Aihe: John Fogertylta uusi levy syksyllä!
1 2 3 4 5 6
Makkari
02.04.2008 17:23:21
Ilmeisesti sittenkin tosiaan tulee!

http://www.yle.fi/uutiset/kulttuuri/vasen/id86894.html

Rocklegenda John Fogerty Helsinkiin toukokuussa
Julkaistu 02.04.2008, klo 10.12 (päivitetty 02.04.2008, klo 12.59)

CCR-yhtyeestä maailmanmaineeseen noussut John Fogerty saapuu esiintymään Suomeen 26. toukokuuta. Amerikkalaisen laulaja-lauluntekijän konsertti nähdään Helsinki Areenalla.

John Fogerty kasvoi rockmusiikin legendaksi yli 30 vuotta sitten ollessaan Creedence Clearwater Revivalin keulahahmo. Viime lokakuussa hän julkaisi seitsemännen sooloalbuminsa Revival ja lähtee sen kunniaksi kiertueelle, joka ulottuu myös Helsinkiin.

John Fogertyn soolouran levyjä on myyty jo yli kolme miljoonaa ja Fogerty/CCR-levyjä puolestaan yli 11 miljoonaa kappaletta maailmanlaajuisesti.

Edellisen kerran John Fogerty vieraili Suomessa vuonna 2005, jolloin hän konsertoi Turussa ja Helsingissä.

Lipunmyynti toukokuun konserttiin alkaa keskiviikkona 9. huhtikuuta Lippupalvelussa.

YLE Uutiset
willie
03.04.2008 20:51:29
Bassoa vuodesta 1972.
Marlowe
05.04.2008 10:28:52
Bongaa virheet the Voicen jutusta ja voita lippu Fogertyn keikalle?

"Hänen CCR:lle säveltämiään kestohittejä ovat mm. Bad Moon Rising, Proud Mary, Cotton Fields, Wholl Stop The Rain ja Rockin All Over The World...
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto)
Makkari
05.04.2008 11:12:56 (muokattu 05.04.2008 11:16:23)
Juu, Cotton Fields on Huddie Ledbetterin eli Leadbellyn biisi. Muut ehtaa Fogerty kamaa !

Sainkohan mä nyt sen lipun :)

Tuskin, sillä unohdit, että Rockin' all over the worldia on vähän paha sanoa CCR:lle sävelletyksi. :) Ja sittenhän tuosta lainauksesta puuttuu kaksi heittomerkkiä. :D
willie
05.04.2008 16:13:39 (muokattu 05.04.2008 16:17:46)
Tuskin, sillä unohdit, että Rockin' all over the worldia on vähän paha sanoa CCR:lle sävelletyksi. :) Ja sittenhän tuosta lainauksesta puuttuu kaksi heittomerkkiä. :D

Heittomerkeistä viis.. :) Ja onhan tuo Rockin All Over The World tosiaan tehty CCRn hajoamisen jälkeen.

Biisihän löytyy Fogertyn tokalta sooloalbumilta John Fogerty (1975) ja on vielä ykköspuolen avausbiisi ! Status Quo teki siitä sitten aikanaan coverin ja vähän isommankin hitin. Niinkun varmasti tiesitkin :)

CCR on kyllä edelleenkin mun Top vitosessa. Eka hankinta oli Bayou Country ja sitten tuli ne muutkin hankittua, kun aikanaan ilmestyivät ja ykkösalbumi jossain siellä välissä.

Kyllä ne CCRn aikaset Fogertyn laulu- ja kitarajutskat on helvetin hyviä edelleenkin. Soolotuotannonkin oon hankkinut ja seurannut, mutta en ihan niin suurella mielenkiinnolla, kuin nuorena CCRää.
Bassoa vuodesta 1972.
Marlowe
06.04.2008 12:33:52 (muokattu 06.04.2008 12:35:26)
Jep, nuo virheethän tosiaan löytyivät Voicen jutusta: "Cotton Fields" on Leadbellyn biisi ja "Rockin All Over the World" soolomateriaalia. Lieneekö nipottamista, jos kaipailisin vähän asiantuntemusta nettitoimittelijoiltakin?

Biisihän löytyy Fogertyn tokalta sooloalbumilta John Fogerty (1975)

... joka on kaiketi miehen ensimmäinen omalla nimellä tehty soololevy, koska ensimmäinen levy julkaistiin Blue Ridge Rangers -pseudonyymin alla. Fogerty tosin teki koko jutun itse omalla, tunnistettavalla tyylillään, mutta olen siinä uskossa, ettei ukon nimeä oltu painettu ollenkaan LP-levyn teksteihin. Nyttemmin kai CD-painoksissa lukee John Fogerty - Blue Ridge Rangers.

Pitipä laittaa saman tien lätty soimaan! Jii-haa!
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto)
Makkari
06.04.2008 13:10:58 (muokattu 06.04.2008 13:13:22)
Biisihän löytyy Fogertyn tokalta sooloalbumilta John Fogerty (1975) ja on vielä ykköspuolen avausbiisi ! Status Quo teki siitä sitten aikanaan coverin ja vähän isommankin hitin.

Ton Quo-version kautta muuten alunperin tutustuin Fogertyyn! Oon siitä Quolle kiitollinen. :) Paras tulkinta biisistä löytyy kuitenkin Premonition-liveltä. Alkuperäinen on liiankin raaka ja Quon taas liian siloteltu... Tosiaan mainio lätty tu "John Fogerty". Soundit ei oo hirveen hyvät, ja ois kaivannut vähän huolellisempaa tuottamista, mutta varsinkin B-puolelta löytyy joitakin unohdettuja helmiä. Dream/Song on aivan sanoinkuvaamattoman ihana. Kuunnelkaapa se.

Lieneekö nipottamista, jos kaipailisin vähän asiantuntemusta nettitoimittelijoiltakin?

Tai edes asioiden tarkistamista...

... joka on kaiketi miehen ensimmäinen omalla nimellä tehty soololevy, koska ensimmäinen levy julkaistiin Blue Ridge Rangers -pseudonyymin alla. Fogerty tosin teki koko jutun itse omalla, tunnistettavalla tyylillään, mutta olen siinä uskossa, ettei ukon nimeä oltu painettu ollenkaan LP-levyn teksteihin. Nyttemmin kai CD-painoksissa lukee John Fogerty - Blue Ridge Rangers.

Joo, JCF halusi kokeilla myykö musiikki ilman tunnettua nimeä (oiskohan Jambalaya ollut top-40-hitti, en oo ihan varma). Lienee hyvä painottaa, että ovat kyllä todellisia soololevyjä nuo "Blue Ridge Rangers", "John Fogerty" ja "Centerfield", sillä JCF soitti ja lauloi niillä kaiken itse. BRR-levyllä on joitain tosi herkullisia paloja, joissa aika moni Fogerty laulaa päällekkäin... Mielettömän hyvän kuuloista tuo multi-Fogerty-laulu. :D Muutenkin Fogertyn ääni oli tuohon aikaan ehkä parhaimmillaan. Harmi, ettei siitä ole todisteena kuin pari levyä.

Pitipä laittaa saman tien lätty soimaan! Jii-haa!

Laitanpa minäkin!
Texas Oil
09.04.2008 12:06:32
nonnii, tulipa hankittua liput keikalle ...
Fillmore East & West
hjukke
09.04.2008 14:48:33

nonnii, tulipa hankittua liput keikalle ...

Niinpä tuli. Hyvähyvä!
Kaikki rannekellotornin mukana
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)