Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fenkun Highway One -beisit
1
ekorocket
03.04.2008 22:13:39 (muokattu 03.04.2008 22:13:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kuullut kaikenmoisia mielipiteitä näistä; jotkut valittelevat epätasaista laatua, toiset kehuvat. Löytyykö palstajengiltä kokemusta ja mielipiteitä? Kandeeko hommata Highway One (itsellä mielessä Jazz Bass) vai pistääkö vähän lisää ja ostaa "standardi"?
 
jauheliha
04.04.2008 01:11:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa otta harkintaan myös Japanissa kasatut Fenderit, ellei Ameriikoissa kasattu basso ole pakkomielle.
 
http://soundstore.fi/index.php/cPath/30_23/filter_id/12/page/1/sort/3a
 
Bottom.
ekorocket
04.04.2008 05:35:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katos katos, kiitti vinkistä. Japskifenderit ei ole ollenkaan huonoja as far as I know, itselläni on skebana Japanissa tehty Custom Tele, loistosoitin.
 
UncleFester
04.04.2008 09:23:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kuullut kaikenmoisia mielipiteitä näistä; jotkut valittelevat epätasaista laatua, toiset kehuvat. Löytyykö palstajengiltä kokemusta ja mielipiteitä? Kandeeko hommata Highway One (itsellä mielessä Jazz Bass) vai pistääkö vähän lisää ja ostaa "standardi"?
 
Multa löytyy Highway One presari ja erittäin tyytyväinen olen ollut ostokseeni. Basso soi erittäin hyvin ja ominaissaundi on mitä mainion. Kyllä noista lähtee se presarisaundi ja aina se lisää soittofiilistä.
 
Itse ostin käytettynä, joten en tiedä oliko edellisen käyttäjän jäljiltä vaiko valmistusvirhe, että kaularauta vaikutti väärään kohtaa kaulaa jostain syystä. Käytin sitten huollossa.
 
Uskon että halvemmallakin saa ihan yhtä hyvälaatuisia presareita (japsifenkut esim.) mutta jos käytettynä näet Highway One passon niin osta ihmeessä pois. Ja miksei nyt täyttä hintaakin vois maksaa... :-)
 
"Se mennee siittä pallojen kohalta."
J.Hollström
04.04.2008 12:00:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HW1 bassoista ei ole omistajakohtaista kokemusta, yhdestä kitarasta on.
 
Mutta parista bassosta on näkö- ja kuulohavaintoja. Yksi ammatikseen soittava kaverini käyttää HW1-jatsia ihan vakituiseen, vaikka muitakin on nurkat täys. Samoin mm. Ganesissa bassotteleva Mikko Löytty käyttää HW1 presaria keikoilla. Olen kokeillu ko. yksilöä ja se vaikutti erittäin asialliselta, ja paljon soitettuna himmeä satiinilakkauskin oli vintagoitunut ja kiillottunut hienosti.
 
Suurin juttu musta noissa on se, tykkääkö siitä karskimmasta viimeistelystä vai ei. Puiltaan ja muiltaan osin siinä ei ole minun nähdäkseni mitään merkittävää eroa muihin fendereihin verrattuna.
 
Point-to-point ripuliranne
kettu77
14.04.2008 11:30:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla HW1 presari ja hyvin hönkii!
Kävin koesoittamassa kauhean läjän keihäitä ja hw1 sopi itseasiassa kouraan paremmin kuin standardi... Pakkohan se oli ostaa! Ainut miinus oli ettei kova laukku sisältänyt hintaan, mutta kyllähän tuolla fenkun gigbägilläkin sitä kuskailee.
Mun yksilössä on ainakin viimeistely kohdillaan. Ei moitteita! Suosittelen, mutta etsi itsellesi juuri SE yksilö. Olen kuullut että laatu heittelee vähäsen näissä joten en lähtisi teikäläisenä tilaamaan sitä mistään. 850e kitarapajalta, ei paha! Hintaan kuului myös säätäminen...
 
Geezler
14.04.2008 12:46:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kans HW presari. Pesi kyllä kevyesti Squierin JV presarin, joita kovasti arvossa pidetään. Squier lähti, HW jäi. Ainoa ongelma on ollut kaulan eläminen vuoksi, aika usein joutuu kaularautaa kiristelee. Mutta tuon ongelman aika lienee korjaa kun puu kuivuu.
 
T.Nick
14.04.2008 13:11:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kans HW presari. Pesi kyllä kevyesti Squierin JV presarin, joita kovasti arvossa pidetään. Squier lähti, HW jäi. Ainoa ongelma on ollut kaulan eläminen vuoksi, aika usein joutuu kaularautaa kiristelee. Mutta tuon ongelman aika lienee korjaa kun puu kuivuu.
 
