Mannunvartija 02.04.2008 14:55:47 (muokattu 02.04.2008 14:56:45) | |
---|
Elieli, olen tässä vajaan vuoden verran bassoa soitellut. Kamat olen saanut lainaan ja nyt olisi siis kyseessä omien vehkeiden hankinta. Tarkoitus olisi saada hankittua hyvä basso-vahvistin yhdistelmä, jolla kehtaisi soitella hieman pidemmällekin. Soittelen lähinnä rockia ja muuta raskaampaa musiikkia, mutta myös usein rauhallisempia, akustisia kappaleita. Elikkäs, Tampereen lähiseudulla asun, niin olen hieman tutkaillut eri musiikkiliikkeitä ja tämänhetken parhaimmalta vaikuttava tarjous olisi tässä: Suurinpiirtein tämännäköinen http://www.fernandesguitars.com/a4xblk.html Fernandesin pressaribasso Vahvistimeksi joko tämä http://www.ampeg.com/products/bassamp/ba115/index.html tai http://www.ampeg.com/products/bassamp/ba115t/index.html tämä Ampeg:in vehje. Mukaan tarjoukseen saan tottakai piuhat ja kantolaukun bassolle. Hintaa olisi 1000€ tai 1100€ vahvistimesta riippuen. Olen käynyt kokeilemassa tuota yhdistelmää ja ainakin minun korvaani bassosta lähti hyvä ääni, osa kunniasta tottakai vahvistimellekin Kaipaisin näin noviisina hieman neuvoja ja mielipiteitä, että onko minkä näköinen paketti ja onko hinta suurinpiirtein kohdallaan. |
Värinä 02.04.2008 15:41:50 | |
---|
Suosittelisin katselemaan tuolta torilta myös. Tälläkin hetkellä siellä näyttäisi olevan ihan hyvin tavaraa tarjolla. Tuolla hinnalla saisi jo esim. nämä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=228156 http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=228219 Noilla pärjäisi varmaan jo aika pitkälle. Varsinkin jos on tarkoituksena hommata ns. välikausipelejä, niin käytetyttä suosittelisin. Myöhemmin sitten kun haluaa päivittää parempiin saa suuremmalla varmuudella omansa takaisin... Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |
St. Bass 02.04.2008 16:14:59 | |
---|
Kyllähän sitä halvemmallakin saa noita aloitussettejä, mutta jos välttämättä upouudet haluaa niin kyllähän sekin rahaa vie. |
jazbaz 02.04.2008 17:42:51 | |
---|
"Bass sings Bles-sings" |
Visakoivu 02.04.2008 18:05:41 | |
---|
70% ajasta ihminen, 30% ajasta basisti |
Mannunvartija 02.04.2008 20:43:01 | |
---|
Eipä tuo Ibanez niin huonolta vaihtoehdolta vaikuta. Mutta, onko ihmisillä kokemuksia tuosta Fernandesista? Ei siinä, mitään, kyllä sitä voisi hyväkuntoisen, käytetynkin basson ostaa. Mutta, uusi on aina uusi. |
Visakoivu 02.04.2008 21:09:42 | |
---|
Eipä tuo Ibanez niin huonolta vaihtoehdolta vaikuta. Mutta, onko ihmisillä kokemuksia tuosta Fernandesista? Ei siinä, mitään, kyllä sitä voisi hyväkuntoisen, käytetynkin basson ostaa. Mutta, uusi on aina uusi. No toi Ibanez on mun käsityksen mukaan melkein kuin uusi. 70% ajasta ihminen, 30% ajasta basisti |
No toi Ibanez on mun käsityksen mukaan melkein kuin uusi. Ja lisäksi TommiW. on luotettava jätkä, ainaskin täällä pyörii niin tiuhaan että tuskin uskaltaa luikuria laskea. Lisäksi kandee katsoa miehen "bassokiertoa" ja päätellä siitä voiko hän myydä noin uutta soitinta ;) PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
TommiW. 02.04.2008 23:29:27 | |
---|
Ja lisäksi TommiW. on luotettava jätkä, ainaskin täällä pyörii niin tiuhaan että tuskin uskaltaa luikuria laskea. Lisäksi kandee katsoa miehen "bassokiertoa" ja päätellä siitä voiko hän myydä noin uutta soitinta ;) Mun listaus on muuten aika pahasti myöhässä. Sen verran luikuri oon, että tänään keikalla irots middlepotikan hattu bassosta keikalla, mut laitan sen huomenna takas. Kandee ostaa, mulla on ehkä kuittikin jostain. I'm your Pusherman. |
stragowa 03.04.2008 01:08:53 | |
---|
Tommin ibanezia suosittelen, kuulosti hyvältä tänään tuolla (ilmeisesti) samaisella keikalla yleisön puolelle. Eikä muutenkaan merkkinsäkään puolesta ole moitteita. Tietysti valmiiden repliikkien hyllystä voisi heittää ilmoille suoranaisen käskyn ostaa fender, mutta kyllä muillakin merkeillä on hyviä soittimia. Kyllä siitä omaakin vaistoa on kuunneltava. Fernandes ei kyllä sinällään herätä mitään suurempia tuntemuksia, tosin kokemukseni merkistä perustuvat oikeastaan vaan yhteen kitaraan joka oli aika hirveän olonen. Kannattaa ottaa vinkistä vaari ja katella noita käytettyjä, sieltä voi löytyä vaikka mitä helmiä ja todella käypään hintaan hinta-laatu -suhteensa puolesta. Voit löytää ihan lähes pro-soittimen mikä mahtuu ton sun katteleman basson kanssa samaan hintaluokkaan. Tuolla torilla olis yks g&l tribute sarjalainen, siitä voisin kehasta ja suositella sulle. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=228461"Erilaiset harrastuksetkin, kuten keräily, shoppailu ja muut intohimot voivat muuttua pakkomielteiksi, jotka ottavat ylivallan. Kontrolli riistäytyy silloin käsistä ja muuttuu RIIPPUVUUDEKSI." -Mielen maailma 1: Psykologian perustiedot |
Mannunvartija 03.04.2008 16:42:05 | |
---|
On kyllä kieltämättä todella hienoa saada näin lämmin vastaanotto täällä. Kieltämättä tuo Tommin Ibanez näyttää kuulostaa hyvältä. Täytyy tässä kaikessa rauhassa katsella, että mitä tuleman pitään. Vahvistinta aloin jo katsella torilta, kiitos teidän ystävällisten neuvojenne. Mitens muuten, pärjääkö transistorikoneella vai pitäisikö olla putkivehje näin ensimmäiseen settiin? |
Teijo K. 03.04.2008 16:48:44 | |
---|
Tota Tommin zipanetsia minäkin suosittelen vaikka se itseasiassa vaan pahentaa toverin kamakierrettä. Ei voi mitään. |
stragowa 03.04.2008 16:51:52 | |
---|
Transistorikoneella pärjää mainiosti, ainakin itse oon pärjänny trankulla tähänki asti ja ei oo mitään viitteitä siitä ettenkö pärjäisi tulevaisuudessakin. Tietysti soundimieltymyksistähän nää on taas kiinni.. Putkikoneissa taitaa olla se, että suhteessa trankkuun, pitää olla pistää huomattavasti enemmän paalua kiinni siihen vahvistimeen jos meinaa saada omalla sarallaan laatua. Eli jonkun aivan loistavan trankkunupin esim. voit saada ihan jokusella satasella ja laadukkaasta putkikoneesta taas joutuu maksamaan sitten ihan maltaita. Ellei sitten onnistu löytämään jotain ihan super-löytöjä esmes torilta. "Erilaiset harrastuksetkin, kuten keräily, shoppailu ja muut intohimot voivat muuttua pakkomielteiksi, jotka ottavat ylivallan. Kontrolli riistäytyy silloin käsistä ja muuttuu RIIPPUVUUDEKSI." -Mielen maailma 1: Psykologian perustiedot |
Mannunvartija 03.04.2008 16:57:58 | |
---|
Hmm, tällainen löytö löytyi Torilta http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=227542 Eikös Rolandin koneet ole ihan hyvää laatua. Rouhea soundi ainakin lähti satawattisesta Rolandista ja säätövaraakin löytyi ties mihin suuntaan. Mitäs sanotte tuosta ylemmästä? |
kondensaattori 03.04.2008 18:53:15 | |
---|
Jos ei ole mitään näkemystä siitä, millasta haluaa, kannattaa mun mielestä ostaa mahdollisimman halpaa. Sitten kun alkaa tietää mistä tykkää niin sitten laittaa enemmän rahaa kiinni. |
TommiW. 03.04.2008 19:06:53 | |
---|
Jos ei ole mitään näkemystä siitä, millasta haluaa, kannattaa mun mielestä ostaa mahdollisimman halpa ibanezin ATK multa. Sitten kun alkaa tietää mistä tykkää niin sitten laittaa enemmän rahaa kiinni. Kyllä, näinhän se on. I'm your Pusherman. |
blessed 03.04.2008 21:02:09 | |
---|
Jos ei ole mitään näkemystä siitä, millasta haluaa, kannattaa mun mielestä ostaa mahdollisimman halpaa. Sitten kun alkaa tietää mistä tykkää niin sitten laittaa enemmän rahaa kiinni. Niin tai sitten ostaa yleisesti hyväksytyn laatupelin käytettynä (esim jenkki fenkku), niin ei voi mennä pahasti metsään. Sitten kun ne omat mielihalut selviää niin jälleenmyynnissäkään ei pitäis tulla pahemmin takkiin. |
Mannunvartija 05.04.2008 14:44:33 | |
---|
Muttajoo, olisko teillä ideaa, että olisko tuo ylemmässä viestissä mainitsemani Rolandin 150W kone hankkimisen arvoinen? |
rijopu 05.04.2008 15:32:49 | |
---|
Muttajoo, olisko teillä ideaa, että olisko tuo ylemmässä viestissä mainitsemani Rolandin 150W kone hankkimisen arvoinen? Mulla oli tommonen Rolandi käytössä pari vuotta ja mukavasti ajoi asiansa. Bonuksena siinä on chorus, särökanava ja kompura. Ensimmäiseksi vahvariksi varmasti riittävä. Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää...
kalamies#14 >-)))>
Haista basso!:
Antitrendi Cityman |
Tana 06.04.2008 20:54:38 (muokattu 06.04.2008 20:56:12) | |
---|
Omaa lehmää tässä tyrkytetään, mutta käy kurkkaamassa profiilini kautta nuppi-kaappi-settiä. Halvalla lähtis, ja on varmasti toimiva kokoonpano, ellei vahvariosaston ole aivan pakko olla pientä. Jos päädyt tuon Iban ATK:n TommiW:ltä hakemaan, niin Kouvolahan on aivan Kotkan vieressä. :) |