Einherjar 28.03.2008 14:59:54 | |
---|
Vanhoja disco-efektejä olen tässä jo jonkin aikaa metsästellyt. Tuota Euroliten par36-kannua kyllä tuntuu olevan vaikka ja missä, mutta mitään muuta versiota ei tunnu mistään löytyvän. Hakusessa siis olisi nopeammin pyörivää mallia ja vaikkapa tehokkaampaakin, jos niitä on. (Ainakin polttimopuolelta löytyy par56-kokoinen pinspotti) Tässä pätkässä näkyy tuolla sivulla vastaavia olevan: http://www.youtube.com/watch?v=9GUTS5lkdhQ Onkos kellään hajua mistä moisia voisi metsästellä? "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
aimotuska 28.03.2008 22:55:25 | |
---|
Paenu sinä helevettihin siitä! |
ahjteam 30.03.2008 18:38:47 | |
---|
www.ahjteam.com/keikkapaikat |
Einherjar 01.04.2008 18:26:45 | |
---|
No sieltä T-valinnastahan noita wänkkereitä löytyy: http://www.thomann.de/de/eurolite_schwenker_par_36.htm Tämä siis ei ole se oikea, jota haen, vaan sellainen hitaasti pyörivä laitos (ikään kuin slovarien nopeuksiin ajateltu). T-kaupasta tuota isompaa versiota ei ole. Tuossa videossa näkyykin miten niissä lampuissa pyörii polttimot täysin ympäri ja näissä t-kaupan versioissa homma linkuttaa jollakin välillä edestakaisin. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Reddie 01.04.2008 19:46:08 | |
---|
|
Dj.Dumbass 02.04.2008 12:08:33 | |
---|
Ihan näin btw., mikäs ihme toi video on?!? :D Minäkin mietin eilein ku katoin ton videon, että mikä ihme saa ketjun aloittajan bongailemaan tuollaisesta videosta jotain valoja lavan reunalta ;------------DD But what would Musamies do? |
aimotuska 02.04.2008 14:39:00 | |
---|
Tulipa vaan mieleen, että semmosen ikuisesti pyörivän vehkeen tekeminen on aika haasteellista. Noissa t-valinnan vehkeissähän liike on rajoitettu just siksi, ettei johto menis rullalle. Systeemi pitäisi toteuttaa jotenkin silleen, että sähkönsyöttö lampulle on vehkeen sisällä kahdella sisäkkäisellä kehällä, joita sitten lampulle vievät johtimet hankaa, vähän niinkun starttimoottorin hiilet. Paenu sinä helevettihin siitä! |
miffe 02.04.2008 18:42:41 | |
---|
turkulainen |
aimotuska 02.04.2008 18:46:24 | |
---|
Paenu sinä helevettihin siitä! |
miffe 02.04.2008 18:47:06 | |
---|
...nnniin? ...mut ei mahdotonta. Siinä oli yks esimerkki. turkulainen |
aimotuska 02.04.2008 20:47:12 | |
---|
...mut ei mahdotonta. Siinä oli yks esimerkki. Harva asia on mahdotonta tässä mualimassa. Paenu sinä helevettihin siitä! |
_Paavo_ 02.04.2008 22:24:14 | |
---|
Joskus 80-90 lukujen taitteessa tuli soiteltua levyjä, niin silloisen työnantajan seteissä pyöri värkkejä joissa oli polttimona par 56 kokoinen 12V/100W polttimo ja aparaatit pyörivät täysin ympäri ja toteutustapa oli juurikin hiilet. Samaisesta aiheesta oli myös pinspot versioita, täys ympyrä hiilillä ja 180 asteen liike piuhoilla toteutettuna. Ja vehkeitä oli vielä eri nopeuksilla... Paavo |
Einherjar 03.04.2008 02:17:13 | |
---|
