Onko tietoa onko Kari Tapio levyttänyt kyseistä kappaletta? Ainakin keikoillaan herra sitä esittää.. "MIkä sua vaivaa, onko kipuja? Ottaako päähän onko krapula?"
"Tohtori touhukas tohtoroi, lauteet paukkuu ja laulusoi" |
baron 05.04.2008 09:59:00 | |
---|
Onko tietoa onko Kari Tapio levyttänyt kyseistä kappaletta? Ainakin keikoillaan herra sitä esittää.. Varmaan kuuluisi tuonne jelppipalstalle. En tiedä muuta kuin että yksi harvoista Olavi Virran sävellyksistä. |
isojussi 05.04.2008 10:49:13 (muokattu 05.04.2008 10:49:40) | |
---|
Kyllähän se muutaman biisin sentään kerkis ittekin säveltää nopeella haulla selvis, että se käytti salanimiä: Erwin Ovan Ilmen Paul Joki Oskari Lehto Matti Oskari Rio Salvador Ström Pauli Vasa Kaarto Virtanen Kaarto ja sävelsi seuraavat biisit: Ahkera antti Buffalo Elokuun ilta Elän elämää Ensi suru Fazerina Hackspett håkansson Hölökkä polkka Joen toisella puolella Jää hyvästi armas Kerroitko hänelle Kevätvalssi Kohtaus Kotikoivikkotie Lauantain toivottu jenkka Lienen kulkuri Lännen farmilla Marja-maija Menneitä muistellessa Miksi jätit minut Minun lauluni Normaali heppu Nuori ihanteeni Punatukkaiselle tytölleni Päivän päättyessä Sinutko unhoittaisin Syysillan muistoja Sä et kyyneltä nää Tikka tuulispää Toivetyttöni Tuulikannel Vain sinulle Yksin hämärässä Yö kerran unhoa annoit Eihän tossa kauheeta määrää oo levytettyyn nähden. eikä montaa niin tunnettuakaan, kuin Yö kerran unhoa annoit, jonka ola myös itse sanoitti, niin kuin myös biisit: Ahkera antti Balladi rakkaudesta Broadwayn rytmi Elokuun ilta Espanjalainen tango Gigolette Jää hyvästi armas Kauas jäänyt on synnyinmaani Kotikoivikkotie Kun ilta ehtii Kuutamofoxi Kuutamosuudelma Lienen kulkuri Liian nuori pariisiin Linda Lännen farmilla Malaguena Mallorcan pepita Menneitä muistellessa Mexicana Minun lauluni Nyt soita balalaikka Oot mulle armain Papan mambo Poema Päivän päättyessä Ruusuhuone Ruusutarha Sinutko unhoittaisin Sua lemmin kuin järjetön mä oisin Sulle laulan mä hiljaa Sä et kyyneltä nää Tango apasianato Tikka tuulispää Tuhatviulua Tuntematon tulevaisuus Tuulikannel Tähti ja meripoika Uinuos lapsonen Wilhelmina Yksin hämärässä Lähdelinkki: http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/index.phpIlman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Tohtori Mustajärvi 05.04.2008 11:25:34 | |
---|
No, kyllä minä sen tiesin, että Virtaa se tämäkin biisi oli. Nyt kiinnostaa ainoastaan Kari Tapio. "MIkä sua vaivaa, onko kipuja? Ottaako päähän onko krapula?"
