Aihe: Vanhan Bartolini etuasteen mysteeri
1
stragowa
03.04.2008 16:34:32 (muokattu 03.04.2008 16:45:18)
Ostin tossa viime vuoden puolella omassa kuvassani näkyvän Neuserin, taitaapi olla firman ihan ensimetrien tuotantoa, malliltaan courage 5-stg. Nauhaton tää ei tainnut tosin alunperin olla, vaan tuo on myöhemmin modattu. Basso on varustettu Bartolinin kolmialueisella tct -etuasteella.

Nyt jonkin aikaa basson kanssa flirttailtuani on mennyt hermot kun tuntuu että tolla etuasteella on todella vaikea saada aikaan sellasta järkevää _ei-jimmy-haslipmäistä-botnejytinää_. Middlesäätökin tuntuu lisäävän vaan helvetisti botnea soundiin, joutuu olemaan todella tarkka noiden säätöjen kanssa.

Itse ongelmana ja mysteerinä on nytten se, että löytyykö tosta etuasteesta jostain sieltä konehuoneen puolelta jotain säätöjä, millä sais vaikutettua esim. ton middlen vaikutustaajuusalueeseen (noin selkeästi ilmaistuna). Eli siis siihen mitä taajuutta se säätää. Tarkotuksena olis että sais sen todellakin middle säätimeksi ja pystyis sen kautta saamaan tohon vähän enempi sellasta keskialueen selkeyttä. Vai onko tää muhju vaan sitten ton basson luonne ja sisin, sellanen asia mitä ei voi ratkasta? 8)

EDIT: Basson sarjanumero on 910719, jos se auttaa yhtään asiaa.
"Erilaiset harrastuksetkin, kuten keräily, shoppailu ja muut intohimot voivat muuttua pakkomielteiksi, jotka ottavat ylivallan. Kontrolli riistäytyy silloin käsistä ja muuttuu RIIPPUVUUDEKSI." -Mielen maailma 1: Psykologian perustiedot
Basismi
04.04.2008 00:23:09
Tyhmä kysymys, mutta ootko koittanut leikata bassopäätä?
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
stragowa
04.04.2008 01:57:23
Joo tietenkin. Mut siis kartotin vaan tässä lähinnä mahollisuuksia ton eq:n kanssa kikkailuun. Tuntuu olevan niin eri luonteinen tuo etunen mitä esmes ibanezissa. Jotenkin niin paljon enempi vaatii hienosäätöä toi kun mitä mitkään muut mun bassoista.
"Erilaiset harrastuksetkin, kuten keräily, shoppailu ja muut intohimot voivat muuttua pakkomielteiksi, jotka ottavat ylivallan. Kontrolli riistäytyy silloin käsistä ja muuttuu RIIPPUVUUDEKSI." -Mielen maailma 1: Psykologian perustiedot
Basismi
04.04.2008 12:56:32 (muokattu 04.04.2008 12:58:31)
Joo tuo tone-stack meininki vaatii vähän oppimista "tavalliseen" verrattuna. Noista unskin käppyröistä on varmaan apua ens alkuun.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
stragowa
04.04.2008 19:12:00
Joo, toi on ihan täysin eri planeetalta kun muissa aktiiveissa mitä mulla on ollu tai mitä oon soittanu. Yllätyin ekoja kertoja tota kokeillessani tosta, että kun eq:n potikat on nollissa niin ääntä ei kuulu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)