Metal-Kölli 03.04.2008 22:35:41 | |
---|
Ilmeisesti Highway One Straton talla on ihan rimpulakamaa? Varmaankin pitäisi sitten laittaa uusi sen tilalle. Minkämoinen ja mistä? En tiedä löytyisikö ns "EI VIBRATO" vaihtoehtoa tuon tilalle. En tuota Vibrakampea käytä ollenkaan. Ilmeisesti teräksestä nämä laadukkaammat ovat valmistettu, eli jotain sellaista sitten. Opiskelibudjetille pitäisi löytää sopiva. Talla pitäisi olla TIETYSTI suoraan nykyisen tilalle heitettävissä. Vai kannattaako tuota ylipäätänsä lähteä vaihtamaan? |
sepisti 04.04.2008 05:46:24 (muokattu 04.04.2008 08:01:43) | |
---|
Miten niin rimpulakamaa? Ilmeisesti itse et ole huomannut siinä mitään vikaa, mutta joku on sulle niin sanonut... Jos et edes kampea käytä, niin sillä opiskelijabudjetilla pärjäät varmasti sen orkkiksen kanssa vallan mainiosti. Ja luulen, että pärjää moni muukin. Ja ei vibrato-malli--->> telecaster:) E. Typo Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
weelie 04.04.2008 07:48:33 (muokattu 04.04.2008 08:57:40) | |
---|
Jos blokkaat tallan niin lieneekö sillä teräsblokilla niin suurta merkitystä? Halvin talla+blokki lienee Guitar Fetishillä... tai niin ainakin muistaisin? Wilkinson-merkkinen. Juu teräksisiähän niiden kuuluu olla. Jos haluat että kitara samalla kevenee, niin mulla on Tailfeatherz, joka on sellainen tremeloblokin korvikepalikka (made in USA), että kitarasta tulee kiinteätallainen. Mielestäni erinomainen keksintö. Tosin straton olen jo kauan sitten myynyt, joten en sillä mitään tee. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
kivi 04.04.2008 11:43:32 | |
---|
Ja ei vibrato-malli--->> telecaster:) Noh noh. Onhan hardtail-stratocastereita ollut koko ajan tuotannossa. Se vaan soundi ei oo sama, kun ei oo jouset alla resonoimassa. Kun laittaa täyden pakan (5) niitä jäykimpiä jousia, ja ruuvaa tallan pois kellumasta (jos sen joku on kelluttanut ruuveilleen, siis) takaisin kanteen kiinni, niin käyttömukavuus ei juuri hardtailista eroa.
|
Nykyisen tallan blokki muistuttaa savea :-). Omistamassani pasificassa oli paljon asiallisempi talla. Tämä vaikuttaa aika huonolta tämän HW-1 talla. Miten tallan blokkaaminen onnistuu helpoiten ns DIY? |
oiva tumpeloinen 05.04.2008 02:10:15 | |
---|
Nykyisen tallan blokki muistuttaa savea :-). Omistamassani pasificassa oli paljon asiallisempi talla. Tämä vaikuttaa aika huonolta tämän HW-1 talla. Miten tallan blokkaaminen onnistuu helpoiten ns DIY? Laitat puupalikan blokin ja bodyn väliin. Jos se blokki vakuttaa huonolta, voihan sen pelkästään vaihtaa. Jos se kovin tarpeelliselta tuntuu. |