Qsine 05.04.2008 13:07:27 | |
---|
Mutta oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi teoriaa, jonka mukaan kappale saattaa oikeasti, riviensä välistä, kertoa fellaatiosta? "Aurinkovoide ja kengurupallo eivät sovi yhteen. Jos aiot voidella itsesi, älä tartu kengurupalloon!" |
häläppääjä 05.04.2008 18:52:27 | |
---|
Onko tietoa onko Kari Tapio levyttänyt kyseistä kappaletta? Ainakin keikoillaan herra sitä esittää.. Eikö Kari Tapio oo teheny Olavi Virta-levyn ihan äsköttäin? Oonko kuullu oikeen? Tuntus että on levyttäny sillon myös tämän pelin.. |
WanhaWetäjä 05.04.2008 21:07:25 | |
---|
yy kaa...mikä laatikko? |
pekkajau 05.04.2008 21:48:40 | |
---|
Mutta oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi teoriaa, jonka mukaan kappale saattaa oikeasti, riviensä välistä, kertoa fellaatiosta? Ihan hyvin voi olla! Samoin helppo kuvitella U. Monosen miettineen ihan muuta sanoittaessaan:" Valkea venhoni kiitää kaukaista saartasi päin. Joutsenen lailla se liitää..." Minä olen "hauska"! |
EP 05.04.2008 22:06:11 | |
---|
Varmaan kuuluisi tuonne jelppipalstalle. En tiedä muuta kuin että yksi harvoista Olavi Virran sävellyksistä. Juu ja sanoituskin! Ilmenee saamastani kirjasta Olavi Virta: "Lauluja Elämästä ja Valkokankaalta" ..ihan mukava kirja, sisältää kertomuksia laulujen syntyhistoriasta, kuvia elokuvista, alkuperäisistä nuottijulkaisuista ym. ..nuotit tosin "toivelaulukirjamaisia", mutta ehkä tämän tapaiseen teokseen hyvinkin sopivia. |
pekkajau 05.04.2008 22:17:22 | |
---|
Tais Ola aikoinaan kääntää Kipparikvartetin kassan tms. hämäryyttä siinä oli kun se vaihtui Eero Väreesen? Eero Väre oli kuulema aika hyvä laulunopettaja. Minä olen "hauska"! |
isojussi 06.04.2008 04:15:49 | |
---|
Mutta oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi teoriaa, jonka mukaan kappale saattaa oikeasti, riviensä välistä, kertoa fellaatiosta? HOHO - ei oo kyllä tullu mieleen. Olisko pitäny? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
AnnaH 06.04.2008 12:36:49 | |
---|
Kari Tapio ei ole levyttänyt tätä kappaletta, ainakaan vielä, mutta hänen keikkaohjelmistossa se kyllä on. |
Qsine 06.04.2008 13:39:53 | |
---|
HOHO - ei oo kyllä tullu mieleen. Olisko pitäny? Eipä oikeastaan, mutta joskus tylsien keikkojen tylsimpinä tunteina käydään keikkamappeja läpi ja etsimme ah niin viattomista sanoituksista likaisia, hyvin likaisia piilomerkityksiä. Sen verran suonette off-topicoinnin, että kaikkien aikojen suosikkimme on "Tummat silmät, ruskea tukka", joka siis on pohjimmiltaan lyriikan muotoon kaunisteltu tutkielma siitä, miten (Paula Koivuniemen upeasti tulkitsema) surullisen hahmon munahaukka himoaa etelämaalaisen gigolon suoroa. Tämä tästä, kiitän ajastanne. "Aurinkovoide ja kengurupallo eivät sovi yhteen. Jos aiot voidella itsesi, älä tartu kengurupalloon!" |
isojussi 06.04.2008 14:11:27 | |
---|
Juu ja sanoituskin! Ilmenee saamastani kirjasta Olavi Virta: "Lauluja Elämästä ja Valkokankaalta" ..ihan mukava kirja, sisältää kertomuksia laulujen syntyhistoriasta, kuvia elokuvista, alkuperäisistä nuottijulkaisuista ym. ..nuotit tosin "toivelaulukirjamaisia", mutta ehkä tämän tapaiseen teokseen hyvinkin sopivia. Hienoa, että olet hankkinut sen kirjan - mutta luetko sää sen lisäks noita aiempia postauksia ollenkaan? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Tohtori Mustajärvi 06.04.2008 15:36:08 | |
---|
Kari Tapio ei ole levyttänyt tätä kappaletta, ainakaan vielä, mutta hänen keikkaohjelmistossa se kyllä on. Kiitos Anna!! Tätä vastausta kaipasinkin, enkä mitään muita selityksiä mitä tuossa edellä oli.... "MIkä sua vaivaa, onko kipuja? Ottaako päähän onko krapula?"