Aihe: Kristillinen metalli
1 2 3 4 540 41 42 43 4496 97 98 99 100
miscage
02.04.2008 18:35:38 (muokattu 02.04.2008 18:36:06)
Miscage, kiitoksia näistä minuun suorasti tai epäsuorasti kohdistuvista väitteistä. Rohkaisevia sanoja. Taidan jatkaa tässä ketjussa ihan vaan tuosta kristillisestä metallista puhumista. Jatkatkaa te sitä dissaamista.

Tämä veto olisi hämmentävä jos en olisi ennen osallistunut uskontokeskusteluun.

Uskontokeskustelussa tullaan aina pointtiin, jolloin uskonpuolustaja lyö ns. hanskat tiskiin suoraan, ellei onnistu kääntämään keskustelua pois raiteiltaan, esim. teologiseksi. Tämä on minulle tuttua, eikä enää syö miestä. Ehkä kuitenkin tulen vielä joskus esittämään näitä "kiusallisia" kysymyksiä, ns. keskusteluntappajia, ihan vaikka kiusallani. Se nyt vain kuuluu keskusteluun, että saa keskustella vapaasti.
Maailmassa on paljon hyviä syitä käyttää vahvoja huumeita itsetuhoisesti.
tcitc
02.04.2008 19:01:36
Tämä veto olisi hämmentävä jos en olisi ennen osallistunut uskontokeskusteluun.

Uskontokeskustelussa tullaan aina pointtiin, jolloin uskonpuolustaja lyö ns. hanskat tiskiin suoraan, ellei onnistu kääntämään keskustelua pois raiteiltaan, esim. teologiseksi. Tämä on minulle tuttua, eikä enää syö miestä. Ehkä kuitenkin tulen vielä joskus esittämään näitä "kiusallisia" kysymyksiä, ns. keskusteluntappajia, ihan vaikka kiusallani. Se nyt vain kuuluu keskusteluun, että saa keskustella vapaasti.

Ei siinä mitään, hyvä että on keskustelua, mutta en sietänyt vain sitä "sinä teet näin ja näin"-meininkiä. Monet väitteistäsi oli myös suoria oletuksia siitä kuitenkaan mainitsematta. Silloin mennään mielestäni vasta henkilökohtaisuuksiin.
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
miscage
02.04.2008 19:04:17
Ei siinä mitään, hyvä että on keskustelua, mutta en sietänyt vain sitä "sinä teet näin ja näin"-meininkiä. Monet väitteistäsi oli myös suoria oletuksia siitä kuitenkaan mainitsematta. Silloin mennään mielestäni vasta henkilökohtaisuuksiin.

Oikeasti, lue uudestaan. Noissa jutuissa ei ole mitään henkilökohtaisuuksiin menemistä. Jos siellä on liikaa jotain tiettyä sanaa, voin vaihtaa ne, ja esittää asian hieman eri tavalla. Kysymykset eivät kuitenkaan muutu. Haluatko että muotoilen ne kaikki uudestaan vai viitsisitkö nousta luetun ymmärtämisessä omalle tasollesi? Ei millään pahalla.
tcitc
02.04.2008 19:18:37
Oikeasti, lue uudestaan. Noissa jutuissa ei ole mitään henkilökohtaisuuksiin menemistä. Jos siellä on liikaa jotain tiettyä sanaa, voin vaihtaa ne, ja esittää asian hieman eri tavalla. Kysymykset eivät kuitenkaan muutu. Haluatko että muotoilen ne kaikki uudestaan vai viitsisitkö nousta luetun ymmärtämisessä omalle tasollesi? Ei millään pahalla.

Ei tarvitse. Tämä nyt vain oli viimenen juttu mihinkä jaksan enää vastailla näihin kysymyksiin liittyen netissä. Tuntuu että kysyjät tahtoo mieluummin muuttaa miun näkemystä kun että oisivat kiinnostuneita vastauksista. Jos jota kuta kiinnostaa näistä jutella nii tulkoon henkilökohtaisesti. Ite en ainakaan oo mitenkään hyvä selittää asioita netissä ja oon tainnu sen jo tässä ketjussa aiemmin mainita.
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
Manuel Pyrhullo
02.04.2008 19:31:05
En usko kristilliseen metalliin.
jussiohman
02.04.2008 19:35:36
Tiede vs. Uskis 1-0
rapukävelyä makeen
miscage
02.04.2008 20:19:18
Ei tarvitse. Tämä nyt vain oli viimenen juttu mihinkä jaksan enää vastailla näihin kysymyksiin liittyen netissä. Tuntuu että kysyjät tahtoo mieluummin muuttaa miun näkemystä kun että oisivat kiinnostuneita vastauksista. Jos jota kuta kiinnostaa näistä jutella nii tulkoon henkilökohtaisesti. Ite en ainakaan oo mitenkään hyvä selittää asioita netissä ja oon tainnu sen jo tässä ketjussa aiemmin mainita.

