Simo78 01.04.2008 09:23:27 | |
---|
No onhan täällä joku nuori äänimies aika tehokkaasti polttanut sillat edestä ja takaa kaikkialla tässä maassa tulemalla kukkopoikana kertomaan ykkösketjun jampoille joistain Lappeenrannan Teknisen Oppilaitoksen prujuistaan miten asiat oikeasti pitäisi hoitaa. Siinäkin oli sellainen kaveri, että mielenkiintoa ja kehityskelpoisuutta varmasti olis, ja kunhan luulot lähtee kenttähommissa ja sille koulunmatikalle saa vähän kokemusta kaveriksi, niin olisi varmaan voinut tulla vaikka miten hyväksi. Nyt sitä mahdollisuutta vain ei ehkä tule, kun ne omat kortit tuli pilattua isottelemalla jo heti kättelyssä. Ei varmaan tule sille kaverille töitä. ...tai sitten se lähtee jonkun uuden kyvyn matkaan, josta tuleekin isompi kuin rasmus, him ja nightwish yhteensä ja sitten kaikki kuulevat sellaista henkselin pauketta, että oksat pois=) |
kivi 01.04.2008 09:42:16 | |
---|
...tai sitten se lähtee jonkun uuden kyvyn matkaan, josta tuleekin isompi kuin rasmus, him ja nightwish yhteensä ja sitten kaikki kuulevat sellaista henkselin pauketta, että oksat pois=) Ei lähde. Koska kuten tiedät, musahommissa 85% ammattitaidosta on sitä että on hyvä tyyppi. Lopuista on sitten 10% tuuria, 4,5% treeniä ja 0,5% oikeaa osaamista. Tai jotenkin niin. Joka tapauksessa se, josta ei voi tinkiä, on se että pitää olla hyvä tyyppi ja tulla muiden kanssa toimeen. |
Simo78 01.04.2008 09:55:53 | |
---|
Ei lähde. Koska kuten tiedät, musahommissa 85% ammattitaidosta on sitä että on hyvä tyyppi. Lopuista on sitten 10% tuuria, 4,5% treeniä ja 0,5% oikeaa osaamista. Tai jotenkin niin. Joka tapauksessa se, josta ei voi tinkiä, on se että pitää olla hyvä tyyppi ja tulla muiden kanssa toimeen. Kivi! Se oli ihan läppä! |
kivi 01.04.2008 12:13:16 | |
---|
Kivi! Se oli ihan läppä! Hoho! :-D (Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!) |
sepisti 01.04.2008 13:36:20 | |
---|
Asenteesi kumpuaa myös omasta hakemuksestasi: "nuorimmat haaveilijat eivät ehkä sovellu" :) Selvä... Mä en taida sitten vaivautua, osaan kyllä bassoakin. :) Myönnettäköön, että edellinen viesti taisi mennä itseltä vähän sinne nillittämisen puolelta. Asenteessani on varmasti paljonkin vikaa, mutta tosiasia on se, että 10 vuoden ikäero alle kolmekymppisissä ihmisissä on aika merkittävä. Ja tällä en tarkoita nyt mitään soittotaitoa. Haaveilijoista puhuessani tarkoitin sitä, että kyseinen poppoo ei mistään ammattiurasta ja levytyssoppareista haaveile. Kyseessä on ennen kaikkea mukava harrastus (jota muuten kaiken maailman GAS:ien takia ei olisi edes varaa tehdä ilman ns. oikeaa työtä:)). Joo, eihän sitä ego kestä, jos joku nuori killi vetää paremmin kuin koko muu bändi yhteensä :) Ja vaikkapa sattuisi vähän neuvomaankin... Itse en niin tehnyt. :) Huonosta itsetunnosta soittajana kai tässä monella on kysymys. Siis niillä vanhemmilla. Itsestäni on mukavinta soittaa parempien soittajien kanssa, koska siitä aina oppii. Onnea teillekkin basistin hankintaan, jos ei ole vielä löytynyt... Jos on löytynyt niin hyviä treenejä! Kiitoksia. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Seba 02.04.2008 23:13:45 | |
---|
Mä lähetin mun (soittaja)kavereille (suurimman osan)... Siksi että saisi palautetta soitosta, neuvoja, kommentteja, risuja, ruusuja, mitä vaan, vaikkapa sääliä ja sympatiaa... :) Sitä on itse vaikea arvioida omia tekemisiään, kun luulee (tai siis tietää) olevansa niin älyttömän hyvä :) (samaa todisti myös muidenkin kommentit äänitteistä :) SIKSI piti lähettää nauhoja muidenkin arvioitavaksi... Mutta entäs ne tuntemattomat bändit, joiden osoitteet löysit netistä ja niille lähettelit? Se tässä jäi mulle epäselväksi. Kyllähän kaikki nyt sen varmaan bändinkin sisällä hyväksyy jos omille kavereilleen soittaa nauhoituksia, mutta tuntemattomille tahoille lähettely pistää ihmettelemään? En kylläkään itse olisi ihan noin voimakkaasti reagoinut moiseen, itse asiassa ei olisi harmittanut pätkääkään, mutta syy moiseen toimintaan olisi silti pitänyt selvittää. Ja aika harvassa muuten on oikeasti sellaiset soittajat joita jotenkin harmittaa että nuoremmat jampat vetää paremmin. Ehkä ikäryhmässä 16 vuotiaita voi ottaa pannuun kun 13 vuotias kepittää ne suohon, mutta se on vain elämää. Paremmilta voi aina oppia jotain, ja käyn itsekkin silloin tällöin soittamassa porukan kanssa jossa itseäni yli puolet nuorempi jamppa vetää kitaralla ainakin 7,5 kertaa paremmin kuin mä, ja sehän on vaan hienoa. Ainakin kun soitan itse bassoa :) |