Mitenkään liittymättä alkuperäiseen aiheeseen ja korjatkaa jos menee taas ihan metsään..
 
Epäilen vahvasti, että puu olisi enää siinä vaiheessa kovin tuoretta, kun soitin on kaupan hyllyllä.. Ja eikös kuitenkin puun kulloinenkin kosteus ympäröivän ilman kosteudesta? Kuusi on sellainen puu, että kerran kuivuttuaan se ei enää ime alkuperäistä vesimäärää itseensä, mutta normaalit soittimessa käytettävät puut kaiketi elävät melko railakkaasti ympäröivän ilman kosteuden mukaan...?
 
Kyllä vuodenajan vaihteluista johtuen kesän ja talven suurehkot sisäilman kosteuserot aiheuttavat sen, että kaula koko elää koko soittimen elinkaaren ajan ja saa kiertää jopa kokonaisen kierroksen verran kompensoidakseen vuodenajoista tai vastaavanluenteisista olosuhdemuutoksista johtuvan elämisen.
 
"Jos et usko, osta bändin levy ja kuuntele sieltä"
Kieppi
14.04.2008 14:11:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös näissä ihan uusimmissa ole grafiittivahvikkeet kaulassa? Paras niistä harvoista Fendereistä, joita olen soittanut, oli juurikin tämmöinen HW1 -jasso.
 
Kalamies #10 >-)))>. Last.fm
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin-
UncleFester
14.04.2008 14:32:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin tosiaan viimeistelyn osalta huomaa joitain juttuja noissa HW bassoissa, eli omassa presarissa ainakin maalin alta näkyy sitä puuta. Ei varmaan ole kovin paksulti jaksettu sitä laittaa. Muissa bassoissa ei ole pahemmin tällaista tullut vastaan. Saundiin ja meininkiin ja tuntumaan ei ole pahemmin tosin vaikuttanut ;)
 
"Se mennee siittä pallojen kohalta."
kettu77
07.03.2009 18:26:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on hw1-presari ollut palttiarallaa vuoden käytössä. Ei ongelman ongelmaa! Mikit vaihdoin vähän räväkämpiin mutta "Irmeli" on edelleen kuin uusi. Lomalla olin kolme viikkoa soittamatta ja kun otin pörisijän käteen niin se oli edelleen moitteettomassa vireessä!
 
Rämppy
07.03.2009 21:42:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ekorocket: Olen kuullut kaikenmoisia mielipiteitä näistä; jotkut valittelevat epätasaista laatua, toiset kehuvat.
Mun havaintojen mukaan hyvät yksilöt on hyviä ja huonot on huonoja. Näissä Highway-sarjalaisissa yksilökohtaiset erot on melkoisia, joten kannattaa testata soitin ennen ostopäätöstä. Kyllä niissä hyviäkin soittimia on.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
matti salonen
08.03.2009 17:16:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo,ei moitteita,paitsi nauhat vähän törröttää.ostin standardi presarin,ja siihen sisältyi hieno kova laukku.kyllä siinä on pikkusen erilainen työn jälki.tosin tämä uusi on vaahtera kaulalla, ja kaula mallia c
 
_teemu_
08.03.2009 20:41:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on HW1 jazzari (ostettu 2006, oli vissiin valmistettu 2005 mikäli oikein muistan) ja oon ollu tyytyväinen soundiin ja soitettavuuteen. Ite myös diggaan tosta "karskimmasta" viimeistelystä. Eli ei mtn valittamista basson suhteen !
 
pekezu
27.10.2009 17:19:26 (muokattu 27.10.2009 17:26:58)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostellaas tätä aihetta. Mietin soittimen vaihtoa ja löysin dv247- sivustolta kahdenhintaisia HW1 beissejä. Toiset maksavat naurettavat 600e ja toiset enemmän. Onko nyt kyse ainoastaan värityksen eroista, vai mahtavatko nuo halvemmat olla esim. vanhempaa, ei paranneltua erää? 600e ei omasta mielestäni olisi paha hinta jenkkifenderistä, vaikkakin sitten heikommin käsitellystä. Halpa hinta lähinnä epäilyttää.
 
e: Jaha, ilmeisesti ne vaan ovat noin halpoja, hintaerot johtuvat näemmä värityksestä.
 
Kamat kusee, ei ihmiset.
_teemu_
27.10.2009 17:43:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt ku nostettiin tää aihe ni voin kertoa että edelleen tyytyväinen bassoon, ei mitään valittamista. Vähän ottanu iskua välillä mut hyvin pelittää. Tosin sähköbassoa ei tuu soiteltua kauheasti enää, lähinnä keikkoja ja satunnaisia treenejä. Voin suositella hooweeykköstä kyllä kaikille !
 
UncleFester
27.10.2009 18:02:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Nostellaas tätä aihetta. Mietin soittimen vaihtoa ja löysin dv247- sivustolta kahdenhintaisia HW1 beissejä. Toiset maksavat naurettavat 600e ja toiset enemmän. Onko nyt kyse ainoastaan värityksen eroista, vai mahtavatko nuo halvemmat olla esim. vanhempaa, ei paranneltua erää? 600e ei omasta mielestäni olisi paha hinta jenkkifenderistä, vaikkakin sitten heikommin käsitellystä. Halpa hinta lähinnä epäilyttää.
 
e: Jaha, ilmeisesti ne vaan ovat noin halpoja, hintaerot johtuvat näemmä värityksestä.

 
Noissaki on hinnat tulleet alas kyllä vuosien saatossa. Omani ostin 2006 ja maksoin siitä 600€ käytettynä. Ja se on siis sitä ensimmäistä ei paranneltua mallia. Edelleen lämpimästi suosittelen. Nykyään on pääpassona tuo ESP joka on sitte jo tuhat euroa kalliimpikin uutena, mutta ei tuo Fenderi huono ole sen rinnalla.. erilainen vain.
 
Viimeistelyssä huomaa että ei ole ESP:n tai muitten kalliimpien Jenkkien tasolla, eli nauhoja piti vähän hiotuttaa ja maalipinnasta huomaa ettei ole niin viimosen päälle. En kuitenkaan usko että kaikissa pitäisi nauhat hioa, omassa vain sattui näin. Kalliimmissa fenkuissa myös maksaa se kova laukku, jota Highwayssa ei tule mukana. Akustista sointia silloinen soittimen huoltaja kehui mulle (rakentanut ja säätänyt soittimia 80-luvulta).
 
Aika kevyt basso, kaula ei ole sitä 70-luvun osastoa vaan on ohkasempi ja keveämpi. Osittain tuossa sarjassa on ideana myös se että viimeistely (lakkaukset yms) ei ole niin paksua että tuollainen basso lähtee nopeammin kulumaan luonnollisesti ja tulee sitä mojoa ;) Itsellä on jo muutaman vuoden aikana bodyn maalipinta hieman tummunut siitä kohtaa missä käsi levännyt ja samoten kaulassa huomaa pientä tummumista, which is nice.
 
Kaikenkaikkiaan hyvä, kestävä ja luotettava basso jossa on hyvä saundi ja pitää vireensä. Mikit voi vaihtaa jos tykkää. Tuntumassa on eroa kalliimpiin fenkkuihin ja viimeistely ei niin laadukas mitä muissa ja sitte kova laukku puuttuu. Siinä siis summa summarum minun osalta näin tajunnan virtana.
 
maihinnousu.net/superbullets
Björn E. Borg
29.10.2009 10:45:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

UncleFester: Viimeistelyssä huomaa että ei ole ESP:n tai muitten kalliimpien Jenkkien tasolla, eli nauhoja piti vähän hiotuttaa ja maalipinnasta huomaa ettei ole niin viimosen päälle. En kuitenkaan usko että kaikissa pitäisi nauhat hioa, omassa vain sattui näin.
 
Kyllä se taitaa näissä Highway-sarjan kitaroissa ja bassoissa olla hiukan yleinen juttu. Itselläni oli sama. 2007 ostettu uutena kaupasta.
 
Akustista sointia silloinen soittimen huoltaja kehui mulle (rakentanut ja säätänyt soittimia 80-luvulta).
 
Se on tämän soittimen vahvuus. Sointi on niin dynaaminen, että studiossa äänittäjä pyysi ottamaan "efektit pois", kun avasin molemmat mikit samaan aikaan.
 
Kaikenkaikkiaan hyvä, kestävä ja luotettava basso jossa on hyvä saundi ja pitää vireensä. Mikit voi vaihtaa jos tykkää. Tuntumassa on eroa kalliimpiin fenkkuihin ja viimeistely ei niin laadukas mitä muissa ja sitte kova laukku puuttuu. Siinä siis summa summarum minun osalta näin tajunnan virtana.
 
Näin juuri on asiat. Uskoisin että on aivan varteenotettava soitin mihin tahansa käyttöön.
 
Muuten tässä Highwayssa ei mene kielet rungon läpi, eli jos se on jollekin olennainen jazz-basson piirre, niin sitten täytyy valita joku muu vaihtoehto.
 
Tuo nitrolakkarunko ja pu-satiinilakkakaula on minusta kerta kaikkiaan paras yhdistelmä mitä voi olla.
 
UncleFester
29.10.2009 12:21:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy sen verran sanoa että omani on siis Presari eikä jatsari, kun jäi mainitsematta :)
 
maihinnousu.net/superbullets
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «