![]() 05.02.2004 22:14:40 | |
---|---|
Keksin uuden aiheen, : Minäpä sanon että vedän Soltonilla luovasti ja musikaalisesti ,tempot paikallaan.hillitysti pääosin itse tehdyillä kompeilla. Täytyy myöntää että nää vähän off-topic- jatsijutut menee yli hilseen, mutta olenkin tanssimuusikko. Jatkakaa tästä. Soittaja selviää aina. | |
![]() 05.02.2004 22:20:56 (muokattu 06.02.2004 09:27:11) | |
Täytyy myöntää että nää vähän off-topic- jatsijutut menee yli hilseen, mutta olenkin tanssimuusikko. Jatkakaa tästä. Kuule KoskPaavo. Me tanssimuusikot pärjätään huulenheitossa kenen tahansa kanssa. Opettelet pari termiä ja heittelet niitä puolihuolimattomasti sinne tänne, niin olet vakavasti otettava tanssimuusikko (En epäile tippaakaan, että ilman tätäkin olisit) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 05.02.2004 22:34:57 | |
Ahaa, täytyy kaivaa jokin kirja esille.. Mulla ois Erkki Salmenhaaran Soinnutus, vetäydyn hetkeksi sitä tutkimaan , Soittaja selviää aina. | |
![]() 05.02.2004 22:40:29 | |
Ahaa, täytyy kaivaa jokin kirja esille.. Mulla ois Erkki Salmenhaaran Soinnutus, vetäydyn hetkeksi sitä tutkimaan , "You got the point" Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 05.02.2004 23:15:47 | |
Itsensä kanssa keskustelu on kivaa: Kun itse kysyy ja itse vastaa, ei tuu vastaväitteitä. Vaikka KMT väittää, että hänen aloittamansa thread on pilattu, niín tässä threadissä on rautalankamusiikki käsitelty todella monipuolisesti ja laaja-alaisesti, mitään aspektia unohtamatta. Tämä osoittaa, että rautalangan ystävät eivät ole rajoittuneita muusikoita, vaan heillä on hallinnassaan kaikki inhimilliset ja jopa osittain epäinhimilliset näkökohdat musiikin suhteen. Onnittelen KMT:tä näin onnistuneen threadin aloittamisesta. Keksi jatkossakin yhtä kivoja. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 05.02.2004 23:18:44 | |
paska! täyttä paskaa, paskaksi tuomittu, turhaa paskaa läpipaskasta Martso,Martso!Ajattelisit nyt vähän mitä kirjoitat,ei se rautalanka nyt noin huonoa ole :-)) | |
![]() 05.02.2004 23:45:34 | |
Itsensä kanssa keskustelu on kivaa: Kun itse kysyy ja itse vastaa, ei tuu vastaväitteitä. Vaikka KMT väittää, että hänen aloittamansa thread on pilattu, niín tässä threadissä on rautalankamusiikki käsitelty todella monipuolisesti ja laaja-alaisesti, mitään aspektia unohtamatta. Tämä osoittaa, että rautalangan ystävät eivät ole rajoittuneita muusikoita, vaan heillä on hallinnassaan kaikki inhimilliset ja jopa osittain epäinhimilliset näkökohdat musiikin suhteen. Onnittelen KMT:tä näin onnistuneen threadin aloittamisesta. Keksi jatkossakin yhtä kivoja. No aika pintapuolisesti käsitelty kitara vai puhaltimet lopulta basisti on syypää. En ymmärrä teidän ajatuksienne juoksua mutta sanonpa vaan, että rautalankamusiikki on isänmaallista Tungetaan nyt itsekkin sitten off-topiikkia No itse en nyt kovin hirveästi tykkää puhaltimista, koska niillä ei saa soitettua sointuja, joten niillä ei pysty kunnolla säestämään. Eli pitää aina, joka biisiin keksiä joko obligatoa tai sooloa muuten puhaltaja on hiljaa. Kun taas kitaralla pystyy niin monipuolisesti soittamaan. Mutta eihän toki sekään kaikkeen sovi. Kosketinsoittaja on kans tärkee, koska se saa soitettua mielestäni parhaimman saundin eli Hammondin. Ja tietysti pianon kanssa saa kosketinhemmo soittaa. Mutta ne v*t*nälypäät, jotka luulee, että joku koneviulusaundi on maailman paras ja käytän sitä, joka piisissä niin ne saa kyllä mun vihan päälle Rummut tietty on tärkee, mutta liian vähän kuulee mitään kauhiaa improvisaatiota siltä suunnalta Basso. Minun 1.soitin. Ainakin rautalankabiiseissä aliarvostettu soitin. Mutta kuunelkaas The soundsin Emma tai Mandshurian beat, niissä on bassot, jotka menee ku unelma aika harvoin kuulee nykypäivänä tuommoista hienoo soittoo paitsi nyt silloin ku joku Agents vetää sen koverina. Myös improvisaatiota, itsensä kehiin laittamista toivoisin tältä rintamalta. Haitarista en tykkää, siinä kun on ne bassosysteemit ja sitten ku on oikea basisti ni voi mennä vähän mömmöksi. Ja aika kamala ääni ja vemputes kun sitä soitetaan. Jouset olis kiva saada humppaan/rautalankaan mutta mistä? Viululla voi soittaa jopa 5-sointujakin ja voi laittaa mikin niin saa viuluun vaikka wahin. Jos minä vielä saisin päättää niin tulis vielä Sitarkin soittamaan rautalankaa/humppaa Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! | |
![]() 06.02.2004 00:00:28 | |
Vastaus KMT:lle En lainannut, koska pitkän puoleinen (mutta täyttä asiaa) Puhaltimilla saa ihan kivoja sointuja jos sulla on esim trumpetti, (veto)pasuuna ja saksika tai pari saksikaa ja yksi brassi. Ei tarvitse kummoisestikaan sovittaa, että kuulostaisi kivalta. Realiteettihan on, että vaikka se musiikillisesti on kivaa, niin bisniksen kannalta ei, kukaan maksaja ei maksa extraa niin "joutilaista" äijistä. Rautalanka on ihan kivaa, me kaikkihan ollaan aikoinaan joko soitettu sitä tai ainakin tykätty siitä. Ei mikään soitin ole huono, soittaja voi olla. Mun aikoinaan "inhoamasta" haitarista "Vanhami" (terveisiä Mikalle) on osoittanut, että sillä laitteella voi tehdä mitä tahansa, jos soittajalla on homma hanskassa. Kyllä me (tai ainakin minä) tulen sun rautalankapalstalle. Olen ollut hyvin lähellä suomalaisen rautalankamusan syntyä (noin 50 metriä) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 06.02.2004 00:06:19 | |
No sanotaan nyt, että eniten minua haittaa haitarissa ne sormitukset kun sillä vehkeellä ei saa ku duureja, molleja, seiskoja tai dimmejä. Toki hieno soitin on kyllä mutta sais jossain muuallakin näkyä kun lavatansseissa. Siellä se on turha Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! | |
![]() 06.02.2004 00:15:29 | |
No sanotaan nyt, että eniten minua haittaa haitarissa ne sormitukset kun sillä vehkeellä ei saa ku duureja, molleja, seiskoja tai dimmejä. Toki hieno soitin on kyllä mutta sais jossain muuallakin näkyä kun lavatansseissa. Siellä se on turha Mä tunnen haitaria sen verran huonosti, että en ala siitä sen kummemmin keskustelemaan, mutta sen mitä mä unohdin kommentoida sun kirjoituksestasi niin basson/bassokitaran kohdalla mä säestän sua, siitä mä oon samaa mieltä, samoin itse kiipparistina myöskin kiippareitten viulusoundeista, en suostu niitä käyttämään, vaikka muu bändi (???) joskus vaatiikin. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 06.02.2004 00:23:46 | |
En oo soittanut hanuria 30 vuoteen mutta sen tiedän että bassopuolella saa esim Dm7-5, sillälailla että soittaa Fmollin soinnun ja D perusbassona, tää nyt vaan esimerkkinä , spesiaalierkit vetää mitä vaan( bassopuolellakin) Soittaja selviää aina. | |
![]() 06.02.2004 00:29:30 | |
"Haitarista en tykkää, siinä kun on ne bassosysteemit ja sitten ku on oikea basisti ni voi mennä vähän mömmöksi. Ja aika kamala ääni ja vemputes kun sitä soitetaan." Tää On hyvä" Tieto lisää tuskaa, ja päinvastoin. Soittaja selviää aina. | |
![]() 06.02.2004 00:50:42 | |
... bassopuolella saa esim Dm7-5, sillälailla että soittaa Fmollin soinnun ja D perusbassona, tää nyt vaan esimerkkinä , spesiaalierkit vetää mitä vaan( bassopuolellakin) Toisin sanoen mikä tahansa sointu on mahdollinen kun on käytössä kaikki duurit, mollit, seiskat ja dimit ja kaikki bassoäänet. Ongelmaksi muodostuu se, että kaikki kombinaatiot ovat samat oktaavin sisällä, joten soundi on ahdas ja tunkkainen. (parhaiten toimii molliysisointu, esim. perusbasso C + c-molli + g-molli) Spesiaalierkit ottaa tritonuksen perusbassoilla ohuella/korkealla rekkarilla, diskanttipuolelta upper structuret ja viheltelee/piereskelee kikkelijazzsooloa vaikean näköisesti seisten... Ei minulla muuta sanottavaa rautalankamusiikista.. Parempi housut paskassa kuin paskat housuissa | |
![]() 06.02.2004 06:48:55 | |
The soundsin Emma tai Mandshurian beat, niissä on bassot, jotka menee ku unelma aika harvoin kuulee nykypäivänä tuommoista hienoo soittoo paitsi nyt silloin ku joku Agents vetää sen koverina. Tämähän on mennyt minulta ohi! Kerropas KMT, mikä tekee Emman bassokuviosta niin unelmaisen? Children of Baron, the ultimate musical experience! | |
![]() 06.02.2004 07:08:32 (muokattu 06.02.2004 07:31:49) | |
