Aihe: Mikä mäkissä on vikana?
1 2 3 4
samulirask
02.04.2008 16:31:18 (muokattu 02.04.2008 16:35:12)

Insightille:

Oletko sattunut huomioimaan tätä?

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=162155 ,sieltä Torniojawsin kirjoitus.

Ajattelin vain, että jos noin paljon sijoittaa, niin on hyvä ottaa selvää tästä asiasta... En ole asiantuntija, enkä tiedä liittyykö tämä mainitsemaasi settiin. Aika sensaatio tavallaan tuo juttu, muuten.
Samulin sivut
samulirask
02.04.2008 21:34:22

Jep, audio- ja kuvatyöläisten kannalta aika paska juttu. Se on halpa ja pienempi, joten syy lienee selvä. Ja tosiaan, ei ole siis pelkästään Maccien ongelma vaan enenemässä määrin myös pc-läppäreiden ongelma.

Kun ottaa huomioon Maccien 1,5-kertaisen hinnan PC-koneisiin verrattuna ja niiden maineen luotettavina ammattilaisten työkaluina, niin sanoisin, että mäkille tämä on silti PC:tä suurempi imagoisku.
Samulin sivut
lindo
02.04.2008 22:49:12
Elikkä alkaa kyrsimään kun tää mäkki ei ookkaan niin hyvä kun sai kuulla ennen ostosta. Kone miettii välillä pitkiäkin aikoja, välillä kaatuu ilman mitään järkevää syytä, ja varsinkin nettiselain Safarilla kestää pitkään käynnistyä, se miettii pitkiä aikoja, ja usein sammutuksen yhteydessä kaatuu. Kyseessä on siis puolisen vuotta vanha G4, jossa on rammia 768 megaa ja ulkoinen 200 gigan kovalevy.

Osta PC.

(hehe, sanoiko joku jo?)
Rok rok
LaXu
03.04.2008 00:24:45
Insightille:

Oletko sattunut huomioimaan tätä?

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=162155 ,sieltä Torniojawsin kirjoitus.

Ajattelin vain, että jos noin paljon sijoittaa, niin on hyvä ottaa selvää tästä asiasta... En ole asiantuntija, enkä tiedä liittyykö tämä mainitsemaasi settiin. Aika sensaatio tavallaan tuo juttu, muuten.

Tuohon voisi vielä lisätä, että vastaavaa ryöpytystä Apple sai uusimmasta 20" iMacistakin. Sen näyttö näet on TN-paneelilla, eli toisin sanoen aikalailla epäkelpo mihinkään kunnon väritoistoa vaativaan työskentelyyn. 24" mallissa kuvanlaatu on hyvä, mutta mielestäni silti paska veto Applelta.

Kaverini on myöskin bongannut hitusen vanhemmasta Macbookistaan tyyppivian, eli siitä lähtee kuulemma jostain nurkasta muovi irti jossain vaiheessa.

Mielestäni joidenkin hokema "se vaan toimii" on silkkaa paskaa Maccien, kuin myös muidenkin koneiden kanssa. Minulla kyllä on toiminut moitteetta niin XP, Vista kuin myös OSX (kaikki samalle raudalle asennettuna), mutta jokainen on vaatinut jonkin verran säätöä. Esim. vakio hiiriajuri OSX:ssa on aika kamala. Acceleration curve on outo, joten tuntuu, että hiiren liike tahmaa välillä ikävästi. Steermouse-niminen ajuri pelastaa ja sen jälkeen hiiren liike on pienen säädön jälkeen sulava - kuten Windowsissakin. Vastaavasti allekirjoittanutta risoo OSX:ssa myös Home/End nappien hölmö toiminta (kumpaa tarvii enemmän, rivin loppuun menemistä vai dokumentin loppuun menemistä? minä sanon että rivin loppuun menemistä) johon siihenkin löytyy enemmän tai vähemmän toimiva korjaus.

Eli voi sanoa hyvin, että käyttis kuin käyttis vaatii tuunaamista, että siitä saa kaiken irti ja hommat rullaamaan nätisti.
Notefix
03.04.2008 10:43:37

Eli voi sanoa hyvin, että käyttis kuin käyttis vaatii tuunaamista, että siitä saa kaiken irti ja hommat rullaamaan nätisti.