mikaman 02.04.2008 23:44:39 (muokattu 03.04.2008 18:33:58) | |
---|
Mutta entäs ne tuntemattomat bändit, joiden osoitteet löysit netistä ja niille lähettelit? Se tässä jäi mulle epäselväksi. Kyllähän kaikki nyt sen varmaan bändinkin sisällä hyväksyy jos omille kavereilleen soittaa nauhoituksia, mutta tuntemattomille tahoille lähettely pistää ihmettelemään? En kylläkään itse olisi ihan noin voimakkaasti reagoinut moiseen, itse asiassa ei olisi harmittanut pätkääkään, mutta syy moiseen toimintaan olisi silti pitänyt selvittää. Ja aika harvassa muuten on oikeasti sellaiset soittajat joita jotenkin harmittaa että nuoremmat jampat vetää paremmin. Ehkä ikäryhmässä 16 vuotiaita voi ottaa pannuun kun 13 vuotias kepittää ne suohon, mutta se on vain elämää. Paremmilta voi aina oppia jotain, ja käyn itsekkin silloin tällöin soittamassa porukan kanssa jossa itseäni yli puolet nuorempi jamppa vetää kitaralla ainakin 7,5 kertaa paremmin kuin mä, ja sehän on vaan hienoa. Ainakin kun soitan itse bassoa :) Syynä lähettelyyn vilpitön, aito, (liika) nuoruuden into sekä halu kehittyä soittajana... Onhan mm. nimim. Kivi sanonut että asia vois olla jo loppuunkäsitelty... "Hullut sekoo, viisaat tietää ja rapparit rakastaa... --Ja pojat soittaa kitaraa..." -Popeda: Da Da |
Seba 02.04.2008 23:57:35 | |
---|
Olkoon vaan loppuunkäsitelty mun puolesta, en vaan silti ymmärrä toisille tuntemattomille bändeille lähettelyä, mutta ei kai mun tarviikkaan. Moderaattorit ei muuten taida tykätä aiheenaloitusviestien muokkaamisesta / poistamisesta ja taitaa olla säännöissäkin kiellettyä, mutta menkööt sekin liian innon piikkiin :) |
mikaman 03.04.2008 00:08:37 (muokattu 03.04.2008 20:58:59) | |
---|
Olkoon vaan loppuunkäsitelty mun puolesta, en vaan silti ymmärrä toisille tuntemattomille bändeille lähettelyä, mutta ei kai mun tarviikkaan. Moderaattorit ei muuten taida tykätä aiheenaloitusviestien muokkaamisesta / poistamisesta ja taitaa olla säännöissäkin kiellettyä, mutta menkööt sekin liian innon piikkiin :) (MUOKKAUS). Jos tarkkaan sääntöjä katsotaan, niin taitaapa kiroileminen, hyvän tavan vastaiset ja loukkaavat kirjoituksetkin olla kiellettyjä...!!! http://muusikoiden.net/keskustelu/rules.php#rules Sorry tietämättömyyteni, mutta missä kohtaa noissa sanotaan että omia kirjoituksia ei saisi muokata / poistaa...!!?? Vai onko se "kirjoittamaton sääntö". Kiitos silti tiedosta...? -Otan takkini ja poistun- "Hullut sekoo, viisaat tietää ja rapparit rakastaa... --Ja pojat soittaa kitaraa..." -Popeda: Da Da |
mikaman 03.04.2008 00:10:34 | |
---|
Saanko kysyä että minkä vitun takia sä lähettelit teidän äänityksiä joillekkin täysin tuntemattomille toisille bändeille? Mikä siinä oli ideana? Ks. edellinen kohta...:) "Hullut sekoo, viisaat tietää ja rapparit rakastaa... --Ja pojat soittaa kitaraa..." -Popeda: Da Da |
Seba 03.04.2008 01:21:01 | |
---|
Se on kuitenkin aika pieni rike verrattuna koko keskustelun aiheen poistolle, ja onhan tuota jäähypenkkiäkin tullut kulutettua. Tosin ei kiroilusta, silloin en montaa päivää kerrallaan täällä liehuisi jäähyjen välillä :) |
Ok, nyt näiden viimeisimpien postauksien perusteella alkaa pikkuhiljaa aukeamaan tämäkin mysteeri. Humppaa tai soita humppaa |
Lennu 03.04.2008 09:15:20 | |
---|
Ei muuta ku uutta kakkaa housuun ja ettepäin, sano mummo lumessa. Kyllä se siitä. "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other |
Mohla 03.04.2008 15:24:30 | |
---|
Ok, nyt näiden viimeisimpien postauksien perusteella alkaa pikkuhiljaa aukeamaan tämäkin mysteeri. Samaa mieltä. Mieltä avartava ketju, etenkin tän viimisen sivun osalta :D Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli |