Aihe: Ibanez Lo-pro edge ja vireongelmat
1 2 3 4
Metallikitaristi
04.04.2008 17:22:56
Moro. Mulla on kymmenen vuotta vanha ibanez rg5xx sarjalainen (tarkasta mallista ei tietoa) ja siinä on ollut kokoajan mitä olen sen omistanut vireongelmia. Talla ei palaudu paikoilleen kun kampean vaikka ylös vaan pitää vetää vielä alas että vire palautuu edes siedettävän lähelle. Mikä tässä voisi olla vikana? Jouset olen uusinut kun niitä jo epäilin

Niin ja onko floikka talloissa normaalia se että kun virittää hienovirittimillä niin virettä ei meinaa saada edes niillä kohdolleen? Aina kun virittää muita kieliä muutkin menevät epävireeseen, voi joutua vaikka kymmenenkin kertaa virittämään kaikki kielet ennenkuin vire on kohdilla. Ilman kielilukkoja "oikeilla" virittimillä virittäessä tuo on vissiin tavallista mutta entäs näin?
Petri-helena: "Mielestäni jokaisen kitaristin joka on soittanut muutaman vuoden pitäisi pystyä soittamaan improvisaatiosooloa e:stä 10 minuuttia...jos ei pysty, on paska!"
tommiot
04.04.2008 17:25:53
Moro. Mulla on kymmenen vuotta vanha ibanez rg5xx sarjalainen (tarkasta mallista ei tietoa) ja siinä on ollut kokoajan mitä olen sen omistanut vireongelmia. Talla ei palaudu paikoilleen kun kampean vaikka ylös vaan pitää vetää vielä alas että vire palautuu edes siedettävän lähelle. Mikä tässä voisi olla vikana? Jouset olen uusinut kun niitä jo epäilin

Onko talla oikeassa asennossa?

Niin ja onko floikka talloissa normaalia se että kun virittää hienovirittimillä niin virettä ei meinaa saada edes niillä kohdolleen? Aina kun virittää muita kieliä muutkin menevät epävireeseen, voi joutua vaikka kymmenenkin kertaa virittämään kaikki kielet ennenkuin vire on kohdilla. Ilman kielilukkoja "oikeilla" virittimillä virittäessä tuo on vissiin tavallista mutta entäs näin?

Hienovirittimillä yhden kielen virittäminen vaikuttaa muihin aivan kuten lavassa olevilla virittimilläkin.
oiva tumpeloinen
04.04.2008 17:28:13
Jepjep. Jos noista Moridinin ohjeista ei ole apua, niin katso, missä kunnossa veitset ja paalut ovat.
Metallikitaristi
04.04.2008 17:35:48 (muokattu 04.04.2008 17:37:12)
Onko talla oikeassa asennossa?

Kyllä on.

Jepjep. Jos noista Moridinin ohjeista ei ole apua, niin katso, missä kunnossa veitset ja paalut ovat.

Nyt täytyy paljastaa, että olen aivan tietämätön näistä. Googlekaan ei auttanut näillä suomenkielen hakusanoilla

Edit. Jos joku tästä kuvasta neuvoisi englanninkieliset vastikkeet http://www.jemsite.com/tech/img/t_edg-pr.gif
Petri-helena: "Mielestäni jokaisen kitaristin joka on soittanut muutaman vuoden pitäisi pystyä soittamaan improvisaatiosooloa e:stä 10 minuuttia...jos ei pysty, on paska!"
P-man
04.04.2008 17:40:19
Osta uudet ankkuri ruuvit ja jouset ni johan alkaa pelittää. 35e koko setti.
oiva tumpeloinen
04.04.2008 17:43:49
Nyt täytyy paljastaa, että olen aivan tietämätön näistä. Googlekaan ei auttanut näillä suomenkielen hakusanoilla

Edit. Jos joku tästä kuvasta neuvoisi englanninkieliset vastikkeet http://www.jemsite.com/tech/img/t_edg-pr.gif

Stud on se paalu. Knife edge on se tallan terävä osa, mikä tulee sitä paalua vasten. Tuossa kuvassa ei ole sitä merkitty.