Sinä olet esittänyt yhden "vastauksen": uskon. Täällä aiheena kuitenkin on kristillisyys/uskonnon yleensä, niiden tarpeellisuus, vaikutus maailmaan jne. Täällä on esitetty hitollinen määrä perusteltua kritiikkiä uskontoja kohtaan. Tässä keskustelussa siis "usko" ei riitä perustelemaan uskontojen tarpeellisuutta maailmassa. Niin se vain on. Usko siihen että joku asia on "hyvä/tarpeellinen/välttämätön ei tee siitä totta. Se on fakta, vaikka sitä vastustaisi satatuhatta järjestäytynyttä uskontoa.
trashjones
02.04.2008 21:40:14
Ei juma, kyllähän tuon otsikon jo lukiessa tiesi mihin tämä keskustelu johtaa. Mä sanon, että jeesus ja metalli ei sovi yhteen.
leka
02.04.2008 21:42:13
Täällä aiheena kuitenkin on kristillisyys/uskonnon yleensä, niiden tarpeellisuus, vaikutus maailmaan jne.

Ai... Otsikon perusteella luulin että oli tarkoitus puhua kristillisestä metallista...
trashjones
02.04.2008 21:46:07 (muokattu 02.04.2008 21:46:59)
Ai... Otsikon perusteella luulin että oli tarkoitus puhua kristillisestä metallista...

Näi määki käsitin. Uskonto vaan on niin arka aihe.
Notefix
02.04.2008 21:48:29

Näi määki käsitin.

Silti ihan kiinnostava keskustelu. Vähän olen vaan taas pettynyt että uskiksista ei ole oikein ollut vastusta.
"Layers of layers of shit!"
trashjones
02.04.2008 21:52:12 (muokattu 02.04.2008 21:52:37)
Silti ihan kiinnostava keskustelu. Vähän olen vaan taas pettynyt että uskiksista ei ole oikein ollut vastusta.

Perustelut ei ole tarpeeksi päteviä...
Rattata
02.04.2008 21:54:56

Joo, ei ne taida jaksaa jeesata veljeä. Missä Fide?
miscage
02.04.2008 21:56:26

Meinasin lisätä tuohon "otsikosta huolimatta"-huomautuksen, mutta en nähnyt sitä tarpeelliseksi, koska siihen tarttumisessa ei ole mitään järkeä.
sub zero
02.04.2008 22:09:06
sovitaan, että tuli tasapeli. ystävyysotteluhan tämä joka tapauksessa oli.
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Rotuvaari
02.04.2008 22:12:10
sovitaan, että tuli tasapeli. ystävyysotteluhan tämä joka tapauksessa oli.

Ei vaan häviäjät ristille! Upotetaan ne kiehuvaan öljyyn! Miscagelle plussaa edellisen sivun pitkästä selonteosta. Pitkästä aikaa kiva lukea tällaisiakin keskusteluita.
Life...is like a box of chocolates. A cheap, thoughtless, perfunctoral gift that no one ever asks for. Unreturnable because all you get back is another box of chocolates. Cancer Man
Lennu
02.04.2008 22:16:21

Mun mielestä ihan valideja vastauksia on:

- tutkimattomia ovat herran tiet
- se lukee Raamatussa
- vain Luoja tietää

En ymmärrä miksei ne kelpaa?
"Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!" - Sam Other
Susiääni
02.04.2008 23:02:37 (muokattu 02.04.2008 23:31:28)
Tässä on nyt melko paljon esitetty kritiikiä kirkkoa kohtaan instituutiona. Iso osa tästä kritiikistä tuntuu kohdistuvan menneisiin julmuuksiin joita laitetaan kirkon piikkiin mun mielestä osittain ihan turhaan. Kristinuskon nimeen on tehty paljon kyseenalaisia asioita sitä ei käy kiistäminen, mutta itse nään asiat kuitenkin niin että uskonto ja taikauskoinen maailmankuva kuuluu ihmislajin kehitykseen eikä mitään muuta tietä kivityökaluista kvanttigravitaatioon ole. Vähän niinkuin murrosikä kuuluu lapsen kehitykseen. Sinänsä on ihan luonnollista että ristiretket on tehty ja noidat poltettu.

Fiksumpaa olisi kohdistaa kritiikkiä kirkon ja järjestäytyneiden uskontojen toimintaan nykypäivänä. Sieltäkin aika paljon pahaa löytyy.

E: Enkä kääntänyt takkia vaan esitin piruuttani toisenlaisen näkökulman. Mun puolesta tän ketjun voisi jo lukita. Kaikki on sanottu ja sipsitkin syöty eikä ketään enää kiinnosta kristillinen metalli.
WHAT THE HELL IS SO FUNNY ABOUT MY BANJO? Shouted he, and played some noodlin' around the Yankee Doodle
JeeVes
02.04.2008 23:42:46
E: Enkä kääntänyt takkia vaan esitin piruuttani toisenlaisen näkökulman. Mun puolesta tän ketjun voisi jo lukita. Kaikki on sanottu ja sipsitkin syöty eikä ketään enää kiinnosta kristillinen metalli.

Ja tästä tippu plussaa. Joutui kyl ankarasti repemään täälle. + + +
"Its time for love revolution" Kalamies #15 >-)))>
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)