Jotenkin noin. Jos odottaa jotain superhypermasiinaa, joka tekee kaiken ajatuksen voimalla juuri niinkuin "minä" haluan eikä ikinä mene rikki voi valmistautua pettymykseen.

Ja pitää myös muistaa että, päinvastoin kuin luullaan, maccikäyttäjät ovat usein hyvinkin vaativia ja meteli kyllä nostetaan, jos joku juttu ei toimi. Kitinä noissa mac foorumeissa on melkoinen. Ja kyllä Apple saisi olla nykyään tarkempi noissa koneensa kokoonpanoissa ja muutoksissa. Joskus tuntuu että siellä välitetään vaan iPodien ja muiden consumer tuotteiden myynnistä.

Silti, en mä kyllä pc:hen siirtyisi musan teossa. Ajatuskin pelottaa :)
"Layers of layers of shit!"
JPQ
04.04.2008 02:34:09

Jotenkin noin. Jos odottaa jotain superhypermasiinaa, joka tekee kaiken ajatuksen voimalla juuri niinkuin "minä" haluan eikä ikinä mene rikki voi valmistautua pettymykseen.

Ja pitää myös muistaa että, päinvastoin kuin luullaan, maccikäyttäjät ovat usein hyvinkin vaativia ja meteli kyllä nostetaan, jos joku juttu ei toimi. Kitinä noissa mac foorumeissa on melkoinen. Ja kyllä Apple saisi olla nykyään tarkempi noissa koneensa kokoonpanoissa ja muutoksissa. Joskus tuntuu että siellä välitetään vaan iPodien ja muiden consumer tuotteiden myynnistä.

Silti, en mä kyllä pc:hen siirtyisi musan teossa. Ajatuskin pelottaa :)

Mä siirryin tosin en mäkistä ja sanoisin tärkeintä järki tosin kyllä mulla meinas mennä järki kun 3 kaupallista softaa kaatui vst kansion skannaukseen muttei eräs shareware (reaper) ongelma on näemmä huonot vsteet ja sitten se jos eksyy sekaan dxi tiedosto.
PS. se mistä siirryn ja mäkki lähinnä sydäntäni taide hommissa ja muissakin koska nekin sujuu ok pelit ehkei ihan täysin mutta kyllä mun pelimaulla riittävästi.
Wk
04.04.2008 11:32:09 (muokattu 04.04.2008 11:32:46)
Itellä syy PC:ssä pysymiseen ei kyllä ole ainakaan Windowsin hienouden ansiota, sen paras ominaisuus on laaja tuki kaikelle, nimenomaan XP:tä siis tarkoitan.

Vista on täysi floppi ja ei tarjoa itselleni mitään mitä ei XP:ssä olisi, tietoturvaongelmia ei itellä ole ollut vaikkei koneella olekkaan laajaa valikoimaa kaikenmaailman turvaohjelmia ja tuo käyttöjärjestelmän ytimen paranettu tietoturva ehkäpä se Vistan ainut hyve on.

Mac Os X on moninverroin hienomman näköinen käyttis ja ehkä jos sitä käyttäisi vähän enemmän kuin silloin tällöin niin siihen voisi tottua samalla tavalla kuin XP:hen, musahommia olen Macilla tehnyt aika vähän loppujen lopuksi, mutta ei sinä aikana probleemia kuitenkaan esiintynyt.

Tuo laitteistopuoli on ehkä se minkä vuoksi en Macciin ole siirtynyt. Ne ovat vieläkin suhteessa kalliimpia kuin PC vastaavilla osilla, käyteyt G4 ja G5-koneet myös aivan järjettömissä hinnoissa kun ottaa huomioon niiden nopeuden. Mac miniä olen pari kertaa harkinnut mutta onhan se sisältöönsä nähden vähän hintava, toki on uskomaton suoritus puristaa kone noin pieneen tilaan. Designissa Apple on kyllä ykkönen, kun noita PC-koteloita kattelee niin onhan ne typerän näkösiä, tai ainakin omasta mielestä tommonen simppeli design on parempi kuin vihreät ledivalot ja terävät kulmat (näin esimerkkinä). Mitään väliähän sillä ei tietty koneen toiminnan kannalta ole mutta kuitenkin. Tämä oma PC:kin on rakennettu ihan tämmöseen random-koteloon joka sattui vastaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)