Joskus 80-90 lukujen taitteessa tuli soiteltua levyjä, niin silloisen työnantajan seteissä pyöri värkkejä joissa oli polttimona par 56 kokoinen 12V/100W polttimo ja aparaatit pyörivät täysin ympäri ja toteutustapa oli juurikin hiilet. Samaisesta aiheesta oli myös pinspot versioita, täys ympyrä hiilillä ja 180 asteen liike piuhoilla toteutettuna. Ja vehkeitä oli vielä eri nopeuksilla... Hahaa! Asian ytimeen! Tämä on siis hakusessa, mutta muistaakos kukaan infoa merkeistä tai saatavuudesta? Diskolamppujahan nämä mahtaa enemmänkin olla, eli DJ-puolella varmaankin on enemmän tietoa? Ihan näin btw., mikäs ihme toi video on?!? :D No muistin sattumalta, että kyseisiä lamppuja pyöri tuossa musaohjelman pätkässä. Ei tarvinut kääntää koko juutuupia ympäri :) Japanilaisen musiikin harrastaminenhan voidaan tuomita sairaudeksi X) "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
aimotuska 03.04.2008 07:39:03 | |
---|
Japanilaisen musiikin harrastaminenhan voidaan tuomita sairaudeksi X) Vanha viisaus sanoo, että anime lähtee (lapsesta) hakkaamalla.. Lähtisköhän tämäkin? :) Paenu sinä helevettihin siitä! |
miffe 03.04.2008 17:40:49 | |
---|
Tämä on siis hakusessa, mutta muistaakos kukaan infoa merkeistä tai saatavuudesta? Diskolamppujahan nämä mahtaa enemmänkin olla, eli DJ-puolella varmaankin on enemmän tietoa? Onkohan sulla nyt hakusessa ns. helikopteri, joista jokunen vuosi sitten oli juttua nettiteatterin keskustelun puolella. Muistaakseni mm. Köyliön vanhalla Lallintalolla oli sellaisia...vai oisko ollu Lestijärven Discolandissa. Ei voi muistaa, ellei sitten itse jaksa lähteä kaivelemaan niitä keskusteluja (ei jaksa ny ainakaan ny). turkulainen |
_Paavo_ 03.04.2008 18:53:32 | |
---|
Onkohan sulla nyt hakusessa ns. helikopteri, joista jokunen vuosi sitten oli juttua nettiteatterin keskustelun puolella. Muistaakseni mm. Köyliön vanhalla Lallintalolla oli sellaisia...vai oisko ollu Lestijärven Discolandissa. Ei voi muistaa, ellei sitten itse jaksa lähteä kaivelemaan niitä keskusteluja (ei jaksa ny ainakaan ny). Helikopterissa oli aina enemmän lamppuja kuin yksi, vähimmillään varmaan neljä ja suurin mihin olen itse törmännyt sisälsi 32 pinspottia. Kapineessa oli noin 2m pitkä runko, joka oli kiinnitetty moottoriin, joka pyöritti runkoa vaakatasossa. Runko oli jaettu kahtia ja molemmissa osissa oli neliskanttiset akselit, joilla oli 4 pinspottia per suunta, eli yhteensä 16 per akseli ja nämä akselit pyörivät keskenään vastakkaisiin suuntiin, siis toinen ikäänkuin meni ylös ja toinen alaspäin ja sitten koko höskä pyöri sen ensimmäisen moottorin varassa ympäri. Pikkuisen savua ja kaikki tämän päivän macit vois siivota pois discojen katoista. On meinaan nuo vanhat värkit hivenen massiivisemman näköisiä. Mutta nykyisiin verrattuna kovin yksipuolisia ja polttimoiden vaihtokin oli oma hommansa.... Mutta se massiivisuus... Oli muuten ehkä sekavin kirjallinen tuotokseni ikinä. Ja niitä pienempiä mitkä pyöri, kutsuttiin ainakin meilläpäin silloin 20v sitten scannereiksi...