Tämähän on mennyt minulta ohi! Kerropas KMT, mikä tekee Emman bassokuviosta niin unelmaisen? No siinä on kuule yhdistetty kaikki musiikin taidemuodot. Rokki, jatsi ja humppa. Hyvin soitettu. Minäpä laitan siitä nuotit/tabit kotosivulleni tässä kun joudan. No en maltannut. Tässä on 10 tahtia hätäisimmille. On sulavaa soittoa ja tässä ollaan vasta päästy alkuun... Emma The Sounds TablEdited by Poppamies Tuning : E A D G Time Signature: 4/4 tempo 180 | | | | | | |--------------------------------|--------------------------------| |----------------0-------1-------|2-------0-----------------------| |0-------3-----------------------|----------------3-------2-------| |--------------------------------|--------------------------------| | | | | | | | | |--------------------------------|--------------------------------| |--------2-----------------------|----------------0-------1-------| |0---------------3-------2-------|0-------3-----------------------| |--------------------------------|--------------------------------| | | | | | | | | |--------------------------------|--------------------------------| |2-------0-----------------------|--------2---------------0---1---| |----------------3-------2-------|0---------------3---------------| |--------------------------------|--------------------------------| | | | | | | | | |--------------------------------|------------------------1-------| |2---------------0-------1-------|2-------3-------4---------------| |--------2-----------------------|--------------------------------| |--------------------------------|--------------------------------| | | | | | | | | |2-------0-----------------------|--------------------------------| |----------------2-------0-------|--------------------------------| |--------------------------------|3-------2-------0---------------| |--------------------------------|------------------------0-------| Created with TablEdit http://www.tabledit.com/ "G-strings are for strippers" | |
![]() 06.02.2004 08:18:59 | |
Joo, täältä yksi ääni kans Sondsin Emman bassokuviolle. Tuota biisiä voisi kuunnella kyllästymättä jopa ilman soolokitaraa, tuon bassokuvion vuoksi, se on yksinkertaisesti nerokas. | |
![]() 06.02.2004 08:23:23 (muokattu 06.02.2004 09:40:54) | |
Jeps, humalassa heiluin hullun lailla eilen. Olen pahoillani! Jotkut asiat nostaa vaan sapetuksen korkeelle ja sitte tuo itsesuojeluvaisto ei enää pelaa. pkrl :) Been there, done that :-) Olen joskus miettinyt sellaista temppua, että Kaksi käyttäjätunnusta, joista molemmista selviää että ovat saman henkilön käytössä, mutta toista käytetään enimmäkseen "taiteellisessa olotilassa", ja toista pelkästään asiallisesti :-) | |
![]() 06.02.2004 09:24:39 | |
Been there, done that :-) Olen joskus miettinyt tuota Baronin temppua, että se on hyvä: Kaksi käyttäjätunnusta, joista molemmista selviää että ovat saman henkilön käytössä, mutta toista käytetään enimmäkseen "taiteellisessa olotilassa", ja toista pelkästään asiallisesti :-) Nyt olet kyllä ehdottoman väärässä. Olen kirjoittanut ja tulen kirjoittamaan vain yhdellä ja samalla nikillä. Jos keskustelen itseni kanssa, niin kyllä siinä kaksi "Baronia" keskustelee ja sekä selvänä että kännissä käytän samaa "Baronia", jonka varmaan palstan pitempiaikaiset lukijat ovat huomanneet. Kaikki "Children of Baronit" ovat eri henkilöitä kuin minä (ketä sitten lienevätkin) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 06.02.2004 09:27:02 | |
Nyt olet kyllä ehdottoman väärässä. Olen kirjoittanut ja tulen kirjoittamaan vain yhdellä ja samalla nikillä. Jos keskustelen itseni kanssa, niin kyllä siinä kaksi "Baronia" keskustelee ja sekä selvänä että kännissä käytän samaa "Baronia", jonka varmaan palstan pitempiaikaiset lukijat ovat huomanneet. Kaikki "Children of Baronit" ovat eri henkilöitä kuin minä (ketä sitten lienevätkin) Jotakin mitä lienee,uusavuttomia koltiaisia :-) | |
![]() 06.02.2004 09:40:15 (muokattu 06.02.2004 09:44:34) | |
Nyt olet kyllä ehdottoman väärässä. Olen kirjoittanut ja tulen kirjoittamaan vain yhdellä ja samalla nikillä. Jos keskustelen itseni kanssa, niin kyllä siinä kaksi "Baronia" keskustelee ja sekä selvänä että kännissä käytän samaa "Baronia", jonka varmaan palstan pitempiaikaiset lukijat ovat huomanneet. Kaikki "Children of Baronit" ovat eri henkilöitä kuin minä (ketä sitten lienevätkin) Täh, jaa sori, mitähän mää oon nähny unta vai, mutta nyt nolottaa erehdykseni. Piti oikein muokata tuota kirjoitustani... :-) Ei muuten sitten tarvitse tulla kysymään, että kenen nimimerkkiä luulin Baronin "taide"-nimimerkiksi, voisin kylvää jopa pahaa verta :-D Poistun takavasemmalle miettimään miksi minun piti syntyä :-D | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)