Jouset oli jo uusittu. Mitkä ankkuriruuvit?
P-man
04.04.2008 17:47:47
Jouset oli jo uusittu. Mitkä ankkuriruuvit?
Eli just ne paalut.En tiedä mikä se virallinen nimi on, mut ankkuriruuveina mä oon niitä tilannut ja niitten vaihto on aina auttanut vire ongelmiin.
Metallikitaristi
04.04.2008 17:49:35
Stud on se paalu. Knife edge on se tallan terävä osa, mikä tulee sitä paalua vasten. Tuossa kuvassa ei ole sitä merkitty.

Ok. Miten noiden kunto tarkistetaan? Itellä kun ei ole mitään käsitystä minkänäköiset nuo normaalisti ovat
Shredator
04.04.2008 17:50:11

Eipä saa enää Lo-Pron ankkureita kuin jenkki-Ebaysta...Joudut tyytymään Edge Pron ruuveihin.
Progemetallia: http://www.myspace.com/dominantchain
oiva tumpeloinen
04.04.2008 17:51:22 (muokattu 04.04.2008 17:51:47)
Ok. Miten noiden kunto tarkistetaan? Itellä kun ei ole mitään käsitystä minkänäköiset nuo normaalisti ovat

Jemsitellä on kuvia noista. Katso sieltä ja vertaa omien kuntoon. Kyllä sen ihan selkeästi näkee silmällä, jos ne ovat kuluneet paljon.

Eipä saa enää Lo-Pron ankkureita kuin jenkki-Ebaysta...Joudut tyytymään Edge Pron ruuveihin.

Eikö maahantuojalta saa enää tilattua niitä?
P-man
04.04.2008 17:52:44

Ainakin 2viikkoa sitten tuli levytukusta ku viimeks tilasin. Käy siihen Edge pron tapit kans.
tommiot
04.04.2008 18:01:05 (muokattu 04.04.2008 18:01:31)
Ainakin 2viikkoa sitten tuli levytukusta ku viimeks tilasin. Käy siihen Edge pron tapit kans.

Edge Pron tapit ei vaan oo lukkiutuvat.
Metallikitaristi
04.04.2008 18:01:26
Jemsitellä on kuvia noista. Katso sieltä ja vertaa omien kuntoon. Kyllä sen ihan selkeästi näkee silmällä, jos ne ovat kuluneet paljon.

En mitään ihmeellisimpää eroa nähnyt noiden ja oman välillä. Voin laittaa pari kuvaa tänne illemmalla
P-man
04.04.2008 18:04:49
Kannattaa ostaa uudet. siinä ei välttamättä näy hirveästi kulumaa kun vire ongelmat alkavat.
Invader
04.04.2008 18:45:48 (muokattu 04.04.2008 18:46:38)

Saa niitä. Thomannilta ja Levytukustakin. Omassa '97 RG570:ssä oli vireenpidon kanssa ongelmia. Nuo ankkurit vaihdoin ja vire pysyy taas kuin tauti.
Tai sitten ei..
Metallikitaristi
04.04.2008 19:19:44
Olisko vielä jotain niksejä mitä kannattaisi koittaa ennenkuin rupean noita ankkureja ostaan? Täällä ei ole hyviä musiikkiliikkeitä lähettyvillä josta saisi apua joten pitää ostaa sokkona ja toivoa että vika oli tuossa
Shredator
04.04.2008 21:09:47

Saa niitä. Thomannilta ja Levytukustakin. Omassa '97 RG570:ssä oli vireenpidon kanssa ongelmia. Nuo ankkurit vaihdoin ja vire pysyy taas kuin tauti.

Onko niissä sisällä muka ne lukitusruuvit? Ainakin kun viimeksi kyselin, niin tarjottiin EO:ta :(
Progemetallia: http://www.myspace.com/dominantchain
calf
04.04.2008 22:07:44

Mulla on vähän samoja ongelmia ollu rg1570sen kanssa, varmaan kyl käyttäjässä voi olla vikaa, kun ei nuo kampitallat tuttuja ole. Ohjekirjassa sanottiin muistaakseni, että tallaan voi sujauttaa öljyä, et vire pysyy paremmin. Harrastaako porukka tätä?

Voikohan se vaikuttaa vireongelmaan jos laittaa ne satularuuvit käsin kiinni, ettei ole tarpeeks kireellä vai pitäskö ihan sillä avaimella vääntää aina?
There are no wrong notes
P-man
04.04.2008 22:09:54
Kyllä ne avaimella kannattaa kiristää, mut pitää varo ylikiristämistä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)