Paavo |
aimotuska 03.04.2008 19:13:00 | |
---|
Kapineessa oli noin 2m pitkä runko, joka oli kiinnitetty moottoriin, joka pyöritti runkoa vaakatasossa. Kaivapa jostain kuvaa/videota tommosesta värkistä. Mielenkiinto heräsi välittömästi. Kuulostaa niin massiiviselta ja hasardilta, että sillehän pitää anoa valtioneuvoston lupa. :) Paenu sinä helevettihin siitä! |
Sytem 04.04.2008 02:40:34 | |
---|
Mä olen nähnyt ton tyyppisestä jonkun pienemmän version jossa oli ehkä puoli metriä kanttiisa oleva neliönmuotoinen runko, se pyöri keskiakselinsa ympäri vaakatasossa. Jokaisen sivun keskellä oli kaksi pinspottia rungot vastakkain, akseloituna keskeltä ja nämä pyörivät pystysuunnassa. Eli siis yhteensä 8 pistettä ja hämmentäviä liikeratoja. Melkoisen epäselkeä selitys tämäkin, kuvaa ei itellä ole tarjolla kun tuo oli paljon ennen digikamera-aikaa, joskus limudiskossa. |
Helikopterissa oli aina enemmän lamppuja kuin yksi, vähimmillään varmaan neljä ja suurin mihin olen itse törmännyt sisälsi 32 pinspottia. Kapineessa oli noin 2m pitkä runko, joka oli kiinnitetty moottoriin, joka pyöritti runkoa vaakatasossa. Runko oli jaettu kahtia ja molemmissa osissa oli neliskanttiset akselit, joilla oli 4 pinspottia per suunta, eli yhteensä 16 per akseli ja nämä akselit pyörivät keskenään vastakkaisiin suuntiin, siis toinen ikäänkuin meni ylös ja toinen alaspäin ja sitten koko höskä pyöri sen ensimmäisen moottorin varassa ympäri. Eli muistin siis oikein ton helikopterin. Vielä, kunpa olisin katsonut sen videon aiemmin... Hyvä etten ryhtynyt tarjoamaan Studio Duen CS4 heitintä kysyjälle :) PS. Minäkin ihmettelen kuinka joku jaksaa kytätä jotain vitkuttimia tollaisesta videonpätkästä. turkulainen |
Murgo 04.04.2008 17:13:33 | |
---|
Helikopterissa oli aina enemmän lamppuja kuin yksi, vähimmillään varmaan neljä ja suurin mihin olen itse törmännyt sisälsi 32 pinspottia. Kapineessa oli noin 2m pitkä runko, joka oli kiinnitetty moottoriin, joka pyöritti runkoa vaakatasossa. Runko oli jaettu kahtia ja molemmissa osissa oli neliskanttiset akselit, joilla oli 4 pinspottia per suunta, eli yhteensä 16 per akseli ja nämä akselit pyörivät keskenään vastakkaisiin suuntiin, siis toinen ikäänkuin meni ylös ja toinen alaspäin ja sitten koko höskä pyöri sen ensimmäisen moottorin varassa ympäri. Pikkuisen savua ja kaikki tämän päivän macit vois siivota pois discojen katoista. On meinaan nuo vanhat värkit hivenen massiivisemman näköisiä. Mutta nykyisiin verrattuna kovin yksipuolisia ja polttimoiden vaihtokin oli oma hommansa.... Mutta se massiivisuus... Oli muuten ehkä sekavin kirjallinen tuotokseni ikinä. Ja niitä pienempiä mitkä pyöri, kutsuttiin ainakin meilläpäin silloin 20v sitten scannereiksi...
Paavo Tuollainen jäi mieleen jostain 80-90 luvun vaihteen Depeche Moden videosta jossa pyöri lavan yllä. Aika vaikuttava laite kieltämättä kun vieläkin tuli tuosta kuvauksesta ko. video mieleen :) Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |