.

ABC:tä vältetään kyllä, mutta valitettavan usein putoaa ainoaksi vaihtoehdoksi :(

Pitk.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)