Aihe: Tiedosto ei suostu katoamaan
1
Timo JM
05.04.2008 01:11:36 (muokattu 05.04.2008 01:13:22)

Prkl, nyt on sellainen kummajainen työpöydällä joka ei suostu lähtemään millään.

Vetäisin jokin aika sitten yhden viestin Outlook Expressistä työpöydälle ja deletoin hetken päästä. Siitä jäi kuitenkin joku pirun 0 tavun faili joka ei suostu katoamaan millään. Normaalilla deletoinnilla tulee vain teksti:

"Ei voi poistaa: Lähdetiedostosta tai -levyltä ei voi lukea."

Yritetty on mm. MoveOnBoot softalla ja ajettu on jos jonkinlaista siivousohjelmaa. Rekisterissä siitä ei näy jälkeäkään, eikä kovalevyn tarkistuksessa löydy yhtään viallisia sektoreita. Eli teoriassa sitä ei ole olemassakaan mutta käytännössä se vaan olla möllöttää.

Hyviä vinkkejä vastaanotetaan.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Titares
05.04.2008 08:05:09 (muokattu 05.04.2008 08:11:42)
Boottaa kone, mene hakemistoon C:\Documents and Settings\Owner\Desktop ja poista ko. tiedosto.

Jos tämäkään ei toimi, niin klikkaa työpöydän kuvaketta oikeanpuoleisella hiirinäppäimellä ja valitse Properties (Ominaisuudet), niin näet missä ko. tiedosto on. Sitten käynnistä komentorivieditori Command Prompt ja mene ko. hakemistoon antamallla pari kertaa komennon cd "hakemisto" ja lopuksi del "tiedostonnimi".

Ellei tämäkään auta, niin boottaa kone Safe Moodiin ja tee samat toimenpiteet siellä, niin eiköhän puhdistu.

Periaateessa Windowsin kanssa pitää olla tarkka ja huolellinen ja antaa komentojen suoritukselle kunnolla aikaa, eli ei kannata hosua mitä sattuuu, eikä tehdä montaa asiaa yhtä aikaa, ellei halua testata mistä löytyy seuraava bugi tai oma moga.
rijnswand2
05.04.2008 11:05:12
Kiitti vastauksesta mutta mikään noista ei onnistu. Command Prompt ei löydä työpöydältä dir komennolla edes kyseistä filua. (Monet muutkin ohjelmat väittävät, ettei sitä ole olemassa.)

Pieni tarkennus vielä. Kyseessä on siis sellainen tiedosto joka näkyy vain silloin kun valittuna on piilotiedostojen näkyminen. Joku tietysti sanoo, että älä laita piilotiedostoja näkymään. Ei ne mulla normaalisti näykkään mutta laitoin siivousoperaatiossa ne näkymään ja huomasin yllätyksekseni, että mikäs se siinä pällistelee. Olis kyllä kiva päästä siitä eroon.

Kuulostaa ikävä kyllä siltä, että ratkaisu on clean install. Jos on musiikkikone kyseessä, ei mene se vaiva hukkaan kuitenkaan.

r
Timo JM
05.04.2008 11:24:30

Kuulostaa ikävä kyllä siltä, että ratkaisu on clean install. Jos on musiikkikone kyseessä, ei mene se vaiva hukkaan kuitenkaan.

Sen verran on vielä suhteellisuudentajua jäljellä, ettei yhden piilotiedoston vuoksi viitsi lähteä monen päivän asennusrumbaan ;-)
koopop
05.04.2008 12:18:39

Sen verran on vielä suhteellisuudentajua jäljellä, ettei yhden piilotiedoston vuoksi viitsi lähteä monen päivän asennusrumbaan ;-)

Haittaako se tiedosto?
Timo JM
05.04.2008 13:14:49

Haittaako se tiedosto?

Se haittaa niin paljon, että yöunet menee ja koko elämä on ihan sekaisin ;-)
Volante
05.04.2008 13:23:19
Kaiva jostain vaikka joku Ubuntu-livecd ja buuttaa sillä. Sitten ei muuta kun navigoit siihen työpöytähakemistoon ja poistat sen filun.
Twinkle
05.04.2008 13:25:44
Minkä niminen tiedosto ja mikä pääte?

Mites ne koneet joissa on se omenan kuva?

Toivottavasti kukaan nyt ei oikeasti ehdota uudelleenasennusta tai käyttiksen vaihtoa yhden jumittavan tiedoston takia. Tämä on sitä kuuluisaa tietotaitoa mitä jaetaan m.netissäkin.
Master of Disguise
05.04.2008 13:37:28
Voithan kokeilla Killboxia jos sillä lähtis ellet ole jo: http://killbox.net/
Johann Onn
05.04.2008 13:46:39 (muokattu 05.04.2008 13:47:23)
Joskus olen törmännyt tiedostoihin / shortcuteihin, jotka on muka käytössä, vaikkeivat oikeasti ole.

Ne saa delattua, jos saa muutettua nimen, koska Windows tuntuu suojelevan niitä "Teppoon et koske, mutta Matilla ei ole väliä" pohjalta. Joskus se kyllä valittaa, loppumattomiin "unable to rename..." tyyliin.
lindo
05.04.2008 14:42:25
Prkl, nyt on sellainen kummajainen työpöydällä joka ei suostu lähtemään millään.

Vetäisin jokin aika sitten yhden viestin Outlook Expressistä työpöydälle ja deletoin hetken päästä. Siitä jäi kuitenkin joku pirun 0 tavun faili joka ei suostu katoamaan millään. Normaalilla deletoinnilla tulee vain teksti:

Pystyykö Outlook Expressin uninstaloimaan? Vai oliko se just toi Windoussin integroitu postiohjelma?
Jos pystyy niin poista ohjelma, niin luuisi tuon tiedoston poistua, tai ainakin pystyä poistamaan.
... ja sitten mene tänne:
http://www.mozilla-europe.org/fi/products/thunderbird/

;)
Rok rok
Timo JM
05.04.2008 19:11:09 (muokattu 06.04.2008 02:06:29)

Voithan kokeilla Killboxia jos sillä lähtis ellet ole jo: http://killbox.net/

"This file does not seem to exist."

Prkl, työpöydällä kummittelee!
janik
05.04.2008 19:25:22
BotneLapio
05.04.2008 19:33:48 (muokattu 05.04.2008 19:34:51)
Millä tunnuksella olet loggautunut sisään? Onko käytössä useampia käyttäjätunnuksia?

Kokeile mennä Documents And Settings->All Users->Desktop. Näkyykö siellä mitään?
...koska prosessi on paljon mielenkiintoisempi kuin itse valmis fixaatio. -Jukka Numento
Timo JM
05.04.2008 19:57:22

Kokeiles tällä -> http://ccollomb.free.fr/unlocker/

BINGO!

Kiitoksia kovasti. Pieni asia mutta meinas alkaa jo ärsyttämään ;-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)